Kakšno gorivo za turbo bencinski motor - Giulietta

Tehnične teme o modelu Giulietta

Moderator: Tehnika moderatorji

Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

MOL vozi iz Mađarske benzin.
Foggy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9326
Pridružen: Sr Okt 01, 2003 11:51 pm
Kraj: Ljubljana

Madžari se pa v veliki večini vozijo z Trabanti, zelo starimi Škodami, Ladami, itd.....kjer je kvaliteta goriva res zelo pomembna :mrgreen:
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Foggy oprosti, ampak te moram razočarat. Avstrijci in Mađari imajo najboljše gorivo tu naokoli, kar je potrdila tudi hrvaška neodvisna raziskava. Lahko si jo pogledaš tukaj: http://www.nemo-hr.com/?izdvojeno/124/a ... goriva/280

Če povzamem samo najvažnije:
Istraživanjem smo obuhvatili i benzinske postaje okolnih zemalja. Rezultati za Austriju i Mađarsku očekivano su dobri. Na obje crpke smo detektirali gorivo po Euro 5 standardu. Gorivo u Sloveniji na razini je hrvatskog prosjeka, čak i nešto malo lošije. Eurosuper 95 s Petrolove postaje u okolici Ljubljane ima 12 mg/kg sumpora, dok je analiza Eurodiesela pokazala 42 mg/kg sumpora. Analiza austrijskog goriva, Shellovog V-Power 100 i V-Power Diesela, pokazala je izvrsne rezultate po svim kriterijima. Uzorci uzeti na privatnoj postaji u BiH ponovno su pokazali vrlo dobar rezultat. Sa 23 mg/kg sumpora u Eurosuperu, odnosno 26 mg/kg u Eurodieselu, bosansko-hercegovački vozači ne moraju strahovati od onečišćenja motora.
Še tabela rezultatov vsebnosti žvepla:
Slika

Tukaj imaš potem še eno tako raziskavo, ki je bila malo bolj obširna, rezultati pa isto slabi za Petrol in OMW, ki sta na repu.

http://autoklub.jutarnji.hr/12-uzoraka- ... tu/674853/
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

Se pravi da bo odgovor 95 na Mol.

100-oktanski pri OMV je dražji.
Uporabniški avatar
stuhec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3153
Pridružen: So Jan 03, 2004 12:16 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: M Sobota, tel: 041 761446

več oktanov je manj bo porabe, tako da vprašanje kolk bo potem pri euru razlike na km
super
Uporabniški avatar
godlike
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 781
Pridružen: Po Mar 26, 2012 8:53 pm
Kraj: okolica MB

stuhec napisal/-a:več oktanov je manj bo porabe, tako da vprašanje kolk bo potem pri euru razlike na km

Čista laž, to so gostilniške debate, da se prodaja dražje gorivo.
Več moči da višja kalorična vrednost. Te pa ne določajo oktani. Oktani so pomenijo kakšno kompresijo prenese gorivo. Torej pri BMW-ju Z(se ne spomnim cifre), je strogo pisalo 98 ali več in če si tankal 95, je prišlo do klenkanja.

Povzetek, če je tvoj motor narejen za 95 in tankaš 100 ni razlike (ker ti iskra vžge gorivo, saj nimaš dizla) Če pa obratno pa lahko mašino poškuduješ.
Renault 4 GTL 1992
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2012
Ford Focus ST-Line karavan 1.5 (182) 2019
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1011
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Tako nekako. Za serijske, nizkoturažne bencinarje je 95 oktanov čisto dovolj. 98/100 oktanov se naliva v avte z motorji z višjo kompresijo. To pa so malo bolj divji turbaši in zmogljivi NA mopedi.

Pa temu tipu se očitno ne da več po prašnikih čohat in obuja stare teme. Ker očitno kaj bolj pametnega nima za počet :mrgreen:
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Uporabniški avatar
Gricko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 972
Pridružen: Če Sep 21, 2006 9:00 pm
Vozilo: 156Sw
Kraj: Ljubljana

višje oktansko število samo pove, kdaj / koliko je potrebno gorivo stisniti, da pride do samoužiga.
pri bencinarju pa samoužig ni dobrodošel, za vžig imamo svečko.

torej avti, ki imajo višje kompresijsko razmnerje potrebujejo bencin z več oktani (višja kompresija ti recimo da več moči)
če tankaš v avto 100 , ki je narejen za 95 nisi naredil nič
če tankaš 95 v avto z višjo kompresijo, ki potrebuje višjeoktansko gorivo ( 98-100), pa prihaja do samoužigov, kar avto zazna ( imajo senzorje za klenkanje) in ker mu to seveda ne odgovarja spremeni vžig ( ki ni več optimalen in posledično izgubiš "konje")
stari avti (vžig ni bil elektronsko krmiljen, niso imeli senzorja za samovžig-klenkanje ) pa so začeli klenkat, kar je lahko pripeljalo tudi do drugih, večjih težav

v osnovi kot je @godlike povedal - če je tvoj motor narejen za 95 in tankaš 100 ni razlike , če je obratno izgubiš konje- tankaj, tisto, kar je predpisano in bo!
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

V bistvu je tako, da je razlika med 95 in 100 oktanskim bencinom primarno v poimenovanju in pa v vsebnosti etanola, ki je gorivu lahko zakonsko primešan.

Zelo poenostavljeno: 95 oktanec mora imeti zakonsko 95 oktanov ali več. 100 oktanec pa minimalno 98 oktanov ali več. Poimenovanje goriva nima nobene veze z dejanskim oktanskim številom.

Vsebnost etanola: 95 oktanec ima lahko do največ 5% etanola primešanega. Slabost etanola je vezanje vode nase, kar pomeni degradacijo goriva skozi čas in pa nižjo kalorično vrednost. 100 oktanec ima načeloma 0,5-1% etanola primešanega saj bi drugače ne dosegal višje kalorične vrednosti. Zakonsko predpisano doseganje vsebnosti bio se naknadno doseže z visoko vsebnostjo naprednih biogoriv kot so MTBE, ETBE itn. ter z dodatki za višjo stabilnost. Iz tega pogleda je 100 oktanec dosti bolj kvalitetno gorivo in stabilno na dolgi rok.

Na slovenskem trgu se prodajajo različni bencini iz različnih virov večinoma tudi na različnih črpalkah istega ponudnika, vsak proizvajalec goriv pa izdeluje za določen trg specifične izdelke.
Uporabniški avatar
stuhec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3153
Pridružen: So Jan 03, 2004 12:16 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: M Sobota, tel: 041 761446

par let nazaj testiral s razlicnimi oktani in različne črpalke
s vec oktani naredil vec km
najbolj se je obnesla agip, sam je ni vec :mrgreen:
spet nič pametnega :-({|=
super
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Agip/Eni = MOL od leta 2016 dalje

Se pa "kvaliteta" goriv pri nas spreminja minimalno 2x letno zaradi vremenskih pogojev, pri bencinih pri parnem tlaku in na dizlu pri CFPP vrednosti.
Odgovori
  • Informacija