Alfa Romeo 159: Vse o modelu in Nakup rabljene

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Alfa Romeo 159

Zgodba modela 159 seže v leto 2001, ko se je italijanski proizvajalec avtomobilov Alfa Romeo odločil zapolniti vrzel v D segmentu in tako napovedati vojno konkurentom kot so Audi A4, BMW serije 3 in Mercedesu C. Ime je dobila po povojni formuli 1 Alfetti 159, dizajn pa je delo Giugiara.

Slika

Predstavitev modela

Model 159 je bil javnosti prvič predstavljen leta 2005 na Ženevskem avtomobilskem sejmu kot naslednik modela 156, ki se je do takrat že poslavljal iz trga in prodaje. Oblikovne poteze sprednje maske so popolnoma v skladju z bratskim modelom Brera, s katerim si tudi deli platformo imenovano GM/Fiat Premium. Stil Alfe 159 je obrnil veliko glav in prejel dosti komplimentov, leta 2006 pa je prejela nagrado za osvojeno končno tretje mesto European Car of the Year.

Slika

Osebna izkaznica avtomobila

Slika

Razvoj modela 159

Karavanska različica modela 159, imenovana Sportwagon, je prišla na trg leta 2006 in je bila, isto kot sedan, predstavljena pred tem na Ženeskem avtomobilskem sejmu. 2.4 JTD motor je dobil možnost avtomatskega menjalnika, ki se je nato razširil na celotno ponudbo. Leta 2007 se je začela prodaja modelov s štirikolesnim pogonom, 2.4 JTD motor pa je dobil več moči (150kW/210 KM). Predstavljena je bila tudi posebna opcija opreme z oznako Ti.

Za modelno leto 2008 so se spremenili notranjost (večja zadnja klop) in mehanika. 3.2 litrski V6 model je dobil opcijo prednjega pogona in je dosegal končno hitrost pri 250 km/h. Vsi modeli so bili opremljeni z diferencialom Q2*. Zamenjanih je bilo tudi nekaj komponent z aluminijastimi, kar je rezultiralo v zmanjšanju teže za okoli 45 kilogramov.

Leta 2009 se je v modelu 159 predstavil nov TBi motor s prostornino 1742 kubičnih centimetrov in 200 konji moči, ki je počasi nadomestil GM-ove bencinske motorje (1.9 in 2.2 JTS). Ponujen je bil tudi nov dizelski motor z oznako JTDm in 170 konji moči.

Leta 2010 je 1750 TBi motor zamenjal vse ostale bencinske motorje, na voljo pa je tudi samo še en dizelski motor 2.0 JTDm s 120 in 170 KM.

Zunanjost

Prednjemu delu dominira trikotna maska z značko na vrhu in podolgovate luči ob straneh. Dizajn zelo spominja na tistega od konceptne Brere. Po bokih avtomobila izstopa majhen ali skorajda neviden A in velik C stebriček, kar daje avtomobilu vtis robustnega in močnega modela. Če se je model 156 ponašal s skritimi vratnimi kljukami, so le-te pri 159-ki postavljene horizontalno in vidno ter tako dopolnjujejo dolžino. Kombinacija treh majhnih luči v eni enoti se preslika iz sprednjega dela na zadnjega, kjer se horizontalno postavljata obe luči in v sredini stiskata značko Alfa Romeo. Dvojni izpuh je na voljo pri močnejših različicah.

Sedan
Slika
Slika
Slika
Slika

Sportwagon
Slika
Slika

Notranjost

Notranjost modela 159 postavlja v ospredje voznika in njegovo dobro počutje. Sama zgradba in izgled sredinske armature in kazalnikov je skorajda identična tisti v Breri. Vtis pomembnosti voznika poudarjajo merilniki postavljeni proti njemu, aluminijasti dodatki pa poskrbijo za vzdušje ekskluzivnosti in elegance. Prostora spredaj in zadaj je zadosti, ni pa največ v razredu. Sedeži so dobri in ponujajo zadosti oprijema ob straneh.

Slika
Slika
Slika
Slika

Podrobnosti notranjosti

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Tehnične specifikacije

Motorji

Slika

Slika

Preberi še:

ALFA ROMEO 159 - Mrtev si Top gun! Ocena Jeremy Clarksona
Vzdržljivostni test – Alfa Romeo 159 2.4 JTDM


*Q2 je t.i. elektronski diferencial (tudi uradni naziv je elektronski Q2) in gre torej zgolj za elektroniko, ki imitira samozaporni diferenecial oz. zaporo diferenciala. Gre za novejšo Bosch-evo ABS enoto, ki je zmožna zelo natančno dozirati zavorno silo na levo ali desno pogonsko kolo. Pri VW-ju temu rečejo XDS diferencial, pri Citroenu Snow Motion, itd... Pravi samozaporni diferencial pa prenaša navor mehansko iz ene strani na drugo, tale elektronika pa s tem ko zavira kolo ki nima oprijema povzroči da se zavrti kolo ki ima oprijem. Če elektronika ne bi tega naredila bi se tisto kolo, ki nima oprijema vrtelo v prazno v nedolgled.

Viri:
- Razpredelnice iz naslova: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_159" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.carsfromitaly.net/alfaromeo/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_history.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_sportwagon.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.italiancar.com.au/site/FACTf" onclick="window.open(this.href);return false; ... 159-1.html

Slike:
- AR, Giugaro, Alfaworkshop, JustCar

Avtor: Aleš Horvat
Dopolnil: uporabnik lizard
Zadnjič spremenil alfa_samec, dne Pe Jan 14, 2011 12:20 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Prosim, če uporabniki prispevate svoje izkušnje z nakupom rabljene 159-ke in navedete na kaj morajo potencialni kupci biti pozorni (glede na to, da vas je že skoraj 70!)


Na spodnji povezavi VOSA najdete vse uradne vpoklice modela 159 po VIN številkah in letnikih proizvodnje:
Uradni vpoklici serijskih napak do leta 2010

1. Volanska letev: Kar pogosta težava modela 159 so volankse letve, ki zelo rade začnejo spuščat olje in jih je potrebno zamenjat. Simptomi so škripanje in cviljenje pri obračanju volana, letev mastna od olja in umazano servo olje. Tema o volanski letvi se nahaja tukaj

2. DPF filter: Naslednja težava je zamašenost DPF filtra na dizelskih motorjih. DPF filter je filter trdih delcev, ki saje ujame v notranjosti in jih po nekaj km "izloči", težave pa nastanejo ob uporabi nepravilnega olja, ki ni namenjeno motorjem z DPF filtrom. Alfa priporoča olje Selenia WR Pure Energy 5W-30 ali ekvivalent temu (ACEA C2!). Temo z nasveti in rešitvami najdete tukaj

3. Splošna tema o nakupu 159: na tej povezavi se nahaja splošna tema o nakupu modela 159. Klik
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Angleška delavnica Alfa Workshop je za model 159 ugotovila naslednje pogoste napake:

12.12.2009: Ugotovljeno je večje trošenje sprednjih pnevmatik in ustavljanje vodne črpalke na dizelskih agregatih. Slednje se odpravi tako, da se črpalka zamenja na vsakih 100.000 km in ne na 150.000, kot je zapisano v lastniški knjižici. Pobiranje gum odpravimo z dodatno nastavitvijo podvozja.

14.5.2010: Pomanjkanje moči na dizelskih motorjih, za kar je kriv zapacan ventil v sesalnem kolektorju. Pogoste so tudi težave z zgornjo roko sprednjega vzmetenja, ki začne rožljat.

Vir
Zadnjič spremenil alfa_samec, dne Sr Feb 16, 2011 12:50 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Update revizij napak* na 159 AlfaWorkshop delavnice VB (2011):

* Kot dodatno tistemu iz let 2009/2010

1. 2.2 JTS motorji - prižiganje lučke za motor. Vzrok leži v nategnjeni verigi motorja, koda pa sporoči nepravilen timing. Odprava napake zahteva zamenjavo verige, kar traja približno 4 ure, deli pa stanejo okoli 400€.

2. Dizel motorji:

- EGR: zapacanje ventila, ki ostane stalno odprt ali zaprt. Pritisk iz turbine nato potuje v izpuh in avto izgubi na moči. Vozilo dobi na moči komaj preko 3000 rpm. Popravi se tako, da se ga očisti ali zamenja.

- Ležaji vodne črpalke: Ti lahko zaribajo in ker je lega črpalke na nerodnem mestu poleg jermenov, se lahko zgodi, da se jermeni potrgajo. Priporočajo menjavo vodne črpalke pri velikem servisu.

- Ventili v sesalnem kolektorju: ti so variabilni in se odpirajo in zapirajo odvisno od potrebe po moči motorja. Zgodi se, da zaštekajo in avto nima popolnoma nobene moči in le težko ga je spraviti nad 100 km/h, prižge se tudi lučka za motor. Na srečo se ne odtrgajo in jih ne posesa v motor, kot se to dogaja pri BMW/Mercedesu in potem motor naredi samomor, toda samo razstavljanje kolektroja je kar dolgotrajno delo. Odstraniti je potrebne jermene in sistem vbrizga. Kolektor je okoli 300€ + delo.
Odgovori
  • Informacija