2.4 JTDm 200km Dyno in predelave

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Uporabniški avatar
punkfan
Alfist
Alfist
Prispevkov: 457
Pridružen: Pe Okt 03, 2003 12:44 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: prestolnica

Zanimiva tema. Komu si pa peljal? Lani, ko sem se sam zanimal, je bila odstranitev DPFa znanstvena fantastika.
jakaleg
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 39
Pridružen: To Sep 15, 2009 5:43 pm

dpf sem dal dol sam, naredu tud nadomestno cev(ob pomoči kolega mehanika), vse se pa da dat nazaj če bo kadarkoli želja ozirma potreba. ni pa noben težek deu za nardit če si mal vsaj tehničen tip.
Sprogramiru mi je pa TunERC v Novem mestu, res z najnovejšimi top zadevami opremlen človk.
Tud men so rekl pri nekem LJ tunerju,kjer sem prej meu čipan avto, da preprogramirat ECU da ni DPF zna bit ful problem, ne bomo pa o imenih.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Za tega Tunerca sem pa že slišal ene dvakrat :D

Nevem pa zakaj je tako težko povedat kdo je šalabajzar... se bo vsaj folk vedel izognit mungotom :D

Pozabil si povedat če je kej drgač k prej... :D
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

TribesMan napisal/-a:Sej to je problem... navor... :)

Ja ta menjalnik ima probleme z navorom.
Zato so tudi pustili navor in moč pri Q-tronicu na enakem nivoju ko so delali "upgrade" mašine na 210PS. Variante z ročnim menjalnikom so dobile 10 konjev več in maximalni navor že pri 1500 obratih, medtem ko je pri Q-tronicih ostal max navor na voljo šele od 2000 obratov naprej, konji pa so zabremzani na 200PS. Torej specifikacije motorja so ostale iste kot v stari verziji, kljub temu da je notri novejši in zmoglivejši motor...

Osebno ne poznam nikogar ki bi mel ta menjalnik in bi avto čipal, sem pa bral na alfaowner da je pridobitek čipanja zelo majhen pri avtomatiku, ker z navorom v nizkih obratih ne smeš pretiravat, v visokih obratih pa pač dobiš tistih 20-30 konjev.

Če bi mel ročni menjalnik bi navor pri okoli 2000 obratih komot povečal tja do zelo blizu 500Nm.
Zakaj naj bi bil problem spustuti maksimalen navor v nižje vrtljaje, če se ta po absolutni vrednosti ne zviša. V obeh primerih je torej 400Nm in zakaj bi naj bil za menjalnik to problem, če je to pri 1500/min medtem ko pri 2000/min ni problem??
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
jakaleg
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 39
Pridružen: To Sep 15, 2009 5:43 pm

sprememba brez dpfa je 25 nm in 7bhp, sam nismo nč spreminjal mape ker je blo treba hitr domov pobegnt z letnimi (izletnimi) gumami, k je začel snežit. Tko da drugič več koničev :).
Je pa se cela krivulja še poravnala malenkost. :))
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Teo napisal/-a:
TribesMan napisal/-a:Sej to je problem... navor... :)

Ja ta menjalnik ima probleme z navorom.
Zato so tudi pustili navor in moč pri Q-tronicu na enakem nivoju ko so delali "upgrade" mašine na 210PS. Variante z ročnim menjalnikom so dobile 10 konjev več in maximalni navor že pri 1500 obratih, medtem ko je pri Q-tronicih ostal max navor na voljo šele od 2000 obratov naprej, konji pa so zabremzani na 200PS. Torej specifikacije motorja so ostale iste kot v stari verziji, kljub temu da je notri novejši in zmoglivejši motor...

Osebno ne poznam nikogar ki bi mel ta menjalnik in bi avto čipal, sem pa bral na alfaowner da je pridobitek čipanja zelo majhen pri avtomatiku, ker z navorom v nizkih obratih ne smeš pretiravat, v visokih obratih pa pač dobiš tistih 20-30 konjev.

Če bi mel ročni menjalnik bi navor pri okoli 2000 obratih komot povečal tja do zelo blizu 500Nm.
Zakaj naj bi bil problem spustuti maksimalen navor v nižje vrtljaje, če se ta po absolutni vrednosti ne zviša. V obeh primerih je torej 400Nm in zakaj bi naj bil za menjalnik to problem, če je to pri 1500/min medtem ko pri 2000/min ni problem??
Problem je frekvenca... Nisi še nikol probal pohodit avta pri 2000rpm ali pa pri 1000rpm?
Razlika je ogromna, v prvem primeru spelje mirno kot da ni nič, v durgem primeru se trese kot pes na kuzli.
Če maš ročni menjalnik ti bo v primeru preveč navora pri nizkih obratih uničilo dvomasni vztrajnik, pa ko bo ta šel k vragu bo pa najebala sklopka in menjalnik, pri avtomatiku je pa pač svoja štorija.

Uglavnem majhni obrati in navor ne gredo skupaj...
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

jakaleg napisal/-a:sprememba brez dpfa je 25 nm in 7bhp, sam nismo nč spreminjal mape ker je blo treba hitr domov pobegnt z letnimi (izletnimi) gumami, k je začel snežit. Tko da drugič več koničev :).
Je pa se cela krivulja še poravnala malenkost. :))
Razlika bi mogla bit še večja po "popravku" map...
Mogoče veš ti je že zdaj kaj spreminjal mape ki krmilijo lopatice na turbini, ali je samo izklopil DPF in pustil vse ostalo enako? Ker drugače mislim da znaš v kakšnem nenadnem agresivnem pospeševanju zaradi manjšega "backpressurea" na izpuhu fasat MCSF napako zaradi prevelikega pritiska turbine...
jakaleg
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 39
Pridružen: To Sep 15, 2009 5:43 pm

ja vem da bi mogla bit večja, more si enkrat vzet mal več časa pa res naštimat tko kt treba. mislm da je ostalo kr enako, nism pa zihr k nism tolk sprašvau. vem pa da je limiter od pritiska na turbini premaknjen višje, nevem pa kolk ma to veze s tem k si ti omenu. Bom pa sigurno si tole zabeležu da prašam naslednjič k grem tja.
Takoj k skopni sneg. :)
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

TribesMan napisal/-a:
Teo napisal/-a:
TribesMan napisal/-a:Sej to je problem... navor... :)

Ja ta menjalnik ima probleme z navorom.
Zato so tudi pustili navor in moč pri Q-tronicu na enakem nivoju ko so delali "upgrade" mašine na 210PS. Variante z ročnim menjalnikom so dobile 10 konjev več in maximalni navor že pri 1500 obratih, medtem ko je pri Q-tronicih ostal max navor na voljo šele od 2000 obratov naprej, konji pa so zabremzani na 200PS. Torej specifikacije motorja so ostale iste kot v stari verziji, kljub temu da je notri novejši in zmoglivejši motor...

Osebno ne poznam nikogar ki bi mel ta menjalnik in bi avto čipal, sem pa bral na alfaowner da je pridobitek čipanja zelo majhen pri avtomatiku, ker z navorom v nizkih obratih ne smeš pretiravat, v visokih obratih pa pač dobiš tistih 20-30 konjev.

Če bi mel ročni menjalnik bi navor pri okoli 2000 obratih komot povečal tja do zelo blizu 500Nm.
Zakaj naj bi bil problem spustuti maksimalen navor v nižje vrtljaje, če se ta po absolutni vrednosti ne zviša. V obeh primerih je torej 400Nm in zakaj bi naj bil za menjalnik to problem, če je to pri 1500/min medtem ko pri 2000/min ni problem??
Problem je frekvenca... Nisi še nikol probal pohodit avta pri 2000rpm ali pa pri 1000rpm?
Razlika je ogromna, v prvem primeru spelje mirno kot da ni nič, v durgem primeru se trese kot pes na kuzli.
Če maš ročni menjalnik ti bo v primeru preveč navora pri nizkih obratih uničilo dvomasni vztrajnik, pa ko bo ta šel k vragu bo pa najebala sklopka in menjalnik, pri avtomatiku je pa pač svoja štorija.

Uglavnem majhni obrati in navor ne gredo skupaj...
Tribes oprosti, a zdi se, da nimaš pojma o čem pišeš. Relacije navor, vrtljaji, moč pa ti ne bom pisal, ker jo moram vsako leto obnavljat na tem forumu in sem se naveličal. Za menjalnik je popolnoma enako 400Nm navora pri 1000, 2000, 3000, 4000, 7000 obratih. Moč in s tem energija, ki jo motor vlaga v premikanje pa se seveda ob tem spreminja, ampak moč ne vpliva na obremenitev gredi. Vrtljaji (ob navoru) zaradi lastne mase sicer vplivajo na obremenitev gredi in ostalih sklopov, a zopet te obremenitve niso kritične pri nizkih vrljalih, ampak pri visokih.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2069
Pridružen: Po Sep 29, 2003 9:28 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 GT Junior
Kraj: Brda

Zanimivo pisanje, a glejta, da ne zaserjeta "zanimive" teme.
A je še kdo bližje Gorici sposoben tega "tuninga" z odstranitvijo DPF?

Ciao Alfista :mrgreen:
Slika
ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2831
Pridružen: Po Mar 13, 2006 9:06 pm
Kraj: Kranj

TribesMan napisal/-a:.............matiku je pa pač svoja štorija.

Uglavnem majhni obrati in navor ne gredo skupaj...
To pa drži, kot pribito, ker meni pri 2.3 turbo bencinarju v visoki prestavi, pod nizkimi obrati, cel avto da vedet, da mu ne ustreza (pri 1.500rpm v peti ali četrti skoči, vendar čutiš neke vibracije in en tak neprijeten zvok, pri 2.000 pa tega ni več)

Pa je govora o več, kot 400Nm navora - peak 1.900

Jaz si to razlagam, da se opravi preveč dela na obrat.
ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2831
Pridružen: Po Mar 13, 2006 9:06 pm
Kraj: Kranj

Teo napisal/-a:........
Tribes oprosti, a zdi se, da nimaš pojma o čem pišeš. Relacije navor, vrtljaji, moč pa ti ne bom pisal, ker jo moram vsako leto obnavljat na tem forumu in sem se naveličal. Za menjalnik je popolnoma enako 400Nm navora pri 1000, 2000, 3000, 4000, 7000 obratih. Moč in s tem energija, ki jo motor vlaga v premikanje pa se seveda ob tem spreminja, ampak moč ne vpliva na obremenitev gredi. Vrtljaji (ob navoru) zaradi lastne mase sicer vplivajo na obremenitev gredi in ostalih sklopov, a zopet te obremenitve niso kritične pri nizkih vrljalih, ampak pri visokih.
Hm, tole pisanjo bo mogoče veljalo, ko bodo vsi avtomobili gnani z el. motorji, pri katerih se delo podaja linearno (skozi obrat).

Pri MZNI (motorjih z notranjim izgorevanjem) se pa skozi dva obrata (4taktar) pojavljajo trenutki, ko se opravlja dela (delovni takt) in trije, ki delo porabljajo (OK turbak naj pri sesanju dela ne bi porabljal, pa pozabimo na to).

Torej upoštevajmo štirivaljni štiritaktni motor. On v enem obratu motorja opravi dva delovna "udarca".
Pa pojdimo za trenutek nekam drugam.
Smo se vsi vozili s sankami??
Fino, kajneda.? No manj prijetno delo je pa vlečenje sank. Kaj ima to za motorji?? Veliko!!
Torej. če vlečeš sanke z dolgimi koraki se opravlja delo sunkovito in dokler ni obremenitve, to še gre, ko pa se pojavi na sankah luštna blondinka, se pa začne dogajati, da jo začne na ta način čudno cukat.
Ker si seveda galanten dec in ti ni kul, da narediš iz blondinke milkshake imaš dve možnost.
1. da skrajšaš korake in s tem opraviš enako delo na m1, vendar je razporejeno na več manjših korakov
2. da z rokami kompenziraš tvoje sunke
Pa prevedimo gornji dve točki v motorno govorico.
V prvem primeru boš prestavil eno prestavo nižje in dosegel manjše tresljaje (načeloma so odpravijo do te mere, da jih poberejo nosilci motorja, gume,.....)
V drugem primeru so pa tam ene 20 let nazaj pogruntali dvomasni vztrajnik, ki sam v sebi kompenzira (pobere vrhove in jih razdeli skozi daljše področje - za ta lahko naredim graf, če ne bo razumljivo). Seveda so elementi, kot so hardi zglob, nosilci motorja in podobni elementi tudi v tej funkciji.

Torej vse težave s tega naslova izvirajo iz tega, da se delo opravlja sunkovito in ne linearno (skozi obrate/takte). Načeloma se te sunke odpravi z raznoraznimi gumi vložki (že prej navedenimi), probelm pa ponavadi nastane, ko se opravi več dela (sploh navor pri nizkih obratih), kot je predvidela tovarna.

Čakam, na "disargue"

Aja, samo še to.

Pri večvalnih motorjih se vibracije poznajo veliko manj, ker se na en obrat opravi več delovnih taktov (recimo 6 pri 12valjnem motorju) in seveda je en delovni sunek lahko zato 3 manjši za enako delo.
To je edni razlog (no poleg naravne urovnoteženosti R6 in posledično V12 motorjev), za svilenost 12valjnikov.
slehernik
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1116
Pridružen: So Feb 13, 2010 10:46 am

Off: In zato mene ne bo nihče prepričal, da današnji šestaki lepše pašejo recimo enemu MB-ju kot pa tisti iz konca 80-ih in začetka 90-ih. Tako mirnega in uglajenega teka danes ne slišiš...
ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2831
Pridružen: Po Mar 13, 2006 9:06 pm
Kraj: Kranj

slehernik napisal/-a:Off: In zato mene ne bo nihče prepričal, da današnji šestaki lepše pašejo recimo enemu MB-ju kot pa tisti iz konca 80-ih in začetka 90-ih. Tako mirnega in uglajenega teka danes ne slišiš...
MB je iz R6 tam leta cca 1990-5 šel na V6, in iz naravno uravnoteženega motorja na neuravnoteženega z balansirnimi gredmi (ki delno odpravijo to težavo). Vse za ceno bolj kopaktnega motorja (manjši motorni prostor, termične izgube,....)
jakaleg
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 39
Pridružen: To Sep 15, 2009 5:43 pm

alfista:
nadomestno cev si lahko narediš sam, al pa ob pomoči še koga, ni nobena znanost, razen nardit uno prirobnco, da se use lepo zašraufa gor in je postopek reverzibilen. kupš 75 cm dolgo 55mm široko cev. pol rabš še ene dobre pol metra mal debelejše žice(beri cca. 0.8cm) da nardiš lepe nosilce za v une gumice. senzorji se pa samo izklopjo, tko da to je kar je hardwareskega dela.
Zdej za remap, pa jst vem za TunERC-a k je delu men, sam mormo zdej še celoten program izboljpšat da bo to šlo tko kt treba :).
Pri Avto-Elektroniki so mi takrat rekl da je to fulll zakompliciran tko da....
Se mi pa že zdej pozna pri porabi cca 0.5 do 1l manj pri enaki vožnji.

Morm pa uno nadomestno cev mal poslikat, k sm pozabu nazadne k je biu avto še dostopen od spodaj:)

Če se pa nabere ene par folka pa lahko tud jst zrihtam nadomestne cevi za DPF, in dam delat use skup enmu na CNC. :) pa rostfrei cev, pa gasa. pa nardimo za nek normaln denar.
Se pa vseakor splača, avto ob pravilnem remapu ne kadi skor nič, razn ob vžigu k je mal starga olja v sistemu se zakadi malenkost modro. pa k enkrat vidš kakšna blokada je DPF se ti avto kr zasmil, prbližn tko je k da bi ti en v rit dal slamco pa reku da se pejd usrat. :):)
Tribesman: pa poznaš koga pr nas k je dal DPF tud že dol, razn mene, al so tvoji podatki iz AO foruma.
Odgovori
  • Informacija