DIY: Kako zamenjati zgornje prednje roke - AR 159

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Za zamenjavo zgornje vilice je potrebno spustit amortizer. Ker sem se prepozno zmislil so bile baterije v fotoaparatu prazne. Slike sem tako posnel ko je bilo vsega že konec.

Za začetek potrebujemo sledeče orodje:
Slika

Kdor seveda ima moment ključ v rokah le tega ne potrebuje.

Prednji del avta dvignemo varno na stojke:
Slika

Tisto plavo je DIY "pomagalo-most" z ustreznim nastavkom, da ustreza točki prijemališča na podvozju, če bi ga delal še enkrat bi bilo 10 cm daljše.

Najprej odvijemo matico končnika na zgornji vilici s ključem 17, nakar jo odvijemo do roba navoja. Po vsej verjetnosti se bo končnik sam snel s konusa, če pa ne gre bo dovolj da z mrtvim udarcem udarimo po matici navzgor. Če kljub uporabi sile ne bi šlo se uporabi ekstrudor:
Slika
Moment matice M10: 41÷50 Nm

Odvijemo samo vrhnji vijak na končniku stabilizatorja ključ 18 ali 19, odvisno od tega ali je originalni nadomestni del, ali pa aftermarket z navadmimi maticami brez roba, in končnik odmaknemo:
Slika
Moment matice končnika stabilizatorja M12: 90÷110 Nm. Končnik držimo fiksiran z imbus ključem 5, preden zategnemo do konca pa je priporočljivo malo srednje trdnega kemičnega varovala alias lepila za vijake, ki ga pokapamo za rob matice ter nato zatisnemo do konca.

Odvijemo vijak na spodnji vilici, na eni strani je E18. matica pa ključ 21:
Slika
Slika
Moment vijaka M14: 45÷55 Nm + kot 90 stopinj!!

Odvijemo tri vijake na vrhu amortizerja (ključ 16) in amortizer počasi spušamo:
Slika
Moment matic M10: 36÷44 Nm

Celotni sklop se tako ali tako ustavi na polosevini.

Tako snet amortizer lahko odmaknemo levo in desno, tako da odvijemo še preostala E18 vijaka. Jaz sem ju odvil z obročnim račna ključem E18 (zunanji torx) s pomočjo DIY podaljška oz. ročice.
Slika
Moment zatega E18 vijakov M12: 54÷66 Nm + 45 stopinj!!!

Zadevo samo še zložimo v obratnem vrstnem redu z vkomponirano novo vilico seveda.

Čas izvedbe z zelo umirjenim tempom in obilico občudovanja avtomobilske tehnike je ca 1,5 ure. Seveda če imamo vse orodje in pripravke za dvig avtomobila.

Vilice pa so dobile "luft" v semiblokih:
Slika
Zvoke pa je desna vilica spuščala pri zaviranju oz. ustavljanju v levem ovinku: npr na križiščih, ali pa pri počasni vožnji čez kake odtočne kanalčke na parkiriščih.

Pa srečno!
Uporabniški avatar
THOR
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1262
Pridružen: Ne Jan 14, 2007 1:06 pm
Vozilo: alfa 33/156/159/giulietta

Pohvalno!
Pij, jej, kavsaj, za delo se ne ravsaj!!!
alfa 33//156//159//giulietta
Odgovori
  • Informacija