Alfa Romeo 159
Zgodba modela 159 seže v leto 2001, ko se je italijanski proizvajalec avtomobilov Alfa Romeo odločil zapolniti vrzel v D segmentu in tako napovedati vojno konkurentom kot so Audi A4, BMW serije 3 in Mercedesu C. Ime je dobila po povojni formuli 1 Alfetti 159, dizajn pa je delo Giugiara.
Predstavitev modela
Model 159 je bil javnosti prvič predstavljen leta 2005 na Ženevskem avtomobilskem sejmu kot naslednik modela 156, ki se je do takrat že poslavljal iz trga in prodaje. Oblikovne poteze sprednje maske so popolnoma v skladju z bratskim modelom Brera, s katerim si tudi deli platformo imenovano GM/Fiat Premium. Stil Alfe 159 je obrnil veliko glav in prejel dosti komplimentov, leta 2006 pa je prejela nagrado za osvojeno končno tretje mesto European Car of the Year.
Osebna izkaznica avtomobila
Razvoj modela 159
Karavanska različica modela 159, imenovana Sportwagon, je prišla na trg leta 2006 in je bila, isto kot sedan, predstavljena pred tem na Ženeskem avtomobilskem sejmu. 2.4 JTD motor je dobil možnost avtomatskega menjalnika, ki se je nato razširil na celotno ponudbo. Leta 2007 se je začela prodaja modelov s štirikolesnim pogonom, 2.4 JTD motor pa je dobil več moči (150kW/210 KM). Predstavljena je bila tudi posebna opcija opreme z oznako Ti.
Za modelno leto 2008 so se spremenili notranjost (večja zadnja klop) in mehanika. 3.2 litrski V6 model je dobil opcijo prednjega pogona in je dosegal končno hitrost pri 250 km/h. Vsi modeli so bili opremljeni z diferencialom Q2*. Zamenjanih je bilo tudi nekaj komponent z aluminijastimi, kar je rezultiralo v zmanjšanju teže za okoli 45 kilogramov.
Leta 2009 se je v modelu 159 predstavil nov TBi motor s prostornino 1742 kubičnih centimetrov in 200 konji moči, ki je počasi nadomestil GM-ove bencinske motorje (1.9 in 2.2 JTS). Ponujen je bil tudi nov dizelski motor z oznako JTDm in 170 konji moči.
Leta 2010 je 1750 TBi motor zamenjal vse ostale bencinske motorje, na voljo pa je tudi samo še en dizelski motor 2.0 JTDm s 120 in 170 KM.
Zunanjost
Prednjemu delu dominira trikotna maska z značko na vrhu in podolgovate luči ob straneh. Dizajn zelo spominja na tistega od konceptne Brere. Po bokih avtomobila izstopa majhen ali skorajda neviden A in velik C stebriček, kar daje avtomobilu vtis robustnega in močnega modela. Če se je model 156 ponašal s skritimi vratnimi kljukami, so le-te pri 159-ki postavljene horizontalno in vidno ter tako dopolnjujejo dolžino. Kombinacija treh majhnih luči v eni enoti se preslika iz sprednjega dela na zadnjega, kjer se horizontalno postavljata obe luči in v sredini stiskata značko Alfa Romeo. Dvojni izpuh je na voljo pri močnejših različicah.
Sedan
Sportwagon
Notranjost
Notranjost modela 159 postavlja v ospredje voznika in njegovo dobro počutje. Sama zgradba in izgled sredinske armature in kazalnikov je skorajda identična tisti v Breri. Vtis pomembnosti voznika poudarjajo merilniki postavljeni proti njemu, aluminijasti dodatki pa poskrbijo za vzdušje ekskluzivnosti in elegance. Prostora spredaj in zadaj je zadosti, ni pa največ v razredu. Sedeži so dobri in ponujajo zadosti oprijema ob straneh.
Podrobnosti notranjosti
Tehnične specifikacije
Motorji
Preberi še:
ALFA ROMEO 159 - Mrtev si Top gun! Ocena Jeremy Clarksona
Vzdržljivostni test – Alfa Romeo 159 2.4 JTDM
*Q2 je t.i. elektronski diferencial (tudi uradni naziv je elektronski Q2) in gre torej zgolj za elektroniko, ki imitira samozaporni diferenecial oz. zaporo diferenciala. Gre za novejšo Bosch-evo ABS enoto, ki je zmožna zelo natančno dozirati zavorno silo na levo ali desno pogonsko kolo. Pri VW-ju temu rečejo XDS diferencial, pri Citroenu Snow Motion, itd... Pravi samozaporni diferencial pa prenaša navor mehansko iz ene strani na drugo, tale elektronika pa s tem ko zavira kolo ki nima oprijema povzroči da se zavrti kolo ki ima oprijem. Če elektronika ne bi tega naredila bi se tisto kolo, ki nima oprijema vrtelo v prazno v nedolgled.
Viri:
- Razpredelnice iz naslova: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_159" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.carsfromitaly.net/alfaromeo/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_history.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_sportwagon.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.italiancar.com.au/site/FACTf" onclick="window.open(this.href);return false; ... 159-1.html
Slike:
- AR, Giugaro, Alfaworkshop, JustCar
Avtor: Aleš Horvat
Dopolnil: uporabnik lizard