Variator faze - AR 147 / 156, TS

Tehnične teme o modelih 156,147 in GT

Moderator: Tehnika moderatorji

Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

zakaj pa glavo dol??
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Uporabniški avatar
martinjansek
Alfist
Alfist
Prispevkov: 389
Pridružen: Sr Sep 28, 2011 8:35 pm

Crazy Alfista napisal/-a:zakaj pa glavo dol??
Da zamenjaš tesnilo glave :wink: sem napisal da ga imam namen zamenjati , drugače pa pomoje tako ali tako moreš uzet dol da lahko menjas vse tole?
Bolje je iti z 101ko v gostilno kod z Mercedesom v službo , bolje je biti mrtvo pijan , kod pa trezen mrtev :D
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

za varjator glavo dol? pokrov ventilov pa odmicne vn ja, glavo dol pa pomojm ne

no ce misls menjat dihtngo pol itak nimas kej razmislat
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Uporabniški avatar
martinjansek
Alfist
Alfist
Prispevkov: 389
Pridružen: Sr Sep 28, 2011 8:35 pm

Crazy Alfista napisal/-a:za varjator glavo dol? pokrov ventilov pa odmicne vn ja, glavo dol pa pomojm ne

no ce misls menjat dihtngo pol itak nimas kej razmislat
In koliko kaj znese po času use tole, velik servis( zobati jermen, napenjalec, vodna črpalka) , menjava tesnila ter variatorja.
Bolje je iti z 101ko v gostilno kod z Mercedesom v službo , bolje je biti mrtvo pijan , kod pa trezen mrtev :D
student3007
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 23
Pridružen: So Jan 06, 2018 12:02 pm

Zdravo,
pocasi se odlocam za nakup drugega avta pri hisi in ker iscem nekaj do 1500 eurov, ter da je bencinar so mi zelo vsec Alfe 147 1.6 TS za ta denar. Sicer pa me zanima kaksne imate izkusnje z tem avtom. Sam nekako bolj gledam in bi raje vzel 120 konjsko, vendar me nekoliko skrbi ta variator faze. Zanima me, ali so te variatorji res tak problem kot se govori in koliko stanejo, da bi ga zamenjal skupaj z jermeni, ter kje bi se ga dalo nabaviti razen na ebayu, ker sam ne najdem nic pametnega. Sicer sem trenutno na Hondi in se niti ne spoznam toliko na alfe, ter me zaradi tega zanima ce je se kaj pomembnega na kar je treba paziti pri nakupu 147ke.
Lep pozdrav



Edit: Vse teme na to debato združene ....
Veliko o tem je napisanega tudi v sorodni temi: viewtopic.php?f=33&t=5946" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

147 model je star 17 let in bo kateri koli rabljen avto zagotovo potreboval določena vlaganja, da bo tehnično izpraven. Sem spadajo zadeve kot so izpušni sistem (sploh zadnji lonec in flexi cev), podvozje (prednje in zadnje vpetje), amortizerji (sploh zadnji), potreben bo kakšen velik servis (svečke, jermeni, črpalka vode itn.), lambde (3 komadi), zavore (ročna) in še marsikaj (sklopka recimo).

Kar se variatorja tiče: gre za podoben sistem kot ima Honda Vtec, samo, da deluje praktično ves čas (od 2500 rpm do 6800 rpm) s pomočjo hidravličnega solenoida (zato je potrebno vedno imeti dovolj olja v motorju). V kolikor je variator obrabljen, se v motorju sliši dizelsko klopotanje, s samim delovanjem motorja pa nima kaj veliko veze.

Enako pozoren je potrebno biti na porabo olja - ki je pri TS motorjih normalna in nič nenavadnega. Vendar ne sme biti poraba olja večja od 0,6l na 1000 km, prav tako ne sme dimiti modro ali belo (se lahko poškodujejo katalizatorji). Čep za izpust olja zna puščat spodaj, ker nihče ne zamenja tesnila s pravim (ki je aluminijast in ne bakren). Bosch vgrajeni deli znajo povzročat probleme (merilec pretoka zraka, el. loputa za plin itn). Mnogo TS-ov ima pokvarjen termostat, temp. motorja med vožnjo ne sme padati ampak mora biti stalno na 90 C.

Kar se rje tiče, lahko ta nastopi na zadnjih obrobah pri kolotekih ali na poškodovanih delih pragov (ko se poškoduje prag pri dviganju avta na nestrokoven način).

Svetujem, da se gre v nakup skoraj polnoletnega avta zelo preudarno in premišljeno, brez zaletavanja in sile. Vseeno gre za stare avte, ki imajo že vsi okoli ali preko 200.000 km prevoženih.

Še okvirne cene delov, da dobiš občutek kaj koliko stane: svečke 8 komadov original 150€; zadnji lonec 100€ z delom; prednje zgornje roke 140€ plus delo, zadnje roke 6 komadov cca. 300€ plus delo; komplet kit za velik servis jermeni in vodna črpalka cca. 100€ plus delo, variator faze 250€ plus delo (zraven še komplet tesnil ventilov 100€); lambda sonde po komadu 100€ (so 3); merilec pretoka zraka cca. 150€.

Razlika med 105 in 120 konjskim motorjem je v tem, da 105 konjski nima variatorja faze, nima 3 lambd in 3 katalizatorjev in ima cenejše svečke. Vse ostalo je isto, tudi sama zasnova motorja je ista.

Ob primerku, ki ima sledeče napake, se takoj obrni stran in ga nikakor ne kupi:
- neredna menjava olja in neznana servisna zgodovina
- sveti opozorilo za napako motorja (rumena lučka na števcu)
- moder dim iz izpuha ali besede prodajalca, da avto ne porabi niti kapljice olja na interval
- ABS/Airbag/lučka za motor se ne prižgejo in ugasnejo ob zagonu
- olje v motorju je črna brozga in pod MIN oznako na šipki.


Uspešen nakup v kolikor najdeš primerek vreden nakupa :)
student3007
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 23
Pridružen: So Jan 06, 2018 12:02 pm

Hvala za odgovor. Trenutno je ponudba 147 res boga na avto.netu. Je pa tudi res, da bom se vsaj 2 meseca pocakal z nakupom tako, da ce bo mogoce takrat kaksna dobra na prodaj jo bom sel vsaj pogledati. Se enkrat hvala za odgovor in lep pozdrav :)
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Kot naročeno tale tema! :)

Kaki so simptomi čisto zanič variatorja? Ne samo dizelski zvok...

Včeraj se mi je pojavil "trtrtr" občasen zvok na desni strani. Ni stalno prisoten. Močnejši je, ko plin spustim. Ko in če zagrabi VIS+variator pa tega zvoka ni. In danes mi je prvič hladen vžgal z značilnim dizelskim zvokom variatorja, prej pa nikoli nič.

Upoštevajte, da bo moja Kappa čez nekaj km dopolnila okroglih 500.000km...
Zadnjič spremenil Damijan, dne Po Jan 08, 2018 11:51 am, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

alfa_samec napisal/-a:... Ob primerku, ki ima sledeče napake, se takoj obrni stran in ga nikakor ne kupi:
- neredna menjava olja in neznana servisna zgodovina
- sveti opozorilo za napako motorja (rumena lučka na števcu)
- moder dim iz izpuha ali besede prodajalca, da avto ne porabi niti kapljice olja na interval
- ABS/Airbag/lučka za motor se ne prižgejo in ugasnejo ob zagonu
- olje v motorju je črna brozga in pod MIN oznako na šipki.
1.) jup
2.) mhm
3.) začuda ne, nekaj treba dolit med menjavami (čeprav se je izkazalo, da so ga samo dolivali in nikoli menjali)
4.) so se prižgale in večina ostala prižganih :mrgreen:
5.) jup brozga, a začuda med min in max
nagradna bonus točka 6.) vse sorte rožlanja po podvozju, pa seveda fuč termostat

Torej sem se striktno držal napotkov :lol:

No pa še o samem variatorju ...
Na 1.6 se varitor po menjavi olja ne oglaša več (naj bi imel okoli 90 kkm), 2.0 pa zaropota za tisto sekundo na mrzlem štartu (150 kkm).
Zadnjič spremenil El Barto, dne Po Jan 08, 2018 11:52 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Moj predhodni post je bil vprašanje! :)

Sem pozno in hitro tipkal pa bolj narobe natipkal.
Zadeva se mi je pojavila kar naenkrat. In v prostem teku motor teče brez prizvokov. Kake ideje/potrditve glede na moj post?
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Damijan, žal nimam odgovora, vem samo kakšen je simptom če stvar ne dela na starem motorju ... 0 moči, nekako tako kot da bi polovica konjev pocrkala (minimalno).
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Kaki so simptomi čisto zanič variatorja?
Na 16V ali 8V? Ni isto.

Tako se oglaša na 16V: https://www.youtube.com/watch?v=pQYhaJjvwmg" onclick="window.open(this.href);return false;

Še ena: https://www.youtube.com/watch?v=_cy2pGwJbII" onclick="window.open(this.href);return false;

Nekih drugih nevšečnosti pa zaradi variatorja ni. Vsaj jaz jih na 2 TS-ih, ki sta imela zanič variator (in potem obnovljen) nisem opazil.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Kaj ti ni jsno, če sprašujem za Kappo? Menda ja je 20 ventilar... DDDDDD :mrgreen:

Ob zagonu spusti pošten rafal. Potem pa med vožnjo trrrrtrrr na D strani. Pa tudi moč precej niha.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Oprosti, nisem jasnovidec.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Zdaj pa dilema!

Variatorji so različni, glede na vse motorje FLAR.
Imam motor za Kappo 20V, ki ima "delujoč" variator. Sprejmem riziko in ga vgradim ali kupim kit za obnovo obstoječega...? OE 71715450

Je kit za obnovo ustrezen za vse vrste variatorjev pri 16V/20V motorjih?
Kako se obnese obnova, koliko časa zdrži? Vem da časovna doba variatorja pri T_S-u ni primerljiva z motorjem 20V, ampak vseeno me okvirno zanima.
Odgovori
  • Informacija