Tuleč zvok iz motorja - AR 159, 2.4 JTDm

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Uporabniški avatar
Miico
Alfist
Alfist
Prispevkov: 270
Pridružen: Če Dec 15, 2011 10:28 pm
Vozilo: 159 2.4 JTDm SW 154kW TI
Kraj: Laško

Pozdravljeni

Prelistal sem skoraj polovico foruma in nikjer našel konkretnega odgovora na moje naslednje vprašanje:
AR 159 2.4 JTDm 154kW 260.000km
Ko je motor ogret na delovno temperaturo spušča ob spuščanju plina tuleč zvok :-k
Snel sem microjermen in zvok ostane prisoten. Pri zadnjem servisu (počena glava ipd.) sem menjal tudi ojnične in glavne ležaje, naredil velik servis (jermen, rolca, "španer", vodna črpalka).
Ob segretem motorju se samo v prostem teku sliši tudi čuden zvok iz okolice zobatega jermena (bolj natančno oljne črpalke (sk sk sk - naglas preberi in imaš točen zvok)).

Prilagam video tuljenja ob spuščanju plina:
https://www.youtube.com/watch?v=trFNVq2V6_U" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S.
Zvok je bil prisoten tudi pred velikim servisom, obnovo glave in menjavo ojničnih in glavnih ležajev.

Je mogoče imel kdo podoben primer?
Je v igri oljna črpalka, visokotlačna črpalka, vakum pumpa ipd. ?

Hvala že v naprej [-o<
Zadnjič spremenil Miico, dne Ne Maj 27, 2018 11:37 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
No turbo, no fun !
anži
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 3
Pridružen: Ne Maj 27, 2018 4:28 pm

Preveri delovanje in nivo olja črpalke servovolana,včasih zna bit ona kriva za ta zvok.
Oprosti,spregledal sem, da si snel mikro jermen.
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Vodna pumpa / rolca zobatega jermena.

Preveč ali premalo napet jermen. Če je preveč zategnjen ob menjavi pregreje rolco ki potem tuli. Snami pokrove in poglej kje tuli.

Ti neha tulit če stisneš sklopko ? Lahko se gred premika preveč levo desno in potem vse skupaj špona.
Uporabniški avatar
Miico
Alfist
Alfist
Prispevkov: 270
Pridružen: Če Dec 15, 2011 10:28 pm
Vozilo: 159 2.4 JTDm SW 154kW TI
Kraj: Laško

Jermen sem napel tako kot je označeno na napenjalcu. Bi ga moral manj ?
Snel sem pokrove ampak ne morem locirat kje bi tulilo..zvok je najbolj prisoten pri vožnji ko na obratih spustiš plin. Zvok je še močnejši ko spustim plin po tem ko sem močno pospeševal.
Ko stisnem sklopko tuljenje poneha tako kot padejo obrati motorja.
No turbo, no fun !
amir90
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 40
Pridružen: Sr Okt 04, 2017 5:44 pm

Imel isti problem. Zapravil lepo vsoto denarja. 5 mehanikov avto imelo na diagnosticiranju in vseh 5 so dali razlicno diagnozo. 1 je rekel da je micro jermen. Smo menjali ostal zvok. 2. Je rekel da je glavni jermen ali vodna pumpa, smo zamenjali zvok ostal. 3. Je rekel da je turbina. Turbino razdrli kjer smo ugotovili da je turbina bila obnovljena cca 20.000km nazaj. In je bila v perfektnem stanju. 4 je rekel da je menjalnik.in da vozim naprej in da pocasi najdem nadomestnega rabljenega, 5. Mehanik pa je rekel da je sumi na common rail. In da mi nebo hudega pac da se bom že navadil na tuljenje ker popravilo bi prevec stalo. Ok vozim se domov od 5. Mehanika nakar mi na displeju izpiše opozorilo da je potrebno menjati motorno olje. Olje zamenjal in zvok izginil. Zdaj po cca 10.000km se je zvok spet pojavil upam da bo spet pomagala menjava olja. Preberi si vse kar je bilo napisano v moji temi in upam da sem ti kaj pomagal.

viewtopic.php?f=34&t=27478" onclick="window.open(this.href);return false;
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Tuli ti nekaj kar se vrti s 8x hitrostjo motorja in nekaj kar se vrti s 16x hitrostjo.

16x ustreza tudi številu zob na glavni gredi/odmični. 8x pa na odmični/vodna pumpa/karkoli

Kakorkoli, preveri napetost jermena. Ko našponaš moraš kasneje še preverit če je napetost jermena pravilna ko se zavrti in motor segreje.
Napenjalec naj bi imel notri temperaturno kompenzacijo za silo s katero špona.

Če ti je odneslo ležaje na gredeh pa bi se to tudi slišalo. Nasloni nek lesen kol, štilj od metle na blok in poslušaj od kje prihaja hrup.
Uporabniški avatar
Miico
Alfist
Alfist
Prispevkov: 270
Pridružen: Če Dec 15, 2011 10:28 pm
Vozilo: 159 2.4 JTDm SW 154kW TI
Kraj: Laško

amir90 napisal/-a:Imel isti problem. Zapravil lepo vsoto denarja. 5 mehanikov avto imelo na diagnosticiranju in vseh 5 so dali razlicno diagnozo. 1 je rekel da je micro jermen. Smo menjali ostal zvok. 2. Je rekel da je glavni jermen ali vodna pumpa, smo zamenjali zvok ostal. 3. Je rekel da je turbina. Turbino razdrli kjer smo ugotovili da je turbina bila obnovljena cca 20.000km nazaj. In je bila v perfektnem stanju. 4 je rekel da je menjalnik.in da vozim naprej in da pocasi najdem nadomestnega rabljenega, 5. Mehanik pa je rekel da je sumi na common rail. In da mi nebo hudega pac da se bom že navadil na tuljenje ker popravilo bi prevec stalo. Ok vozim se domov od 5. Mehanika nakar mi na displeju izpiše opozorilo da je potrebno menjati motorno olje. Olje zamenjal in zvok izginil. Zdaj po cca 10.000km se je zvok spet pojavil upam da bo spet pomagala menjava olja. Preberi si vse kar je bilo napisano v moji temi in upam da sem ti kaj pomagal.

viewtopic.php?f=34&t=27478" onclick="window.open(this.href);return false;
Dal sem v motor 5w40..tuljenje ostaja :|
Dal sem 5w30..tuljenje ostaja :|

Katero olje pa si dal ?
No turbo, no fun !
Uporabniški avatar
Miico
Alfist
Alfist
Prispevkov: 270
Pridružen: Če Dec 15, 2011 10:28 pm
Vozilo: 159 2.4 JTDm SW 154kW TI
Kraj: Laško

AnAlfaBet napisal/-a:Tuli ti nekaj kar se vrti s 8x hitrostjo motorja in nekaj kar se vrti s 16x hitrostjo.

16x ustreza tudi številu zob na glavni gredi/odmični. 8x pa na odmični/vodna pumpa/karkoli

Kakorkoli, preveri napetost jermena. Ko našponaš moraš kasneje še preverit če je napetost jermena pravilna ko se zavrti in motor segreje.
Napenjalec naj bi imel notri temperaturno kompenzacijo za silo s katero špona.

Če ti je odneslo ležaje na gredeh pa bi se to tudi slišalo. Nasloni nek lesen kol, štilj od metle na blok in poslušaj od kje prihaja hrup.
Zanimivo..napenjalec sem napel in potem nikoli več preveril kako je..je pa res da bolj kot je motor segret..bolj tuli :-k
Pa da bi enako naredili pri prejšnjem velikem servisu in jaz sedaj ?

To da poslušam je malo problem...saj glas spusti ko se peljem in ko neham pospeševat ](*,) ](*,)
Bom probal..verjetno se sliši tudi na mestu..ampak ni tako očitno #-o

Kako pa vem da je jermen dovolj napet ?
Zastopim kako se napenjalec nastavi..ampak če je napetost pravilna pa nimam pojma :-k
No turbo, no fun !
amir90
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 40
Pridružen: Sr Okt 04, 2017 5:44 pm

Miico napisal/-a:
amir90 napisal/-a:Imel isti problem. Zapravil lepo vsoto denarja. 5 mehanikov avto imelo na diagnosticiranju in vseh 5 so dali razlicno diagnozo. 1 je rekel da je micro jermen. Smo menjali ostal zvok. 2. Je rekel da je glavni jermen ali vodna pumpa, smo zamenjali zvok ostal. 3. Je rekel da je turbina. Turbino razdrli kjer smo ugotovili da je turbina bila obnovljena cca 20.000km nazaj. In je bila v perfektnem stanju. 4 je rekel da je menjalnik.in da vozim naprej in da pocasi najdem nadomestnega rabljenega, 5. Mehanik pa je rekel da je sumi na common rail. In da mi nebo hudega pac da se bom že navadil na tuljenje ker popravilo bi prevec stalo. Ok vozim se domov od 5. Mehanika nakar mi na displeju izpiše opozorilo da je potrebno menjati motorno olje. Olje zamenjal in zvok izginil. Zdaj po cca 10.000km se je zvok spet pojavil upam da bo spet pomagala menjava olja. Preberi si vse kar je bilo napisano v moji temi in upam da sem ti kaj pomagal.

viewtopic.php?f=34&t=27478" onclick="window.open(this.href);return false;
Dal sem v motor 5w40..tuljenje ostaja :|
Dal sem 5w30..tuljenje ostaja :|

Katero olje pa si dal ?

Ko je zacelo tuljenje je bilo notri olje 5w30 ob menjavi sem dal noter 5w40. Ampak kot pravim spet se je začelo oglašat tuljenje upam da bo menjava zopet pomagala. Če pa najdeš rešitev pa te prosim da deliš z nami.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Miico napisal/-a:Zanimivo..napenjalec sem napel in potem nikoli več preveril kako je...
Ob velikem servisu se prvotno napenjalec maksimalno napne, naredi 2 kroga ročične gredi potem pa napenjalec popusti do oznake. In tako ti ni trba preverjati, če je zobati jermen dovolj napet.
boxer88
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 66
Pridružen: So Jan 10, 2015 12:30 am

Miico napisal/-a:
amir90 napisal/-a:Imel isti problem. Zapravil lepo vsoto denarja. 5 mehanikov avto imelo na diagnosticiranju in vseh 5 so dali razlicno diagnozo. 1 je rekel da je micro jermen. Smo menjali ostal zvok. 2. Je rekel da je glavni jermen ali vodna pumpa, smo zamenjali zvok ostal. 3. Je rekel da je turbina. Turbino razdrli kjer smo ugotovili da je turbina bila obnovljena cca 20.000km nazaj. In je bila v perfektnem stanju. 4 je rekel da je menjalnik.in da vozim naprej in da pocasi najdem nadomestnega rabljenega, 5. Mehanik pa je rekel da je sumi na common rail. In da mi nebo hudega pac da se bom že navadil na tuljenje ker popravilo bi prevec stalo. Ok vozim se domov od 5. Mehanika nakar mi na displeju izpiše opozorilo da je potrebno menjati motorno olje. Olje zamenjal in zvok izginil. Zdaj po cca 10.000km se je zvok spet pojavil upam da bo spet pomagala menjava olja. Preberi si vse kar je bilo napisano v moji temi in upam da sem ti kaj pomagal.

viewtopic.php?f=34&t=27478" onclick="window.open(this.href);return false;
Dal sem v motor 5w40..tuljenje ostaja :|
Dal sem 5w30..tuljenje ostaja :|

Katero olje pa si dal ?
:lol: :lol: :lol:
Sej ta post je mišljen kot provokacija ane? Ker če dejansko misliš, da izbira različnih olj vpliva na tvoj hrup, potem predlagam, da avto čimprej pelješ do enega mehankarja...preden s svojim probavanjem odpravljanja problemov avtomobilu narediš še več škode. :doubt:
Uporabniški avatar
Miico
Alfist
Alfist
Prispevkov: 270
Pridružen: Če Dec 15, 2011 10:28 pm
Vozilo: 159 2.4 JTDm SW 154kW TI
Kraj: Laško

Hvala za tako koristen nasvet =D>
Predvidevam da ti voziš vse k mehaniku kateri dobro računa in mogoče ne naredi vse kar bi lahko ko ima motor podrt..nekateri pa vse naredimo sami in kvalitetno...če sem generalko naredil sam na motorju bom pa ja še to tuljenje odpravil :-k
Po dolgem času se obračam po nasvet na alfa klub (kogarkoli vprašam za nasvet, ni siguren kaj bi bilo) in sem upal da je imel kdo podoben primer in mogoče ve kaj bi bilo s prve roke da ne podiram motorja brezveze (2.4 motor v 159 ni lahko dostopen kar predvidevam da nisi vedel :-)( )
Ampak vidim da se vedno najde talent ki me odvrne od vprašanj na forumu (kot si videl...je nekomu hvalabogu pomagala ravno menjava olja =D> :D )

Hvala vsem drugim za nasvete
:wink:


Edit: Objave neposredno nad tvojo ni potrebno kopirati/citirati .....
No turbo, no fun !
Uporabniški avatar
Miico
Alfist
Alfist
Prispevkov: 270
Pridružen: Če Dec 15, 2011 10:28 pm
Vozilo: 159 2.4 JTDm SW 154kW TI
Kraj: Laško

Damijan napisal/-a:
Miico napisal/-a:Zanimivo..napenjalec sem napel in potem nikoli več preveril kako je...
Ob velikem servisu se prvotno napenjalec maksimalno napne, naredi 2 kroga ročične gredi potem pa napenjalec popusti do oznake. In tako ti ni trba preverjati, če je zobati jermen dovolj napet.
Hvala...če tega nisem naredil pri menjavi jermena in naredim sedaj bo vseeno kul ?
Jermen namreč ni več nov in ima dobrih 4000km.
No turbo, no fun !
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Ma telih 4000km je enako nič!

Za samo korekcijo in pravilno nastavitev/pregled napenjalca je pa potreben enak postopek, kot za veliki servis, le vodne črpalke ne rabiš menjati/odstranjevati!

Se pravi vse podreti okrog jermenov, motor v fazo, jermen dol in nazaj gor po oznakah. Nastavljivi napenjalec zobatega maksimalno napeti, vse pritrdiš, blokade stran (če jih imaš), motor zavrtiš za 2 vrtljaja in ustaviš na GMT. Šele sedaj nastavljivi napenjalec zobatega le toliko odviješ, da se pokrijejo oznake. Sigurno jih ima.
Uporabniški avatar
Miico
Alfist
Alfist
Prispevkov: 270
Pridružen: Če Dec 15, 2011 10:28 pm
Vozilo: 159 2.4 JTDm SW 154kW TI
Kraj: Laško

Hvala, bom probal, saj pa rad šraufam :mrgreen:
No turbo, no fun !
Odgovori
  • Informacija