NOx afera (trenutno VW)

kar vam pade na pamet
Odgovori
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Nič dramatičnega se zaenkrat še ni zgodilo za vw.
Za zaposlene v proizvodnji pa kar veliko, predvsem jih je vse skupaj udarilo močno po žepu (tako na mesečni kot letni ravni). Enako močan udarec je dobila za svoj proračun dežela, solastnica VW-ja (zaprli so nekaj šol, ukinili določene programe itn.).
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Sodišče odložilo odločitev v zadevi popolne prepovedi Euro5 dizlov v nemških mestih: http://www.rtvslo.si/zabava/avtomobilno ... ila/446820" onclick="window.open(this.href);return false;
tomasso
Alfist
Alfist
Prispevkov: 416
Pridružen: Ne Jan 05, 2014 11:01 pm

Kolikor sem razumel poročila na ARD sodišče odloča o tem ali bo mestnim oblastem omogočena prepoved - sodišče samo ne bo na splošno prepovedalo dizle. Večina mest ki ima prekoračene vrednosti dušikovih oksidov in jim že grozijo kazni ES, se bolj nagiba k alternativam (npr. 5o eur za enkratni vstop v mesto po vzoru Londona, gratis mestni javni prevoz..).
Medtem so novinarji razkrili zamolčano študijo, ki dokazuje škodljivost dušikovih oksidov tudi pri znatno manjših količinah kot je dovoljenih 40 mikrogramov.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Sodišče odloča o tem ali so že sprejete prepovedi v nekaterih mestih (recimo Stuttgart) skladne z ustavo in ostalo zakonodajo. Prepovedi torej že so, samo še niso v veljavi zaradi procesa v teku.

V kolikor pa bi bil sprejet sklep, da takšne prepovedi ne kršijo ustave ali ostalih zakonov, pa bi jih uveljavila večina mest, ki imajo že danes močno povišano koncentracijo NOx. Veljala pa bi samo za Euro5 in manj dizle, ne pa tudi za Euro6.
RED_line
Alfist
Alfist
Prispevkov: 267
Pridružen: Če Mar 18, 2010 11:18 am

obstaja kakšna internet stran kje se da preverit kje ta omejitev obstaja?
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Nemško ministrstvo za transport je obvestilo Porsche ta teden o tem, da morajo vpoklicati in urediti vse nove Euro6 dizel Macane in Cayenne, ker so spet odkrili vgrajeno prepovedano programsko opremo za umetno zniževanje emisij NOx.

Porsche je v javnem pismu spet priznal, da še naprej vgrajuje goljufivo programsko premo v svoja vozila s TDI motorji.

Gre za 60.000 komadov v EU prodana do danes.

Zaradi tega je prejšnji teden moral Audi ustaviti prodajo A6 in A7 modelov z dizelskim motorjem.

(vir Bloomberg)

Druga novica pa se nanaša na takoimenovani software fix dizlov in tisto mrežico za zrak, za katere so zdaj tudi uradna testiranja ugotovila, da ne pomagajo popolnoma nič in so odredili VW-ju, da mora v vsa vozila namestiti dejansko opremo za čiščenje emisij, kar bo po podatkih po vozilu stalo od 1000 do 3000€.

Detajli še niso znani, tudi ni znano kdo bo nosil stroške (VW koncern ali lastniki vozil).
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9772
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Dizlom še ni odzvonilo

Zaradi vse strožjih okoljevarstvenih norm – predvsem na področju dušikovih oksidov – dizelske motorje vse bolj izpodrivajo učinkoviti bencinarji in različni hibridi. A dizli še niso rekli zadnje besede.


Nedavna afera z Volkswagnovim goljufanjem pri meritvah izpustov izpušnih plinov njihovih dizelskih motorjev, Dieselgate, je prav gotovo vplivala na priljubljenost dizlov. Nemci so pod težo dokazov priznali napako, plačali kazen, v razumnem roku bodo popravili oziroma nadgradili prizadete motorje in opeharjenim kupcem čez lužo ponudili kompenzacijo. Afera je dodobra pretresla nemškega giganta in celotno avtomobilsko industrijo, podobnim obtožbam, govoricam in špekulacijam o goljufanju pri izpustih oziroma prirejanju rezultatov meritev se niso izognile niti številne druge avtomobilske znamke.



Čiščenje je zahtevno in drago
Čiščenje izpušnih plinov dizelskega motorja v skladu z aktualnim standardom Euro 6 je tehnično precej zahtevno in drago (z uvedbo strožjih standardov bo le še zahtevnejše in dražje), zato so dizelsko gnani avtomobili praviloma nekaj tisočakov dražji od primerljivo zmogljivih vozil z bencinskimi motorji. Z zmanjšanjem delovne prostornine (downsizing), uvedbo prisilnega polnjenja in neposrednega vbrizga goriva so bencinarji postali varčnejši kot nekoč (po drugi strani tudi dražji) in so se s porabo goriva že precej približali dizelskim motorjem. A ti imajo v rokavu že pripravljene nove adute!



Vbrizgavanje pod višjim tlakom
Ena izmed rešitev za čistejše dizelske motorje je izpopolnjen sistem skupnega vbrizga (common-rail) in piezo injektorjev, ki gorivo vbrizgavajo pod tlakom kar 2.500 barov. Skupaj z zelo natančnim prilagodljivim krmiljenjem ventilov je tako mogoče povečati število vbrizgov v enem taktu in še natančneje odmeriti količino vbrizganega goriva. Poleg tega je zadnji vbrizg izveden že po zgorevanju glavnine goriva v valju, vžge pa se šele v katalizatorju in s tem omogoči, da se ta hitreje ogreje na delovno temperaturo in začne pretvarjati dušikove okside. Raziskave so pokazale, da ta vbrizg ogrevanje katalizatorja skrajša za okoli osem minut, kar pomeni skupno zmanjšanje emisij dušikovih oksidov na 37 odstotkov pod raven, ki jo predpisuje nov način merjenja po standardu WLTP.



Na pomoč priskoči elektrika
Druga možnost je uvedba manjšega hibridnega sistema, pri katerem alternator shranjuje energijo med zaviranjem in nato pri večjih obremenitvah priskoči na pomoč dizelskemu motorju. Nenaden močan pritisk na stopalko za plin namreč opazno dvigne raven dušikovih oksidov v izpuhu. Omenjeni hibridni sistem to prepreči, saj je zaradi njegovega posega v teh ključnih trenutkih dizelski motor precej manj obremenjen. A to bo resnično zaživelo šele ob uvedbi električnega sistema z napetostjo 48 V (o prihajajočem novem standardu pišemo v posebnem članku), saj alternator/motor ne bo imel več zgolj dva kW moči, temveč 10, 15, 25 kW ali več, kar je pomemben prispevek dodatne moči. Obenem pomembneje vpliva na manjšo porabo goriva oziroma znižanje emisij v izpušnih plinih.



48 voltov v novem audiju A8
Takšen sistem blagega hibrida pri vseh svojih motorjih uporablja novi audi A8, katerega primarni električni sistem temelji na 48 V. Sprva je na voljo z dvema prisilno polnjenima motorjema V6; dizelskim 3.0 TDI z 210 kW (286 KM) in bencinskim 3.0 TFSI z 250 kW (340 KM), kasneje se jima bosta pridružila še osemvaljni 4.0 TDI in dvanajstvaljni 6.0 W12. Zmogljiv alternator oziroma zaganjalnik ima moč 12 kW, kar z izpopolnjeno funkcijo start/stop omogoča mehak zagon motorja, rekuperacijo energije in jadranje (vožnja z ugasnjenim motorjem z notranjim zgorevanjem). Njegov prispevek k manjši porabi goriva – po Audijevih besedah v realnih voznih pogojih – je vse prej kot zanemarljivih 0,7 litra na sto kilometrov.



Prihaja čas blagih hibridov?
Omenjeni sistem opazno poceni hibridno tehnologijo, ki bo tako postala širše dostopna v vse več avtomobilih. Poleg tega višja napetost odpira druge možnosti uporabe, kot je, na primer, električno gnan turbinski polnilnik. Klasični, ki ga poganjajo izpušni plini, ima rahel zamik, zato je odzivnost motorja pri nenadnem pospeševanju slabša. Voznik tako še močneje pritisne na stopalko za plin, kar vpliva na porabo goriva in emisije. Pri Boschu poudarjajo, da je glavna smer razvoja zmanjšanje porabe goriva, emisij škodljivih plinov in vsebnosti trdih delcev ter povečanje odzivnosti motorja in s tem povezane boljše vozniške izkušnje.

Vir: AvtoFokus, http://www.avto-fokus.si/Tehnika/Dizels ... odzvonilo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
marko vitas
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 194
Pridružen: Ne Okt 30, 2016 11:56 pm

Naša civilizacija je prežeta z licemerjem. :roll: Zato se bojim, da je gonja proti dizlom še ena v vrsti davka na brade, Ceausescujevih olagum, premikanja časa, gonje proti kadilcem ipd ... Mar bo v bodoče tudi vlačilce in avtobuse poganjal bencin?

Imejte se lepo, Nataša
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9772
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Težave za nemško trojko, je v igri kazen v višini več milijard evrov?

Evropska komisija je objavila prve izsledke preiskave, kjer naj bi ugotovili, da so Mercedes, BMW in znamke v pod okriljem Volkswagna, omejevali konkurenco pri razvoju tehnologije za zmanjševanje izpustov emisij.

Uradniki pri EU so s preiskavo začeli leta 2017, njihovo brskanje po dokumentih pa je segalo vse do leta 2006. Ti so prišli do ugotovitve, da so se omenjeni proizvajalci bojda medsebojno dogovorili o omejitvi rabe Adblue pri dizelsko gnanih vozilih, hkrati pa naj bi namenoma zadrževali razvoj filtrov za trdne delce pri bencinskih motorjih.

"Posledično evropski potrošniki morda niso imeli možnosti kupiti avtomobilov z najboljšo razpoložljivo tehnologijo. Proizvajalci imajo sedaj priložnost, da se odzovejo na naše ugotovitve," je dejala evropska komisarka za konkurenčnost Margrethe Vestager.

Zdaj pri EU čakajo na zagovor vseh vpletenih, v kolikor ti ne bodo dovolj tehtni, bodo v Bruslju početje proizvajalcev primerno sankcionirali. Govori se, da bi ti lahko izstavili kazen za nekaj milijard evrov.

Vir: Avtomanija, http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=3&id=19170" onclick="window.open(this.href);return false;
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
J1897
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 639
Pridružen: Če Sep 03, 2009 11:23 am
Vozilo: Alfa Romeo Brera
Kraj: Tolmin

Ne vem zakaj se mi dozdeva, da bodo spet tepli oslovsko senco...dokazi gor ali dol :roll:
RED_line
Alfist
Alfist
Prispevkov: 267
Pridružen: Če Mar 18, 2010 11:18 am

1. prislit nas hočejo da vozimo električne avte
2. vsak električnega avta ne bo mogel kupit - manj prometa na cesti za elito
3. zaradi tega se bo zvišala cena elektrike in ovce ne bodo imeli niti za polnit telefon
4. slučajno zaradi "afere" so začeli omejevat dizle v centrih
5. kamjonov, vlakov, ladij in strojev niti ne omenijo. hja, oni pa sploh ne onesnažujejo.
bobo69
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 103
Pridružen: So Jan 09, 2010 9:23 pm

Upam si trditi, da je večji delež dizlov pri nas "optimiziran", umaknjen dpf filter, blindiran egr itd in tako ne dosegajo niti euro 5 norme. Vsakodnevno srečujem novejše avte za katerimi se ob pospeševanju vleče oblak črnega dima in smrad.
Tele dizle bi morali še bolj obdavčiti.
Odgovori
  • Informacija