Čuden zvok: Volanska letev / Tuljenje servo črpalke

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Vedno, ko volan obrneš do skrajnosti, tudi servo črpalko skrajno obremeniš.
MorskaPica
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 12
Pridružen: Ne Mar 26, 2017 10:50 am
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.2 JTS, 8/2006

pa pri vseh alfah 159 tako zatrese?
ok možno da je vrglo dol jermen, kr je še čisto nov (naredil nekje 100km) in se še ni usedel, ampak se mi vseeno zdi preveč, da če namotam do konca, da tako močno zatrese, se pumpa skoraj ustavi, poleg tega pa še zaniha obrate motorja.
Bom posnel danes po službi.

Je možno da je kaj narobe z servo pumpo? nekaj sem tudi bral o razliki med rdečo in zelenim oljem za servo, morem preveriti katero imam.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Jermen ste menjali, kaj pa natezalec? Jermen nikakor ne sme kar tako padati dol ...
MorskaPica
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 12
Pridružen: Ne Mar 26, 2017 10:50 am
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.2 JTS, 8/2006

jermen je biu menjan, šponarjev bojda ni, je raztegljiv jermen (tk je reku mehanik, js se na to ne spoznam kj preveč). Sem pa videl jermen, je tak z tremi utori.
MorskaPica
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 12
Pridružen: Ne Mar 26, 2017 10:50 am
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.2 JTS, 8/2006

evo video
na njem se cuje kako zanihajo obrati ob sukanju volana, ko pa namotam do konca pa celo začne piskati.

Povezava do videa


sem pa preveril tudi servo tekočino in je čiste, rdeče barve, se ne peni, če ima to kakšno vezo
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Preveri še nivo tekočine. Piskanje je običajno ob prenizkem nivoju. Imaš dva indikatorja na palčki, pri 20 in 90 stopinjah. Odvisno od temp. motorja potem pogledaš nivo, ne sme biti pod min ali nad max.

Jermen pa napne natezalec, če le-ta več ni ok, potem pada dol. Gre za tale kos: https://www.alfaworkshop.co.uk/images/7 ... -1-800.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Si kaj drugega menjal razen jermena? Če bi bil krivec napenjalec/rolca bi se ta zvok pojavljal tudi med delovanjem...

Zvok je podoben kot pri mojem preverjanju kaj se dogaja s servotom:

https://www.youtube.com/watch?v=smDHd6t__BU

Na splošno je pri tem sevru kjer je uporabljena tribna črpalka zelo pomembno ravnovesje dušenja vibracij, če se to poruši nastane nadležen piskajoči zvok.

Ko obračaš volan prihaja do obremenitve za to skrbi ventil v sami črpalki dostopen s strani vijaka kjer je pritrjena tlačna cev. V skrajni legi se ta ventil popolnoma odpre in dovoli pretok olja v nasprotnem primeru bi lahko zakuril črpalko. če ta ventil ne deluje ali se je zataknil je lahko prisoten ta problem. Na sami tlačni cevi pa so še dušilci vibracij (zožitve v sami cevi), ter zožitev na vijaku (2mm luknja) za priklop tlačne cevi na volansko letev. Če je kaj od tega zamašeno je prisoten tak zvok.
Filter v posodici za olje je nameščen na povratku iz hladilnika servo olja, tako da pobira razne opilke in nečistoče, preden gre olje nazaj v črpalko. Lahko da je tudi ta zamašen. Da se ga enostavno odstraniti z daljšimi kleščami, očistiti in namestiti nazaj, tako da je kupovanje nove posodice zame nesmisel.

Mi pa še nekaj manjka za preverit in nato skupaj sestavim en D.I.Y. kako to deluje, kako preverit, itd...

LP,
Dejan
MorskaPica
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 12
Pridružen: Ne Mar 26, 2017 10:50 am
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.2 JTS, 8/2006

olja je dovolj, pri 90 in 20 stopinj, je pa tudi bil avto kak mesec nazaj na rednem servisu kjer so menjali.
Mogoče lahko sam pogledam v kaksnem stanju je nazetalec? ali ga raje peljem k mehaniku?
Glede ventila je mehanik rekel, da deluje vredu in spusti zrak ven kot mora.

Ok hvala na vse uporabne nasvete, bom peljal k mehaniku, da pogleda če je kaj od tega zamašeno.

sporočim kako se bo nadaljevalo...
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Mehanik ne bo nič mogel pogledati zamašenosti kar tako, bo moral razdreti vse in vzeti vse narazen. To pomeni delo nekaj ur, jermene dol, cevi narazen, praznjenje sistema in potem sestavljanje nazaj in na koncu zna biti, da je zadeva ista.

Natezalec preveriš v bistvu tako, da preveriš jermen; če je ohlapen, ni ok. Če je preveč napet, prav tako ni ok.

Ena opcija je še, da so notri nalili čisto običjani ATF 2, pa zato spušča zvoke.

Če se ventilček na posodici odpira in spušča ven zrak neprestano, potem ti ga nekje vleče tudi notri. Krivec je lahko recimo volanska letev ali miniaturna razpoka cevi.
Uporabniški avatar
mercury1946
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 82
Pridružen: To Jun 17, 2014 6:09 am
Vozilo: Alfa Romeo 159 1.9 16v

Pozdravljeni. Nabavil alfo 159, super avto, vse bp razen hudicevega volana. Torej kokr sm razbral iz teme je vecinoma tezava posodica za olje serva, lahko da je olje rdece barve ali da se olje peni (pokvarjen ventil v posodici), ampak jst nimam nobene od teh tezav, olje je na max, je pa res da je olje umazano zelene barve. Ob obracanju volana se cuti rahle tresljaje, ni pa nekega cviljenja. Je pa prisoten nek zvok pri dvigu obratov avta (dodajanje gasa na mestu ali ko se peljem) kot recimo, ce bi se pokvaru kaksen lezaj na alternatorju ali kaj takega, podobno kot unicen menjalnik, torej cviljenje na tak nacin. Avto je letnik 2008, 1.9 16v. Bi lahko bila kriva servo pumpa oz je vseeno posodica za olje za zamenjat? Hvala & lp.
Edit: najdu video z isto tezavo, ocitno nima veze z servo pumpo https://youtu.be/e9pk1gLQNtM" onclick="window.open(this.href);return false;
Slika
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Zgornja rolca. Spodnja na šponerju tudi verjetno ni dosti boljša.
Snami jermen in poslušaj. Če še tuli je fuč rola zobatega ali pumpa in menjaj takoj.
Odgovori
  • Informacija