Sem rešil tudi volan, Po 10 urah službe in 4 urah v kanalu, ti malo odpovejo možgani
kot se se že naučil, je najbolje takrat ko se zaletiš v zid in ti nekaj ne gre skupaj, pustiš vse skupaj in nadaljuješ naslednji dan. V petek sem klical na servocom če obnavlja pumpe, je rekel da naj najprej dobro prezračim sistem, ker pumpa tudi če par minut laufa na suho ne more kar tako odpovedat. Potem sem še enkrat dobro prezračil sistem in glej ga zlomka, volan je tih, kot bi bil električen
.
Zdaj pa kratka obnova velikega servisa:
Motor je nazaj v avtu in dela. Vmes sem imel kar nekaj težav, ampak se je vse rešilo. Uspelo mi je naredit tudi neplaniran strošek nakupa novega hladilnika klime. Ker se mi je pri starem odlomil en vijak, sem pri vrezovanju novega navoja uspel z navojnim svedrom naredit luknjo v hladilnik
Ob menjavi zobatega jermena sem poleg komplet garniture jermena menjal še vodno črpalko (stara je imela plastičen impeler) oba semeringa na glavni gredi, vse 4 semeringe na odmičnih. Vse oringe na ceveh vode (viton) (ko sem snemal vodno črpalko, se mi je snela cev do termostata, nakar sem ugotovil da so vsi oringi plastični od vročine), ter seveda tesnila pokrova ventilov. Zamenjal sem ležaje na alternatorju, štarter je bil servisiran pred 20kkm.
Pri razdiranju sem ugotovil naslednje napake:
napenjalec zobatega jermena je bil preveč ohlapen (skoraj 1cm na indikatorju napenjalca, verjetno delno tudi posledica 6 let in 40.000km)
sesalna odmična na zadnji glavi cca 5 stopinj glavne gredi (10 stopinj odmične) za fazo
- pred podiranjem
vijak za fiksiranje napenjalca podložen z 1mm tenko podložko, ki se zvila in naredila odtis v napenjalec
- napenjalec
2 kabla za vžigalne tuljave stisnjena med plastiko na pokrovu ventilov.
Pri sestavljanju sem naletel na težavo da je sesalna odmična kljub camlocks om in 2x ponovitvi celotnega postopka, po 5 obratih motorja ostala 1-2 stopinji zadaj. Potem sem pri napetem jermenu "losal" samo to jermenico fiksiral odmično ter zategnil nazaj. Od takrat naprej je bilo ok.
Ker nimam 3/4 moment ključa sem za zategovanje jermenice glavne gredi uporabil dolg vzvod in na koncu potezno tehtnico ( 30kg na 94 cm ročice). Sedaj bom šel nekam, da na pištolo zategnem na potreben moment.
- priprava za zategovanje glavne gredi in fiksiranje motorja :)
Mogoče nebi bilo potrebno vleči ven motorja, prostora je tako malo, da ne vem kako lahko to narediš v avtu. Ob tem sem preveril še en kup stvari ki jih drugače ne moreš. Ob tem sen naletel še na nekaj potrganih navojev, kar pač vzameš v račun. Ugotovil sem da je nekdo že odpiral menjalnik, polno silikona na spojih. Na izstopni gredi in na polosovini sem našel pod ohišjem semeringa kuglice silikona.
Finančna rekapitulacija pokaže za 900€ materiala z 35% popustom, ur nisem beležil, jih pa ni bilo malo. Skratka ni poceni šport. Ko rešiš vse probleme, občutka ko motor zapoje v avtu, ne more kupiti niti mastercard