2.4 motor lahko fura na 5W40 in 5W30. Po želji. Jaz priporočam 5W40... ker je mal gostejše in bolj trpežno olje. 5W30 je za long life cikle (za ljudi ki delajo ogromno kilometrov) in za tiste ki hočejo prišparat pol decilitra na porabi.
@Damijan
Sem malo pobrskal po forumu pa ne najdem nič konkretnega o Štrajnarju.
Vedno se bo našel folk, ki bo koval teorije zarote in siguren sem, da ne boš našel delavnice s katero bodo prav vsi zadovoljni. Na koncu koncev smo si tudi ljudje različni in nekatere je pač nemogoče zadovoljiti. Nekateri imajo pa smolo in za vse krivijo druge.
Mimogrede - za veliki servis me bo prišlo pri Štrajnarju cca 570€ (delo in material), s tem da olje zagotovim sam.
@TribesMan
Odločil sem se za 5w30 - zaradi boljših lastnosti pri hladnem motorju - boljše mazanje ob hladnem zagonu. Motorja ne tiščim pretirano, tako da 5w40 ni optimalna izbira zame.
Če so me seveda prav poučili.
alfa_samec napisal/-a:5W30 in 5W40 imata pri hladnem zagonu popolnoma enake lastnosti, drugačne so samo pri vročem.
Potem bi lahko rekel, da je 5w40 "boljše" olje? (malo posplošeno - verjetno so še drugi parametri v igri, ne?)
Težko reči kaj je boljše in kaj slabše - odvisno kaj gledamo (viskoznost, izgorevanje, čistost, porabo goriva, HTHS ...). Načeloma je pa tako, da so 5w30 olja kao varčna olja za kao nižjo porabo in pa za zelo zelo veliko prevoženih km na leto pod konstantnimi voznimi pogoji (beri avtocesta in 30.000 km non-stop). W40 olje ima načeloma boljše mazalne lastnosti pri višjih temp., torej ko je olje segreto. Pravim načeloma, ker ni vsako olje ... olje. Vse kar je pa 5W pa ima pod hladnimi pogoji enake/podobne lastnosti.
Ne vem kaj je bilo do sedaj notri, ker sem aprila letos kupil avto od 1. lastnika in od takrat še nisem imel servisa (avto je imel 70kkm). Pozabil sem vprašati kaj je nalival noter. Ampak glede na to kako je bil 1. lastnik pedanten in skrben do avta bi rekel, da je bila noter verjetno priporočena Selenia.
Sem že napisal enkrat prej - jaz imam tudi mestno vožnjo, tako da kilometrine imam mogoče 20kkm letno, od tega je kar nekaj mestne vožnje, kjer so verjetno slabši pogoji za motor?
Bom vzel 5w30 pa je mir.
Še to - kaj se tretira pri tej mašini za visoke obrate? 3000rpm+? Ker tole lepo vleče že pri 1200rpm. Ponavadi menjam pri cca 1500-1800 rpm.
Seveda ga na trenutke tudi nateram, prav tako na avtocesti včasih odtisnem 200ko ali več, da se malo nadiha.
Če je od prvega lastnika je tako ali tako zabeležena menjava olja v servisni in piše kaj je bilo notri. Predlagam, da se še dalje držiš te gradacije, znamka samega olja pa ni pomembna.
alfa_samec napisal/-a:Če je od prvega lastnika je tako ali tako zabeležena menjava olja v servisni in piše kaj je bilo notri. Predlagam, da se še dalje držiš te gradacije, znamka samega olja pa ni pomembna.
Nisem vedel, oz. nisem bil pozoren. Bom preveril, ko pridem domou.
Hvala za vse nasvete vsem.
Pri tvojem stilu vožnje nikoli ne boš potreboval extremno dobrih maziv, zato je katero koli olje 5-30 ali 5-40, ki se uporablja za avte z dpf filtrom več kot odlično.
Poznalo se bo samo na tvojem občutku in nikjer drugje. Verjami!