Povečana poraba olja - AR 159 JTDm

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Ponx
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 22
Pridružen: Pe Avg 12, 2016 9:49 am

Pozdravljeni,

sem lastnik Alfe 159 1.9 jtdm 16v. Letos sem dal odstraniti DPF filter fizično in programsko. Programsko je onemogočen tudi EGR. Pred tem nisem imel nikakršnih težav z porabo olja. Na interval 12.000 km v enem letu ni porabil tako rekoč nič olja. Sedaj imam porabo 6-7 dcl že po prevoženih 6.000 km. Ali odstranitev DPF filtra vpliva na porabo olja v tolikšni meri ali je težava drugje?

Hvala za odgovore!
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ne... to mora bit neka mehanska težava na motorju. DPF nima nobenega vpliva na porabo olja.
Gorjup
Alfist
Alfist
Prispevkov: 428
Pridružen: To Apr 03, 2012 9:57 pm
Vozilo: Alfa Romeo 159 Ti, 2.0, letnik 2009
Kraj: Ljubljana

Pri 2.0 motorjih je preperelo tesnilo oljne pumpe, kjer je potem olje počasi puščalo, tako da je lahko to problem tudi pri tebi.
Uporabniški avatar
Xin
Alfist
Alfist
Prispevkov: 363
Pridružen: Če Mar 05, 2015 9:39 pm
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.0
Kraj: Novo mesto

Gorjup napisal/-a:Pri 2.0 motorjih je preperelo tesnilo oljne pumpe, kjer je potem olje počasi puščalo, tako da je lahko to problem tudi pri tebi.
(če razmišljam o pravem tesnilu oljne pumpe) to ni imelo veze pri porabi olja, samo napako je javljalo, da ni zadosten pritisk..
Uporabniški avatar
GORA
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 740
Pridružen: Ne Nov 25, 2007 11:06 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa 159 SW 2.0JTDm TI & Alfa 75 1.6ie
Kraj: Ljubljana

A ni govor o 1.9 motorju,ne 2.0 ?
Ponx
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 22
Pridružen: Pe Avg 12, 2016 9:49 am

Nisem na začetku omenil, da je bila 2 leti nazaj menjana turbina in sicer tovarniško obnovljena podjetja A TURBO. Vendar lani ni bilo še nobene povečane porabe olja. Je pa res, da od menjave turbine avto zmeraj malo pokadi na začetku, ko je hladen, po kakšnih 20 sec. pa nič več. Ali je možno, da bi bila povečana poraba olja povezana z nepravilnim čipiranjem ob odstranitvi DPF-a. Olje uporabljam predpisano Selenia Pure Energy 5w-30.
Uporabniški avatar
GORA
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 740
Pridružen: Ne Nov 25, 2007 11:06 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa 159 SW 2.0JTDm TI & Alfa 75 1.6ie
Kraj: Ljubljana

Meni je na moji isto Selenio popilo dobrega pol litra na 15000km,sedaj pa imam Motul x clean in mi ga do 5000 km ni popilo nič.Poskusi ob nasl.menjavi z Motulom.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ponx napisal/-a:Nisem na začetku omenil, da je bila 2 leti nazaj menjana turbina in sicer tovarniško obnovljena podjetja A TURBO. Vendar lani ni bilo še nobene povečane porabe olja. Je pa res, da od menjave turbine avto zmeraj malo pokadi na začetku, ko je hladen, po kakšnih 20 sec. pa nič več. Ali je možno, da bi bila povečana poraba olja povezana z nepravilnim čipiranjem ob odstranitvi DPF-a. Olje uporabljam predpisano Selenia Pure Energy 5w-30.
Ti motorji zelo redko pijejo olje, če ga kje, je to ponavadi prav na turbini... Tako da je za pregledati kaj se dogaja s turbino.
Čipanje in odstranitev DPFja sta seveda lahko tudi vzrok težav. Pri tem posegu je treba pravilno nastaviti parametre VNT mehanizma, da turbina pravilno kompenzira za manjši tlak na izpušnem sistemu, v nasprotnem primeru lahko pride do prevrtenja turbina in uničenja ležajev. Ter posledično porabe olja...
Glede na to da si DPF odstranil, lahko brez težav uporabljaš tudi gostejše olje 5W40, tudi tako ki ni za DPF filtre.
Samo razlika v olju je zelo mala in ob normalnem delovanju motorja tudi 5W30 olja popolnoma nič ne pije.

Kdo ti je delal čip in odstranitev DPFja?
Ponx
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 22
Pridružen: Pe Avg 12, 2016 9:49 am

Odstranitev DPF-a in čipanje so mi izvedli pri SBS Tuning v Hočah pri Mariboru. Ta tip, ki mi je to zadevo čipal je rekel, da se mu zdi da turbina ni pravilno kalibrirana. Serviser, ki mi je turbino menjal pa pravi, da je vse ok. Glavni problem je zdaj v tem, ker ne vem kam naj avto sploh še peljem, ker pri Petrovčiču v Mariboru tudi niso bili navdušeni nad mojim posegom s čipanjem.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Pelješ nekam kjer testirajo turbine... Ker če pije olje je treba najprej to porihtat, potem pa pregledat kako se avto obnaša in pregledat čip, da ni tam notri kaka neumnost.

Je seveda možno da turbina ni bila prav skalibrirana, se pa da manjša odstopanja vedno popraviti z mapo, razen če so stvari res izven parametrov, potem pa nevem zakaj je mojster sploh čipal avto, če je videl da ne deluje pravilno.
Ponx
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 22
Pridružen: Pe Avg 12, 2016 9:49 am

Hvala TribesMan za informacije.
Veš mogoče za kakšno dobro firmo, ki bi preverila turbino in kasneje tudi mapo? Ni važno s katerega konca Slovenije je in kakšna je cena, samo da bi se dobro naredilo.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Za turbino nevem, nimam veliko izkušenj na tem področju, mogoče Turbine.si, ali Beja.

Mapo ti pa lahko jaz preverim, in tudi diagnostika ni problem, če rabiš.
Občasno pridem tudi na štajerkso v okolico Frama.
Ponx
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 22
Pridružen: Pe Avg 12, 2016 9:49 am

Super TribesMan bi se odločil kar za tebe, da preveriš mapo, ker vidim po ostalih forumih, da zadevo obvladaš.
Včeraj sem ravno nabavil in dolil še preostanek olja. Končno stanje je sedaj takšno, da je v slabih 6.000 km porabil kar 1,5 l olja. Naslednji teden bom poklical, da mi preverijo turbino. Če boš kaj na štajerskem v bližnji prihodnosti mi prosim javi. Jaz sem doma v Račah torej sosednji kraj od Frama, da bi zadevo preverila. Kot sem napisal mi pa ni problem priti tudi v drugi konec Slovenije. Sedaj počakam, na izsledke kaj je s turbino in ti javim.

Hvala še enkrat!
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ponx napisal/-a:Super TribesMan bi se odločil kar za tebe, da preveriš mapo, ker vidim po ostalih forumih, da zadevo obvladaš.
Včeraj sem ravno nabavil in dolil še preostanek olja. Končno stanje je sedaj takšno, da je v slabih 6.000 km porabil kar 1,5 l olja. Naslednji teden bom poklical, da mi preverijo turbino. Če boš kaj na štajerskem v bližnji prihodnosti mi prosim javi. Jaz sem doma v Račah torej sosednji kraj od Frama, da bi zadevo preverila. Kot sem napisal mi pa ni problem priti tudi v drugi konec Slovenije. Sedaj počakam, na izsledke kaj je s turbino in ti javim.

Hvala še enkrat!
Pošlji mi telefonsko na ZS, pa te pokličem ko bom gor.
wizzard984
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 23
Pridružen: Če Feb 13, 2014 7:52 pm
Vozilo: AR 159SW, 1.9JTDm (150KM), 2010
Kraj: Volčja Draga

pozdravljeni

malce bi si sposodu temo ker imam ravno takšen problem
letos maja sem menjal turbino za tovarniško obnovljeno in odstranitev loputk pri sesalnem kolektorju(poleg menjane še zobati jermen, vodno pumpo natezovalec).. avto je bil pred tem nepravilno čipiran zato je šla turbina in imel že odstranjen DPF in zablindiran EGR.. sedaj sem naredlil malo več kot 6000km in dolil že 2litra olja, uporabljam selenia pure energy 5w-30 glede čipiranja sem bil pri Tribesman-u
je pa tako da mi vedno ko avto malce dlje stoji modro pokadi ko ga prižgem
torej če prav razumem moram najprej prevert turbino? ali je boljše da ga peljem nazaj na servis kjer so mi
menjal turbino in če mi lahko komplicirajo zaradi čipiranja?

lp
Odgovori
  • Informacija