Italjanski del voznega parka by grega983

Slikice vaših jeklenih konjičkov
Odgovori
Uporabniški avatar
Dejch
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2225
Pridružen: To Jun 08, 2004 9:26 pm
Vozilo: Avant2Go

Jaz bi te nekaj prosil. Namreč, vidim, da pridno rihtaš in da ti tudi to gre od rok. Lahko bi pač napisal in dodal slike za postopke rihtanja.

Kakor vidim si dosti rje saniral. Pa bi lahko recimo prvo pokazal katero orodje pa material si uporabljal, potem postopek s slikami itd.

Meni bi pomoje to zelo prav prišlo, ker nimam pojma, naučit praktično se nimam nikjer, ker vse ljudi, ki poznam tega ne znajo pa bi se tako naučil, pa pomoje nisem edini. :P
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Torej ..... kateri del te zanima ?

Vse kar delam okoli kleparije in priprave za ličarja je v osnovi sila enostavno, uporabljeno orodje ni nič posebnega, potrebno pa je kar nekaj dobre volje in potrpljenja.

Orodje za odstranjevanje barve je flex ali več njih - ko si preveč zagret in delaš več ur, je dobro imeti vsaj dva različna, da z enim delaš, drugi pa se hladi. S tem ne pregrevaš materiala, ki ima zato daljšo življensko dobo.
Potrebuješ pa še več različnih brusnih plošč

Slika

Zgoraj levo - žičnati disk - sila uporaben za neravne površine in površine, kjer je nanešen še kakšen nekompakten premaz (bodišuc npr.). Ni pa prijeten za uporabo v vročih poletnih dneh, saj rabiš obvezno uporabljati zaščitna očala (šrapneli), zaželjene so pa še rokavice, dolge hlače in pa dolgi rokavi.
Zgoraj desno - v osnovi polirna plošča za RF, je pa fenomenalna za odstranjevanje barv na ravnih flehah. Imel sem jo pač pri roki, ker me je firbcalo kako se obnese :lol:
Spodaj levo - ista stvar, le pločevina pod njo se zna malenkost bolj zagreti
Spodaj desno - pussy varianta zgornje leve. Gre odstranjevat barvo z njo, je pa potrebno biti bolj grob in pa bolj uničevati ležaje na flexu


Kar se tiče samega postopka odstranjevanja barve in zaščite za tem. Opisal bom postopek, ki se ga sam poslužujem in mislim da je dovolj dober, da je naslednjih kar nekaj let mir.

Prvo z opisanim orodjem do golega odstranim barvo. Vmes še kakemu ličarju mamo j..em zaradi debeline kita .... ker je recimo po brušenju strehe na 33 garaža zgledala takole ...
Slika

Pločevina pa naj bi zgledala takole ...
Slika
Slika

Po vsemu otepanju praha sledi faza še večjega osveževanja besednega zaklada ko ugotoviš, da je bila pločevina deležna površinske rje, ki pa je pločevino že načela, da je le ta porozna. V tej fazi je dobro imeti na zalogi Wurtha. To je namenski pretvornik rje. Premažeš rjavo fleho, ki še ni hin, je pa porozna in je nimaš namena odrezati in zamenjati. Počakaš uro, dve ali več (odvisno od temperature okolja)
Slika
Idealno je, če te faze ni in naslednji sloj naneseš direktno na zdravo pločevino. To je garant za trajno zaščito.

V nadaljevanju nanesem dvo komponentno temeljno barvo v dveh slojih. Barva in trdilec se zmešata skladno z navodili proizvajalca, če pa barvaš s pištolo pa je potrebno po občutku dodati razredčilo. Ampak nikakor ne nitro !
V primeru pocanja s penzlom redčila ne potrebuješ, je pa zaščitno sloj neokusno debel :mrgreen:
Slika
Slika

Temeljno je zelo dobro pustiti kakšen dan da se strdi do konca.

Naslednja faza je bistvena. Tesnjenje
Tesni se na vseh mestih, kjer si varil in vse spoje pločevin. S tem preprečiš dostop vlagi (kondenz in navadna vlaga) do vseh spojev, ki jih ne moreš 100% zatesniti. Uporabiš namensko tesnilno maso v tubi, ki jo dobiš v trgovini za kleparje in ličarje. Zaradi slabih izkušenj se osebno izogibam SILCO-vim produktom. Sem imel kapitalne težave z tesnilno maso v kombinaciji z bodije,m in pa še huje - njihova temeljna se je čudno obnašala. Tesnilna masa ne sme biti silikon, ker le ta vsebuje kisline, ki sila neugodno delujejo na pločevino .....
Slika

Tesnilna masa je dobro da se suši en čas, minimalno pa nekaj ur.

V kolikor je v temeljni barvi po nanosu ostala kakšna pikica od praha ali pa kakšna kapljica zaradi predebelega nanosa in si picajzel, potem to obdelaš z fodobrusnim brusnim papirjem. V primeru vidnih površin ..... po potrebi...


Sledi finale grande - zaključni sloj.

V kolikor obdeluješ podvozje, potem je zaključni sloj bodišuc. Proizvajalci so različni, najbolj je pa razširjen Dinitrol. Body je v osnovi namenjen zaščiti izpostavljenih delov karoserije pred udarci kamenčkov in peska. Sam nanos je relativno debel (v dveh ali treh slojih: skupaj kakšnega pol mm; odvisno od proizvajalca).
Po obdelavi bi naj zgledalo nekako tako ...
Slika

V kolikor pa obdeluješ vidne površine, pa je zaključni sloj pokrivna barva.
Okoli tega je cela znanost, imaš pa v osnovi dva tipa barv.
Akrilne - barve, ki se nanašajo v dveh ali več slojih in se preko njih ne nanaša dodatnih slojev. To so ponavadi vse navadne barve (bela, rdeča, črna, ....)
Barve na vodni osnovi - nanese se vsaj tri sloje baze (barva) in pa vsaj dva sloja laka (mat ali sijaj). Sama baza je po nanosu zelo mat izgleda in neobstojna na mehanske poškodbe, z nanosom laka se to popravi, izgled pa je tudi ohoho :)
Te barve so primarno kovinske in perla.

Ampak kot sem rekel je pri teh barvah cela znanost.......

Motorni prostor permanentke po barvanju zgleda tako ....
Slika
Uporabljena je akrilna barva s sijaj efektom.


Kar se tiče stroškov opisana faza ni majhen zalogaj .... za tiste, ki mislijo, da je to zastonj.

Žičnata plošča (zgoraj levo) stane preko 10 eur za kos v maloprodaji, pa še to je ne dobiš v vsaki trgovini. Jz jih nabavljam v Bauhausu.
Plastične brusne plošče so tudi okoli 7 eur/kom

2k temeljna barva - računaj cca. 20 eur/liter

Tesnilna masa gre lahko tudi proti 10 eur/kom.

Pokrivne barve pa stanejo od pa do. Odvisno od želja posameznika.
Na splošno so pa cene hudo odvisne od tega kje kupuješ in kako v dobrih odnosih si s prodajalcem :mrgreen:

Kar se tiče orodja potrebuješ ogromno volje, flex ali dva, kompresor, pištolo za barvanje, pištolo za silikon in pa pištolo za nanos bodija.

Pištola za barvanje in bodi sta v mojem primeru bauhaus varianta :mrgreen: , kompresor pa res hobi varianta, kolikor se spomnim je 24 literski. Če pa je večji pa si narediš veliko uslugo [-o<
Pri wurthu je rahla zadrega. Najceneje te pride, če kakšen kolega/znanec to ima na zalogi in ti ga odstopi kakšen deci. Namreč dobi se ga samo v literski embalaži, cena pa taka, da si pred nakupom anus namažeš z vazelinom ........ če te nategnejo vsaj ni tako neprijetno :evil:
V sloveniji ga lahko kupiš samo neposredno pri Wurthu pa še to le kot podjetje (nimajo maloprodaje za fizične osebe). Cena je zelo skromnih slabih 40 eur/l.
Druga uradna pot je preko ebaya, kjer je cela/liter bolj zmerna ..... ko ne vidiš stroška poštnine.


Na koncu bi pripomnil še, da je uporaba enokomponentnih temeljnih barv za moje pojme sila amaterska. V to kategorijo sodi tudi cinksprej. Konkretno za dinitrolovega z oznako 444 velja, da drži dokler je mojster na gradbišču .......

Bi še šlo kakšno napisati a je ura čas, da se spokam v službo :mrgreen:
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Uporabniški avatar
Dejch
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2225
Pridružen: To Jun 08, 2004 9:26 pm
Vozilo: Avant2Go

Hvala! Ko pridem iz sluzbe si pa bom konkretno prebral. :P
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7813
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Lepo napisano =D>
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Kot sem že rekel kakšno stran prej - rade volje pomagam in ničesar ne skrivam.
Mi pa res to sranje od kleparije in priprave na ličanje bolj diši od same mehanike, kjer me vedno mučijo premalo zategnjeni vijaki :mrgreen:

Na delti sem imel dva primera, ko mi je zavorna čeljust odletela zaradi nezadostno zategnjenih vijakov .....
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Uporabniški avatar
šafla
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 618
Pridružen: Če Dec 16, 2004 10:12 am
Vozilo: Hyundai Kona
Kraj: Kranj - okolica

grega983 napisal/-a:Kot sem že rekel kakšno stran prej - rade volje pomagam in ničesar ne skrivam.
Mi pa res to sranje od kleparije in priprave na ličanje bolj diši od same mehanike, kjer me vedno mučijo premalo zategnjeni vijaki :mrgreen:

Na delti sem imel dva primera, ko mi je zavorna čeljust odletela zaradi nezadostno zategnjenih vijakov .....
Moment ključ?
I'm back!
Uporabniški avatar
WiTBoY
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3744
Pridružen: Sr Jul 21, 2004 12:10 pm
Vozilo: 159 2.4 Q4
Kraj: Logatec

pridn =D> ko bo pleh porihtan odkupm nazaj :P ti nebo treba šraufat boš lah spet kej kupu za šmerglat :D
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Šafla, moment ključ je prišel k hiši po drugem pripetljaju :D

Blaž, ti mi daj raje kontakt od mojstra, ki je <obnovil> permanentko.

Razmišljam da bi ga šel podučit o šlampastih popravilih in odzivu pločevine na takšne podvige :evil:
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Uporabniški avatar
Xin
Alfist
Alfist
Prispevkov: 363
Pridružen: Če Mar 05, 2015 9:39 pm
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.0
Kraj: Novo mesto

=D> lepo napisano in temeljito narejeno!
Uporabniški avatar
smukc
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1376
Pridružen: Ne Avg 19, 2012 5:10 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Krško

Kaksne izkusnje imas pa z antikorozin extra? Je wurth dejnsko tolko bolsi ?
- Ex 2005 156 GIUGIARO 2.4JTDm
- Ex 2008 159 SW Ti
- 1989 75 V6 3.0
- Ex 1971 GT Veloce 1750
- Ex 1978 giulietta 1300
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Antikorozin je po mojih izkušnjah vreden ravno pol q...a. Na delti sem en nedostopen vogal z njim namazal pa je bilo čez 14 dni spet videti sledove rje #-o
Pri wurthu še nisem zasledil kaj slabega
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Kaj te ta čmiga je ?

http://www.mojvideo.com/video-ciscenje- ... f7ea5ba827
















... posledica kreativnosti :)

Sprednje in zadnje zavorne čeljusti so se razparcelirale v prafaktorje, nakar sem nabavil pol kile citronke ...
Slika

... ker bi rad tole rahlo očedil ...
Slika


V posodo sem nalil cca. 10l vode in primešal te pol kile citronke ter noter nametal vso to drobovje .....
Reakcija je videna v videu in je kar vesela :D
Slika


Po dobrem dnevu namakanja so rezultati takšni
Slika
Slika

Ampak rezultat ni čisto v piko, tako da si bom pomagal še s kakšnim brusnim papirjem
Slika

Citronka je zelo dobra za površinsko rjo in odstranjevanje vseh živo nečistoč, za konkretno rjo pa ni idealna rešitev. Ampak treba je bilo probat :mrgreen:
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
opankar
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2067
Pridružen: Če Sep 25, 2003 3:46 pm
Kraj: Lubiana

To kar je še ostalo rje jo malo podrgni z žično krtačo in nazaj v citronsko kislino pa bo šlo vse dol.

Sicer si pa mogoče malo pretiraval s količino citronke. Ponavadi se jo da nekje 100g na 10 litrov vode.
You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for the brief moment, when everything works.
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Tista malenkost rje se bo spedenala, gredo pa čeljusti na galvanizacijo :mrgreen:

Drugače pa koncentracija je malo večja ker od viška ne boli glava in tudi nisem bil ziher kakšen bo rezultat
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Nekaj malega se dogaja na projektu permanentke poleg vseh neumnosti okoli delte in 159. Ampak o tem kdaj drugič :P

Ker me je citronka čisto očarala, sem šel namakati vse živo pizdarij, ki se mi vlačijo po garaži :)
Slika
Končnega rezultata nisem poslikal, so pa sedaj prej površinsko rjavi diski in en kup vijakov in nosilcev rostfrei, nekaj od tega je že tudi na galvanizaciji :mrgreen:

Poiskal sem tudi oba nosilna trakova za kesl in ju spedenal na način, da ju še mama preša v italiji nebi spoznala :D
Slika

Nekje vmes je šel v prafaktorje kardan, ker gre visko sklopka v obdelavo, samo nosilec kardana pa je že videl lepše dni
Slika

Nosilec kardana na permanentki je identičen tistemu, ki ga imajo tamale 75ke, se pravi 1.6, 1.8 in mislim da tudi 2.0 mopedi. Kaj vse človek zve na ebayu in ko piha na dušo Pleteršku. Temu modelu v Hočah res zamaka podstrešje :mrgreen:

Torej da ne odjadram predaleč ....

Človek namudri, da bi lahko kesl zmontiral, zato razstavim in ponovno sestavim plovec na keslu, pregledam notranjost kesla (bo za preživeti), nakar pa ugotovim, da bi bilo zaradi nedostopnosti potrebno plovec pred montažo priklopiti na štrom ....

In sedaj težava ....
V garaži in okoli garaže se mi vlačita 2 in 1/2 triitridesetki ter kakšna polovica delte I, nekaj večjih kosov 156tk, kak kos delte HPE ....... poleg tega pa sem permanentko razstavljal kakšno leto nazaj. Lahko mi verjamete na besedo, da je bil izziv najti komplet elektriko :doubt:

Po kakšni uri sem jo le našel, nakar je kesl romal na avto, skupaj z kompletno inštalacijo okoli kesla ter seveda benzpumpo
Slika

Ja kesl je bel .... ker se mi je pač še nekaj bele temeljne vlačilo po garaži. Ko ob priliki nabavim še body bo vse lepo črno in do konca zaščiteno :mrgreen:


Ob iskanju komplet štroma sem se spotaknil ob pedala, servo ojačevalnik, glavni bremz cilinder in ABS enoto z vsem ožiljem. Seveda je krama romala v avto
Slika

Ker sem že ravno bil v akciji, sem na pank vrgel zobato letev, ki ima res ubite manšete.
Slika
Zaradi menjave manšete je potrebno z letve pobrati večino drobnarije .....

... ampak sem po tem prizoru (uničena glava vijaka na eni od hidravličnih cevi) ugotovil, da bi bilo pametno pobegniti iz garaže preden se naredi še kakšna večja pizdarija
Slika

Isuse kristuse in 300 kosmatih

Ampak nič zato. Poleg dveh takšnih vijakov iščem še levo in desno šalco za sprednja amortizerja, ker je ena od sedanjih takšna ..
Slika
Slika
Zgleda da ta amortizer ni dovolj mastil, da bi z oljem zaščitil šalco pred rjo :mrgreen:

Ja, iščem obe šalci in dva vijaka za cevi, ker bi zaradi tega moral razstaviti komplet sprednji del darovalke, kar pa mi trenutno ne diši, saj si to delo hranim za posebne priložnosti :lol:


Pa da se še malo pohvalim
Slika
:D
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Odgovori
  • Informacija