Dročniki / Klackalice - 1.9 JTDm 16V

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
R.K.1980
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 4
Pridružen: Pe Okt 30, 2015 11:22 am
Vozilo: Alfa 159 1.9jtdm

Lepo pozdravljeni. Imam vprašanje glede ventilov oz dročnikov.Gre za 159 1.9 jtdm 150km. Sicer sva s kolegom prekontrolirala dročnike ker se mi je pojavljal rahel ropot pri hladnem motorju dročnoki so ok očitno mi nagaja ena diza. Problem je pa sedaj v tem da sedaj se pa slišijo ventili ali kdo ve če so tlackalice na sesalni in izpušni strani enake ali so različne ,ker so se nama zamešale, imajo kakšne oznake ali kaj podobnega. Hvala za odgovore lep pozdrav.
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Če imaš v mislih dročnik in vzvod ventila so stvari med seboj zamenljive. Ko kupuješ nove jih dobiš
vseh 16 enakih, se pravi da ni važno kam jih daš. Če bi bila kakršnakoli razlika zaradi obrabe (po višini)
se tako ali drugače samonastavijo, ker so hidravlični.

Prvi motorji 16V so imeli dročnike z žično vzmetno sponko, posodobljeni imajo sedaj lamelno sponko.
Jaz sem jih menjal po sili razmer, ko se mi je na po 100 kkm in 3.5 letih utrgal jermen. Če bo kdo menjaval
dročnike in vzvode mora samo preveriti steblo ventila. Starejši motroji imajo premer stebla 6 mm, novejši 5 mm.
Dročnik je isti, vzvoda pa dva (za 5 in 6 mm).

Za radovedne prilagam sliko izgleda in tovrstne zamenjave(postavitev, zlomljeni, nov komplet z lamelno sponko):
Slika Slika Slika
R.K.1980
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 4
Pridružen: Pe Okt 30, 2015 11:22 am
Vozilo: Alfa 159 1.9jtdm

Hvala za odgovor,potemtakem se bodo s časom upam umiril na prejšnje stanje,baje da to lahko traja nekaj časa.
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Morale bi se umiriti že po par vžigih oziroma ciklih. Po navodilih proizvajalca, naj bi zračenje opravil tako, da avto dela kake 4 minute na 2500-3000 obratih, nakar 30 sekund na minimumu. Če se po tem še sliši klenkanje naj bi vajo ponovil tudi do 6x. Za 90% je dovolj 1 cikel "zračenja". Če ste pravilno sestavili (blokirana glavna in odmična gred z orodji, pravilno zaprte lamelne sponke na dročnikih) potem bi morala stvar izzvenet, če pred razstavljanjem s tem ni bilo težav. Možno bi tudi bilo da se vsako ležišče vzvoda in glava dročnika minimalno uparita in bo še nekaj časa kaj zaznavati drugače (čeprav dvomim), ne bi pa to smelo vplivati na pravilno delovanje motorja. Če ti avto dela normalno potem ni panike in ne sekiraj se zaradi zvoka. Če kašlja pa bo potreben obisk zdravnika. Srečno!
R.K.1980
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 4
Pridružen: Pe Okt 30, 2015 11:22 am
Vozilo: Alfa 159 1.9jtdm

Evo zadeva rešena.
Sploh niso bili krivi dročniki,ker sva pri menjavi jermena upoštevala prejšne stanje kot je bil stari gor potem sva pa dala dol še jermenico odmične se je zadeva podrla. Problem je pa,ket ime jermenica ko jo nasadiš za cel zob "lufta"levo desno. Zadeva je ropotala kar močno prej sm skos mislu da je kaka diza ampak je blo že prej na meji,sedaj pa še en zob pa je prišl do tega. V glavnem originalno orodje za nastavitev faze in to je to. :D
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Nevem kje najdete te pametnjakoviče da vam dajejo jermene gor "na cahn".

Pravilni postopek pri vseh JTDjih je vedno tak, da uporabiš orodje, zmontiraš jermen, losaš jermenico na odmični gredi, našponaš jermen, in potem ko se usede zategneš jermenico nazaj.

Vse ostalo je bullshit.

Tist zob lufta na jermenici odmične je tam z razlogom...
R.K.1980
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 4
Pridružen: Pe Okt 30, 2015 11:22 am
Vozilo: Alfa 159 1.9jtdm

Čist te razumem,da rabiš original orodje ampak če ga nimaš greš pač na stare oznake ga pač nimamo vsi. Ampak avto že prej ni bil dobro nastavljen če bi bil ne bi prišl do tega,k sreči ni prišl do kakšnega srečanja batov z ventili konec dober vse dobro.
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

No, super. Brez skrbi, je potrebno veliko več zgrešenih zobov za srečanje ventilov z bati, kot pa ta zračnost v jermenici (tudi dva tri zobe ni še panike, vprašanje je bolj kako ti motor sploh dela). Dokler se motor zalaufa in sam vrti ni nobene panike. Orodje pa je za tako delo zelo priporočljivo. V končni fazi če ga kupiš preko spleta ne daš več kot 40 EUR za komplet. Zgolj v vednost za koga drugega.
easyrider
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 73
Pridružen: Sr Mar 19, 2008 1:09 pm
Vozilo: Alfa Romeo 159, 1.9 jtdm 16V, TI

Zdravo!

Še malo o ventilih in klackalicah... Si bom že obstoječo temo izposodil.

Kot rečeno - posodobljeni ventili za 1.9 jtdm 16V simajo steblo 5mm. Stari 6mm.

Ali je možno po napaki vgraditi namesto 5mm ventilov tudi 6mm?
Kaj pa klackalice - možno vgraditi napačne?

Hvala.

lp
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Teoretično bi bilo to možno samo če bi ti uspelo zamenjati 5 mm puše-vodila s 6 milimeterskimi in zamenjati gumi tesnila ventilov drugače pa ne.

Glede vzvodov in dročnikov je pa tako. Na sliki zlomljenih imaš stare dročnike, ki so se na vzvod "pritrdili" z vzmetno žico.
Novejši pa se pritrjujejo z vzmetno lamelo.

Če bi slučajno imel stare dročnike za pritrditev z žico ne verjemem, da bi pasali v nove vzvode z lamelo, vsaj načelno in funkcionalno ne.
Odgovori
  • Informacija