Res ne vozim pod "štandgasom" nikakor pa nisem divjak. Divjak so tisi, ki z veliko hitrostjo vozijo čez naselja prehitevajo in ogrožajo druge. Včasih tudi zato, ker se jim ne zdi vredno zmanjšati hitrost, ker so ravno dobili "zalet" in se jim njihov (običajno disel) avto preveč smili.
Po izbiri avtomobila sodim, da nisi v skupini "
vozim TDI, ker je to najboljši avto na svetu in pije mi samo 5,1l, ampak je res, da nikoli ne peljem več kot 110 na avtocesti in v naseljih tudi ne zaviram pretirana dol s 70, ker moram potem spet gas tišat, da pridem nazaj na 90 izven naselja"
Sicer pa kaj je smiselno je pa spet druga stvar.
Kupuvanje Alf ni vedno smiselno, odraža pa odnos do avtomobilov in mnogokrat tudi nakazuje določeno emocionalno šibko točko do dosežkov tehnike, dizajna in še česa. Nekomu to ne pomeni nič, mnogim pa nam vseeno malo zastane dih, ko vidimo Alfo ali pa kakšno drugo tehnično stvaritev, ki izstopa. Sam štejem Alfe, Konkorde, Rive, Movado ure in podobne stvari v ene drugo kategorijo kot recimo nenavdihnene pralne stroje ali pač med avtomobili tiste, ki so narejeni, da čim bolje ustrezajo okusom čim širših ljudskih množic.
Hotel sem samo vprašati če se s šprtnimi diski avto bistveno bolje ustavlja in če ima kdo izkušnje s tem.....
Športni diski in ploščice vsekakor pomagajo pri bolj učinkovitem zaviranju in so v večni primerov vredno svojega denarja.
Človek je pri takšni vrsti spreminjanja vozila potisnjen pred štiri vrste izbir, ki jih bom naštel nekako v vrstem redu po učinku, ki ga nudijo. Izpustil bom možnost popolnoma novega zavornega sistema, kakšnega priznanega svetovnega proizvajalca, ker tam gredo zneski v višave.
1. Prva možnost je namestitev večjih zavornih diskov in zavornih čeljusti, ki jih imajo pri 159 močnejši modeli. To pomeni zamenjati zavore od 2.2 z zavorami, ki so pri 3.2 in 2.4. Učinek bi bil vsekakor opazen, investicija pa vsekakor prevelika za normalnega smrtnika. Kljub temu bi bilo vredno premisleka povprašati pri kakšnem servisu koliko bi stala takšna menjava.
2. Druga možnost je menjava diskov in ploščic s športniki, kar bi pri pravilni izbiri prineslo nekako enake rezultate kot pri modelih z večjimi zavorami. Seveda je pri vseh teh menjava treba upoštevati pravilno izbiro, saj preveč športne ploščice pomenijo, da lahko v dežju in pri nizkih temperaturah zavore sploh ne delujejo, dokler se stvari ne segrejejo. Mnogi pri takšnih menjavah tudi svetujejo, da so tako ploščice kot diski od istega proizvajalca, sam pa menim, da tudi kakšno manjše eksperimentiranje nič kaj ne škodi, če odmislimo, da lahko dosežemo kakšno stransko posledico ala občasno cviljenje nesegretih ploščic.
Pri diskih bi se sam odločal med naslednjimi:
Tarox G88: ti so narezani in njih večinoma hvalijo, je pa res, da so imeli tudi dosti primerov, ko so jih ljudje reklamirali, ker so dobili primerke, ki niso bili uravnoteženi.
EBC diski: večinoma jih tudi hvalijo (bistri, don-picco,...), sam pa imam malo pomisleke nad tistimi vdolbinicami, ki niso ne za čiščenje ploščic, ne za hlajenje diskov. Skrbet za izgled pri vrhunskih zavorah pa mislim, da ni na brigi prav nobenemu resnemu proizvajalcu.
Brembo: mislim, da si tako proiznan proizvajalec ne bi smel pri svojih izdelkih preveč privoščit spodrsljajev in bi rekel, da so dokaj varna izbira
National autoparts: ti jih naredijo po želji, kakihkoli oblik, s čistilnimi zarezami ali luknjami, lahko tudi obojim. So najcenejši in baje še daleč od najslabšega. Uporabnik Ginek jih je uporabljal na svoji Lancii in kolikor vem na forumu ni bog ve koliko hitrejših avtomobilov, če sploh še kakšen (wolf, dare ne brat
). Sam bi se odločal za tiste s čistilnimi zaremai.
ATE diski: že dosti slišanega, sam pa še nisem poskusil.
Če pa nadaljujemo pri ploščicah bi pa gledal naslednje:
1. EBC green stuff: že športne, a še vedno popolnoma primerne za cesto uporabo. Se hitro zagrejejo in zelo redko pregreva ter ne umažejo platišč. Je pa res, da nimajo več kot kakih 10% prednosti pred originalnimi ploščicami.
2. EBC red stuff: zame zmagovalne v tem razredu, se sicer ne segrejejo tako hitro kot green stuff, niso pa še nevarne hladne, tako da jih mnogi uporabniki brez problema uporabljajo tudi v mestih vožnjah, naprimer zjutraj od semaforja do semaforja.
3. Ferodo racing: racingby, ki je bil doslej državni prvak v ne vem koliko različnih kategorijeh kakih 58krat je nekdaj prisegal samo na te ploščice, se pa nekateri pritužujejo, da včasih cvilijo.
4. Lukas ploščice: cistroenarji jih zelo hvalijo pa kakšni uporabniki japonskih znamk tudi, ampak sam jih pa ne poznam dovolj dobro. Bral sem že dosti dobrega o njih.
p.s.
Ali je smiselno kupiti avto, ki stane 30.000 eur če lahko za 5.000 eur dobiš brezhiben, varčen, udoben in dokaj varen rabljen avto?
Rabljen avto je izgovor za tiste, ki nimajo denarja (sam se prištevam med njih) in dobijo tako za svoj denar več. Če pa bi imeli dovolj denarja pa bi vsi vozili nove avtomobile in en bi gledali (vsaj v mojem primeru) alf 166, ki jim najbolj pada cena.
PS: Zelo dobrodošel na forumu in naj te ne vsak prispevek, ki ni popolnoma zrel in resen takoj vrže iz tira. Internet je skoraj popolna svoboda govora, kar pa se mnogokrat žal pozna tudi na kvalitetnem nivoju. Kljub vsemu sam menim (in tudi mnogi drugi so tako prepričani), da je ta forum eden boljših pri nas.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.