Ročna zavora / Težave z ročno zavoro - AR 159

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

chocki
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 95
Pridružen: Če Jan 07, 2010 1:52 pm

lep pozdrav

imam sledeci problem in sicer po malo hitrejsi voznji sem opazil, da je desno zadnje platisce precej zagreto(ne mores gor drzat roke) levo pa v mejah normale ali skoraj nic samo pri vijakih malo, sprednje dve sta tudi normalno tople.

in me zanima kaj bi to lahko bilo?

rocna tudi prime komaj proti koncu ali ima to kaksno povezavo?

na katero kolo prime rocna bolj levo ali desno ali oba enako? ker se mi zdi, da ko mi je pozimi malo zamrznila, da je na desni drzalo kolo

p.s. avto je alfa 159sw 1.9 jtdm
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Podoben problem rešujem tudi sam...

Jaz sem na koncu prišel do ugotovitve da je zaštekal sistem za ročno zavoro na zadnji čeljusti. Ta ne dela več kot bi moral in zato bremza ne vrača nazaj in zavira ves čas med vožnjo.

Pri meni se je problem začel pred 2 leti podobno kot si napisal sam... zamrznila ročna zavora pozimi, takrat sem naredil napako in se z avtom peljal cca 3km z zamrznjeno ročno, posledica pregreta leva zavora. Potem so mi v roku pol leta dobesedno razpadle zadnje ploščice na levi strani. Sledila je menjava ploščic in diskov ki so bili vijolčni.
Ampak letos decembra se je problem začej zopet pojavljati. Najprej tako da sem med vožnjo opazil da po dolgih relacijah začne cviliti zadnja leva zavora, kadar nisem zaviral, po pritisku na pedal za zavoro je cviljenje izginilo.
V roku enega meseca mi je zaradi pregrevanja uničilo ABS obroč na zadnjem levem ležaju (obroč je iz magnetnega materiala ki je zaradi vpliva vročine razpadel na koščke). Ko sem zadeve razdrl sem opazil da je na levi strani disk in ploščice pobralo zelo konkretno, disk spet vijolčen. Tako da sem kupil nov komplet zavor, nov ležaj, še nove zajle za zavoro ki so spet nekaj štekale. Že ob menjavi mi je mehanik svetoval da bi bilo pametno obnovit čeljust, ki baje rada zataji...
No in res se je cviljenje še vedno pojavljalo, zato sem zdaj naročil obnovljeno zavorno čeljust, ki jo nameravam menjati v kratkem.

Aja, pri meni platišče ni vedno toplo. Včasih sploh nič, včasih malo, nikoli pa toliko da platišča nebi mogel držati.

In vse zaradi ene zamrznjene zajle od ročne... prijateljski nasvet, ne se vozit z zamrznjeno ročno :P
chocki
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 95
Pridružen: Če Jan 07, 2010 1:52 pm

saj fora je v tem, da sploh nisem vedel da je zamrzjena( zategnjena na prvi zob) dokler ni zacelo smrdet zadaj desno. pol sem pa z vroco vodo spral in je spustila sam od tega je zaj ze dva meseca ce ne tri. grem zaj kolo odtegnit pa pogledat kako je stanje
Uporabniški avatar
minimi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2202
Pridružen: To Maj 12, 2009 11:40 am
Vozilo: AR 159Q4
P 106S16

TribesMan napisal/-a:In vse zaradi ene zamrznjene zajle od ročne... prijateljski nasvet, ne se vozit z zamrznjeno ročno :P
Jst bi raje takole reku, ne pozimi zategovat ročne in raje dajte pod gumo kakšno klocno.
chocki
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 95
Pridružen: Če Jan 07, 2010 1:52 pm

fora je dlih v tem da je bila zategnjena dobre pol ure drugace je pa nikol nisem. po drugi strani pa mi na cliotu pa na audiju, bmw, focusu na volvotu od punce pa se katerem avtu od druzine nikoli ni zmrznala sam tudi to se mora enkrat prvic naredit.


drugace sem pa ze narocil ploscice ker so na desni strani ze zanic na levi pa so se vredu torej je sam na sesni nekaj zagrablo.
Uporabniški avatar
MAXTER
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 538
Pridružen: To Feb 15, 2011 1:21 pm

Pozdravljeni,

ker me je že lani na tehničnem pregledu mojster opozoril na slabo ročno zavoro sem letos pred pregledom dal zadevo popraviti. Zamenjana je bila zajla ročne ampak me je na tehničnem vseeno vrgel zaradi neskladja ker naj na levem kolesu ne bi prijela dovolj #-o Po ponovnem obisku mehanika mi je le ta pregledal še cilinder (ki je bil ok) in zamenjal dotrajane ploščice zadaj in zagotovil da bo sedaj šlo skozi. Po ponovnem obisku tehničnega me je mojster čudno gledal in spraševal zakaj tega nisem dal popraviti češ da so bile vrednosti enake...leva stran ne prijema. Ko sem cel besen klical mehanika mi je zagotovil da sedaj ne bi smelo biti težav in da ne ve kdo je tu nor ali on ali mojstri na tehničnem pregledu :?

Sedaj me zanima ali je glede tega pri 159ki obstaja kakšna specifika mogoče, če ima kdo izkušnje s podobnimi težavami se priporočam za nasvet...



Edit: Premaknjeno v sorodno temo ....
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Tle je verjetno mehanik mal "nor"!

Menjati materiala ni težko! Problem je, če ostalo ne dela. IN mehanik bi moral, če zna, razdreti cilinder in pogledati mehanizem za ročno zavoro v cilindru. Verjetno je samo svinjarija na koničnem nasedu, katerega aktiviraš s potegom ročne zavore. Zato ne prime dovolj.

Zadeva je čisto enostavna za razdret in preverit. Seveda menjati gumice. Verjetno bo pa mehanik začel pizdit nad tem in da ni druge, kot menjati cilinder. To pa samo zato, ker se mu ne da ali pa ne zna tega preverit.
Uporabniški avatar
Bojanxe
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4820
Pridružen: Po Jul 11, 2011 8:41 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 155 1.8 8V Sport
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm
Kraj: Ljubljana

Sem imel enak problem. Potem sem dal obnoviti obe zadnji čeljusti in je kot novo zdaj vse. Zavorni servis Košir na Dolgem mostu v Lj, 60€ na čeljust.
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Moje izkušnje so take, da se mehanizem samo razleti in iščeš drugo čeljust. In kot je meni znano to niti ni tako redka okvara. Sploh na levi strani
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Če na nožno bremzo zadeva bremza kakor mora in so vrednosti na tehničnem ok - z ročno pa ne je problem v ročni - zajle itd.
Če tudi na nožno bremzo parametri niso ok pa so ploščice nove moraš obnoviti čeljust. Za začetek lahko samo namažeš vodila po kateri se mora premikat. Bat namreč stisne samo na eni strani, sama čeljust pa preko vodil stisne še na drugi strani, če so vodila hin, bat samo špona, čeljust pa še vedno bremza. To je skoraj standardna okvara na vseh vozilih.
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

evo, tak problem imam tudi jaz:
-novi diski, nove ploscice ter nova zajla za rocno, nic noname...
Bremze primejo super in enakomerno, rocna pa na eni strani slabo.
Mehanik je rekel, da je verjetno zajla, ampak menjava ni ravno trivialna na 159. In bi rad preveril se vse ostalo, da se ne menja zajle brezveze.
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Spravi se v avto in zateguj ročno, majster pa naj opazuje, če ti mehanizem na čeljustih sploh dela. Da ne bo majster na koncu za brezveze trgal avto narazen in preklinjal preljube italjane
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Možno je da je treba nastavit ročno po menjavi ploščic (Balans, levo-desno)
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Balans se ne nastavlja, ker je konstrukcija pri Alficah že kar nekaj časa taka.
Če pa zajle v redu lafajo, pa lahko sam vidiš, če pogledaš na notranjo stran čeljusti in preveriš ali se je ročka na obeh čeljusti premaknila za približno enak kot, ko si potegnil ročno, pa če sta obe ročki sedli na oporo, ko je popuščena.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

huh kake mehanike imate to? Avto se dvigne, zategne rocno na prvi zob in proba vsako kolo na roko zavrtet, potem na drugi zob in spet, in potem na tretji zob (tu bi moralo biti ze nemogoce zavrteti kolo ce je vse ok ni pa nujno saj je lahko ozobljenje fino in je to sele 5. 6. zob)
Seveda se to dela po popravilu oz. ko je vse kar se tice pletenic, celjusti in mehanizmov kot mora biti. Za rocno je ahko odstopanje vecje kot za nozno zavoro in to razmerje se da ujeti tudi brez testiranja na valjih.

Torej ce celjusti lavfajo lepo, mehanizmi in pletenice tudi, je mozno da se same ploscice v vodilih zatikajo, lahko pa so diski zanic (povrsina neenakomerno obrabljena ali kontaminirana).

Pa fino je biti kdaj agresiven z zavorami in rocno veckrat uporabljat, sam se nisem imel problema z zavorami na tehnicnem v 18 letih...
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Odgovori
  • Informacija