HOWTO: Sinhronizacija loput za gas (TBIjev) na boxerju

Tehnična teme o modelih 33, 75 in starejših

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

Mogoce se bo se nasel kak z 33tko ki mu bo to prav prislo.

Torej, 1.7 16V motor ima namesto ene stiri locene loputice za gas. Ker more vsak cilinder dobivati enako zraka se morejo tudi loputice enako odpirati in pravtako morejo na leru prepuscati enako kolicino zraka. To sem veckrat pocel na motorjih, kjer je bila razlika po sinhronizaciji vec kot ocitna (odpravilo se je cukanje pri malo obremenitvi, boljse pospesevanje, ...). Tako sem se odlocil da to naredim tudi na avtu.

Orodje ki ga uporabljam je kolega naredil sam, material pa je bil kupljen v trgovini za akvaristiko:
Slika

Tako se pa naredi ventil s katerim lahko dolocamo obcutljivost (ce je odvit - prepusca zrak in pri se tako razlicnih tlakih stoji tekocina ravno, ce pa je zaprt pa se na tekocini pozna vsak takt motorja):
Slika

Da se dobiti tudi druga orodja za to, naprimer merilec z zivim srebrom, ali pa mehanske urice ki merijo podtlak, je pa to cenejsa varjanta.

Pri boxerju se najprej sinhronizira leva stran posebej in desna stran posebej, potem pa leva in desna stran. TBji za eno stran zgledajo nekako tako:
Slika

Jaz sem sinhroniziral tako da sem najprej odvil do konca tista dva mesingasta nipla spodaj in z zico spucal luknjice ki vodijo na notranjo stran (3 od 4 so bile zamasene), potem pa sem odvil se dva konusna vijaka nad niploma in ju ocistil. Potem sem zavil niple nazaj skoraj do konca (ce jih cisto zategnes ne prepuscajo zraka, tako da morejo biti za sinhronizacijo malo odviti), potem sem zavil vijaka do konca in jih odvil za priblizno 1.5 obrata. Potem prikljucis cevke na oba nipla, odvijes tisti vijak za obcutljivost (da ne potegne slucajno olja v motor ce je cisto razstelan) in startas motor. Potem pa z tema dvema konusnima vijakoma (ki smo jih prej zavili do konca in odvili za 1.5 obrata) nastavis da je tekocina tako kot na prvi sliki - uravnovesena. Potem malo zategnes vijak za obcutljivost in spet popravis da je uravnoveseno. In tako dokler ni vijak za obcutljivost do konca zaprt, tekocina pa v ravnovesju. Ko je ena stran koncana zavijes tiste niple na katerih so bile cevke (ne zategovat na silo, samo malo). Enako ponovis na drugi strani.

Pol pa se drugi del (uravnovesanje leve in desne strani). Tako zgleda TB od strani (stela se z vijakom ki je na drugi sliki viden od zgoraj):
Slika
Slika

Po tovarniskih specifikacijah more biti med rocico gasa (vidno na zgornji sliki) in med zgornjim vijakom (na sliki skoraj pri niplu) cca 1 mm lufta (s tem se nastavlja razlika med levo in desno stranjo). Najprej se to nastavi da je na obeh straneh enako. To se lahko potem proba tak da se z roko rahlo da gas, pri tem pa se opazuje ce se loputice na oceh straneh zacnejo odpirati ob isti poziciji. Potem se odvije en nipl na levi in en na desni strani (fajn je ce sta oba ali sprednja ali zadnja, ne pa en sprenji in en zadnji), se prikljucijo cevke, odvije vijak za obcitljivost in starta motor. Potem se doda malo gasa in opazuje kam potegne tekocino. Nato se en vijak za nastavljanje (malo obrne) in se spet doda malo gasa. Ce je sprememba na boljse se obrne drugega v obratni smeri (torej korigirati je treba enakomerno na obeh, ne samo na eni strani). Ko tekocina ostane na mestu pri dodajanju gasa se malo zategne vijak za obcutljivost in ponavlja vajo tako dolgo, dokler ni vijak do konca zategnjen in tekocina pri dodajanju gasa ostane na mestu. Ko to uspe je zadeva sinhronizirana - lahko se preizkusi se na drugih dveh niplih in ce je bilo delo dobro narejeno more tam tudi tekocina kazati enako.

Potem sem pa se zalil vijake z kitom, da se nebi tako hitro razstelali (baje naj bi v originalu bili tukaj neki cepi, ki pa do mene kot XY lastnika niso prisli):
Slika
Zadnjič spremenil DaviiD, dne Pe Jan 21, 2011 12:59 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Uroš
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3652
Pridružen: Po Mar 22, 2004 4:35 pm
Kraj: Maribor-Tezno

BIG RESPECT =D>
Uroš
Uporabniški avatar
Ozi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3611
Pridružen: Če Dec 28, 2006 10:18 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Rivercity
Kontakt:

=D> =D> =D>

Kok pa veš če maš razštelane?

LP
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

ozi, ce gre tako kot mora potem ne drmaj nic... bodi samo hvalezen da dela :)

Jaz sem sinhroniziral zato, ker sem na signalu od lambde videl da ima vsak cilinder svojo mesanco (rdeca crta na grafu).
Pred sinhornizacijo se vidi kako signal skace ko vsak cilinder prizge:
Slika

Po sinhronizaciji pa je signal dosti bolj cist, kar pomeni da imajo vsi cilindri isto mesanco:
Slika
Zadnjič spremenil DaviiD, dne Pe Jan 21, 2011 1:04 am, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
GTAm
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5102
Pridružen: Sr Jan 14, 2004 12:36 pm
Kraj: Postojna

Bravo, zanimiv članek =D> =D>
Uporabniški avatar
mitjaz
Alfist
Alfist
Prispevkov: 411
Pridružen: Sr Dec 22, 2004 4:04 pm
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2
Kraj: Kozjansko

Daivid ala ti vera =D> =D> :ylsuper: :uptosump:
Uporabniški avatar
Fish <><
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 191
Pridružen: Sr Feb 01, 2006 1:50 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana-Vrhovci

=D> =D> =D> =D> =D>

Lepo je videti, kako se nekateri znajdejo in vložijo svoje znanje in trud v nekaj od česar imamo lahko na koncu vsi nekaj koristnega.

Nekaj me zanima. Kako pa veš, da so lopute dovolj oziroma premalo odprte. Ker original stolpec z živim srebrom ima umerjeno skalo, tako da veš kako močno odpreti ali zapreti loputo. Se pravi kako pri tvojem stolpcu veš kdaj je dovod zraka v prostem teku pravšnji. Lahko da sem malo zgrešil ampak vseeno vprašam.

8V mašina ima samo 1 loputo za vse 4 cilindre. Kako tu ustrezno nastaviti loputo? Zna biti to problem za rahlo cukanje pri nizkih obratih.
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

Nisi zgresil. Celotni postopek nastavljanja loputic se (tovarnisko) deli na 2 dela. Prvi je flow-testing, ki se izvede ko so lopute se na mizi. Takrat se na zgornji del lopute priklopi vakumska crpalka, ki ima tudi svoj stolpec. In potem pri zaprti loputi sesajo skozi zrak (nekaj ga gre mimo lopute, nekaj pa preko ventila). Tako potem v tovarni nastavijo tiste konusne vijakece in pa zacetno pozicijo lopute. Zacetna pozicija lopute kolikor sem gledal je dokaj dobro zaplombirana (matica + threadlock) in nje nisem stelal, ker nimam instrumenta. Kako sem vedel kaksna mi more biti zacetna pozicija tistih konusnih vijakov ? Nazalost nisem. Ugotovil sem da je povprecje (iz 8 loput ki jih imam) 1.5 obrata od zategnjenega, zato sem vzel to za startno pozicijo. Pri tem sem prisel da je ena stran bila skoraj ok, sem samo se malo popravil, druga stran pa sem enega na koncu do konca zavil, drugega pa na 3/4 odvil.

Kar se pa lera tice je pa tako: Ventil prostega teka daje zrak motorju ze po loputah, tako da pri teh konusnih vijakih ni toliko pomembno koliko zraka gre skozi, ampak bolj da gre pri vseh enako. Elektronika namrec dela tako da ve da more pri toplem motorju drzati ler na 900 RPM. Ve da je motorcek za zrak odprt linearno nad 30 % DC. Tako potem zna elektronika sama povecevati/zmanjsevati DC tako da obrti stojijo na cca 900 RPM. Pravtako ves zrak ki gre v motor gre mimo merilca pretoka zraka in elektronika na podlagi tega da tudi pravilno mesanico.

Pravtako gre pri teh konusih se manj zraka skozi ko je loputa odprta, tako da je dosti bolj pomembna sinhronizacija levega in desnega dela kot pa tistih konusov. Ker ce pa je to razstelano potem pa ima en del motorja dejansko bolj siromasno zmes kot drugi, kar pa ni v redu. In potem ne gre tako kot more, cuka, ... pri pospesevanju.

To za 8 V pa nisem se videl kako je narejeno in kaj je sploh za stelat ce je kaj...
Odgovori
  • Informacija