2.0 v6 turbo wastegate

Tehnične teme o modelih 164 in 166

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
trhan
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 24
Pridružen: Če Nov 18, 2010 12:04 am

se opravicujem ce ta tema ze obstaja vendar tezko kej najdem ker nimam racunalnika in delam vse s telefonom. zanima me ce se je ze kdo kej ukvarjal z wastegatom na tem motorju ker sem namrec slisal da se da nasponat feder da bi ta ventil kasneje odprlo in naj bi tako pridobil nekaj na moci. bral sem tudi nekaj o overboostu pa me zanima malo vec o tem. kako in kaj naredit. ce je to ze kdo delal al pa na koga se lahko obrnem. hvala lepa. lp
Uporabniški avatar
Q_4
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2354
Pridružen: To Apr 27, 2004 10:37 am
Vozilo: Alfa GT
Kraj: MB-Okolica

Če se ne motim ne ravno na moči ampak na timingu kdaj bo turbo zagrabil. Ali v nižjih ali pa v višjih obratih.
Moč bo kr računalnik reguliral. To pa bo TribesMan vedel točneje.
Tud pa mene zanima na kolk gre 166 TBja premapirat.
Če gre tam 250-270hp mislim, da bi bil vredn porabe ;)
...ko ne moreš dol iz znamke Alfa Romeo...
trhan
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 24
Pridružen: Če Nov 18, 2010 12:04 am

Njemu sem ze pisal pa pravi da se ukvarja samo z dizli. Sem pa nasu eno firmo v zagrebu ki cipira optimalno kao na 243 konjeu performanca pa na 300..sam 300 samo z elektroniko se mi zdi malo pretiravanje...nevem ce dosezejo lahko tolko...ce pa lahko pa nevem ce nebi polomlo use skupaj :D ja kolko sm razumu da wastegate ko odpre spusca pline v auspuh mimo turbine...ce bi se kasneje odpru bi mogla turbina vec nafilat ne. Nevem no sej to me zanima..kr na enem italjanskem forumu sm vidu da so to slatali in baje neki malega pridobili...nevem pa kako funcjonira overboost kako se to nastela. Kr en je napisal da ima gtv 2.0 v6 z 205 konji in z overboost +30 konjeu. Kaj in kako pa ne vem. Ta overboost se po moje nastela z elektroniko a wastegate pa naj bi se z nekim vijakom nasponalo feder...bi blo dobro slisat kaj pravi nekdo ki je to ze delal. Poznas se koga ki cipira avte?
Uporabniški avatar
Q_4
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2354
Pridružen: To Apr 27, 2004 10:37 am
Vozilo: Alfa GT
Kraj: MB-Okolica

Glej niti ne vem kak ima reguliran Wastegate. Če ga ima mehansko pol nimaš kaj druga kot fedro napet, timing pa je mislim, da na palčki, če pa ima owerboost kontrolo pa samo računalnik-čipiranje.
Pa mi nimamo dejanskega wastegate-a. Mi imamo variabilne turbine na alfah:
http://www.youtube.com/watch?v=i8R8rMVisCU
Mislim, da ga lahko spravijo na 300hp in tud sem mnenja, da bi to zdržalo, sevedna ne ob vsakodnevnem priganjanju. ampak tam 250-270 nekje bi mene mikalo.
Ne nepoznam nobenega ki čipa. Žal.

v mojem prvem postu na ta Wastegate temi ti je lepo razložno glede fedre v sondi in nastavitve palčke.
...ko ne moreš dol iz znamke Alfa Romeo...
peruccy
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 527
Pridružen: Ne Maj 16, 2010 12:35 am
Vozilo: Skyline R33 GTS-T, Forester SF5 EJ205, Almera N15 GTi, P205 XUD9TE

V6TB ima običen interni wastegate. Na aktuatorju lahko zategneš matico, da bo dlje turbo filal, preden odpre wastegate. Vendar, ker je turbo na tem avtoju krmiljen prek pierburgovega ventila, neboš nič pridobil, če samo zategneš ročico na actuatorju...

Jaz imam boost nastavljen prek MBC (manual boost controller), pierburg zablindiran (konektor pustiš priklopljen, da ecu ne javlja napake) in to je to. Sicer imam zategnjen WGA, vendar zato, ker imam gor drugega od coswortha. Je pa res, da samo dvignit boost, brez dodatnega goriva in spremenjenega predvžiga, ni glih pametno. To delaj na lastno odgovornost :)

Je pa prednost MBC vs. nastavitev boosta v ecuju ta, da imaš večjo kontrolo boosta, katerega boljše drži do redline. Pierburgi niso najbolj natančni, zato že na stock motorju če greš merit boost ko ga pohodiš v 3tji npr. ti bo za trenutek pokazalo več boosta (t.i. boost creep). Z MBC boost creep 95% eliminiraš, ker je mehansko nastavljiv.

Overboost je pa sprogramiram v ecu... deluje pa na principu, da če imaš vklopljeno klimo in greš prehitevat (gas do podna npr.), ti dvigne stock 0,8bar boosta na 1,1bar, a le za kratek čas. Prirastek pa definitivno ni +30PS, k večjemu 10PS, pa še to dvomim, glede na to kak je majhen stock turbo. Z pravim čipom lahko pridobiš 30PS na stock motorju. Kakšnih 300PS so samo sanje, ker stock turbo ne da več od sebe kot 1,4bar, kar pa pomeni da mu bo nad 5500rpm že zmanjkalo pufa... So pa načini kako prelisičit ecu, da ti vedno daje overboost (enemu od dveh knock senzorjev moraš en kabel dat na maso - vendar nevem točno kerega, ker sam tega nisem sprobaval). Najbolj učinkovito in enostavno je metoda, ki sem ti jo zgoraj napisal - MBC + čip.
trhan
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 24
Pridružen: Če Nov 18, 2010 12:04 am

Ok ene 24x sm to prebral ;D torej si morem ustelat ta mbc cipirat in zablindirat un ventil? :D
peruccy
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 527
Pridružen: Ne Maj 16, 2010 12:35 am
Vozilo: Skyline R33 GTS-T, Forester SF5 EJ205, Almera N15 GTi, P205 XUD9TE

Ja.

MBC dobiš med drugim tukaj

Pierburg zgleda nekak tak in je zmontiran nekje blizu turboja:
http://www.autoteile-teufel.de/out/imag ... 7/2418.png

Spodnji konektor na dva pina pustiš priklopljen, ostale tri cevke pa zablindiraš. Ali fiksno s silikonskim kitom, ali pa kot imam jaz, da daš na vsak konektor kratko cevko (lahko za gorivo, lahko silikonsko) in v cevko vijak, ter na koncu mini objemko da je lepo na knap zategnjeno. Silikonske cevi dobiš med drugim tu, ali pa v bilokeri avtotrgovini kupiš kratko cev za gorivo...

Pa da ne pozabim še omenit, da rabiš boost števec. Če drugo ne, vsaj toliko časa, da si nastaviš željen boost! Na pamet vrtet MBC ni pametno! Števce pa dobiš dandanes vsepovsod, ali Matsport ali ebay ali Conrad (takega imam jaz za nastavljanje boosta) ...

Čip ti pa prepiše Senica (če še obstaja, nevem?) ali ga pa kupiš online od Squadra Tuning. S tem da sta oba z ceno tam/tam (Senica je nekoč prosil za čipiranje V6TB 500€), ker ima avto dva ecuja in je potrebno prepisat oba čipa. Razen če napraviš kot sem ti zgoraj napisal - MBC + blindiranje PV, potem ne rabiš čipa za EZK212K ecu (kateri drugo ne dela, kot kontrolira boost). To pa pomeni, da te bo čipiranje stalo veliko manj... Če boš ostale stvari pustil stock, potem je dovolj generičen čip za dotični motor. Če pa misliš kaj upgrejdat, potem pa seveda rabiš namenski čip...

Aja... pa ne pretiravat z boostom! Stock turbo (če je v dobrem stanju) zdrži tam 1,4bar, za štart raje probaj manj.
Uporabniški avatar
Q_4
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2354
Pridružen: To Apr 27, 2004 10:37 am
Vozilo: Alfa GT
Kraj: MB-Okolica

500€ za 30hp pa ne dam. Pa mislim, da gre več. sem slišal tam nekaj čez 250. Če gre Q4 4cilinder 16v na 248 iz 184.
Turbo na 166 je res mali gori. To drži ja. Se pa dobi kit na e-Bayu, za te naše tubine, z povečanim kompresorskim delom. Torej ventilatorček in polž. Baje se niti ne rabi dat balansirat, ker je ta ventilator tolk lahki, da se ne pozna masa. Spravijo pa ven tam 2,2 bar.
Cca 1,5 mesca nazaj sem zasledil to ampak ne najdem zdaj.
...ko ne moreš dol iz znamke Alfa Romeo...
Uporabniški avatar
colibry
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3840
Pridružen: Pe Feb 04, 2005 5:02 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

ne primerjaj Q4ke in V6 TB....
trhan
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 24
Pridružen: Če Nov 18, 2010 12:04 am

Hvala majstor za vse info ;)
peruccy
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 527
Pridružen: Ne Maj 16, 2010 12:35 am
Vozilo: Skyline R33 GTS-T, Forester SF5 EJ205, Almera N15 GTi, P205 XUD9TE

Q_4 napisal/-a:500€ za 30hp pa ne dam. Pa mislim, da gre več. sem slišal tam nekaj čez 250. Če gre Q4 4cilinder 16v na 248 iz 184.
Turbo na 166 je res mali gori. To drži ja. Se pa dobi kit na e-Bayu, za te naše tubine, z povečanim kompresorskim delom. Torej ventilatorček in polž. Baje se niti ne rabi dat balansirat, ker je ta ventilator tolk lahki, da se ne pozna masa. Spravijo pa ven tam 2,2 bar.
Cca 1,5 mesca nazaj sem zasledil to ampak ne najdem zdaj.
Kaj pa pričakuješ od stock 12 ventilskega motorja z premalim turbojem in ICjem? Pusti kar si slišal, stock turbo zdrži max 1,4bar in glede na to, da ima tam 280-300CFM pretoka in glede na to, da če ga odpreš na 1,4bar imaš prirastka 0,6bar, je to težko dosegljiva cifra samo s čipom. Tudi če dvigneš rev limit na 7500rpm ti nič ne pomaga, ker stock turbo ne bo mogel filat 1,4bar do redline...
Aja, pa stock 155 Q4 ne spraviš na 250ps samo s čipom! Je pa res, da ima stock 155 Q4 večji turbo in serijsko isto nastavljen boost kot V6TB.

Dobi se marsikaj ja. Imam ta Big16G upgrade kot omenjaš... se pravi večji kompresorski del iz stock 58mm na 68mm. Je pa res, da moraš prvo menjat stock garrett turbo z mitsubishijevim turbojem iz prve generacije 164ke, pa še potem ne paše upgrade direkt, ker se mora CHRA priredit, da dobiš not večji kompresor, aja pa še rebuild kit rabiš, ker je stock TD05H-12B mitsubishijev turbo t.i. "flat back", Big16G kit pa "super back" in rabiš drugačen potisni ležaj pod kompresorjem, če ne, ne gre skup... Balansirat pa ne rabiš, to je res! Ampak ne zato, ker je lahka masa, ampak zato, ker je že zbalansiran in če ga daš na isto mesto kot je bil stock kompresor, potem ga ni treba ponovno balansirat.
Hm... možno da gre na 2,2bar. Jaz imam trenutno na 1,9bar pa za enkrat še laufa. Če imaš drugačen potisni ležaj (t.i. performance thrust bearing kit"), katerega dobiš v enih od rebuild kitov, potem bi naj zdržalo do 2,8bar.

Res je, ne primerjat Q4 z V6TB, ker pri Q4 moraš menjat pol motorja da zdrži 300PS, V6TB ga pa zdrži s stock bati in ojnicami ;)
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

kolk pa ma tvoja 164 konjev sedaj?
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Uporabniški avatar
Q_4
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2354
Pridružen: To Apr 27, 2004 10:37 am
Vozilo: Alfa GT
Kraj: MB-Okolica

Jaja saj vem, da sta Q4 pa TB različna v seh pogledih o tem ni dvoma. Nisem vedel, da je ta turbo taki "frutek" in zmore samo to. Vendar naš uporabnik DejanQ4 je imel čip za 155 Q4 in v ITA narejen za njegovo z maxinalno močjo 245hp. Žal ne sledi več forumu, ker je misli, da smo tu divjaki in se menimo samo kak keri kje dirka in v eno prehiteva in smo (bolj so) prišli navzkriž.. vendar poanta je, da je bil ta čip kupljen (nastavljen) na tem avtu z garancijo in sva s kolegom videla performance izpiske. To je tolk kolk lahko rečem, ker to sem videl. Kaj več pa ne morem rečt.

Kar pa se turbotov tiče in predelav turbin pa sem napisal, kolk sem vedel/zasledil. ne pametujem. Povedal sem, da gre, za dalje pa si se tak ti oglasu, pa lahko pomagaš, a ne?
Torej pomagaj, ne pa men razkazovat tvoje znanje, ki ga ne rabim.
Vseeno pa vsaka čast, da se spoznaš. Po mojem si tak en izmed 10ih ki ve kaj to vse pomeni (jaz ne) :D

Ajd ;)
...ko ne moreš dol iz znamke Alfa Romeo...
peruccy
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 527
Pridružen: Ne Maj 16, 2010 12:35 am
Vozilo: Skyline R33 GTS-T, Forester SF5 EJ205, Almera N15 GTi, P205 XUD9TE

@crazy alfista: Nevem, ker je nisem mel na dynotu. Ampak glede na to, da ima en švaba z podobnimi modifikacijami - z malo večjimi injektorami in "samo" 1,2bar boosta z istim turbojem - dynograf ki kaže 326ps in 452Nm navora... ima 0,7bar boosta manj in nima 45mm sesalnih cevi, ter tak pretočen izpuh (moj je dobesedno "freeflow" od izpušnih kolektorjev nazaj), mora imet moja "vsaj" 300ps... No lahko pa da jih nima, dokler ne bom pokazal dynografa, je vse ugibanje :)

@Q_4: Nisem se nate spravljal ali te pa podjebaval, brez skrbi. Samo realno sliko sem ti želel prikazat. Vem da jih ogromno pametuje po forumih o teh in onih predelavah. Sploh ko se gre za V6TB motor. Vsak ki kupi alfo z tem motorjem, jo hoče z čim manj posegov spravit na čez 300ps. V realnosti pa vse kar imajo/znajo napravit, je vgradit K&N filter, mogoče de-cat in nabavit generičen čip, pol pa mislijo da držijo Anico Anlaser za jajca... Za 50% prirastek v moči pri N/A motorju, sam veš da rabiš ogromno predelav in vloženega denarja, pri turbašu pač malo manj, vendar je vsaka komponenta potrebna menjave, ko se enkrat spraviš predelovat. Ko daš večji turbo, ti že primankuje goriva v višjih obratih. Potem odpreš boost in ugotoviš da rabiš večji IC. Potem ugotoviš, da je auspuh preveč zadušen. Potem se konji prikažejo, pa se začne sklopka škalit. Po enem mesecu se pa itak navadiš teh konjev in hočeš še več, potem se pa cela lekcija ponavlja :)

Vem da ima Q4ka večji stock turbo in malo večje injektorje, vendar ima praktično istopretočno pumpo in skoraj identičen IC kot 164ka, zato sem bil skeptičen glede tega prirastka. To je čez 30% prirastka moči samo s čipom. Ampak ok, če praviš da si videl dynograf, potem je že nekaj resnice v tem, zato se nebom prepiral...
Uporabniški avatar
Q_4
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2354
Pridružen: To Apr 27, 2004 10:37 am
Vozilo: Alfa GT
Kraj: MB-Okolica

Vredu je. Brez zamer ;)
...ko ne moreš dol iz znamke Alfa Romeo...
Odgovori
  • Informacija