Zavorni diski in ploščice - AR 159, 2.2 JTS

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

hitra159
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 16
Pridružen: Ne Jan 28, 2007 10:42 pm

blisk napisal/-a:sam to je vsaj zame nesmiseln način voznje :? .....je pa drugo če moraš v sili zavirat,sam to se zgodi vsake toliko.....seveda če si hiter voznik(divjak) pa se ti take in podobne situacije lahko dogajajo redno :| ....mišljeno naspološno :wink:
Res ne vozim pod "štandgasom" nikakor pa nisem divjak. Divjak so tisi, ki z veliko hitrostjo vozijo čez naselja prehitevajo in ogrožajo druge. Včasih tudi zato, ker se jim ne zdi vredno zmanjšati hitrost, ker so ravno dobili "zalet" in se jim njihov (običajno disel) avto preveč smili.

Sicer pa kaj je smiselno je pa spet druga stvar.

Hotel sem samo vprašati če se s šprtnimi diski avto bistveno bolje ustavlja in če ima kdo izkušnje s tem.....

p.s.
Ali je smiselno kupiti avto, ki stane 30.000 eur če lahko za 5.000 eur dobiš brezhiben, varčen, udoben in dokaj varen rabljen avto?

Kakor za koga.

p.p.s.
Prosim, naj ne odgovarjajo tisti, ki ne vejo o čem govorim.
Uporabniški avatar
_BiStRi_
Administrator
Administrator
Prispevkov: 5776
Pridružen: Ne Apr 17, 2005 12:36 pm

Avto z športnimi zavorami se ustavlja bolje.

Poanta je predvsem v tem, da se zavore bolje hladijo, ko pa se pregrejejo in ponovno ohladijo so še vedno dobre, tudi po večkratnem "tišanju".

Pri EBC se spreminjajo barve ko se disk pregreva, potem pa se barva povrne v prvotno stanje.

Obraba športnih zavor je večja se pa vseeno splača, če takšne zavore potrebuješ, oz se ti serijske pregrevajo.

Za primer navrtan&narezan EBC & red stuff ploščice:

Slika

Slika
145 QV,33,145,147,159 TI
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Res ne vozim pod "štandgasom" nikakor pa nisem divjak. Divjak so tisi, ki z veliko hitrostjo vozijo čez naselja prehitevajo in ogrožajo druge. Včasih tudi zato, ker se jim ne zdi vredno zmanjšati hitrost, ker so ravno dobili "zalet" in se jim njihov (običajno disel) avto preveč smili.
Po izbiri avtomobila sodim, da nisi v skupini "vozim TDI, ker je to najboljši avto na svetu in pije mi samo 5,1l, ampak je res, da nikoli ne peljem več kot 110 na avtocesti in v naseljih tudi ne zaviram pretirana dol s 70, ker moram potem spet gas tišat, da pridem nazaj na 90 izven naselja"
Sicer pa kaj je smiselno je pa spet druga stvar.

Kupuvanje Alf ni vedno smiselno, odraža pa odnos do avtomobilov in mnogokrat tudi nakazuje določeno emocionalno šibko točko do dosežkov tehnike, dizajna in še česa. Nekomu to ne pomeni nič, mnogim pa nam vseeno malo zastane dih, ko vidimo Alfo ali pa kakšno drugo tehnično stvaritev, ki izstopa. Sam štejem Alfe, Konkorde, Rive, Movado ure in podobne stvari v ene drugo kategorijo kot recimo nenavdihnene pralne stroje ali pač med avtomobili tiste, ki so narejeni, da čim bolje ustrezajo okusom čim širših ljudskih množic.

Hotel sem samo vprašati če se s šprtnimi diski avto bistveno bolje ustavlja in če ima kdo izkušnje s tem.....

Športni diski in ploščice vsekakor pomagajo pri bolj učinkovitem zaviranju in so v večni primerov vredno svojega denarja.

Človek je pri takšni vrsti spreminjanja vozila potisnjen pred štiri vrste izbir, ki jih bom naštel nekako v vrstem redu po učinku, ki ga nudijo. Izpustil bom možnost popolnoma novega zavornega sistema, kakšnega priznanega svetovnega proizvajalca, ker tam gredo zneski v višave.


1. Prva možnost je namestitev večjih zavornih diskov in zavornih čeljusti, ki jih imajo pri 159 močnejši modeli. To pomeni zamenjati zavore od 2.2 z zavorami, ki so pri 3.2 in 2.4. Učinek bi bil vsekakor opazen, investicija pa vsekakor prevelika za normalnega smrtnika. Kljub temu bi bilo vredno premisleka povprašati pri kakšnem servisu koliko bi stala takšna menjava.

2. Druga možnost je menjava diskov in ploščic s športniki, kar bi pri pravilni izbiri prineslo nekako enake rezultate kot pri modelih z večjimi zavorami. Seveda je pri vseh teh menjava treba upoštevati pravilno izbiro, saj preveč športne ploščice pomenijo, da lahko v dežju in pri nizkih temperaturah zavore sploh ne delujejo, dokler se stvari ne segrejejo. Mnogi pri takšnih menjavah tudi svetujejo, da so tako ploščice kot diski od istega proizvajalca, sam pa menim, da tudi kakšno manjše eksperimentiranje nič kaj ne škodi, če odmislimo, da lahko dosežemo kakšno stransko posledico ala občasno cviljenje nesegretih ploščic.


Pri diskih bi se sam odločal med naslednjimi:

Tarox G88: ti so narezani in njih večinoma hvalijo, je pa res, da so imeli tudi dosti primerov, ko so jih ljudje reklamirali, ker so dobili primerke, ki niso bili uravnoteženi.

EBC diski: večinoma jih tudi hvalijo (bistri, don-picco,...), sam pa imam malo pomisleke nad tistimi vdolbinicami, ki niso ne za čiščenje ploščic, ne za hlajenje diskov. Skrbet za izgled pri vrhunskih zavorah pa mislim, da ni na brigi prav nobenemu resnemu proizvajalcu.

Brembo: mislim, da si tako proiznan proizvajalec ne bi smel pri svojih izdelkih preveč privoščit spodrsljajev in bi rekel, da so dokaj varna izbira

National autoparts: ti jih naredijo po želji, kakihkoli oblik, s čistilnimi zarezami ali luknjami, lahko tudi obojim. So najcenejši in baje še daleč od najslabšega. Uporabnik Ginek jih je uporabljal na svoji Lancii in kolikor vem na forumu ni bog ve koliko hitrejših avtomobilov, če sploh še kakšen (wolf, dare ne brat ;) ). Sam bi se odločal za tiste s čistilnimi zaremai.


ATE diski: že dosti slišanega, sam pa še nisem poskusil.



Če pa nadaljujemo pri ploščicah bi pa gledal naslednje:

1. EBC green stuff: že športne, a še vedno popolnoma primerne za cesto uporabo. Se hitro zagrejejo in zelo redko pregreva ter ne umažejo platišč. Je pa res, da nimajo več kot kakih 10% prednosti pred originalnimi ploščicami.

2. EBC red stuff: zame zmagovalne v tem razredu, se sicer ne segrejejo tako hitro kot green stuff, niso pa še nevarne hladne, tako da jih mnogi uporabniki brez problema uporabljajo tudi v mestih vožnjah, naprimer zjutraj od semaforja do semaforja.

3. Ferodo racing: racingby, ki je bil doslej državni prvak v ne vem koliko različnih kategorijeh kakih 58krat je nekdaj prisegal samo na te ploščice, se pa nekateri pritužujejo, da včasih cvilijo.

4. Lukas ploščice: cistroenarji jih zelo hvalijo pa kakšni uporabniki japonskih znamk tudi, ampak sam jih pa ne poznam dovolj dobro. Bral sem že dosti dobrega o njih.


p.s.
Ali je smiselno kupiti avto, ki stane 30.000 eur če lahko za 5.000 eur dobiš brezhiben, varčen, udoben in dokaj varen rabljen avto?

Rabljen avto je izgovor za tiste, ki nimajo denarja (sam se prištevam med njih) in dobijo tako za svoj denar več. Če pa bi imeli dovolj denarja pa bi vsi vozili nove avtomobile in en bi gledali (vsaj v mojem primeru) alf 166, ki jim najbolj pada cena.



PS: Zelo dobrodošel na forumu in naj te ne vsak prispevek, ki ni popolnoma zrel in resen takoj vrže iz tira. Internet je skoraj popolna svoboda govora, kar pa se mnogokrat žal pozna tudi na kvalitetnem nivoju. Kljub vsemu sam menim (in tudi mnogi drugi so tako prepričani), da je ta forum eden boljših pri nas.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
rapbit
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1876
Pridružen: To Jun 15, 2004 9:08 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: lublana trnovo

blisk napisal/-a:sam to je vsaj zame nesmiseln način voznje :? .....je pa drugo če moraš v sili zavirat,sam to se zgodi vsake toliko.....seveda če si hiter voznik(divjak) pa se ti take in podobne situacije lahko dogajajo redno :| ....mišljeno naspološno :wink:
prav to se mi plete po glavi... :roll:
ni pa bilo nič mišljeno kakorkoli žaljivo oziroma obsojajoče :wink:
meu bi use kar ma križ pa kačo u krogcu!!!!!
-----------------------------------------------------
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Teo si se pa res lepo potrudil =D>


O.T.:

@hitra159 a slike od svoje 159ke boš dodal gor?
mraudio
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 43
Pridružen: So Jan 13, 2007 8:10 pm

hitra159 napisal/-a: vendar pri zelo pogostem ostrem zaviranju iz 200km/h na 80km/h se pač pregravajo
ZELO pogostem ostrem zaviranju iz 200 :?: :?: ...................to pomeni koliko?
5X....10X......... #-o ??

Oprosti ,ampak človek kaj delaš s tem avtom??
Kje to preizkušaš??
A na mobikrogu =D> :?:
Aja mogoče na autobahnu...

Dvomim da si po naših avtocestah kdo upa(€+točke) #-o . OK potegneš enkrat,dvakrat..... 8).........čez omejitev(ups),a vseeno potem ne zaviraš
kot na grand prixu...?Ali se motim?

Ne vem..........kupit lep varen avto,gosposko limuzino in tako vozit...

Meni to zgleda bolj kot provokacija.............alfistov.
hitra159
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 16
Pridružen: Ne Jan 28, 2007 10:42 pm

Teo, hvala za izčrpne podatke.

Verjetno bom nabavil kar EBC diske in EBC red stuff ploščice.

p.s.
Me veseli, da sem dobil informacijo, ki sem jo iskal.
Uporabniški avatar
AR164TB
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 739
Pridružen: Sr Nov 17, 2004 12:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Kraj: Rakovnik

Teo,hvala ti,da si se potrudil in da je nov uporabnik foruma dobil tako izčrpen odgovor.Sploh zato,ke je prišel na forum nekdo z takim avtom,kot je nova AR159.Jaz mu sicer nisem mogel pomagati,ker se v te zadeve ne razumem,lahko samo napišem,da sem pred leti tudi sam razmišljal o menjavi zavor na 164-ki,ko so se mi zavore segrevale med hitro vožnjo na avtocesti(govorim o hitrostih krepko preko 200) .
In upam,da bo Hitra159 ostal še na forumu in napisal še kakšno izkušnjo.
ALFETTA 1.6
GIULIETTA 1,6
164 V6 TB SUPER
166 3.0 SUPER
AR Brera 3.2 JTS Q4
Giulietta 1750 TBI TCT QV
Stelvio 2.0 Turbo 280 AT8 Q4 Super
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

hitra159 napisal/-a:Teo, hvala za izčrpne podatke.

Verjetno bom nabavil kar EBC diske in EBC red stuff ploščice.

p.s.
Me veseli, da sem dobil informacijo, ki sem jo iskal.

Tudi jaz bi se odločil enako na tvojem mestu.


Glede vožnje pa je tako, da lažje kot avtomobil doseže 200, večkrat je potem treba tudi zavirati. In seveda recimo Ar164Tb in Hitra 159 to zelo dobro razumeta, ker pač vsaj za Ar164Tbjevo 166 vem, da se niti malo ne namuči in je že tudi krepko preko 200km/h. Seveda pa je sodit po izkušnjah z avtomobili z do 150 konji to malo težje (kar velja za večino uporabnikov foruma), ker pač pri normalnih avtomobilih traja in traja, da pridejo do teh hitrostih. Dejstvo je, da so nekateri avtomobili hitrejši in takšni avtomobili seveda rabijo močnejše zavore. Če je nekdo pripravljen v to investrirat je to lahko samo še bolj pohvalno.


Polovica ljudi, samo razmišlja kako bi zvišali moči svojim avtomobilom, jaz pa ploskam vsakomur, ki razmišlja kako izboljšati zavore. Predvsem Boštjan s 166 je tudi zelo pozitiven vzgled pa še dosti drugih bi se našlo.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
tito156
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1529
Pridružen: Sr Jun 07, 2006 10:40 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: MarburgAnDerDrau

Ne vem zakaj se enim zdi hitrost 200 in več neobičajna?!?
Omejitve hitrosti na avtocesti se mi zdijo popolnoma nesmiselne, saj so to dokazano najvarnejše ceste. Tu umre najmanj ljudi. Postavljat radarje (celo fiksne) na avtocesti, pa je idiotizem najslabše vrste. Čisto vsak lahko ugotovi, čemu so namenjeni. Zmanjševanju števila smrtnih žrtev sigurno ne...Če bi se jim šlo za to, bi te svoje radarje postavili v začetku naselja, pri šolah, določenih križiščih in na drugih nevarnih odsekih, torej tam, kjer so res potrebni.
Sam se vedno držim omejitev v naseljih, na ac pa redko vozim pod 180, 200. Razen v tunelih. Pač pazim, koga prehitim (mobilni radar) in ali me kdo dohiteva...
Sorry za ot.
hitra159
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 16
Pridružen: Ne Jan 28, 2007 10:42 pm

Ko zamenjam zavore se vam javim, in povem izkušnjo.

l.p.
Uporabniški avatar
guma
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1009
Pridružen: To Apr 12, 2005 8:28 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Pri "nadgradnji" zavor bi jaz prvo pomislil na original zavore močnejše različice 159ke oz. kakšne druge Alfe, v kolikor je to izvedljivo. Na 166 mi ni lepšega, kot pod kolesi videti zavore do "Superce" z ogromnimi zavornimi čeljustmi in napisom Alfa Romeo =D> . To bi bil moj prvi tuning če bi bil lastnik kakšne "šibkejše" 166ke. Na 156 žal ne gre. :(

Sicer nisem nek ekspert, bi pa izbiral med Brembo in mogoče Tarox. EBC me že v osnovi odbija, nikoli nisem prav dosti slišal za to firmo, dokler jih nisem videl na forumu, odbija me joškasta blondinka na embalaži (mi deluje Interspar tuning), odbijajo me nakazane luknje (diski niso navrtani, luknje so fake)...ne vem.

Od 166 ne pašejo na 159?
Slika
Uporabniški avatar
sharky82
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 161
Pridružen: Pe Jun 23, 2006 12:17 pm

cao. ja k smo glih pr zavorah...jst mislm da so ze originalne zavore zelo dobre, ne vem kok je pr drugih alfah, ampak pr moji 156 vsaj kar se tiče učinkovitosti zaviranja nimam kaj rect. do zdej sm ze kr neki avtov zamenjou, res da so bli mal starejsi sam dalec od 156. tud komur sm dal avto za pelat, se je kr zacudu, kao kok dobr primejo. tud jst ne vozm glih počas, pa do zdej se nism pomislu da bi zavore menjou(sportne). ampak seveda, to je stvar posameznika, pa ce mas dnar, pol ni panike... :steering: lp
Uporabniški avatar
GTA lover
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1908
Pridružen: To Avg 30, 2005 5:34 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

rapbit napisal/-a:
blisk napisal/-a:sam to je vsaj zame nesmiseln način voznje :? .....je pa drugo če moraš v sili zavirat,sam to se zgodi vsake toliko.....seveda če si hiter voznik(divjak) pa se ti take in podobne situacije lahko dogajajo redno :| ....mišljeno naspološno :wink:
prav to se mi plete po glavi... :roll:
ni pa bilo nič mišljeno kakorkoli žaljivo oziroma obsojajoče :wink:
Rapbit, a nisi ravno ti ostal na precej mehkem zavornem pedalu na poti v Gorico?? Predstavljaj si, da se denimo tam voziš vsak dan dvakrat, v službo in nazaj domov, pa da rad slišiš Alfico tudi tam nad 5.000 obrati. Zavore bodo trpele in marsikatere zavore na "normalnem" avtu niso kos 10-12 kilometrom dinamične vožnje med ovinki. Več pa ob :cheers: :mrgreen:
Uporabniški avatar
tito156
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1529
Pridružen: Sr Jun 07, 2006 10:40 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: MarburgAnDerDrau

Kar se tiče zavor Lukas. So poceni, ampak temu primerno tudi zavirajo.
Žal jih imam na 156-ki nove + nove diske(spredaj), pa nisem zadovoljen. Pri zaviranju na avtocesti se sliši, kot da so obrabljene, pri majhni hitrosti pa cvilijo. Je pa res, da sem na vseh drugih avtih z temi zavorami zadovoljen. Alfa je očitno bolj zahtevna... :D
Odgovori
  • Informacija