Ja smpremisljeval da mi menjal... a morm se snet tavelik jermen... ker ta mali jermen je na isti jermenici kot tavelik... ta tamali je samo za alternator.
Edit: Zgornjega komentarja ni potrebno citirati/kopirati ...
Pozdravljeni. No zadnjic se spraseval glede jermena na alfi romeo 159.2.4jtdm. Namrec utrgalo mi je mikrojermen za ponjenje alternatorja. No mogoc se nekateri ne vejo usaj sam nisem da ima ta zver dva mikro jermena. In sicer en mikro jermen je vezan na klimo in pumpo za servo volan. Drugi je vezan samo na alternator. No in danes sem se sam spravil v to menjavo. Kupil oba jermena in akcija. Kot prvo sem dvignil avto, podlozi z dodatnim lesom za vecjo varnost in snel kolo. Odstranil notanji desni mali podblatnik ki je na treh vijakih. Dva zgoraj in eden spodaj. Vse je na torx izvijace.
Zgoraj sem odprl pokrov motorja in za lazji dostop do jermenic sem snel cevko tisto veliko za dovod zraka isto spredaj levo, v smeri proti avtu. Je cca 5 apon ki se jih sname in brez problema snames cevko. No nato se zopet spustim proti avtu proti kolesu in z leseno deščico porinem zgornjo rolco visje za 3 cm toliko da razrahlam mikro jermen. Pozor spodnja rolca nima vzmeti in je fiksna. Zato je ne napenjajte saj lahko poci. Torej zgornjo rolco toliko dvignite na takoreceno vzmet da nastavite na star jermen in na jermenico descico, raglo potednete na vzgor in mikro jermen se razrahla. Snames jermen in je to to. Spodnja desna jermenica (ce smo pri avto pri njegovem desnem kolesu in pokleknemo vidimo dve jermenice spodaj. )Leva je fiksna od motorja desna jermenica ima pa dva teka. Torej je dvojna jermenica ki ima dva prostora za dva jermena. Sprednji jermen je za klimo in servo. Notranji jermen proti motorju pa je namrenjen samo za polnjenje alternatorja. In tukaj se zacne visek problema. Ker je jermen za alternator z elastinom nima nikjer nobene rolce ali spanarja torej se tle zgodba zakljuci. Tega jermena sam ali dva ali trije mehaniki brez pravega orodja ne mores zamenjat. Ta mikro jermen ki potuje od spodnje dvojne jermenice pa do alternatorja je potrebno tako naspanat da je joj. Zatorej po 4 urah probanja s katere strani zaceti ali zgoraj prej ali spodaj prej nikakor nikamor ne pelje. Prostora pa tako malo da komaj prste notri dobis kaj sele da nataknes jermen. Torej brez pravega orodja me je po 4 urah probavanja na vse mozne nacine minilo in sem obupal tudi nad tem da bi jermen nastavil in spodnjo jermenico obrnil kao da bi skocilo gor...ne tudi to ne gre. No druge ni preostalo kot da spijem 2dcl rumenega muskata in zacnem vse nazaj sestavljati. Kokr je napisano v opisu razdiranja sestavis nazaj. Tko da danes je sobota moj mehanik pride sele v torek. Bom ze nekot brez alfice. Tko da na koncu sem le zamenjal tavelik mikrojermen malega mi pa zau ni ratalo. Tko da avto dela b.p. le polni ne akomulatorjja. Tko da morm se akomulator napolnit, da v torek zjutraj dam poln akomulator v avto. Ugasnem ventilacijo...luci...radio....vse porabnike da brez jermena za alternator prilezem slabe 3 km. Do mehanika. Upam da je bila moja zgodba komu v pomoc ali pa sem smotan da nisem znal zamenjat mikrojermena za polnjenje alternatorja.
Edit: Premaknjeno v temo, ki si ji sam odprl !!
Odpiranje podobnih ali celo enakih tematik na forumu ne odobravamo ...
Obstaja orodje, ki stane cca 20€.
Lincos, euroton, .... Enkrat kupiš in imaš
Jermenice pa obrnes s ključem oz. gedoro na glavni jermenici.
Jaz jih menjujem sam pa nisem mehanik (imam pa kar nekaj orodja tko za sproščanje) in jih je bilo uspešno preventivno menjano že kar nekaj, kmalu se lotim še na V8 by ferrari ... jermen je jermen.
Altenatorju tudi če vzameš ven zgornji vijak ne rešiš nič, ker se ne prestavi veliko..
Mikrojermen lahko menjaš sam doma
Samo zgornji levi vijak pustiš na klima kompresorju...napelješ jermen...in potem samo kompresor našpanaš gor da lahko privijačiš druge 3 vijake
Koliko se po navadi računa tak poseg na vozilu? Sam imam isti problem, micro jermen alternatorja je za zamenjat, vendar vsak mehanik ki sem mu odpeljal avto ne želi tega narediti. En popoldanc pa je ocenil delo na 80€. A je res toliko dela za zamenjat ta jermen?