Zadnje novice

Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a Gargy » Pe Okt 19, 2018 6:51 am

Pozdravljeni!

Po dolgem času (od 2008) sem sept preklopil nazaj na Alfo. Zaradi nesreče sem bil primoran v parih dneh kupiti "nov" avto in tako se je na dvorišču znašla 159 iz naslova, letnik 2009, kupljena za 187000km.

Po dveh mesecih lahko rečem, da sem z avtomobilom zelo zadovoljen, kljub vsemu pa se ji poznajo že leta in km. Tako se zaznal par težav in težavic, ki pa izgleda, da so dokaj pogoste tudi pri drugih uporabnikih. Sicer sem prebal precej strani na vsako temo, vendar bi rad še tukaj združil vaše izkušnje in nasvete.

1.) Težje vžiganje
Avto vžiga težje, kot sem bil navajen do sedaj. Ob toplem vremenu ali ko je motor (še) ogret, vžge recimo po 2,3 vrtljajih - dokaj hitro. Ko pa je mrzlo ali avto nekaj časa stoji (kakšen dan) pa potrebuje nekoliko več - recimo 2-3 sekunde in nekaj obratov. Pri zaganjanju ni videt, da bi napetost na aku padla (aku je dokaj nov), razlike tudi ni, če par x dam ven in noter ključ, da s tem povečam temperaturo grelnih svečk. Tako da nekako bi izključil aku, svečke in zaganjalnik. Avto ob težjem štartu nekoliko pokadi, mešanica modrega in sivega dima. Ta po par sekundah izgine.

2.) Zvok AC kompresorja
Izgleda, da dokaj pogosta težava. Ko kompresor deluje, se sliši nadležen kovinski zvok, kot bi lopatica drsala po ohišju. Po prebranem pride do nabiranja rje med kompresorjem in sklopko, pomagalo bi naj odtsranitev sklopke ter čiščenje nabrane nesnage. Ko kompresor ugasnem, zvok izgine. Je to stvar, ki se jo da doma urediti 1-2-3?

3.) DPF, dim
DPF se mi aktivira na nekje vsakih 300 - 350km 8je to prepogosto?). Takrat doseže zasičenost med 100 - 110%. Po regeneraciji pade na 20%. Sem pa parkrat opazil, da če avto "pohodim" (recimo prehitevanja), se mi včasih zadaj prav grdo pokadi (sivo, črno). Zgodi se nekje pri 3500 - 4000 obr/min. Ker je DPF še vedno montiran in očitno deluje, me je črn dim neprijetno presenetil. Kaj bi lahko bil vzrok temu? Izgleda, kot da bi se saje nabrale na drugi strani in bi jih nato pritisk odpihnil ven...

4.) Neodzivnost pri nižjih vrtljajih
Avto je kljub svojim 170Km izjemno neodziven nekje do 200o obr/min.Je pa to predvsem, kadar vozim mestno, ali res počasi in "nedeljsko." Takrat lahko pohodim plin, pa se 1-2 sekundi ne zgodi nič. Tlak turbine sicer naraste, vendar traja še nekaj trenutkov, da se avto zgane. Če pa že pred tem vozim bolj dinamično, tega lag-a ne opazim. Turbina se odziva normalno in tudi drži pritisk. Če v 4. pri 60 začnem na polno pospeševat, avto vleče kot nor in zvezno do nekje 130/140. Včsai se proti koncu pojavi že omenjen oblakec dima :)

5.) Low Oil Pressure
Očitno rak rana. Ob mrzlih dneh se mi za sekundo pojavi takoj po štartu motorja. Drugače nikoli (med vožnjo). Se prižge, zapiska in takoj ugasne. Sem prebral, da je težava v tesnilu črpalke in je potrebna menjava. Koliko ima mehanik dela z zamenjavo?


6.) EGR, injektorji, swirl flaps...
To so klasične teme pri teh motorjih. EGR mi deluje OK, glede na AlfaOBD lepo sledi zahtevanemu položaju in tudi zapre lepo. Ali bi bilo vseeno smiselno dati vmes ploščico oz. delno blindirat EGR na 2.0? Imam doma to ploščico z luknjo z pripadajočimi tesnili, vendar se še nisem odločil za blinidranje. Je sploh smiselno?
Glede injektorjev si nisem ravno na jasnem - če avto stoji na miru ali ob zelo rahli obrementivi (vzdrževanje 100km/h na AC, 2000 obr./min), potem so vsi injketorji pod +/- 0.600. Ko pa se avto "uporablja" (recimo na AC, kjer se da najblj konstantno videti delovanje injektorjev) pa mi št. 3 naraste tudi do +3.5. Ob tem seveda št. 2 močno pade, da kompenzira za št. 3, medtem ko 1 in 4 delujeta še vedno po +/- 1. Bi bilo smiselno menajti injektorje? Na AutoDoc se dobijo obnovljeni Bosch (mislim, da z garancijo) za cca. 80€ - je to OK, ali je bolj priporočljivo gledat za novimi?
Za swirl flpas pa nimam pojma v kakšnem stanju so, po prebranem gre kar za velik poseg, da se pride do njih. Bi lahko kakšen od mojih simptomov bil povezan z njimi?

7.) Lita platišča
Na avtu so renutno še original platišča 7Jx16 ET41, 5x110 z gumami 215/55R16. Gume bo potrebno pred zimo menjat. Sem pa lani za Mazdo kupil povsem nova platišča in povsem nove gume. Probelm so dimenzije - na Mazdi so 7.5Jx17, ET47, 5x114.3 z gumami 215/50R17. Predpisana za 17" na AR so 225/45R17. ali bi lahko premontiral obstoječa platišča z gumami na AR? Predvidevam, da rabim adapter iz 5.114,3 na 5x110 ter pravilni centrirni obroček (Alfa CB 65.1mm, Mazda CB 67.1mm). ET po moje ne igra bistvene vloge...

Zaenkrat je to to, avto se pelje lepo, poraba med 6.4 in 6.8l/100km (75% AC, ostalo mestna vožnja). Bi pa rad rešil obstoječe težave, ravno zaradi daljših poti.
Za vsako pomoč se zahvaljujem.

LP
Gargy
Gargy
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 17
Pridružen: To Nov 08, 2005 2:51 pm
Kraj: Limbuš

Re: Nov lastnik, težav(ic)e - 159 2.0 JTDm Eco Progression

OdgovorNapisal/-a legenda1979 » Pe Okt 19, 2018 12:03 pm

Pozdravljen
Ja, težave, ki jih opisuješ so znane in pričakovane glede na to, da je avto že kar v letih. Na vprašanja za katera vem odgovor bom odgovarjal izlastnih izkušenj, zato zudi ne garantiram, da bo tebi to pomagalo.
Težje vžiganje: pri meni je bil kriv zaganjač. To sem ugotovil, ko je končno crknil in sem ga dal obnoviti. Od takrat užiga bistveno bolje. Za preveriti je tudi grelne svečke ampak tukaj ponavadi javi napako.
Zvok ac kompresorja: prva stvar ki je tukaj za narediti je polnjenje klime. To velikokrat reši težavo. Glede razdiranja kompresorja ne vem, sam se tega ne bi lotil.
DPF in črni dim: če DPF deluje kot mora črnega dima ne sme biti. Se je pa pri meni pojavil, ko mi je počila cev, ki gre iz ic na sesalni kolektor. Regeneracije na 300- 400 km so zudi pri meni.
Neodzivnost v nizkih vrtljajih: enako pri meni in najbrž pri vseh. Avto je težek, od turbine v nizkih obratih ni koristi. Pri meni začne nekje pri 3k obratih pošteno vlečt (takrat pa res potegne)
Low oil lučka : zamenja ti jo vsak, ki ima dvigalo. Kar dosti dela je za to malo gumico, z bratrancem sva počasi delala. Kakšne 2 ure, več ti mojster ne bi smel računati. Bližajo se hladnejši dnevi, bilo bi pametno menjati v kratkem.
EGR če deluje ok, pusti na miru. Moje mnenje, najbrž se veliko ljudi tukaj ne bi strinjalo. Na tem motorju egr naj ne bi povzročal težav, tudi iz tvojega opisa ni zaznati težav, ki bi bile povezane s tem. Enako je z loputkami. Pusti na miru, tudi te pri 2.0 motorju niso problematične.
Šobe:nimam izkušenj. Mi je pa nenavadna cena obnovljenih (80€), če je res se mi zdi super ugodno. Lahko prosim za link...
Glede gum: predpisana dimenzija je 225/50/R17,vsaj pri meni. Predlagam, da se držiš homologiranih dimenzij. Glede različnih kombinacij z distančniki, centrirnimi obročki, adapterji ne vem, najbrž bi se dalo ampak moj nasvet je, prodaj ta mazdina platišča in gume in nabavi za Alfo.
Upam, da ti bo moj odgovor vsaj malo koristil, pa naj ti dobro služi Alfa. Jaz sem v 5 letih lastništva menjal vztrajnik (svinjsko drago), obnovil zaganjač (90€), menjal zgornjo levo roko (okoli 100€), grelne svečke (30€) in gumijasto cev (100€). Našla bi se še kakšna malenkost vendar se mi zdi kar dobro glede na to, da delam dnevno nekje 100 km.
159 2.0 jtdm
legenda1979
Alfa Freak
Alfa Freak
Uporabniški avatar
Vozilo: AR 159 2.0 jtdm
 
Prispevkov: 555
Pridružen: Če Avg 21, 2014 4:41 am

Re: Nov lastnik, težav(ic)e - 159 2.0 JTDm Eco Progression

OdgovorNapisal/-a AnAlfaBet » So Okt 20, 2018 12:37 pm

1. Lahko je vse, tudi fuč šobe in pumpa. Katere firme je akku ? Kake bolj leve zadeve zdržijo 2 leti potem je pa konec ...
Mora biti pa tudi prave kapacitete in zagonskega toka ... moder dim je od olja.
2. Težko da boš to uredil sam.
3. To se mi zdi da je fuč dpf. Nisem pa ekspert glede tega, ker zadržat bi moral vse saje. Imaš tudi neke probleme z vbrizgom saj avto nebi smel kaditi.
4. Egr
5. Karter dol, pickup dol, zatesnit in nazaj gor. Svinjsko delo. Če boš šel mehanikom vzami preko predračuna.
6. Je smiselno. Flaps, če jih ima in se lomijo jih je pametno odstranit.. Injektorji, niso nujno fuč, lahko je tudi cilinder na slabi kompresiji. Je pa pametno stare zamenjat če je preveč odstopanja.
7. Če imaš homologirano. Se pa ogibaj distančnikov, raje pojdi po novo gumo, staro pa prodaj ...
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 328
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 12:37 am
Kraj: Noumest

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a Gargy » Po Okt 22, 2018 7:30 am

Hvala obema za odgovore.

1. Aku sigurno ni. če bi bil slab, bi ob zaganjanju padla napetost in zadnji obrati bi bili slabši. zaganjač vrti enakomerno, padec napetosti je povsem v mejah normale. Zaganjač bi lahko menjal, ni nek strošek, nekaterim pomaga, še vedno pa to ni vžig "ob prvem obratu ključa." Vžigalne svečke praviloma niso pomagale nobenemu, pri nekaterih je bil EGR, pri nekaterih update SW (podaljšanje časa gretja svečk ter moči, nekoliko dvignjeni obrati prostega teka), nekaterim je pomaga postopek večih ciklov (vstaviš ključ, izvlečeš, spet vstaviš - s tem podaljšaš grejete svečk in avto lažje vžge - enako kot update SW). Pa EGR, injektorji itd...
Pri meni je zelo random - danes zjutraj pri 3°C vžgal čisto normalno, brez da bi pokadil. Tudi obrati so rock solid v prostem teku.

2. Za čiščenje sklopke kompresorja obstaja postopek in sicer zelo preprost. Sklopko s pomočjo AlfaOBD (ali Multiecuscan) aktiviraš, tako prideš do 8mm (ali 10mm) vijaka. Odviješ in celotno sklopko lahko vzameš dol. Sčistiš, priviješ, de aktiviraš. Done. Polnjenje klime sicer zmanjša zvok (mislim, da se potem sklopka manj (ali bolj) aktivira), indic za pomanjkanje plina pa je tudi slabše delovanje klime, kar pri meni ni problem. Sem upal, da je kdo tukaj že delal ta postopek pa da pove iz prve roke...

3. DPF vsekakor ni fuč, saj bi nedvomno javil kakšno napako. Regeneracije so OK, diferenčni tlaki in temperature tudi. Če bi bilo kaj z DPF, bi pokadil ob nizkih vrtljajih ob polnem plinu. Meni pa ob visokih vrtljajih, nikoli v prvi ali drugi, pa še to 1x na 20 pospeševanj. Pa še to ne pokadi fejst, je pa toliko, da (mi) je moteče... Če bi prepuščal motorne saje, potem pomeni, da bi bil pretok večji in regeneracija bi se izvajale bolj poredko...
Nit ne morem trdit, da dim pride iz izpuha. Do sedaj sem videl samo nekaj dima za avtomobilom v ogledalu... Morda sneta/počena kakšna cev, kjer butne ven?

4. Eni trdijo EGR, eni, da pač tako je, eni imajo kljub blindiranju EGR enake probleme itd. različice Eco imajo prilagojen ECU program za bolj varčno vožnjo. Morda bo kakšen struško vedel - ali je možno, da ima ob mirni vožnji drugačen parametre (in s tem odzivnost)? Ko zazna bolj dinamično vožnjo, pa preklopi v "sport" mode in je avto bolj odziven? Namreč takšen občutek imam. Včasih v 4. pri 1500 kot mrtva, nato pa v naslednjih treh ovinkih že pri istih obratih trga kot nora...

5. Bo treba ob priliki dat menjat tesnilo. Moram še govorit z mehanikom...

6.) Glede blindiranja EGR so mnenja 50:50. 2.0 JTDm ima drugačen tip EGR-a kot 1.9 in 2.4 in naj nebi bilo težav z njim. Morda bom vseeno dal to ploščico noter, škodit itak ne more. So pa swirl flaps tudi v tem motorju, čeprav težav naj nebi bilo. Vem pa, da je s tem veliko dela.
Injektorji so mi trenutno najbolj sumljivi, predvsem tisti en - pri čemer bi menjal oba v paru (torej 2 in 3). Niso zdaj taki ekstremni strošek, da bi šparal tukaj...

7.) Za gume in platišča je bila zgolj ideja. Bom pustil original 16" in jih obul v zimske pnevmatike, spomladi pa nabavil 18" z homologiranimi dimenzijami letnih pnevmatik...

Moj "problem" ni toliko, koliko bi popravila stala, temveč čas, kolikor sem brez avtomobila. Delam v tujini in me čez teden ni. Tako mora "moj" mehanik popraviti vse v petek. Preveč berem o že omenjenih težavah in so jim mehaniki začeli menjavati vse po vrsti, na koncu pa kakšna banalna težava. Temu bi se rad izognil. Zato sprašujem o mnenjih glede na simptome ki jih imam - če je 90% da je fuč injektor, ga bom menjal, ne pa da mi najprej menjajo svečke, pol vztrajnik, pol 3/4 cevi, pa EGR... Na koncu pa en injektor pušča...
Gargy
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 17
Pridružen: To Nov 08, 2005 2:51 pm
Kraj: Limbuš

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a ivko » Po Okt 22, 2018 8:44 am

Pozdravljen.
Tudi jaz kupujem 159. Zanimam se za eno, ki v servisni knjigi nima strani 3 in 4. Zanimam me kaj je na tej strani.
Imaš ti mogoče servisno knjigo? MI lahko poslikaš?
Lp
ivko
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 9
Pridružen: Ne Jun 07, 2009 8:05 pm

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a alfanaz » Ne Nov 11, 2018 1:44 pm

Lep pozdrav vsem skupaj,

glede na zgornje omenjene težave, ki se pojavljajo na omenjenih modelih Alf 159 imam tudi sam težavo, in sicer z vžigom.
Motor, kljub temu, da imam vgrajen nov akumulator, po nekaj časa stanja ali kadar temperature nekoliko padejo težko vžge.
Menjal sem grelne svečke (Bosch), zadeva problema ne reši, nekoliko imam občutek da je še slabše - točno zakaj nebi znal rečt, verjetno sporna kvaliteta??

Torej naslednji korak, ki ga imam v planu je pregled zaganjača in morebitna obnova le tega ali pa nakup novega.

Kako ste lastniki istih modelov reševali oz. rešili to zadevo?
alfanaz
Alfa Junior
Alfa Junior
Uporabniški avatar
Prispevkov: 31
Pridružen: Po Jun 03, 2013 9:42 pm

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a AnAlfaBet » Ne Nov 11, 2018 9:43 pm

Če je obratov premalo mašina ne bo vžgala pa lahko še tako vrtiš.

Sveče, stare dobijo obloge in slabše vžigajo.
Znucan zaganjač tudi počasneje vrti.
Slabi injektorji in pumpa povzročijo spet slabši vžig.

Menjaj tudi gorivo, sedaj še ni tistega pravega dizla za nizke temperature.
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 328
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 12:37 am
Kraj: Noumest

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a sasospike33 » Ne Jan 13, 2019 11:28 am

Jas mam iste tezave z slabim vzigom na 1.9 150km... in sem tudi ze marsihaj probaval.. tudi ko je topel rabi par obratov prevec.. tribes man ni mogel racunalnisko resit.. ostane mi se samo zaganjac tako da probej to ..
Lp
Saso
sasospike33
Alfa Junior
Alfa Junior
Vozilo: AR 159 1.9 jtdm 150km
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Ne Jun 03, 2018 6:28 pm

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a colibry » Ne Jan 13, 2019 12:37 pm

V vecini primerov ki sem se srecal s slabsim vzigom 1.9 in 2.4 je bil krivec "zmatran" zaganjalec ( starter ) . Najceneje in najlazje je prvo probati stem. Potem odkrivas dalje.... Starter bi znal pa kaksen uporabnik iz foruma se posodit za sprobat pred nakupom..... Ce rabis pa pumpo za 1.9 motor za sprobat ti jo pa jaz posodim za test.

Lp
Coly
colibry
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Prispevkov: 3838
Pridružen: Pe Feb 04, 2005 5:02 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a nedvedinho » Po Nov 04, 2019 12:24 pm

Gargy napisal/-a:1.) Težje vžiganje
Avto vžiga težje, kot sem bil navajen do sedaj. Ob toplem vremenu ali ko je motor (še) ogret, vžge recimo po 2,3 vrtljajih - dokaj hitro. Ko pa je mrzlo ali avto nekaj časa stoji (kakšen dan) pa potrebuje nekoliko več - recimo 2-3 sekunde in nekaj obratov. Pri zaganjanju ni videt, da bi napetost na aku padla (aku je dokaj nov), razlike tudi ni, če par x dam ven in noter ključ, da s tem povečam temperaturo grelnih svečk. Tako da nekako bi izključil aku, svečke in zaganjalnik. Avto ob težjem štartu nekoliko pokadi, mešanica modrega in sivega dima. Ta po par sekundah izgine.



Morda kakšna nova informacija glede tega? Če si rešil, kakša? :)
Imam enake simptome. Bojim se da kocka pade na šobe.
lp
nedvedinho
Alfist
Alfist
Uporabniški avatar
Prispevkov: 379
Pridružen: To Mar 02, 2010 3:53 pm

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a mateo87 » To Nov 12, 2019 10:29 am

Jaz sem menjal šobe ampak ni vplival na vziganje. Ze 1 leto odkar jo imam je isto tko. Sveče nove, lambda nova, senzor pretoka zraka nov. Zgleda res zaganjač, ampak uzge pa zmeri.
mateo87
Alfa Junior
Alfa Junior
Vozilo: 159 2.0jtdm 2011
 
Prispevkov: 12
Pridružen: Pe Okt 26, 2018 12:08 pm

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a 159JTDm » Sr Nov 13, 2019 1:18 pm

Samo en kratek nasvet tistim, ki sumite slabe, znucane zaganjače:
Dejte prvo zaganjač demontirat, razdret, spucat, namazat in skup sestavit. zmontirajate ga in sprobajte kakšna bo razlika.
159JTDm
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 27
Pridružen: Če Jun 27, 2019 1:51 pm

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a Damijan » Sr Nov 13, 2019 2:12 pm

To pa je sizifovo delo! [-X
Ker, će je zaganjač že demontiran, razdrt, očiščen in namazan pa še rotor preveriš in krtačke zamenjaš. Če samo z nasvetom ni razlike, potem sledi vse še 1x...

Samo mojih 5 sekund...
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Vozilo: Lady "K"
 
Prispevkov: 5703
Pridružen: Po Okt 13, 2003 8:30 pm
Kraj: Preshgain

Re: Težav(ic)e - AR 159, 2.0 JTDm

OdgovorNapisal/-a 159JTDm » Če Nov 14, 2019 10:47 am

Ponavadi je na teh starih grabljah zaganjac sam za scistit, ker se nabere svinjarije od krtack po zobnikih in v pusah in ponavadi so puse v zaganjacu tovarnisko zeloooo slabo namazane.

Sej ne da bi se vn metal, sam na tak nacin sem resil ze marsikater tezavn zagon, krtacke pa menjal sam enkrat, pa se to po 17 letih in 430.000 prevozenih. Rotorja nimas kaj preverjat, k ce je prej vrtel, bo tudi potem. Samo komutator ocistis, zareze v njem tudi, pa mora spilat. Krtacke pa se menjajo ce so reees proti koncu. Ce so do polovice znucane, jih buls pustit pri miru, ker bojo sle se dolgo casa, vsekakor pa dlje kot nove.
159JTDm
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 27
Pridružen: Če Jun 27, 2019 1:51 pm


Vrni se na 159, Brera, Spider

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov