Torej zgodba okoli nesrečnega čipanja mojega avta pri SKNu se je zaključila včeraj...
Po tem ko sem s SKNom prišli do te stopnje, da je bilo po njihovo vzrok za kajenje v visokih napaka/okvara na avtomobilu, se mi je pred nekaj tedni javil eden od tunerjev na alfaowner.com češ da bo šel čez Slovenijo v kratkem in da bo zadevo pogledal...
Včeraj sva se končno dobila. Dečko je drugače Bolgar in je bil na poti iz Milana, kjer je prevzel športne odmične gredi za JTDja in je bil na poti proti Dubrovniku...
Najprej sva se zaplejala z avtom malo naokoli in pogledala odzive senzorjev. Že takoj po testni vožnji mi je dejal da zadeva definitivno ni čipana OK.
Sledil je download programa iz ECUja in download "originalnega čipa" z interneta.
Ko sva imela vse podatke sva šla preverjati razlike med originalnim fileom in čipom ki ga je naredil SKN.
Napake v čipu ki mi jih je omenil so bile sledeče:
- pritisk turbine dvignjen 3% (bistveno premalo) in to samo na eni od treh map ki določajo pritisk tubine
- količina vbrizganega goriva povečana 11% (bistveno preveč za tak pritisk turbine, po njegovem popolnoma logično da je kadil ker je dobil bistveno preveč goriva)
- torque limiterji niso bili popravljeni (omejevalci navora v odvisnosti od prestave, to je drugače zaščita menjalnika in sklopke)
- pritisk skupnega voda popravljen samo v eni od dveh map na ECUju
Pa še ene par stvari je bilo ki jih nisem čist razumel... ker v čipu je tolk enih podatkov da glava boli...
Ker je videl da je situacija čist preveč zašuštrana se je odločil da bo najprej generiral originalen file primeren za moj avto. Torej tak kot je prišel iz fabrke...
In ko je imel to je popravil vse potrebne parametre. To je ena posebna izkušnja, ko vidiš vse tiste tabele skrite v kopici podatkov... O_O
Uglavnem tipo res obvlada zadeve. Rabil je približno pol ure da je popravil moj ECU. Zraven pa mi je vse razlagal kako in kaj ter zakaj spreminja, ter seveda upošteval moje želje in pripombe.
Po opravljenih popravkih in checksumu je sledil še zapis novega ECU filea in testna vožnja...
Razlika je bila očitna takoj. 1. 2. 3. prestava dajo sedaj približno tak občutek kot bi ti pod ritjo razneslo granato. Prej je bil navor zaradi nepopolnega čipa v nizkih brzinah preveč omejen in mašina sploh ni dala vsega od sebe.
Kajenje je popolnoma odpravljeno. Mašina je veliko bolj prožna... vožnja včeraj proti domu ob 2h zjutraj je bila pravi užitek
Pač tko kot človek pričakuje od čipanega avta.
Po končnem test driveu je rekel da lahko čip še malo popravi, če želim, ker je videl da je še nekaj rezerve ~5-10HP. Vendar je rekel da potem lahko v najslabšem primeru pričakujem malo dimljenja. Na koncu se za to nisem odločil, je pa rekel da se bo gibal okoli Slovenije tudi čez kakšen mesec in se lahko dobiva in bo popravil malenkosti. Ta opcija je še posebej fajn ker nameravam namestiti front mounted intercooler in BMC CDA airbox, pa bomo potem še malce popravili detajle, da bo res tako kot se šika.
Zanimivo je bilo videti njegovo reakcijo, ko sem mu povedal kakšne so cene čipanja v Sloveniji...
Tudi pri "popustniških" cena okoli 300€ se je sam za glavo držal...
Vprašal sem ga ali je prpravljen narediti še kakšen remap za koga drugega, pa je rekel da ni problema, če je le dovolj interesentov. Pride v Slovenijo in zrihta... Za cene še nevem. Rekel je naj mu povem kateri avtomobili so v igri in bo povedal koliko. Ampk je alfist po srcu, njegov odgovor na vprašanje kakšne so cene me je res nasmejal: "If it is an Alfa then it is cheaper... if it is an Audi, it is a bit more expensive, but if it is a new Audi it is really expensive..."
Je pa sam rekel da on se predvsem ukvarja za JTDji ker jih pozna daleč najbolje.
Uglavnem če koga zanima, toplo priporočam...