Moderator: Tehnika moderatorji
Gradacija v tem primeru ni problematična, problematična so druge lastnosti olja, kot je recimo relativno hitro staranje in visoka sedimentacija. V primeru uporabe Selenia Racinga je priporočilo za krajši interval ravno zaradi teh razlogov, ki so z gradacijo nepovezani. Olje z gradacijo 10W60 je torej povsem primerno, če je le dovolj kvalitetno.peruccy napisal/-a:10W60 nima napisane specifikacije, ker to olje ni mišljeno kot prvo vlivanje v avto. To je specifično olje in kdor pravi da 10W60 ne ustreza 15let staremu motorju, se krepko moti.
V bistvu ne nakladajo, vsi modernejši motorji z manjšimi tolerancami in manjšimi motornimi deli potrebujejo olje z nižjo viskoznostjo, ki je povezana z gradacijo. Če bi v motorju z recimo manjšo razdaljo med ploskvami drsnih ležajev in ožjimi oljnimi kanali uporabljali olje s še enkrat višjo gradacijo bi s tem sicer prej dosegli delovni tlak, ampak bi bilo olje bolj obremenjeno zaradi višjih tlačnih in strižnih obremenitev ob manjšem efektivnem pretoku.peruccy napisal/-a:To kar dandanes nakladajo proizvajalci, da moraš vlivat 5W30 LL4 olje v novejše avtoje in v Forde celo 5W20 olje, je bullocks. Glih ta 1.0T šivalni stroj rabi takšno olje, ja... Ali pa Smart 0.8T, ki ima predpisan Aral 0W40, ki je drugače prvo vlivanje v Porscheja... To so vse marketinške fore, da narod prepričajo v to, da kupijo njihov proizvod. Nevem če se sploh zavedate, da je večino motornega olja na tržišču dejansko prepakiran Mobil ali Total...
Oprosti ampak tale 10W za stare in 5W za nove je pa popolna bedarija.peruccy napisal/-a:10W za motorje starejše od 10let in 5W za novejše, s servisi na 10000km ali enkrat letno, pa ne bo problemov. Kot da vozi kdo od nas svoj avto vsak dan na redline...
v lanskem letu naredu 3 servise in v tem letu 2 oz dele bo sledil 3 pred dopustom.shark13 napisal/-a:ce bi delau servise na manj kot 10 000 km, bi jih delau 3-4 na let- pri tvoji kilometrini
Jst sm v mojo točil Mobila 5w40, motor je šel na Hrvaško 4 leta nazaj z 220kkm, kar jaz vem še vedno laufa.didi napisal/-a:Glede na to da nas je lastnikov ki skrbimobza šestake zelo malo,velika vecina,ljudi tako aći tako naliva hofer oćje varjanto in,pol ko,gres kupovat V6 masino ni cudno da je polovica ribato,ostala ednina u slabem stanju,druga ednina se pa malokatera prodaja. In,to,temo sem,odpru samo zaradi razloga ker v knjigi je,napisanih 150 tisoc vrst olja nobeno pa kaj bi bilo priporoceno. In kot sem govoru z kolegi iz IT alfa foruna so povedali isto,eni vlivajo 5-40 drugi pa 10-60 in vsem se dela zadeva. Ne rabmo pa neke studije o oljih narest ker tople vode ne,bomo odkril.
glih neki preganjam ga ne,tako da mislm da tud 10-60 ni sfaljen nakup,servis je pa pri meni itak na 10000 ali se prej.moofdi napisal/-a:Jst sm v mojo točil Mobila 5w40, motor je šel na Hrvaško 4 leta nazaj z 220kkm, kar jaz vem še vedno laufa.didi napisal/-a:Glede na to da nas je lastnikov ki skrbimobza šestake zelo malo,velika vecina,ljudi tako aći tako naliva hofer oćje varjanto in,pol ko,gres kupovat V6 masino ni cudno da je polovica ribato,ostala ednina u slabem stanju,druga ednina se pa malokatera prodaja. In,to,temo sem,odpru samo zaradi razloga ker v knjigi je,napisanih 150 tisoc vrst olja nobeno pa kaj bi bilo priporoceno. In kot sem govoru z kolegi iz IT alfa foruna so povedali isto,eni vlivajo 5-40 drugi pa 10-60 in vsem se dela zadeva. Ne rabmo pa neke studije o oljih narest ker tople vode ne,bomo odkril.
Sam vem da bi nalival 5w40 oz. 5w50 ali 10w50 če bi bil avto dosti na obratih.
Na koncu je pa tako, redna menjava olja na 10kkm pa dobro olje, ki je v mejah predpisanega za motor pa ne bo problemov.
Ponavadi je problem, ker se vliva šrot olje, po možnosti napačne gradiacije samo da je poceni, potem pa še servisi na 20-30kkm...nekaj časa gre, potem s časom se pa pojavijo problemi.
Hvala za to izčrpno razlago! Sedaj sem bolj obveščen o motornem olju in njegovih kraticah...SHadowX napisal/-a:Gradacija v tem primeru ni problematična, problematična so druge lastnosti olja, kot je recimo relativno hitro staranje in visoka sedimentacija. V primeru uporabe Selenia Racinga je priporočilo za krajši interval ravno zaradi teh razlogov, ki so z gradacijo nepovezani. Olje z gradacijo 10W60 je torej povsem primerno, če je le dovolj kvalitetno.peruccy napisal/-a:10W60 nima napisane specifikacije, ker to olje ni mišljeno kot prvo vlivanje v avto. To je specifično olje in kdor pravi da 10W60 ne ustreza 15let staremu motorju, se krepko moti.
V bistvu ne nakladajo, vsi modernejši motorji z manjšimi tolerancami in manjšimi motornimi deli potrebujejo olje z nižjo viskoznostjo, ki je povezana z gradacijo. Če bi v motorju z recimo manjšo razdaljo med ploskvami drsnih ležajev in ožjimi oljnimi kanali uporabljali olje s še enkrat višjo gradacijo bi s tem sicer prej dosegli delovni tlak, ampak bi bilo olje bolj obremenjeno zaradi višjih tlačnih in strižnih obremenitev ob manjšem efektivnem pretoku.peruccy napisal/-a:To kar dandanes nakladajo proizvajalci, da moraš vlivat 5W30 LL4 olje v novejše avtoje in v Forde celo 5W20 olje, je bullocks. Glih ta 1.0T šivalni stroj rabi takšno olje, ja... Ali pa Smart 0.8T, ki ima predpisan Aral 0W40, ki je drugače prvo vlivanje v Porscheja... To so vse marketinške fore, da narod prepričajo v to, da kupijo njihov proizvod. Nevem če se sploh zavedate, da je večino motornega olja na tržišču dejansko prepakiran Mobil ali Total...
Nižja gradacija za stroje z manjšimi tolerancami in višja za stroje z večjimi, ki so praviloma starejši. Če pa še vedno misliš, da je to neumnost pa poskusi v svoj V6 naliti menjalniško olje ali pa kar mazut.
Oprosti ampak tale 10W za stare in 5W za nove je pa popolna bedarija.peruccy napisal/-a:10W za motorje starejše od 10let in 5W za novejše, s servisi na 10000km ali enkrat letno, pa ne bo problemov. Kot da vozi kdo od nas svoj avto vsak dan na redline...
Vem, da imaš ogromno praktičnih izkušenj z motorji, ampak evidentno si se zmotil ali pa ti pač samo ni jasno kaj številke v gradaciji sploh pomenijo. Prva številka se namreč veže na gradacijo hladnega olja, ki pa je viskoznostno vedno višja od vroče gradacije in zato le pove kako se olje obnaša ob hladnih zagonih. Če bi že hotel pavšalno priporočati gradacijo glede na starost motorjev bi lahko rekel xxW60 za 10let in starejše ter xxW40 za novejše, pa še to bi bilo povsem narobe, ker so tudi pred več kot 10 leti obstajali motorji katerih največja vroča gradacija ni smela preseči 40.
Tudi omemba LL4(LL04), ki je BMW specifikacija za Long Life olja, nima nobene veze razen primernost za uporabo v podaljšanih intervalih v BMW motorjih.
Avtorju teme pa priporočam solidno 5W-40 olje, če avto uporablja v normalne vsakodnevne namene recimo kak MOTUL 8100 X-cess 5W-40, če pa ga je strah, da bi imel v vročem vremenu po dolgem dnevu na dirkališču težave s prenizkim tlakom v prostem teku pa naj poseže po kvalitetnem 5W-50 olju, recimo Mobil 1 Peak Life 5W-50.
V vsakem primeru pa bi priporočil tudi branje tem Vodnik o motornih oljih in Enciklopedija o oljih.
jas bi tud dal v tak motor tako viskoznost ali pa 10-60. ostalo ne bo čist ok, edin če si u skandinaviji.Versace napisal/-a:Mobil 1 5W-50 bo dobro olje za ta motor in povprečnega voznika, ki kdaj pa kdaj rad suče do blokade. Na 2.0 V6 imam s tem oljem odlične izkušnje.
Po forumu brskajo: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov