olje za 3.0 V6 za 166

Tehnične teme o modelih 164 in 166

Moderator: Tehnika moderatorji

Uporabniški avatar
shark13
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 167
Pridružen: To Jun 04, 2013 6:48 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: trbovlje

ce bi delau servise na manj kot 10 000 km, bi jih delau 3-4 na let- pri tvoji kilometrini
peruccy
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 527
Pridružen: Ne Maj 16, 2010 12:35 am
Vozilo: Skyline R33 GTS-T, Forester SF5 EJ205, Almera N15 GTi, P205 XUD9TE

10W60 nima napisane specifikacije, ker to olje ni mišljeno kot prvo vlivanje v avto. To je specifično olje in kdor pravi da 10W60 ne ustreza 15let staremu motorju, se krepko moti.

To kar dandanes nakladajo proizvajalci, da moraš vlivat 5W30 LL4 olje v novejše avtoje in v Forde celo 5W20 olje, je bullocks. Glih ta 1.0T šivalni stroj rabi takšno olje, ja... Ali pa Smart 0.8T, ki ima predpisan Aral 0W40, ki je drugače prvo vlivanje v Porscheja... To so vse marketinške fore, da narod prepričajo v to, da kupijo njihov proizvod. Nevem če se sploh zavedate, da je večino motornega olja na tržišču dejansko prepakiran Mobil ali Total...

10W za motorje starejše od 10let in 5W za novejše, s servisi na 10000km ali enkrat letno, pa ne bo problemov. Kot da vozi kdo od nas svoj avto vsak dan na redline...
Uporabniški avatar
SHadowX
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2587
Pridružen: Sr Sep 24, 2003 2:26 am
Član Alfa Kluba: 1

peruccy napisal/-a:10W60 nima napisane specifikacije, ker to olje ni mišljeno kot prvo vlivanje v avto. To je specifično olje in kdor pravi da 10W60 ne ustreza 15let staremu motorju, se krepko moti.
Gradacija v tem primeru ni problematična, problematična so druge lastnosti olja, kot je recimo relativno hitro staranje in visoka sedimentacija. V primeru uporabe Selenia Racinga je priporočilo za krajši interval ravno zaradi teh razlogov, ki so z gradacijo nepovezani. Olje z gradacijo 10W60 je torej povsem primerno, če je le dovolj kvalitetno.
peruccy napisal/-a:To kar dandanes nakladajo proizvajalci, da moraš vlivat 5W30 LL4 olje v novejše avtoje in v Forde celo 5W20 olje, je bullocks. Glih ta 1.0T šivalni stroj rabi takšno olje, ja... Ali pa Smart 0.8T, ki ima predpisan Aral 0W40, ki je drugače prvo vlivanje v Porscheja... To so vse marketinške fore, da narod prepričajo v to, da kupijo njihov proizvod. Nevem če se sploh zavedate, da je večino motornega olja na tržišču dejansko prepakiran Mobil ali Total...
V bistvu ne nakladajo, vsi modernejši motorji z manjšimi tolerancami in manjšimi motornimi deli potrebujejo olje z nižjo viskoznostjo, ki je povezana z gradacijo. Če bi v motorju z recimo manjšo razdaljo med ploskvami drsnih ležajev in ožjimi oljnimi kanali uporabljali olje s še enkrat višjo gradacijo bi s tem sicer prej dosegli delovni tlak, ampak bi bilo olje bolj obremenjeno zaradi višjih tlačnih in strižnih obremenitev ob manjšem efektivnem pretoku.
Nižja gradacija za stroje z manjšimi tolerancami in višja za stroje z večjimi, ki so praviloma starejši. Če pa še vedno misliš, da je to neumnost pa poskusi v svoj V6 naliti menjalniško olje ali pa kar mazut.
peruccy napisal/-a:10W za motorje starejše od 10let in 5W za novejše, s servisi na 10000km ali enkrat letno, pa ne bo problemov. Kot da vozi kdo od nas svoj avto vsak dan na redline...
Oprosti ampak tale 10W za stare in 5W za nove je pa popolna bedarija.
Vem, da imaš ogromno praktičnih izkušenj z motorji, ampak evidentno si se zmotil ali pa ti pač samo ni jasno kaj številke v gradaciji sploh pomenijo. Prva številka se namreč veže na gradacijo hladnega olja, ki pa je viskoznostno vedno višja od vroče gradacije in zato le pove kako se olje obnaša ob hladnih zagonih. Če bi že hotel pavšalno priporočati gradacijo glede na starost motorjev bi lahko rekel xxW60 za 10let in starejše ter xxW40 za novejše, pa še to bi bilo povsem narobe, ker so tudi pred več kot 10 leti obstajali motorji katerih največja vroča gradacija ni smela preseči 40.

Tudi omemba LL4(LL04), ki je BMW specifikacija za Long Life olja, nima nobene veze razen primernost za uporabo v podaljšanih intervalih v BMW motorjih.

Avtorju teme pa priporočam solidno 5W-40 olje, če avto uporablja v normalne vsakodnevne namene recimo kak MOTUL 8100 X-cess 5W-40, če pa ga je strah, da bi imel v vročem vremenu po dolgem dnevu na dirkališču težave s prenizkim tlakom v prostem teku pa naj poseže po kvalitetnem 5W-50 olju, recimo Mobil 1 Peak Life 5W-50.

V vsakem primeru pa bi priporočil tudi branje tem Vodnik o motornih oljih in Enciklopedija o oljih.
Emperor of The Dark Realm
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

Glede na to da nas je lastnikov ki skrbimobza šestake zelo malo,velika vecina,ljudi tako aći tako naliva hofer oćje varjanto in,pol ko,gres kupovat V6 masino ni cudno da je polovica ribato,ostala ednina u slabem stanju,druga ednina se pa malokatera prodaja. In,to,temo sem,odpru samo zaradi razloga ker v knjigi je,napisanih 150 tisoc vrst olja nobeno pa kaj bi bilo priporoceno. In kot sem govoru z kolegi iz IT alfa foruna so povedali isto,eni vlivajo 5-40 drugi pa 10-60 in vsem se dela zadeva. Ne rabmo pa neke studije o oljih narest ker tople vode ne,bomo odkril.
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

shark13 napisal/-a:ce bi delau servise na manj kot 10 000 km, bi jih delau 3-4 na let- pri tvoji kilometrini
v lanskem letu naredu 3 servise in v tem letu 2 oz dele bo sledil 3 pred dopustom.
moofdi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1629
Pridružen: Pe Maj 09, 2008 2:53 pm
Vozilo: 155 3.0 V6 24V
Kraj: Radovljica

didi napisal/-a:Glede na to da nas je lastnikov ki skrbimobza šestake zelo malo,velika vecina,ljudi tako aći tako naliva hofer oćje varjanto in,pol ko,gres kupovat V6 masino ni cudno da je polovica ribato,ostala ednina u slabem stanju,druga ednina se pa malokatera prodaja. In,to,temo sem,odpru samo zaradi razloga ker v knjigi je,napisanih 150 tisoc vrst olja nobeno pa kaj bi bilo priporoceno. In kot sem govoru z kolegi iz IT alfa foruna so povedali isto,eni vlivajo 5-40 drugi pa 10-60 in vsem se dela zadeva. Ne rabmo pa neke studije o oljih narest ker tople vode ne,bomo odkril.
Jst sm v mojo točil Mobila 5w40, motor je šel na Hrvaško 4 leta nazaj z 220kkm, kar jaz vem še vedno laufa. :wink:

Sam vem da bi nalival 5w40 oz. 5w50 ali 10w50 če bi bil avto dosti na obratih.

Na koncu je pa tako, redna menjava olja na 10kkm pa dobro olje, ki je v mejah predpisanega za motor pa ne bo problemov. ;)

Ponavadi je problem, ker se vliva šrot olje, po možnosti napačne gradiacije samo da je poceni, potem pa še servisi na 20-30kkm...nekaj časa gre, potem s časom se pa pojavijo problemi.
Če je ravno, ni zabavno.
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

moofdi napisal/-a:
didi napisal/-a:Glede na to da nas je lastnikov ki skrbimobza šestake zelo malo,velika vecina,ljudi tako aći tako naliva hofer oćje varjanto in,pol ko,gres kupovat V6 masino ni cudno da je polovica ribato,ostala ednina u slabem stanju,druga ednina se pa malokatera prodaja. In,to,temo sem,odpru samo zaradi razloga ker v knjigi je,napisanih 150 tisoc vrst olja nobeno pa kaj bi bilo priporoceno. In kot sem govoru z kolegi iz IT alfa foruna so povedali isto,eni vlivajo 5-40 drugi pa 10-60 in vsem se dela zadeva. Ne rabmo pa neke studije o oljih narest ker tople vode ne,bomo odkril.
Jst sm v mojo točil Mobila 5w40, motor je šel na Hrvaško 4 leta nazaj z 220kkm, kar jaz vem še vedno laufa. :wink:

Sam vem da bi nalival 5w40 oz. 5w50 ali 10w50 če bi bil avto dosti na obratih.

Na koncu je pa tako, redna menjava olja na 10kkm pa dobro olje, ki je v mejah predpisanega za motor pa ne bo problemov. ;)

Ponavadi je problem, ker se vliva šrot olje, po možnosti napačne gradiacije samo da je poceni, potem pa še servisi na 20-30kkm...nekaj časa gre, potem s časom se pa pojavijo problemi.
glih neki preganjam ga ne,tako da mislm da tud 10-60 ni sfaljen nakup,servis je pa pri meni itak na 10000 ali se prej.
moofdi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1629
Pridružen: Pe Maj 09, 2008 2:53 pm
Vozilo: 155 3.0 V6 24V
Kraj: Radovljica

Nikakor ni sfaljen nakup, mogoče je celo "predobro" olje, če praviš da voziš brez pretiranega priganjanja. :wink:
Če je ravno, ni zabavno.
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Shadowx je dal zelo dober odgovor, in to je to.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
peruccy
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 527
Pridružen: Ne Maj 16, 2010 12:35 am
Vozilo: Skyline R33 GTS-T, Forester SF5 EJ205, Almera N15 GTi, P205 XUD9TE

SHadowX napisal/-a:
peruccy napisal/-a:10W60 nima napisane specifikacije, ker to olje ni mišljeno kot prvo vlivanje v avto. To je specifično olje in kdor pravi da 10W60 ne ustreza 15let staremu motorju, se krepko moti.
Gradacija v tem primeru ni problematična, problematična so druge lastnosti olja, kot je recimo relativno hitro staranje in visoka sedimentacija. V primeru uporabe Selenia Racinga je priporočilo za krajši interval ravno zaradi teh razlogov, ki so z gradacijo nepovezani. Olje z gradacijo 10W60 je torej povsem primerno, če je le dovolj kvalitetno.
peruccy napisal/-a:To kar dandanes nakladajo proizvajalci, da moraš vlivat 5W30 LL4 olje v novejše avtoje in v Forde celo 5W20 olje, je bullocks. Glih ta 1.0T šivalni stroj rabi takšno olje, ja... Ali pa Smart 0.8T, ki ima predpisan Aral 0W40, ki je drugače prvo vlivanje v Porscheja... To so vse marketinške fore, da narod prepričajo v to, da kupijo njihov proizvod. Nevem če se sploh zavedate, da je večino motornega olja na tržišču dejansko prepakiran Mobil ali Total...
V bistvu ne nakladajo, vsi modernejši motorji z manjšimi tolerancami in manjšimi motornimi deli potrebujejo olje z nižjo viskoznostjo, ki je povezana z gradacijo. Če bi v motorju z recimo manjšo razdaljo med ploskvami drsnih ležajev in ožjimi oljnimi kanali uporabljali olje s še enkrat višjo gradacijo bi s tem sicer prej dosegli delovni tlak, ampak bi bilo olje bolj obremenjeno zaradi višjih tlačnih in strižnih obremenitev ob manjšem efektivnem pretoku.
Nižja gradacija za stroje z manjšimi tolerancami in višja za stroje z večjimi, ki so praviloma starejši. Če pa še vedno misliš, da je to neumnost pa poskusi v svoj V6 naliti menjalniško olje ali pa kar mazut.
peruccy napisal/-a:10W za motorje starejše od 10let in 5W za novejše, s servisi na 10000km ali enkrat letno, pa ne bo problemov. Kot da vozi kdo od nas svoj avto vsak dan na redline...
Oprosti ampak tale 10W za stare in 5W za nove je pa popolna bedarija.
Vem, da imaš ogromno praktičnih izkušenj z motorji, ampak evidentno si se zmotil ali pa ti pač samo ni jasno kaj številke v gradaciji sploh pomenijo. Prva številka se namreč veže na gradacijo hladnega olja, ki pa je viskoznostno vedno višja od vroče gradacije in zato le pove kako se olje obnaša ob hladnih zagonih. Če bi že hotel pavšalno priporočati gradacijo glede na starost motorjev bi lahko rekel xxW60 za 10let in starejše ter xxW40 za novejše, pa še to bi bilo povsem narobe, ker so tudi pred več kot 10 leti obstajali motorji katerih največja vroča gradacija ni smela preseči 40.

Tudi omemba LL4(LL04), ki je BMW specifikacija za Long Life olja, nima nobene veze razen primernost za uporabo v podaljšanih intervalih v BMW motorjih.

Avtorju teme pa priporočam solidno 5W-40 olje, če avto uporablja v normalne vsakodnevne namene recimo kak MOTUL 8100 X-cess 5W-40, če pa ga je strah, da bi imel v vročem vremenu po dolgem dnevu na dirkališču težave s prenizkim tlakom v prostem teku pa naj poseže po kvalitetnem 5W-50 olju, recimo Mobil 1 Peak Life 5W-50.

V vsakem primeru pa bi priporočil tudi branje tem Vodnik o motornih oljih in Enciklopedija o oljih.
Hvala za to izčrpno razlago! =D> Sedaj sem bolj obveščen o motornem olju in njegovih kraticah...
a33
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: Če Jul 07, 2005 2:12 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: MB

Versace napisal/-a:Mobil 1 5W-50 bo dobro olje za ta motor in povprečnega voznika, ki kdaj pa kdaj rad suče do blokade. Na 2.0 V6 imam s tem oljem odlične izkušnje.
jas bi tud dal v tak motor tako viskoznost ali pa 10-60. ostalo ne bo čist ok, edin če si u skandinaviji.
Odgovori
  • Informacija