Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV by Killergame - part 2

Slikice vaših jeklenih konjičkov
Odgovori

Katero barvo izbrati za 164?

Rdeča!
66
73%
Črna!
24
27%
 
Skupaj glasov: 90
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Pri nas če olje 10W-40 v vsakodnevni uporabi izkoristiš vsaj za 1/3 njegovih zmogljivosti, si car!
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

Filip ne kompliciraj tolk no, olje si si napacno zbral ce mene vprasas, 5w50, 10w50 bi bil moj izbor.
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

So pri Busso-tih z dvoventilsko tehniko prevelike tolerance za 5W olja. Ga bo kar dobro srkalo.
Uporabniški avatar
Killergame17
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2974
Pridružen: To Apr 07, 2009 7:33 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2 1990 in Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 2005
Kraj: Brežice
Kontakt:

5W sploh ni varjante. Kot je reko damijan bi žro čist preveč olja.

Avto bo vožen samo nekje marec/april-september/oktober. Ko bo vsaj 15°C+ se ogrelo.

Ne vem zakaj bi kaj drugega probaval, ker ne vem če je dal kdo več 12V motorjov čez kot Jim.
Alfa 164 3.0 V6 12V QV Q2
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 16V 2005

Spletna trgovina z avtodeli Alfa R
http://www.alfa-parts.net
http://www.facebook.com/shop.alfar
http://www.facebook.com/Italianengineworkshop
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

To bi pa prav rad slišal neko dobro razlago glede 5W in višje porabe.

Na prejšnji strani sem zapisal kaj pomenijo te številke, in se nikakor ne sklada s to trditvijo glede porabe olje. 5W-xx olje je, ko je hladno tako ali tako bolj viskozno kot xxW-50 olje (ko je ogreto).
Poraba olja med 5W-50 in 20W-50 mora biti enaka (oz. zelo podobna, saj med dvema različnima oljema enake gradacije tudi nikoli ni enaka poraba), saj sta pri delovni temperaturi enako viskozna.


Kot je rekel Binji, v Grčiji je neprimerno toplejše podnebje kot pri nas, in pri nas se nad 10W-xx olja praktično ne daje v nobene motorje, Jim gor ali dol.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

5W50 ima veliko več dodatkov ki skrbijo da ima olje širok razpon viskoznosti.
To so dolge molekule, ki se mrzle skrčijo v spiralo, ko se segrejejo pa se raztegnejo in povečajo viskoznost.

Te molekule imajo slabo lastnost da se s časom, temperaturo in mehanskimi obremenitvami "prelomijo" in ne opravljajo več svoje funkcije v enaki meri kot pri novem olju. Posledično ti ostane zelo redko olje, ki pri visokih temperaturah bolj spominja na 5W30, kot pa 5W50.

Obrabljeno 5W50 olje, bo veliko redkejše po določenem času uporabe, kot pa 20W50.

5W50 olje je v osnovi veliko redkejše (tukaj govorim o osnovnem materialu, o bazi brez aditivov), da dosega tistih 50 ko je segreto skrbijo samo aditivi, ki pa imajo omejejno življensko dobo (in ne, to ni 20.000km).

In ja, motor bo imel višjo porabo olja, kadar boš uporabil 5W50, namesto 20W50.
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

To vse drži, ampak če redno mejavaš olje (kar verjamem da Filip bo), to ni problem, sploh pri sodobnih oljih kvalitetnih proizvajalcev. Drugo bi bilo če bi vlekel intervale predolgo, ali pa redno obiskoval dirkališča (kar Jim najbrž počne, zato pa uporablja olje z manjših razponom med viskoznostjo).

Jaz ravno iz tega razloga svoje 5W-50 menjam ko pride čez 10.000 km.
Zadnjič spremenil lizard, dne Pe Apr 20, 2018 11:00 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ni problem samo v izrabi aditivov. Osnovni material 5W50 olja je redkejši, manjše molekule, kar je v osnovi glavni razlog za višjo porabo olja.
To da se aditivi izrabljajo je samo še dodaten problem, ki nastane po kakih 5000-10000km.
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Nekako dvomim... vsaj pri sebi kaj takega ne opazim, niti nisem v nobeni literaturi prebral da bi to bil tako zelo velik problem kot ga želiš predstavit, sploh pri normalni uporabi avta.

Kakorkoli že (ker vem da je skorajda nemogoče s tabo priti do konca :)), 10W-50 je tisto kar bi po mojem Filip moral uporabljat, ki je optimalen kompromis med hladnim zagonom in športno vožnjo.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Res si pravi biser...
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Hah, hvala. ;)

Se pa vsaj ne potuhnem brez odgovora za par dni na forumu ko mi kdo pokaže da sem se motil - kar je nekako že tvoj trademark.

Nima smisla da zameriš, če dvomim v to, da neko moderno in kvalitetno olje 5W-50, kot je npr. Motul Sport, tako hitro izgubi svoje lastnosti kot se mi zdi, da hočeš to predstavit. Dopuščam pa možnost da se motim.

Absolutno se pa seveda strinjam, da na daljši rok bo poraba olja pri 5W-50 začela hitreje naraščat skozi interval kot pri 15W-50, samo koliko pa bo to sploh opazno v praksi pri avtu, ki bo pravilno vožen in imel redne menjave olja, je pa druga zgodba.

Jaz bi ravno zato v tem primeru dal prednost boljšemu hladnemu zagonu, saj se pri le tem motorni deli zelo obrabljajo, in ravno zato pač 10W-50, ker je v tem primeru odličen kompromis.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Pri zagonu se deli ne obrabljajo tako hudo. Če ostane le tanka plast oljnega filma je dovolj. V olju pa so tudi dodatki ki preprečijo kontakt, kovina-kovina. Včasih je bil to cink, kaj pa notri danes dajo ne vem. Kaka molibdenska župa je verjetno še boljša, to so pa limiti kar se da.
Tendenca po nižjem žveplu in pepelu v gorivu (oboje maže, pepel je cink, fosfor aditivi) pomeni, da se nadomešča z drugimi materiali ki pa niso nujno boljši.

Pri novih mašinah, ko vsi ventili delajo in imajo še variabilno pumpo za olje nabije tlak preden se mašina do konca zažene.
Problem zagonov je v tem da je filter v bypassu, drugače bi ga zmečkalo. Šele ko se segreje, filter filtrira, prej pa nič, gre vse mimo.
Minimalni tlaki za mazanje gredi so 0.6bar, delovni je pa 3bar in naprej, rezerve je doooosti

Današnja olja se delajo kot fižolova župa. Osnova je redka, rezultat na koncu pa je tak da lahko kruh namakaš pa se ne razmoči.
Voda, kisline, izpušni plini (sploh z EGR) razkrajajo olja. Ker je pri sintetiki in zelo redkih mineralcih osnova olje ki je skoraj voda, se notri nameče plastifikatorje ki zravnajo krivuljo viskoznosti. Pri amortizerjih to npr. pomeni da enako absorbira hladen in topel, pri motorju pa da so pretoki konstantni.

S časom se ti plastifikatorji skurijo in zgubijo svojo elastičnost in ostane samo zelo redka župa, pri kateri pa se ne maže nič več. Skurjene zadeve pobere filter ali pa se nabirajo po kanalih.

Letalstvo je pogrutnalo da SAE olja, kjer sprememb viskoznosti ni, ne prinašajo nič drugega kakor višjo ceno in probleme in grejo nazaj na mineralna. Mineralna čez čas ratujejo čedalje gostejša, kar ima spet svoje probleme.
Najbolj kritični so tako ali tako intervali, ne tip olja. Tankaš tistega ki je za slovenski temperaturni rang, kaj več pa ne rabiš razmišljati. No, mogoče se izogibaš Špar-Akcija motornim oljem.

Hladen zagon je tako ali tako samo par minut, z trenutnim GW pa teh hladnih zim v sloveniji sploh ni več. Po zimi je obraba mašine 10x večja pri zagonih. Tovrnjaki, busi ipd. stroji tankajo najcenejšo brozgo in delajo po 500.000 in naprej.
Za nek port injection bencinar olja sploh niso kritična. Saj namreč motor skoraj nima, tlaki so nizki. Tankaš neko normalo in voziš. Nek doktorat iz tega ni potreben. Če bi hotel meriti obrabo daš olje testirat ustreznem laboratoriju kjer ti bodo povedali kolikšna je prisotnost svinca (iz ležajev), medenine (ležaji, puše), kislin itd...
Če vsaj nekako normalno skrbiš za motor ti bo stroj preživel pločevino. Pa ne tipov olja preveč menjat ker se motor vsakič obrablja na druge tolerance potem. Če ne kuri, kadi ipd. uporabljaj in vozi. Avto je narejen za peljat ne za doktorirat, pa čeprav pri teh alfah zgleda včasih obratno. ](*,)
Uporabniški avatar
Killergame17
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2974
Pridružen: To Apr 07, 2009 7:33 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2 1990 in Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 2005
Kraj: Brežice
Kontakt:

No sam ne se skregat zdej kej prosim :)

Sem vsa mnenja prebral, na koncu se bom pa itak odločil za tisto, kar se mi bo zdelo najbolj primerno.

5W olja kot pravi tudi tribes, so preveč redka za ta motor in njegove tolerance. Že tovarniško ni bil predviden motor za to, ka šele po 30 letih gonjenja in obrabe materialov. Drugo je 24V, ki je čisto drugačen motor in novejši, druge tolerance, materiali, itd.

Jz sem mnenja, da more bit za ta motor bolj gosto olje, da prepreči pretirano obrabo starega, malenkost zluftanega motorja, dokler se zadeva ne segreje in materiali raztegnejo. Mrzlega se pa itak nikoli ne bo stiskalo, olje se bo pa menjalo na 10.000 km ali pa še manj, če se v teh parih mesecih ne bo obrnilo teh kilometrov.
In ja grčija je drugo podnebje. Ampak tudi pri njih ni pozimi skos 15-20°C plusa. Jim pa tudi nima 75 samo za dirkat. Sploh sedaj, ko več ni tko mlad se verjetn več tako vozi okoli, kot po progi :)

Tujina forumi se vsepovsod uporablja za stare V6 12V motorje 10W40, 10W50, 15W50 in 20W50. Največ od vsega pa 20W50 (Valvoline VR1 racing).
Alfa 164 3.0 V6 12V QV Q2
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 16V 2005

Spletna trgovina z avtodeli Alfa R
http://www.alfa-parts.net
http://www.facebook.com/shop.alfar
http://www.facebook.com/Italianengineworkshop
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

no jaz ti priporocam 10w50 vseeno. 20w je malo prevec po mojem mnenju. Sem pa zdej v svetu mehankarije in tuninga in zgonjeni 2.0 turbo bencinarji pozrejo manj 15w50 ali 20w60 olja kot pa 5w50. Sevda pa ma turbo motor ze v osnovi vecje tolerance in olje se tudi bolj segreje ob obremenitvah.

Filip tvoj motor bo imel kar dobre tolerance zato ti priporocam 10w50, se vedno ga lahko potem menjas z drugim ce bi se v pol leta voznje pokazala pretirana poraba (mislim da ce ga bos tako skrbno sestavil kot si si zamislil bo v pol leta in recimo 5000km porabil pol litra kar je normalno za tak motor)
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Saj če je problem obraba pri zagonu, noter el. oljna pumpa in webasto pa je problem forever rešen: Tako kakor so imeli to rešeno tanki T-34 (Samo el. pumpa). Pa jim še vedno ni pomagalo pri rekordni obrabi mašine, ki je zdržala reci in piši samo 500km.
The V-2 diesel engine which equipped T-34s and KV-1s was still suffering growing pains. At that time its designers were struggling to extend the diesel’s service life to 100 hours, but in reality it seldom lasted more than 60. The engine of the T-34 which was tested at Aberdeen broke down at 72.5 hours, of which 58.45 were under load and 14.05 were while idling. The KV’s diesel lasted 66.4 hours. One of the deficiencies of the B-2, besides a short guaranteed life, was an increased fuel consumption (12% above norm), and, especially, a completely unacceptable over-consumption of oil, which exceeded existing norms by 3-8 times! Therefore the range of a T-34 in 1942 was limited not by fuel, but by oil: according to the averages at that time from the technical department of the People’s Commissariat for Tank Production, a T-34 carried enough fuel for 200-220 kilometers, but oil for only 145. At the same time German and American tanks didn’t require any additional oil; it was simply changed every 2,000 kilometers.”
:mrgreen:

Ne moreš z oljem reševati kar je mehansko fuč. Gre sicer do neke mere, samo je neproduktivno.
Če imaš notri nove puše, nove obroče in imaš valje brušene bo poraba olja čisto minimalna. Malo je razjahano okoli odmičnih, samo ne spet toliko in tisto olje gre samo v recirkulacijo. Tlak olja bo sicer malo nižji ampak če je nad specifikacijo samo tankaj kar je priporočeno. Gostejša olja nabijajo tlake, mogoče je malo bolje kjer je tlačno mazanje, tam kjer se maže pasivno s klinom pa je slabše ker so pretoki nižji in izgube zaradi gostejšega olja višje. Temu dodaj še to da se bo avto dlje segreval do polne filtracije pa nisi naredil skoraj nič. Avto se je dolgo pred tem zanemarjal in obraba je pogostoma samo one-way trip. Kot takrat ko lastniki nevzdržujejo dokler nekaj ne zaropota, potem pa nalijejo notri najboljše olje kar se da. Škoda je že narejena ..

Iz starega bloka in glave pač ne moreš narediti nove mašine, razen če vse povrtaš na nadmere, notri nove puše noter itd. Ovalnost cilindra in konus bo vedno prisoten če ne povrtaš v celoti in daš notri nove bate. Potem boš pa rihtal še kaj ? Vso inštalacijo, ki je preparela na večih mestih, loputo, kjer ima os zagotovo zračnost, vse cevi za vodo, ker so stare, notranja pečka ker zagotovo vsaj malo pušča. Če greš v detajle da hočeš obnoviti v original stanje bo potreben veliko večji vložek, tu je pa samo optimum investicije:uporabnosti in dobro olje je nekako še najcenejše od vsega. Tistih 10-20€ več res ni nek hud strošek 1x na leto, že država ti pobere 10x več.
Odgovori
  • Informacija