Spomnil sem se, da ko smo menjali sklopko na alfi, smo zamenjali tudi olje menjalnika. Po specifikaciji se notri vliva sae 75w85 api gl4, v mojo pa je bilo nalito sae 75w80 api gl5. In prvih nekaj 100km se je izrazito težko prestavljalo v 1 prestavo, to samo na mestu. Je pa z vsakim pretikanjem, šlo lažje. Sedaj se prestavlja zelo mehko, vendar sem razmišljal, če je za tako obnašanje lahko krivo olje?
Pij, jej, kavsaj, za delo se ne ravsaj!!!
alfa 33//156//159//giulietta
Se lažje pretika, ko se avto segreje ali sčasoma npr. po nekaj tednih/mesecih tudi ko je avto mrzel?
Jaz sem opazil, da težje prestavljam v prvo prestavo na mestu, ko je avto še mrzel. Ko pa je ogret te težave ne opazim. V ostale prestave gre brez težav.
Imam pa 2.0 JTDm in pojma nimam kakšno olje je v menjalniku, ker sem novopečeni lastnik. Naredil sem pa že cca. 2000km pa je stanje enako kot na začetku.
Meni se sedaj prestavlja vedno ok, tisto se je dogajalo takoj po menjavi olja. Je blo treba kar mal sile da je šlo v 1, kot da bi nekaj držalo.
Se pa seveda lažje prestavlja poleti oz ko je olje ogreto, kot hladno, sploh pa pozimi pri -20.
Pij, jej, kavsaj, za delo se ne ravsaj!!!
alfa 33//156//159//giulietta
Uporabljajte tisto kar priporoča proizvajalec zat o glej knjižico.
Kako pomembno je to, je ravno ta zgodba z menjalnikom. Ko sem raziskoval za svojo 2.2 jts sem ugotovil, da so sčasoma tovarniško predvidene 3 litre (drug proizvajalec avtomobilov a enak menjalnik) olja zmanjšali na 2,3 ravno zaradi težav s pretikanjem.
Jaz bom natočil 2,3 litre tutele technyx 75-85 Gl4 plus in čisto nič drugega.
Moram pa tudi sam najt neko uporabno olje za peto izvenkrmnega motorja ... fino bi bilo če bi bila vsaj delna sintetika, pa proizvajalec ne sme biti Elf, ker njihov GL5 niti blizu GL4 ne pride.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Za peto motorja čolna tudi mene zanima, kaj bi bil ustrezen nadomestek. Sedaj nalivam Quicksilver High Performance Gear Lube SAE 90, vendar je drag kot svinja... Sicer ima ta baje neke dodatke, ki preprečujejo vdor morske vode, vendar ne vem, če to res upravičuje toliko višjo ceno...
Če pride voda noter, zamenjaš semeringe. Olje ne nadomešča semeringov. Itak pa ni problem opazit tega, saj vsako leto po povratku z morja, motor sperem v vodi in tudi menjam olje - kjer se takoj vidi če kaj spušča - postane rumena packarija.
Do sedaj pa tudi še nikoli nisem imel specifičnega olja v peti, ampak običajnega menjalniškega 75W80/85.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage