Zadnje novice

DIY: Menjava hladilnika vode - AR 156 2.5 V6

Tehnične teme o modelih 156,147 in GT

Moderator: Tehnika moderatorji

DIY: Menjava hladilnika vode - AR 156 2.5 V6

OdgovorNapisal/-a pero666 » To Maj 19, 2009 11:55 am

Navodilo za menjavo hladilnika

Po neljubi tezavi, ko mi je spustil hladilnik na AR 156 2.5 V6, sem se odlocil napisati navodila za menjavo le-tega. Opozoril bi, da nimam ne izkusenj z sraufanjem, ne kanala, le nekaj osnovnega orodja. Mislim, da je tega sposoben skoraj vsak z malo avtomehanicne zilice (jaz sem racunalnicar :)), res pa je, da vzame precej dela. Konkretno 10 ur, sicer pa dosti manj, ce ne bi imel tezave z vijaki na vezni steni.
Nimam izkusenj, ampak mislim, da je za ostale motorje pri AR 156 precej podobno, verjetno je samo malo vec prostora za sraufanje.
Ker nisem iz stroke, bi prosil, da ne kritizirate napacnih izrazov, ampak me lepo popravite.
ORODJA:
-set vilicastih kljucev (mercator, 5eur)
-set torx izvijacev (mercator, 10 eur)
-kladivo (mercator, 3 eur)
-vrtalni stroj in svedri (ni nujno, je pa velika verjetnost, dsa bo treba nekatere vijake izvrtat)
-gedore (priporocljivo, ne nujno)
-eLearn (ni nujno sploh)
-klesce, ...
-pa se kaka malenkost
MATERIAL:
-hladilnik (cca 160 eur, hvala mariusu)
-hladilna tekocina
-sponke za pritrditev cevi (šelne...), 4 kos
-izolir trak
-filter zraka (zdej ga je precej enostavno zamenjat, stane cca 16 eur)

POSTOPEK:
Nekateri pravijo, da je mozno zamenjat hladilnik iz spodnje strani, jaz mislim, da je to zelo tezko, zato sem se raje odlocil za menjavo na zgornji strani, pa se kanala nisem imel.
Odststraniti je potrebno spodnjo zascito motorja, okrasne letvice na odbijacu (grill), odbijac, luci, prvo vezno steno, odvijaciti hladilnik klime ter ventilator, odklopiti cevi s hladilnika ter odstraniti hladilnik ter ventilatorje. Sledi menjava filtra za zrak in sestavljanje nazaj.
Zascita motorja:
Odstranitev je enostavna, par torx sraufov, verjetno se kaka vezica za odscipnit, pa potegnit dol.
Okrasne letvice:
Na vrhu so 4 vijaki, pa se na sredi 2, potem se okrasni letvici (to sta kromirani zadevi na sredini odbijaca) rahlo z izvijacem privzdigne, da izskoci. Odsraufamo se sredinski del ter pazimo, da ga ne polomimo na kljuki za dvigovanje pokrova motorja.
Odbijac:
Odklopimo kabel za meglenke (samo en kabel, ne obeh meglenk). Odbijas ima na vrhu (pod okrasnimi letvicami) par torx sraufov, nekaj smo jih ze odvili, ko smo odstranili zascito motorja. Ostalo je se 6 najbolj zaj..., 3 na vsaki strani, ki privijacijo odbijac na blatnik. Po dva na vsaki strani gresta lepo, za tazadnjega pa bo potrebno malo privzdignit notranji blatnik ter ga odvijacit iz zunanje strani, pri kolesu. Ne ze tukaj obupat, pocasi, zraven kaksen cigaret in kletvica, pa bo :)
Odbijac potem pocasi snamemo dol, brez kaksnih mocnejsih sunkov, ce ne gre, je se kje ostal kaki srauf.
Luci:
Luci imajo dva sraufa, pocasi izvlecemo ter odklopimo konektorje. Ne vlecit na silo, ker je potrebno prej odstranit zatice na konektorjih. Ko bo treba uporavit silo, bom povedal :)
Kljuka za pokrov motorja:
To je tud treba dol dat, 3 sraufki in zajlo ven...
Vezna stena:
To pa je zdej malo bolj zaj... del, ker obstaja velika verjetnost, da se ne bo dalo odsraufat. Jaz bi tu skor obupal. Vijaka na vsaki strani, ki drzita blatnik, bosta sla lepo. V odprtinah za luci pa so se 4 vijaki, ki majo integrirano podlozko ter zelo nizko glavo. Tako je bilo vsaj pri meni, original. Najprej naspricat s spodnje strani z Wdjem, malo potolcit in poskusit odsraufat, tako da kljuc ne zdrkne. Ce ne gre, bo treba vrtat (ali kak drug drasticen prijem). Prva dva lahko povrtamo uz zgornje strani, seveda z manjsim svedrom, da ne bomo unicili matice, zadnja dva bo treba odvrtat glave stran, jih odbit, odstranit vezno steno ter potem povrtat se srauf iz navoja.
Na vezno steno je privijacen se nosilec, ki drzi hladilnik (mislim, da lahko ostane kar gori) ter zajla za odpiranje pokrova motorja, ki jo je treba previdno odsraufat z spodnej strani (2 matici).
Na spodnji strani vezne stene je pritrjeno kablovje. Na kable je z izolirtrakom pritrjena plasticna letvica s cepkom, najbolje da odstranite izolirtrak s kablov ter odstranite kable, nato vezno steno dol ter previdno odstranit letvico s cepkom, sicer bo treba novo. Pocasi in previdno, pa bo slo.
Ventilator in hladilnik klime:
Odvijacimo z sprednje strani hladilnik klime, ki je pritrjen na hladilnik vode, z zadnje strani pa ventilator. Vsega skup par sraufov, ampak lepo pocasi, da ne poskodujete hladilnik klime, kar zna precej podrazit zadevo. Hladilnik klime je pritrjen na dve cevi in prislonjen na plastiko spodaj in bo ostal na mestu neposkodovan, vseeno pa je dobro biti previden.
Hladilnik:
Na hladilnik sta pritrjeni se cevi za vodo zgoraj in spodaj. Cev je pritrjena z kovinsko sponko, jaz sem jo utrgal, spodaj pa je koleno, ki je pritrjeno na hladilnik z sponko, na to koleno pa je pritrjena cev. Odstranimo se to cev, pa po moznosti se koleno. Nekateri priporocajo menjavo tega kolena, jaz sem sponko odstranil, polomil (ampak ne kolena), nato sem pritrdil to koleno na nov hladilnik z novo selno, sicer je lepo narejeno, estetsko, ampak ne kot original, pusca pa ne.
Ne pozabit, da bo iz hladilnega sistema izteklo par litrov hladilne tekocine (nekaj je bo ostalo v motorju), zato mejte eno kanto, kamor bo to teklo!
Menjava filtra zraka:
Zdej priporocam menjavo filtra zraka, ker je dosti bolj enostavno, jaz sem ga zamenjal. Trije sraufi in pokkrov se lahko odmakne na prostor, kjer je bil prej ventilator in hladilnik.
Sestavljanje:
Sledi sestavljanje, ki pa je pri meni trajalo dosti manj kot razstavljanje :)
Ko je hladilnik na mestu, ventilatorji in vezna stena, nalijemo hladilno tekocino in preverimo, ce kje pusca. Jaz sicer nisem nasel (sem, sce se ne motim, ampak nisem prisel zraven) vijaka za odzracitev, ampak sem nalil notri hladilno tekocino ter prizgal motor. Po pisanju na razlicnih forumih naj bi se sistem sam odzracil (ce kdo ve drugace, naj me popravi), zato sem mel prizgan motor ter odprt pokrov za dolivanje hladilne tekocine. Po teoriji naj bi sel zrak ven, in pri meni je. Se ene parkrat sem preveril nivo, budno opazoval temperaturo, ...
Sestavimo do konca in pazimo na temperaturo.
Nisem se pozanimal, kolko pride menjava pri serviserju, ker sem to naredil, ker serviser se par dni ni mel casa, pa sem si rekel, ni hudic, da ne bo slo :) Ampak glede na to, da ma tud serviser ene par ur dela, mislim, da ni poceni in greste lahko zdej na zasluzen pir :)
NE PREVZEMAM NOBENE ODGOVORNOSTI ZA SKODO, KI BI NASTALA NA AVTOMOBILU ZARADI UPORABE OMENJENEGA VODICA!!!
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI
 
Prispevkov: 1391
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm

OdgovorNapisal/-a minimi » To Maj 19, 2009 11:57 am

=D> =D> bravo =D> =D>
minimi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Vozilo: AR 159Q4
P 106S16
 
Prispevkov: 2196
Pridružen: To Maj 12, 2009 10:40 am


Vrni se na 156, 147, GT

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost