2.4 JTDm - debata o mašini

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
ramo
Alfist
Alfist
Prispevkov: 313
Pridružen: Sr Maj 04, 2005 3:33 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Hmm sam res :?: Me je enkrat na začetku zamikalo in hkrati minilo, da bi tisto dol dal...
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Nič čudnega ni, resonator dela čudeže (kar se tiče spool-upa turbine in glasnosti sesalnega dela)...
Uporabniški avatar
m1ch0
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Ne Feb 20, 2011 1:15 pm

gecco napisal/-a:Kako pa lahko ugotoviš pri 159ki 2008 letnik avtomatiku katero mašino ima...novejšo ali staro? Ker kot 2008 letnik vidim da se prodajajo obe verziji, 200KM in 210KM. Je kakšen jasen pokazatelj, da se prepričam za katero mašino se gre?
To vidiš po številki tipa motorja:

200 konjski - 939A3000
210 konjski - 939A9000

Te številke vidiš v prodajni dokumentaciji in v homologaciji in mislim da v prometni tudi.

Drgač pa kr se tiče nakladanja o turbo luknjah in to da clio prej prehiti avto kot 200 konjska Alfa ...... to so ene velike bikove fekalije. Sam imam 200 konjsko Q-Tronic in moram rečt da vleče tko ko treba. Z mesta do 140 "tren oka". Lepi tko ko treba. Prehiteva se z njo tko kot se za tak avto spodobi. Skratka, glede na to da ponavadi od Zagorja do Ljubljane (čez Litijo) srečam tudi po tri radarje, da o avtocesti sploh ne govorim (gužva + radarji), je še to preveč, ker ne vem če sem jo v enem letu kar jo imam lahko več kot 10x dejansko izkoristil.

Kar nas pripelje do naslednjega. Glede na to, da tak avto ne moreš ravno pogosto izkoristiti (vso njegovo moč) - razen če si manijak na cesti, se je treba vprašati ali se splača potem kupiti tak avto (napisal si da želiš 1.9 zamenjati z 2.4). Zato je pomembno upoštevati še naslednje stvari:

- Ta avto ima lahko najmanjšo dovoljeno (homologirano) dimenzijo gum 225/50/17. Zaradi Brembo zavor, ne moreš spravit 16" feltn gor. Pri 1.9 si lahko dal 17" za letne in 16" za zimske. Tako da preveri koliko boš plačeval za zimske gume in tudi letne so zaradi višine 50 dražje.
- Poraba ni majhna; Kombinirana je pri meni 8.6 l - 8.8 l (mogoče z ročnim kak liter manj - ni pa rečeno (vse odvisno kolikokrat stiskaš dušo iz nje), Mestna povprečje 10l.
- Registracija (zavarovanje) je skoraj 150€ dražje kot pri 1.9 (upošteval sem 50% popusta). Jaz imam polni kasko zato vse skupaj (osnovno + kasko) plačam cca 1200 € (z 55% popusta na osnovno in 50% popusta na kasko)
- Vzdrževanje zna biti dražje (to bo kdo drug na forumu - kdo ki je mehanik, lahko več povedal jaz vem da pri 1.9 določenih stvari ni, katere so pri 2.4)
- pri avtomatiku je vzdrževanje še dodatni strošek. Menjava olja na 90.000 km (liter olja pa je cca 36€, gre ga pa cca 7 L) s tem da tudi delo ni ravno poceni.
- Menjava zavornih ploščic in diskov je dosti dražje kot pri 1.9. Lahko šparaš na nekih "cheap" varijantah ploščic, vendar ti to odsvetujem.

Za določene stvari boš mogoče rekel da te ne motijo, to je odvisno koliko kilometrov delaš letno. Jaz jih delam veliko zato se to kar pozna pri stroških vzdrževanja.

Tako da odločitev je tvoja. Jaz naprimer sem na vsak način želel 2.4 Q-Tronic. Q-Tronic je super. Odziven, hiter, maš možnost izbire "šaltunge" normal, sport ali winter (pri sport sploh ne boš opazil neke turbo luknje), vendar pa se dostikrat vprašam če je vredno vsega "koštajna", ki ga imaš zaradi 2.4 mašine in Q-Tronic.
"You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" Jeremy Clarkson
Uporabniški avatar
gecco
Alfist
Alfist
Prispevkov: 401
Pridružen: Če Jan 15, 2009 1:52 pm

m1ch0 napisal/-a:
gecco napisal/-a:Kako pa lahko ugotoviš pri 159ki 2008 letnik avtomatiku katero mašino ima...novejšo ali staro? Ker kot 2008 letnik vidim da se prodajajo obe verziji, 200KM in 210KM. Je kakšen jasen pokazatelj, da se prepričam za katero mašino se gre?
To vidiš po številki tipa motorja:

200 konjski - 939A3000
210 konjski - 939A9000

Te številke vidiš v prodajni dokumentaciji in v homologaciji in mislim da v prometni tudi.

Drgač pa kr se tiče nakladanja o turbo luknjah in to da clio prej prehiti avto kot 200 konjska Alfa ...... to so ene velike bikove fekalije. Sam imam 200 konjsko Q-Tronic in moram rečt da vleče tko ko treba. Z mesta do 140 "tren oka". Lepi tko ko treba. Prehiteva se z njo tko kot se za tak avto spodobi. Skratka, glede na to da ponavadi od Zagorja do Ljubljane (čez Litijo) srečam tudi po tri radarje, da o avtocesti sploh ne govorim (gužva + radarji), je še to preveč, ker ne vem če sem jo v enem letu kar jo imam lahko več kot 10x dejansko izkoristil.

Kar nas pripelje do naslednjega. Glede na to, da tak avto ne moreš ravno pogosto izkoristiti (vso njegovo moč) - razen če si manijak na cesti, se je treba vprašati ali se splača potem kupiti tak avto (napisal si da želiš 1.9 zamenjati z 2.4). Zato je pomembno upoštevati še naslednje stvari:

- Ta avto ima lahko najmanjšo dovoljeno (homologirano) dimenzijo gum 225/50/17. Zaradi Brembo zavor, ne moreš spravit 16" feltn gor. Pri 1.9 si lahko dal 17" za letne in 16" za zimske. Tako da preveri koliko boš plačeval za zimske gume in tudi letne so zaradi višine 50 dražje.
- Poraba ni majhna; Kombinirana je pri meni 8.6 l - 8.8 l (mogoče z ročnim kak liter manj - ni pa rečeno (vse odvisno kolikokrat stiskaš dušo iz nje), Mestna povprečje 10l.
- Registracija (zavarovanje) je skoraj 150€ dražje kot pri 1.9 (upošteval sem 50% popusta). Jaz imam polni kasko zato vse skupaj (osnovno + kasko) plačam cca 1200 € (z 55% popusta na osnovno in 50% popusta na kasko)
- Vzdrževanje zna biti dražje (to bo kdo drug na forumu - kdo ki je mehanik, lahko več povedal jaz vem da pri 1.9 določenih stvari ni, katere so pri 2.4)
- pri avtomatiku je vzdrževanje še dodatni strošek. Menjava olja na 90.000 km (liter olja pa je cca 36€, gre ga pa cca 7 L) s tem da tudi delo ni ravno poceni.
- Menjava zavornih ploščic in diskov je dosti dražje kot pri 1.9. Lahko šparaš na nekih "cheap" varijantah ploščic, vendar ti to odsvetujem.

Za določene stvari boš mogoče rekel da te ne motijo, to je odvisno koliko kilometrov delaš letno. Jaz jih delam veliko zato se to kar pozna pri vzdrževanju.

Tako da odločitev je tvoja. Jaz naprimer sem na vsak način želel 2.4 Q-Tronic. Q-Tronic je super. Odziven, hiter, maš možnost izbire "šaltunge" normal, sport ali winter (pri sport sploh ne boš opazil neke turbo luknje), vendar pa se dostikrat vprašam če je vredno vsega "koštajna", ki ga imaš zaradi 2.4 mašine in Q-Tronic.
Hvala za podatke o mašini. Avto sem sicer že nabavil/je v prihodu in je 210KM.
159 1.9 JTDm je bila odličen avto. Prodala se je, ker je pač prišel kupec ki je bil pripravljen dati soliden denar za dobro ohranjen avto. Jaz pa po cca. letu in pol uporabe nisem naredil minusa.

Kar se tiče felten...se zavedam velikosti in cen gum in me ne moti. Že na 1.9 JTDm sem imel 18 col in sedaj bo isto. Poraba je bila med 8.0 in 8.5 litri, pri 2.4 JTDm ne pričakujem drastične razlike, cca. 1l več. Odločil sem se pa za 2.4 JTDm čisto iz svoje želje in ker si pač trenutno to lahko privoščim.
Moj cilj je bil najti avto vsaj letnika 2008 in pa želja še po malo večji moči, torej 2.4 JTDm. Nikakor pa nisem pomislil da bi si iskal kakšen drugi avto, ker 159 je božanska!

Hvala ti pa za celoten komentar, zelo korektno napisano!
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

m1ch0 napisal/-a:
Drgač pa kr se tiče nakladanja o turbo luknjah in to da clio prej prehiti avto kot 200 konjska Alfa ...... to so ene velike bikove fekalije. Sam imam 200 konjsko Q-Tronic in moram rečt da vleče tko ko treba. Z mesta do 140 "tren oka". Lepi tko ko treba. Prehiteva se z njo tko kot se za tak avto spodobi. Skratka, glede na to da ponavadi od Zagorja do Ljubljane (čez Litijo) srečam tudi po tri radarje, da o avtocesti sploh ne govorim (gužva + radarji), je še to preveč, ker ne vem če sem jo v enem letu kar jo imam lahko več kot 10x dejansko izkoristil.
To pa zato, ker je v komnbinaciji z Q-Tronicom v bistvu notri 210 konjska različica, ki je malce zaprta zaradi razbremenitve menjalnika.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Njegova je sigurno še vedno "ta stara" mašina, ker so novejše začeli delat šele 2008.
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

210 konjska je na trg prišla leta 2007... kdaj pa je ta motor bil vgrajen skupaj s Q-tronicom pa ne vem... Sem sklepal da pravtako 2007.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
m1ch0
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Ne Feb 20, 2011 1:15 pm

S proizvodnjo 210 konjske mašine so začeli nekje sredi 2007. Mislim da okrog Julija. Vsi modeli pred tem imajo 939A3000 motor. Enako velja za modele s Q-Tronic.

Vsaka turbina ima turbo luknjo in sicer jo imajo od 800 do 1600 ob/min (kakšne slabše izvedbe pa tam do 1800 obr/min). To pomeni da ima in 210 konjski in 200 konjski motor turbo luknjo. Do turbo luknje prihaja zaradi tega, ker turbina v nižjih vrtljajih ne dobi dovolj plinov in s tem pritiska, da bi se začela močneje vrteti. S povečanim plinom (pritisk na stopalko za gas) se poveča količina izpušnih plinov in s tem pritisk v turbini. Tako da tisti, ki noče imeti turbo luknje, mora kupiti avto s kompresorjem, kateri pa se poganja preko jermenice.

210 konjska pa bolj "prožno" vleče, ker pri nižjih vrtjajih doseže višjo konjsko moč (zaradi višjega navora). Konjska moč je odvisna od navora in vrtljajev oz. je formula nekako takšna;

Km = Nav * Obr / 7503

Km - Konjska moč
Nav - navor
Obr - Obrati na minuto
7503 - izračunana konstanta

Kar pomeni da 210 konjski motor ki ima 400Nm @ 1500 rpm doseže moč na okroglo 80 konjev. In če sedaj laično izračunamo za 200 konjsko in upoštevamo npr. da ima pri 1500 rpm 300Nm je to na okroglo 60 konjev. To pomeni 20 konjev razlike. In to je najverjetneje glavni razlog, zakaj je občutek da 210 konjska bolj enakomerno vleče od 1500 obratov naprej.

Zakaj Q-Tronic različice nimajo 210 konjskega motorja. Ker ga ne potrebujejo. Q-Tronic (in vsi avtomatiki) ima tako imenovan "Torque converter" kateri omogoča da se avto ustavi brez da bi se motor ustavil. To pomeni tudi, da sta motor in menjalnik vedno "povezana" (pri ročnem se s sklopko "odklopi" menjalnik od motorja), le da ko je avto v mirovanju, ni toliko navora prisotnega. Zato se zaradi converterja pri speljevanju z mesta dosti bolj in hitreje povečuje navor in zato predpostavljam, da skoraj ni razlike v pospeševanju med 210 konjsko z ročnim menjalnikom in modelom s Q-Tronic. Poleg torque converterja, pa so tu še druge računalniško vodene funkcije, katere omogočajo nastavitve navora in prestavnega razmerja v Q-Tronicu. Res je da ima 200 konjska 400 Nm @ 2000 rpm. Vendar bi morali to zmeriti še s Q-Tronic menjalnikom, ker laično predvidevam, da tu niso podatki isti kot pri ročnem menjalniku.
"You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" Jeremy Clarkson
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Te moči in navori so podani za gred motorja, torej ne na kolesih, zato ni važno kak menjalnik je gor.


Na začetku (torej leta 05) je bil predstavljen 200 konjski 2.4 dizel, ki je imel maksimalen navor 400 Nm pri 2000 obratih. Ta motor je bil potem spojen tudi z Q-Tronicom.

Leta 2007 so predstavili izboljšano verzijo z 210 konji, ki je bila opremljena z bolj sofisticirano turbino, in je tak motor dosegel 400 Nm že pri 1500 obratih. Tudi tale motor je bil potem spojen s Q-Tronicom, le da je imel 10 konjev manj (zaradi modifikacije v elektroniki), seveda pa je še vedno ohranil 400 Nm pri 1500 obratih.

Vse kar se mi zdaj sprašujemo je ali imaš ti že novejšo ali pa starejšo verzijo...
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Squadra tuning je eden boljših tunerjev kar se Alf tiče, na svojih straneh objavljajo dyno grafe vseh alfinih mašin. Pa pejmo:

2.4 20V 200 konjev:
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/121.html
239Nm@1500

2.4 20V 210 konejv:
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/122.html
412Nm@1500

Mislim da se večini tukaj niti približno ne sanja kaj pomeni razlika ~170Nm.

In ne gre se samo za "turbo luknjo" ali po domače, pri katerih obratih se turbina zbudi, tu je še "turbo lag" oziroma koliko časa turbina rabi da se odzove na nenadno zahtevo po višji moči. Razlika je ko dan pa noč.

In če še ni dovolj prilagam še zbirko podatkov o ostalih motorjih, kot dokaz kako faljena je izbira turbine pri 200 konjski mašini:

2.4 20V 176 konjev:
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/101.html
323Nm@1500 -> ~85Nm več

2.4 10V 150 konjev:
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... to/99.html
286Nm@1500 -> ~50Nm več

1.9 16V 150 konjev:
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/117.html
267Nm@1500 -> ~30Nm več

1.9 8V 120 konjev
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... o/114.html
257Nm@1500 -> ~20Nm več

Ja tudi najšvohejši 120konjski mlinček ima več navora v nizkih obratih, ko skombiniraš to z dobrih 100kg težjim avtom je občutek med vožnjo 200 konjske mašine precej smešen.

A bomo zdej počasi razčistili to ali ne?
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Am, 2.0 JTS ima torej v praksi 5 konjev manj od TS-ja, čeprav ima deklariranih 165 konjev? :?

Slika

WTF?
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Nč WTF... znan problem 2.0 JTS mašin. Neki problemi z odmičnimi gredmi in neumno sprogramiranim ECUjem. Sej to so pol zrihtal. Očitno niso updateal podatkov.
Uporabniški avatar
m1ch0
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Ne Feb 20, 2011 1:15 pm

lizard napisal/-a:Leta 2007 so predstavili izboljšano verzijo z 210 konji, ki je bila opremljena z bolj sofisticirano turbino, in je tak motor dosegel 400 Nm že pri 1500 obratih. Tudi tale motor je bil potem spojen s Q-Tronicom, le da je imel 10 konjev manj (zaradi modifikacije v elektroniki), seveda pa je še vedno ohranil 400 Nm pri 1500 obratih.
Tukaj je user manual Junij 2010, kjer so na 254 strani (v navodilu) ali 255 strani v pdf readerju napisane specifikacije iz katerih je razvidno da Q-Tronic modeli nikoli niso imeli motorja 939A9000 (210 konjski).

http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/A ... ndbook.pdf
"You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" Jeremy Clarkson
Uporabniški avatar
m1ch0
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Ne Feb 20, 2011 1:15 pm

TribesMan napisal/-a:A bomo zdej počasi razčistili to ali ne?
Se opravičujem. Sem mislil da je naslov teme "2.4 JTDm - Debata o mašini" :?
Zadnjič spremenil m1ch0, dne Pe Dec 16, 2011 1:06 am, skupaj popravljeno 1 krat.
"You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" Jeremy Clarkson
Miholl
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5328
Pridružen: Po Okt 18, 2004 3:40 pm
Vozilo: 156 sw
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

m1ch0 napisal/-a:
TribesMan napisal/-a:A bomo zdej počasi razčistili to ali ne?
Se opravičujem. Sem mislil da je naslov teme "Debata o mašini" :?
Sej se boš navadu prijaznosti tu gor...
Odgovori
  • Informacija