Pozdravljeni!
Po dolgem času (od 2008) sem sept preklopil nazaj na Alfo. Zaradi nesreče sem bil primoran v parih dneh kupiti "nov" avto in tako se je na dvorišču znašla 159 iz naslova, letnik 2009, kupljena za 187000km.
Po dveh mesecih lahko rečem, da sem z avtomobilom zelo zadovoljen, kljub vsemu pa se ji poznajo že leta in km. Tako se zaznal par težav in težavic, ki pa izgleda, da so dokaj pogoste tudi pri drugih uporabnikih. Sicer sem prebal precej strani na vsako temo, vendar bi rad še tukaj združil vaše izkušnje in nasvete.
1.) Težje vžiganje
Avto vžiga težje, kot sem bil navajen do sedaj. Ob toplem vremenu ali ko je motor (še) ogret, vžge recimo po 2,3 vrtljajih - dokaj hitro. Ko pa je mrzlo ali avto nekaj časa stoji (kakšen dan) pa potrebuje nekoliko več - recimo 2-3 sekunde in nekaj obratov. Pri zaganjanju ni videt, da bi napetost na aku padla (aku je dokaj nov), razlike tudi ni, če par x dam ven in noter ključ, da s tem povečam temperaturo grelnih svečk. Tako da nekako bi izključil aku, svečke in zaganjalnik. Avto ob težjem štartu nekoliko pokadi, mešanica modrega in sivega dima. Ta po par sekundah izgine.
2.) Zvok AC kompresorja
Izgleda, da dokaj pogosta težava. Ko kompresor deluje, se sliši nadležen kovinski zvok, kot bi lopatica drsala po ohišju. Po prebranem pride do nabiranja rje med kompresorjem in sklopko, pomagalo bi naj odtsranitev sklopke ter čiščenje nabrane nesnage. Ko kompresor ugasnem, zvok izgine. Je to stvar, ki se jo da doma urediti 1-2-3?
3.) DPF, dim
DPF se mi aktivira na nekje vsakih 300 - 350km 8je to prepogosto?). Takrat doseže zasičenost med 100 - 110%. Po regeneraciji pade na 20%. Sem pa parkrat opazil, da če avto "pohodim" (recimo prehitevanja), se mi včasih zadaj prav grdo pokadi (sivo, črno). Zgodi se nekje pri 3500 - 4000 obr/min. Ker je DPF še vedno montiran in očitno deluje, me je črn dim neprijetno presenetil. Kaj bi lahko bil vzrok temu? Izgleda, kot da bi se saje nabrale na drugi strani in bi jih nato pritisk odpihnil ven...
4.) Neodzivnost pri nižjih vrtljajih
Avto je kljub svojim 170Km izjemno neodziven nekje do 200o obr/min.Je pa to predvsem, kadar vozim mestno, ali res počasi in "nedeljsko." Takrat lahko pohodim plin, pa se 1-2 sekundi ne zgodi nič. Tlak turbine sicer naraste, vendar traja še nekaj trenutkov, da se avto zgane. Če pa že pred tem vozim bolj dinamično, tega lag-a ne opazim. Turbina se odziva normalno in tudi drži pritisk. Če v 4. pri 60 začnem na polno pospeševat, avto vleče kot nor in zvezno do nekje 130/140. Včsai se proti koncu pojavi že omenjen oblakec dima
5.) Low Oil Pressure
Očitno rak rana. Ob mrzlih dneh se mi za sekundo pojavi takoj po štartu motorja. Drugače nikoli (med vožnjo). Se prižge, zapiska in takoj ugasne. Sem prebral, da je težava v tesnilu črpalke in je potrebna menjava. Koliko ima mehanik dela z zamenjavo?
6.) EGR, injektorji, swirl flaps...
To so klasične teme pri teh motorjih. EGR mi deluje OK, glede na AlfaOBD lepo sledi zahtevanemu položaju in tudi zapre lepo. Ali bi bilo vseeno smiselno dati vmes ploščico oz. delno blindirat EGR na 2.0? Imam doma to ploščico z luknjo z pripadajočimi tesnili, vendar se še nisem odločil za blinidranje. Je sploh smiselno?
Glede injektorjev si nisem ravno na jasnem - če avto stoji na miru ali ob zelo rahli obrementivi (vzdrževanje 100km/h na AC, 2000 obr./min), potem so vsi injketorji pod +/- 0.600. Ko pa se avto "uporablja" (recimo na AC, kjer se da najblj konstantno videti delovanje injektorjev) pa mi št. 3 naraste tudi do +3.5. Ob tem seveda št. 2 močno pade, da kompenzira za št. 3, medtem ko 1 in 4 delujeta še vedno po +/- 1. Bi bilo smiselno menajti injektorje? Na AutoDoc se dobijo obnovljeni Bosch (mislim, da z garancijo) za cca. 80€ - je to OK, ali je bolj priporočljivo gledat za novimi?
Za swirl flpas pa nimam pojma v kakšnem stanju so, po prebranem gre kar za velik poseg, da se pride do njih. Bi lahko kakšen od mojih simptomov bil povezan z njimi?
7.) Lita platišča
Na avtu so renutno še original platišča 7Jx16 ET41, 5x110 z gumami 215/55R16. Gume bo potrebno pred zimo menjat. Sem pa lani za Mazdo kupil povsem nova platišča in povsem nove gume. Probelm so dimenzije - na Mazdi so 7.5Jx17, ET47, 5x114.3 z gumami 215/50R17. Predpisana za 17" na AR so 225/45R17. ali bi lahko premontiral obstoječa platišča z gumami na AR? Predvidevam, da rabim adapter iz 5.114,3 na 5x110 ter pravilni centrirni obroček (Alfa CB 65.1mm, Mazda CB 67.1mm). ET po moje ne igra bistvene vloge...
Zaenkrat je to to, avto se pelje lepo, poraba med 6.4 in 6.8l/100km (75% AC, ostalo mestna vožnja). Bi pa rad rešil obstoječe težave, ravno zaradi daljših poti.
Za vsako pomoč se zahvaljujem.
LP
Gargy