DPF filter - AR 159, vsi JTDm

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
Drej
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 66
Pridružen: To Jan 20, 2009 10:58 pm

mislim, da je problem nastavitev turbin kot lopatic. ker sicer lahko prihaja do previsokih vrtljajev zaradi prenizkih backpressuerov, posledično do poškodb. Torej ali je možno to rešiti softversko ali zgolj mehansko?
so bili primeri, ko so kljub preprogramiranju nastavitev mislili, da je vse ok, po 2kkm pa je šla turbina ...
turbine so empirično izdelane glede na backpressure za vsak motor posebej. Ali je sploh mogoče zgolj z preprogramiranjem dovolj dobro nastaviti turbino?

Če nimaš dyno, pol je bolj misija nemogoče.

Torej obstaja kje kdo, ki ponudi boljšo rešitev z garancijo kot jo trenutno nudi rsr? (demontaža pdf in egr, rešitev z zaslonko)
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Malce si narobe tole predstavljaš.

Obrati turbine so določeni predvsem glede na zahtevan pritisk v sesalnem kolektorju in na pretok zraka (kompresor je na isti osi kot turbina, torej se turbina ne more vrtet nič hitreje kot če je DPF na mestu). Razloga zakaj bi šlo, v primeru da odstraniš DPF, v motor več zraka pa ne vidim, saj ničesar ne spreminjaš na sesalni strani.
Lopatice v turbini samo določajo kako hitro se bo vrtela turbina in posledično kompresor, ter s tem določajo pretok zraka in pritisk bo za turbino...

Problem je ker če odstraniš DPF se pozicija lopatic (odklon) spremeni za nek "offset". Zato pa pride do problema da lopatice v turbini veliko prej pridejo do meje kjer nimajo več kam it da bi zmanjšale pritisk kompresorja.
Ko se ti zgodi to, dobiš boost creep. Kar je posledica nezmožnosti kontrole boosta, ker so lopatice že v skrajni legi. Dobiš povišan pritisk v sesalnem kolektorju in seveda se turbina vrti hitreje kot je to dobro za njo.

Torej, kar je posledica odstranitve DPFja je, da lahko v cilinder vbrizgaš malce manj nafte. Ker drugače turbina ne more več sfolgat vseh izpušnih plinov. Ampak se vse skompenzira ker imaš veliko manjši backpressure in motor lažje diha, posledično nimaš toliko izgub in moč je vseeno večja.

Tko da, ja, se da samo z preprogramiranjem vse zrihtat 100%. In te zadeve že obstajajo in ljudje s tem vozijo naokoli že več kot eno leto pa ni nobenih zabeleženih okvar, sam ne v Sloveniji...

Pomanjkanje dynota pomeni samo to da se moraš znajti na drugačen način. (lep odsek ravne ceste, 4. prestava pa gas od 1500 do 4500... vmes pa z računalnikom pobiraš podatke iz ECUja, da vidiš kaj se dogaja s pritiskom in odklonom lopatic). Problem je ker moraš za kompletno mapiranje ta postopek ponovit vsaj 5x, raje pa še kaj več. Torej moraš avto "čipat" vsaj 6x da prideš do končnega rezultata... :D Pa vsakič vmes logirat podatke in popravljat mape. No saj z dynotom je postopek isti, razlika je sam to da si v garaži in se ti ni treba vozit naokoli, kar pa na koncu prihrani kar nekaj časa, pa seveda je vpliv zunanjih faktorjev manjši (čeprav je to precej diskutabilno, ker na dynotu je hlajenje motorja in posledično vstopnega zraka v mašino bistveno manjše, tako da so razmere drugačne kot potem "na cesti")

"Rešitev" od RSRa pa ni rešitev ničesar.
Aja, pa glede garancije, tunerji dajejo garancijo na software, ne na mehaniko. Upam da razumeš razliko.
Nihče pri zdravi pameti ti ne bo šel garantirat, da bo po taki modifikaciji, vse delovalo še nevemkolk let, ker že na nepredelanih avtih zadeve crkujejo...
Iz svojih izkušenj ti povem da ima približno ena tretjina avtov ki jih dobim v tuning vsaj manjše težave z motorjem, za katere lastniki sploh ne vedo. Tunerji pa glih tko ne, ker ti vsi gor vržejo sam generično mapo in adijo. Seveda se potem dogajajo razne lučke ko avto mal bolj tiščiš, pa čudne odpovedi.

My 2 c...
Uporabniški avatar
Drej
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 66
Pridružen: To Jan 20, 2009 10:58 pm

Super! sem gledal neko predelavo na angleškem forumu o breri. A so tam izvedli tako nadgradnjo ob demontaži dpf-ja?

RSR nudi to, da ti, če imaš uničen PDF, nudi precej cenejšo opcijo popravila.

Mislim da so naslednji plusi:
- ni nakupa novega dpf ali popravila dpf
- ni nakupa popravila egr
- ni porabe goriva za izgorevanje dpf
- manj pregrevanja in manjša možnost poškodbe koletorja pri daljših obremenitvah

Ni pa to "pametna" rešitev kot jo omenjaš, saj če se že spuščaš v demontažo DPF-ja. Torej velja izkoristiti tudi to, kar si omenil, da vbrizgaš manj goriva. Manjšo porabo in boljšo odzivnost.

debata testiranjih na dynotu oz. cesti je , kot si omenil, diskutabilna. Testirat je treba v ekstremnih vremenskih pogojih. Za osnovno testiranje ali nadgrajevanje pa je dyno čist ok. Kje boš našel idealne razmere za testiranje v vsakdanjem prometu? no da se... en dan igranja - kot si rekel.

ali morda lahko zapišeš/ugotoviš koliko naj bi se povečala moč in navor , če bi popravil mape pri demontaži dpf-ja (brez uporabe zaslonke v nadomestni cevi)? in koliko bi se zmanjšala poraba?

Torej, kdaj imaš čas? se z moja alfo ponudiva in naredimo prvo tako nadgradnjo map v sloveniji. Ker je to izvedljivo ne bom trpel "neumne" enostavne rešitve z montažo zaslonke! In kolikor je zanimanja na forumu, bo to sigurno rentabilen posel!

Ali kaj pravite alfisti?!
Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2069
Pridružen: Po Sep 29, 2003 9:28 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 GT Junior
Kraj: Brda

Jaz sem za. En problemček ostaja, kako nadomestit dpf z cevjo...
Zega ima že nekaj časa "čip" vendar mu lokalni majstri baje ne dobijop vseh prirobnic in nastavkov za na cev, kjer so vsi senzorji montirani...
Kako je kaj s tem?
Kaj če bi nekako dobili mi angleški čip.... a je to izvedljivo, ga sploh pošljejo, ali samo vgrajujejo direktno?

Ciao Alfista :mrgreen:
Slika
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ja na alfaowner formumu imaš kar nekaj tako čipanih avtov. Oni odstranijo DPF, če pa hočeš pa tudi EGR (samo jest EGRja ne priporočam odstranjevat, zaradi podaljšanega časa ogrevanja avta in malo bolj robatega zvoka mašine... mi ni všeč).
Tam uporabniki govorijo o do 1l nižji porabi in nekje dodatnih 15-20 konjih na 2.4, pri 1,9 je tudi opazna razlika, ampak primerno manj...

Nadomestna cev zna bit problem. Samo kakor jaz vem, angleži naročajo nadomestno cev direktno od alfe koda je 51809647, se mi pa ne sanja ali ta cev ima luknje da notri prišraufaš senzorje ali ne. Stane pa cca 100€ (je pa spet vprašanje ali ti uvoznik v sloveniji sploh pripelje to)...
Vem pa da vsi senzorji v njihovi predelavi ostanejo na avtu.
Druga opcija pa je da dobiš en fuč DPF filter in ga "stolčeš" ali pa v notranjosti našvasaš ravno cev. Dobiš "stock look" (kar je pomojem zelo fajn potem na tehničnemu pregledu) in nobene restrikcije.

Angleški čip lahko dobiš samo v Angliji, stane 600 funtov + davek. Eden od uporabnikov z našega foruma me je kontaktiral pred kakim slabim mesecem in rekel da bo opravil predelavo pri njih, tko da lahko počakamo njega za feedback...

Čas imam vedno, samo za začetek bi najraje dobil samo mapo s tvojega avta, da si vse pripravim (da v miru najdem vse pomembne mape in pripravim tudi "DPF off rutino") potem bi pa nadaljeval s testiranjem in končno optimizacijo en drug dan.
Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2069
Pridružen: Po Sep 29, 2003 9:28 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 GT Junior
Kraj: Brda

Se pravi, da bo nekdo od naših šel v GB in tam čipal... hmmm
Lepo bi bilo dobit enega, ki ima stok čip, lahko pa ti dam tudi jaz mojega, ii ni več...
Cev verjetno dobiš od 159, ki so se dobile brez dpf-ja, tudi pri nas. Zanimivo.

Ciao Alfista :mrgreen:
Slika
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Obstaja več različnih tovarniških čipov za "isti" motor, zato je treba dobit točno ta čip z avta katerega rihtaš...
Uporabniški avatar
Drej
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 66
Pridružen: To Jan 20, 2009 10:58 pm

TribesMan napisal/-a:Ja na alfaowner formumu imaš kar nekaj tako čipanih avtov. Oni odstranijo DPF, če pa hočeš pa tudi EGR (samo jest EGRja ne priporočam odstranjevat, zaradi podaljšanega časa ogrevanja avta in malo bolj robatega zvoka mašine... mi ni všeč).
Tam uporabniki govorijo o do 1l nižji porabi in nekje dodatnih 15-20 konjih na 2.4, pri 1,9 je tudi opazna razlika, ampak primerno manj...

Nadomestna cev zna bit problem. Samo kakor jaz vem, angleži naročajo nadomestno cev direktno od alfe koda je 51809647, se mi pa ne sanja ali ta cev ima luknje da notri prišraufaš senzorje ali ne. Stane pa cca 100€ (je pa spet vprašanje ali ti uvoznik v sloveniji sploh pripelje to)...
Vem pa da vsi senzorji v njihovi predelavi ostanejo na avtu.
Druga opcija pa je da dobiš en fuč DPF filter in ga "stolčeš" ali pa v notranjosti našvasaš ravno cev. Dobiš "stock look" (kar je pomojem zelo fajn potem na tehničnemu pregledu) in nobene restrikcije.


Angleški čip lahko dobiš samo v Angliji, stane 600 funtov + davek. Eden od uporabnikov z našega foruma me je kontaktiral pred kakim slabim mesecem in rekel da bo opravil predelavo pri njih, tko da lahko počakamo njega za feedback...

Čas imam vedno, samo za začetek bi najraje dobil samo mapo s tvojega avta, da si vse pripravim (da v miru najdem vse pomembne mape in pripravim tudi "DPF off rutino") potem bi pa nadaljeval s testiranjem in končno optimizacijo en drug dan.
no ta feedback od našega forumaša bo zeloo koristil. Če ga kdo pozna, naj preveri v kateri fazi je.

dobiti uničen dpf za šminko in ga predelati, to je to! kolk sploh tehta dpf? 1 m 2"cevi ni več kot 3 kg + 2x prirobnica = max 5kg. če zbiješ kakih 10 kg dol tudi ne bo škodoval.

me zanima kako idejo oz rešitev bi imel Zega...

Dejva se potem nekje srečat, da dobiš mapo moje 159. Kateri konec slovenije si? nekje si omenil, če se prav spomnim, dolenjsko? mi daš kontak na zs?
Uporabniški avatar
Energy
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 218
Pridružen: Po Okt 18, 2010 11:22 am

in koliko RSR računa € za to da ti odstrani DPF...?
Uporabniški avatar
Kača
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 172
Pridružen: Ne Jun 05, 2005 9:23 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Gorjansko
Kontakt:

Alfista napisal/-a:Jaz sem za. En problemček ostaja, kako nadomestit dpf z cevjo...
Zega ima že nekaj časa "čip" vendar mu lokalni majstri baje ne dobijop vseh prirobnic in nastavkov za na cev, kjer so vsi senzorji montirani...
Kako je kaj s tem?
Kaj če bi nekako dobili mi angleški čip.... a je to izvedljivo, ga sploh pošljejo, ali samo vgrajujejo direktno?

Ciao Alfista :mrgreen:
Imamo rešitev za vozila z JTDm motorjem in DPF filtrom.

Zadeva je preizkušena in vozilo opravi tehnični pregled brez problemov.

Odstranimo DPF (oziroma ga zamenjamo z nadomestno cevjo)
Izključimo delovanje EGR

Obstajata dve varjanti:
1) brez povečanja moči
2)z povečanjem moči

V obeh primerih je potrebna korekcija centrale .
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

Cena obeh posegov?
Kakšen je prirastek moči v 2. primeru?
mitoma
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1142
Pridružen: Pe Jul 23, 2010 11:26 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

To bi pa tud mene zanimalo,čeprav zaenkrat ni nobenih problemov z DPF-jem,ampak nikoli ne veš!
Uporabniški avatar
alex146
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1739
Pridružen: Po Mar 06, 2006 2:22 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: AR 159 SW 2,0 JTDM & AR Mito 1,4 turbo LPG
Kraj: Ljubljana

žival napisal/-a:Cena obeh posegov?
Kakšen je prirastek moči v 2. primeru?
To tudi mene zanima. Kača?

hvala
Uporabniški avatar
Kača
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 172
Pridružen: Ne Jun 05, 2005 9:23 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Gorjansko
Kontakt:

Varjanta brez povečanja moči je z delom in nadomestno cevjo 400 eur

Z povečanjem moči pa je 600 eur.

Na valjih nismo bili,je pa načipirana 1.9 v pospeških pustila zadaj 2.4 original.Mnenje lastnika 159 2.4 TI ki je poizkusil 1.9 načipano pa je bilo UAU hočem to.
Uporabniški avatar
Dejch
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2225
Pridružen: To Jun 08, 2004 9:26 pm
Vozilo: Avant2Go

Sounds too cool to be true.
Odgovori
  • Informacija