147 model je star 17 let in bo kateri koli rabljen avto zagotovo potreboval določena vlaganja, da bo tehnično izpraven. Sem spadajo zadeve kot so izpušni sistem (sploh zadnji lonec in flexi cev), podvozje (prednje in zadnje vpetje), amortizerji (sploh zadnji), potreben bo kakšen velik servis (svečke, jermeni, črpalka vode itn.), lambde (3 komadi), zavore (ročna) in še marsikaj (sklopka recimo).
Kar se variatorja tiče: gre za podoben sistem kot ima Honda Vtec, samo, da deluje praktično ves čas (od 2500 rpm do 6800 rpm) s pomočjo hidravličnega solenoida (zato je potrebno vedno imeti dovolj olja v motorju). V kolikor je variator obrabljen, se v motorju sliši dizelsko klopotanje, s samim delovanjem motorja pa nima kaj veliko veze.
Enako pozoren je potrebno biti na porabo olja - ki je pri TS motorjih normalna in nič nenavadnega. Vendar ne sme biti poraba olja večja od 0,6l na 1000 km, prav tako ne sme dimiti modro ali belo (se lahko poškodujejo katalizatorji). Čep za izpust olja zna puščat spodaj, ker nihče ne zamenja tesnila s pravim (ki je aluminijast in ne bakren). Bosch vgrajeni deli znajo povzročat probleme (merilec pretoka zraka, el. loputa za plin itn). Mnogo TS-ov ima pokvarjen termostat, temp. motorja med vožnjo ne sme padati ampak mora biti stalno na 90 C.
Kar se rje tiče, lahko ta nastopi na zadnjih obrobah pri kolotekih ali na poškodovanih delih pragov (ko se poškoduje prag pri dviganju avta na nestrokoven način).
Svetujem, da se gre v nakup skoraj polnoletnega avta zelo preudarno in premišljeno, brez zaletavanja in sile. Vseeno gre za stare avte, ki imajo že vsi okoli ali preko 200.000 km prevoženih.
Še okvirne cene delov, da dobiš občutek kaj koliko stane: svečke 8 komadov original 150€; zadnji lonec 100€ z delom; prednje zgornje roke 140€ plus delo, zadnje roke 6 komadov cca. 300€ plus delo; komplet kit za velik servis jermeni in vodna črpalka cca. 100€ plus delo, variator faze 250€ plus delo (zraven še komplet tesnil ventilov 100€); lambda sonde po komadu 100€ (so 3); merilec pretoka zraka cca. 150€.
Razlika med 105 in 120 konjskim motorjem je v tem, da 105 konjski nima variatorja faze, nima 3 lambd in 3 katalizatorjev in ima cenejše svečke. Vse ostalo je isto, tudi sama zasnova motorja je ista.
Ob primerku, ki ima sledeče napake, se takoj obrni stran in ga nikakor ne kupi:
- neredna menjava olja in neznana servisna zgodovina
- sveti opozorilo za napako motorja (rumena lučka na števcu)
- moder dim iz izpuha ali besede prodajalca, da avto ne porabi niti kapljice olja na interval
- ABS/Airbag/lučka za motor se ne prižgejo in ugasnejo ob zagonu
- olje v motorju je črna brozga in pod MIN oznako na šipki.
Uspešen nakup v kolikor najdeš primerek vreden nakupa