Upam, da nisi motor ulaufal tako, da si se vozil samo "po jajcih", ker to je ena najvecjih bedarij, ki jo lahko naredis pri tem pocetju. Nasveti v stilu vozi cisto pocasi, nikoli ne obremenjuj bla bla...to so nasveti na bazi baba cula baba rekla ali pa iz casov ko so na cesti dominirali zastavini produkti.
Ce hoces imet zdrav mocan motor je potrebno motor ustrezno obremeniti tudi na zacetku, saj tvoj cilj je, da se kompresijski batni obrocki pravilno "usedejo" v skladu s steno cilindra in ustvarijo cimboljse tesnenje in s tem čiščenje. Boljse tesnenje boljse in cistejse bo motor laufal...ergo vec moci in majn zretja olja, s tem preprecis, da razni "stranski produkti" pri izgorevanju ne preidejo v prostor kjer je glavna gred.
To da postopek ulafavanja vleces 3k je tudi cisto nepotrebno.
Kilometri so napisani okvirno, upostevajoc da ima recimo avto blokado na 7500:
Od oka prvih 300km.
Prvo in osnovo je, da avto prvo dobro ogrejes, da je olje ogreto in da je dober pritisk olja, vozis nekje tam do 3000rpm in ga obcasno ruknes v 1. in 2. brzini do 4500-5000 obratov.
Od oka 300-600km:
Osnovni obrati 3500+-500 priblizno in ruknes do 5500 isto 1.,2.
Od oka 600-900km:
Osnovni obrat 4000+-500 priblizno in ruknes do 6000-6500 isto 1.,2. in 3. brzina.
Od oka 900-1300km:
Osnovni obrat 4500+-500 priblizno in ruknes do 7000 isto 1.,2. in 3. brzina ter 4.
Od oka 1300-1600km:
Osnovni obrat 5000+-500 priblizno in ruknes do 7500 isto v vseh brzinah lahko.
To je se zmeri dosti nezen pristop, ki bi ga uporabil ce bi imel tudi nove bate. Ker so sam obrocki lahko se malo bolj obremenis brez skrbi!.
S tem si motorju poveceval konstantno obremenitev, obrocki BI se usedli pravilno in bi imel vec moci kot pri konstantni enakomerni obremenitvi le do 3000 rpm recimo. Tudi olja bi majn pil. Ce bi ti kdaj vmes avto "ušel" preko nekih obratov se ne sekiraj...ne bo zaribal zaradi tega. Zaribal bi edino, če imaš zanič pritisk olja
.
Alfa romeo...built to brake down.