Prvo ugotovi ali te zeza senzor ali imaš dejansko okvaro. Če ti teži samo ob zagonu ali takrat ko ti crkne je to standardna španovija alf.
Če bi imel ležaje tako znucane, da bi ti padel pritisk olja bi to zagotovo slišal, saj v mašini "tolčejo bati" - ko se glavna gred vrti je luft med gredjo in ležaji in ko se pozicija premenja, da je iz sesanja v pritisk potem zadevo zabija. Takrat je sanacija nujna.
Tako bi videl da se ti posveti rdeča lučka, najraje v prostem teku in ko je mašina močno ogreta. Takrat je olje najredkejše in tlak najnižji.
Če bi imel analogni indikator bi se ti prižigal in utripal v ritmu mašine ko se obrača, kar je vidno če je snelo samo en ležaj.
Enako ti bo vrgel senzor če ti vleče zrak v olje, da imaš zabit pickup, slabo tesnilo ...
Prvo preveri da imaš sploh pravo količino olja in pravi tip olja.
Najlažje je sneti dol karter in pogledati kje je luft pa se potem odločiti. Ležaji niso novi zagotovo, vendar če mašina ni delala brez olja, ji nima kaj biti. Ni to dCi, kjer je menjava ležajev zaradi napačnega designa redni servisni poseg.
Ponavadi posname in prelufta ležaj ki je najdlje na gredi. Prvi trije (ali štirje) dobijo olje, ostali pa kar ostane, velikokrat samo zrak in tam stolče.
Z oljno pump je pa tako, ona ne ustvarja tlaka, temveč samo pretok. Tlak določajo upori (reže ležajev) na oljnem vodu preden se olje izlije nazaj v karter. Če bi odprl iztok pumpe bi dala ven točno 0 bar, če bi ji zašravfal pa 10 bar in naprej, dokler nebi kaj odnehalo. Če se te tolerance poslabšajo, tlak seveda pade, ker je upora na izhodu manj. Mašina se sicer še naprej maže, samo je večja šansa da pridejo kovine v direkten kontakt.
Še neka manjša šansa je da ti je oljni sprej za hlajenje batov slabo pritrjen in ti tam curlja ven.
Koliko ima stvar realnih kilometrov ?
janezzs napisal/-a:ja ravno to mi je cudno vem da majo probleme z sklopkami loputami glavami,.. in da ni ravno najbolsi motor da bi pa zaribal kar tako me cudi. avto imam sele 2tedna tako da v kratkem gre na servis olja filtri ja dogaja se ob vsakem zagonu pa se to posveti za 1sekundo in nic vec kar se mi nezdi nic kriticnega ce si pumpa vzame sekundo da doseze zadosten tlak olja
Se to dogaja le če avto stoji čez noč ali tudi ko ugasneš toplega, npr. za 5 min in nazaj prižgeš ?
Problem imaš nekje da ti odteka olje nazaj v karter in potegne v cevi zrak. Potem to pumpa počasi prežveči, zrak ti pa spiha olje iz ležajev in poveča obrabo.
Lahko je problem v protipovratnem ventilu v filtru (kupi mann), fram filtri so bolj ubogi glede tega, zaradi katerega ti odteče olje skozi pumpo nazaj v karter.
Ali pa v tistem tesnilu pri oljni črpalki.
V vsakem primeru pa zamenjaj oboje, saj ne veš v kakšnem stanju je, strošek je pa minimalen. Namreč če ti vleče notri zrak ti bo to odpihnilo vse ležaje čez čas.