Bild piše, da je notranja revizija že pokazala dopise s strani firme Bosch, ki je VW že leta 2007 opozarjala, da kar počnejo je kaznivo in goljufija. Avtor zloglasnega softwarea je namreč ravno Bosch, ki ga je VW-ju izdelal za testne namene, VW pa ga je potem vgrajeval 9 let v svoja dizelska vozila, da mu ne bi bilo potrebno razvijati učinkovitega sistema za čiščenje izpuha. Tako so na vsako prodano vozilo prihranili cca. 300€ na stroških, kar pri 11 milijona prodanih vozilih znese ohoho denarja
Kasneje leta 2011 so vodstvo o tem opozorili tudi VW-jevi interni inženirji, ki so vedeli kaj počnejo in se zavedali, da je to kaznivo.
In toliko o tem, da gospodje pri vrhu niso vedeli čisto nič od tega
http://www.bild.de/geld/wirtschaft/wirt ... .bild.html" onclick="window.open(this.href);return false;
V EU se je zadeva pometla pod preprogo, ker tukaj ne veljajo 1. tako strogi predpisi kot v ZDA (oz. zvezni državi Kalifornija, kjer te teste izvajajo rigorozno na dve leti na vsa vozila) in 2. firme niso odgovorne za kazenske zadeve kot v ZDA, kjer je firma=oseba vključno s kazenskopravnimi posledicami in ugodnostmi. Zna se torej zgoditi, da bo kar nekaj vodstvenih ljudi iz VW-ja šlo v zapor za 6 mesecev do 10 let, kolikor je zagrožena kazen za goljufijo v ZDA (pokazatelj je recimo primer Enrona ali Madofa, kjer so vodje kazensko odgovarjali za goljufijo).
Kot kaže pa se denarni kazni tudi ne bodo izognili kar tako. V EU je zadeva bolj ugodna za VW, ker ima veliko svojega kadra na visokih položajih v EU komisijah, EU organih in nemški vladi.
Med tem je recimo včeraj nemška ministrica za okolje rekla, da so čisto vsi vedeli, da TDI motorji ne izpolnjujejo nobenih okoljskih zahtev, da pa to ni stvar njenega ministrstva, pač pa ministra za promet, ki pa je tiho že odkar je zadeva prišla v javnost in je izginil neznano kam.
Že recimo ADAC je VW vrgel na vseh testih, ko so jih testirali po principu RDE (real driving emissions), toda potem so RDE princip opustili in upoštevali spet stari laboratorijski cikel merjenja za katerega je bila programska oprema tudi napisana.
EPA pa je VW o tem prekršku obvestila že v začetku leta 2014, ko so opravili meritve preko ICCA-ja, ker so začeli v ZDA z agresivno kampanjo o svojem čistem dizlu in so jih ljudje prijavili zaradi zavajanja potrošnikov. Ko so stvar potem dali v preiskavo so prišli do zdaj že javno znanih ugotovitev. VW je potem sklenil, da bo cca. 480.000 defektnih vozil vpoklical in popravil, a se 1 leto in pol ni nič ukrepalo, zato je EPA udarila javno po njih.
FCA, PSA, Japonci, Korejci in Ameri so za zdaj še tiho. Nekateri (BMW, MB) so že rekli, da so angelčki in nimajo nič s tem, čeprav je BMW že padel na EU RDE testu (11x je presegel mejno vrednost), v ZDA pa ima vgrajene dodatne sisteme za čiščenje izpuha, ki jih v EU nima