Glede na simptome, ki jih avto (AR 2.4 jtdm) izkazuje zadnje čase, mislim da bo ta tema kar pravi naslov za moj problem.
Torej pred dobrim tednom mi med vožnjo temperatura poskoči na 130C. Takoj ustavimo, pustimo avto da se ohladi, pokličemo vleko in odpeljemo na servis. Tam se je izkazalo, da je šel en spoj na termostatu in je zato v hipu spustil hladilno tekočino-posledično je temperaturo takrat takoj dvignilo na 130C. Ok, zamenja se termostat, cevke in avto gre ponovno na cesto. Potem pa se pojavi sledeče: Med vožnjo (normalna vožnja 130 km/h po avtocesti) se temperatura dvigne nad 90C, takoj ko opazim spustim gas in temperatura pade na 90C. Po jajcih pripeljem na parkirišče (pri tem pazim da je temperatura ves čas 90C) in pustim da se avto ohladi. Po cca. 2-3 urah dvignem pokrov in vidim da je nivo hladilne tekočine orenk pod minimumom-pred vožnjo je bil na max. Ko odvijem pokrovček ekspanzijske posode pa se nivo hladilne tekočine dvigne nazaj na maximum (prisotni tudi mehurčki). Velja pa omeniti da med vožnjo avto normalno vleče, se normalno prižge, tudi nivo olja se po menjavi termostata ni nič spremenil...torej delovanje motorja ni nič drugače kot prej.
Glede na vse prebrano imam že dva dni v glavi najbolj mračen scenarij...počena glava ali fuč tesnilo...
Sedaj pa me zanima ali obstaja glede na opisane simptome še kakšen drug (cenejši) krivec, ki bi lahko povzročil opisano obnašanje hladilne tekočine? Če ne...kolikšen je okviren strošek obnove glave oz. zamenjave tesnila? Če je šlo samo tesnilo, je potrebno menjati/obnoviti tudi glavo (razen brušenja)?
En od manj nesrečnih scenarijev bi lahko bil ta, da se pri zamenjavi cevke ni odzračilo sistema, se pravi poleg vijaka za odzračenje tudi dvig temperature hladilne tekočine na 90C oziroma na temperaturo, kjer se odpre termostat, kar bi lahko bil vzrok za padec hladilne tekočine v ekspanzijski posodi. Verjetnost da opaziš da gre glava po tem, ko spusti ena cevka, no ja... začneš z najcenejšim, se pravi doliješ tekočino in greš na testno vožnjo po okolici. Kontroliraš izpuh, da ni očitnega belega dima in vonja po sladkem in nivo olja v motorju. Naj me popravi kdo, vendar bi pri počeni glavi moral v ekspanzijski posodi imeti neprestano brbotanje hladilne tekočine, namesto zgolj kroženja in segrevanja.
Ko je bila glava pri meni počena dima sprva med vožnjo bi bilo videt razen pri vžigu ko je bil avto hladen. Cevi za vodo so bile trde na otip hitro po vžigu ker je kompresijo nabijalo v hladilni sistem. In pa ja kot pravi vučko ekspanzijski posodi je zmeraj zgledalo kot da voda vre.
Hvala obema za odgovor. Kot je meni znano se po montaži termostata in cevk iz sistema ni dodatno odstranjevalo zraka, torej ko je bila zadnja cevka nataknjena se je motor prižgal in odpeljal. Kako pa se prezrači hladilni sistem?
Ko polniš hladilno tekočino mora biti vijak za odzračevanje odvit. Ko tekočina doseže ta vijak ga priviješ. Nadaljuješ s polnjenjem do max v posodi, nakar segreješ motor na delovno temperaturo. Pri praznih ceveh se takoj pozna kdaj termostat odpre, potem zopet doliješ tekočino in parkrat dvigneš obrate do 2000 rpm, da se odzrači kar se da. Doliješ do max in v tednu dni preveriš če je potrebno še kaj dodati. Verjetno pa je tvoj motor, če ni kaj drugega že odzračen in potrebuješ zgolj doliti tekočino v hladnem stanju motorja. Če ti seveda v posodi konstanto ne brbota in preideš v manj ugodne scenarije.
V hladnem stanju je nivo vode/antifriza normalen (do max. črtice). Ko je avto segret, torej ko ga po določenem času vožnje ugasnem, pa je nivo pod minimumom. Če takrat avto pustim da se sam ohladi, se nivo tekočine počasi dvigne nazaj na max. črtico (po parih urah). Če pa takrat, ko motor ugasnem počasi odpiram pokrovček na ekspanzijski posodi, se lahko sliši piskanje zraka iz ekpanzijske in po določenem času (ko se določena količina zraka sprosti iz posode) priteče nazaj v posodo po hitrem postopku tudi antifriz.
Bi ta opis lahko nakazoval na zrak v sistemu?
Zaženeš avto in odpreš pokrovček vode, če je vse normalno imaš določen pretok preko povratnega voda in to je to, če ni normalno ti pa mehurčki uhajajo skozi spodnjo cev in se zdi, kot da voda vre, čeprav ima le 30 C. Če daš roko na ustje tako odprte posode ti ne sme uhajat ven zrak oz. ne smeš čutiti da se ti ustvarja pritisk v posodi. Če ni mehurčkov se ne sekiraj, normalno je da se tekočine dvigne če odpiraš razgret motor, kot tudi to da je pri razgretem motorju v hladilnem sistemu določen tlak. Ta se v skrajnem primeru odvaja preko varnostnega ventila v pokrovčku posode. Tlak in pregrevanje bi lahko bila posledica tudi nedelujočega termostata (manjša verjetnost) ali pa zelo stare vodne črpalke, kjer bi se snel ali počil kak propeler in voda po sisemu ne bi krožila. Za začetek pa odpri posodo in preveri ali nastaja v njej tlak tako kot sem ti opisal zgoraj. Pa začni z mrzlim motorjem ,da me ne tožiš zaradi kakih opeklin..
Če se ne motim, se pri 159-kah prva stopnja ventilatorja prižge šele pri 106/108°C. Zato tudi glave pokajo. Naj jo nekdo priklopi na tester in naj potrdi/ovrže to
Torej, iz hladilnega sistema se je spravilo ven zrak vendar je bilo tega notri za vzorec. Tudi po testni voznji so se simptomi ponovili. Pri voznji po mestu je temperatura vode stala na 90C, pri hitri voznji po avtocesti pa je takoj narastla. Ko se je gas spustilo je tudi temperatura padla.
Sedaj sta verjetna samo se dva scenarija: pocena glava/dihtunga ali pa vodna pumpa. Mi zna kdo povedati, kako bi se dalo testirati delovanje vodne pumpe? Mogoce za zanimivost: pri delovanju motorja ni bilo videti da bi se preko tiste cevke ki pride v ekspanzijsko posodo pretakalo v posodo kaj tekocine. Je to normalno?
Ze v naprej hvala za vse informacije!