Torej ..... kateri del te zanima ?
Vse kar delam okoli kleparije in priprave za ličarja je v osnovi sila enostavno, uporabljeno orodje ni nič posebnega, potrebno pa je kar nekaj dobre volje in potrpljenja.
Orodje za odstranjevanje barve je flex ali več njih - ko si preveč zagret in delaš več ur, je dobro imeti vsaj dva različna, da z enim delaš, drugi pa se hladi. S tem ne pregrevaš materiala, ki ima zato daljšo življensko dobo.
Potrebuješ pa še več različnih brusnih plošč
Zgoraj levo - žičnati disk - sila uporaben za neravne površine in površine, kjer je nanešen še kakšen nekompakten premaz (bodišuc npr.). Ni pa prijeten za uporabo v vročih poletnih dneh, saj rabiš obvezno uporabljati zaščitna očala (šrapneli), zaželjene so pa še rokavice, dolge hlače in pa dolgi rokavi.
Zgoraj desno - v osnovi polirna plošča za RF, je pa fenomenalna za odstranjevanje barv na ravnih flehah. Imel sem jo pač pri roki, ker me je firbcalo kako se obnese
Spodaj levo - ista stvar, le pločevina pod njo se zna malenkost bolj zagreti
Spodaj desno - pussy varianta zgornje leve. Gre odstranjevat barvo z njo, je pa potrebno biti bolj grob in pa bolj uničevati ležaje na flexu
Kar se tiče samega postopka odstranjevanja barve in zaščite za tem. Opisal bom postopek, ki se ga sam poslužujem in mislim da je dovolj dober, da je naslednjih kar nekaj let mir.
Prvo z opisanim orodjem do golega odstranim barvo. Vmes še kakemu ličarju mamo j..em zaradi debeline kita .... ker je recimo po brušenju strehe na 33 garaža zgledala takole ...
Pločevina pa naj bi zgledala takole ...
Po vsemu otepanju praha sledi faza še večjega osveževanja besednega zaklada ko ugotoviš, da je bila pločevina deležna površinske rje, ki pa je pločevino že načela, da je le ta porozna. V tej fazi je dobro imeti na zalogi Wurtha. To je namenski pretvornik rje. Premažeš rjavo fleho, ki še ni hin, je pa porozna in je nimaš namena odrezati in zamenjati. Počakaš uro, dve ali več (odvisno od temperature okolja)
Idealno je, če te faze ni in naslednji sloj naneseš direktno na zdravo pločevino. To je garant za trajno zaščito.
V nadaljevanju nanesem dvo komponentno temeljno barvo v dveh slojih. Barva in trdilec se zmešata skladno z navodili proizvajalca, če pa barvaš s pištolo pa je potrebno po občutku dodati razredčilo. Ampak nikakor ne nitro !
V primeru pocanja s penzlom redčila ne potrebuješ, je pa zaščitno sloj neokusno debel
Temeljno je zelo dobro pustiti kakšen dan da se strdi do konca.
Naslednja faza je bistvena. Tesnjenje
Tesni se na vseh mestih, kjer si varil in vse spoje pločevin. S tem preprečiš dostop vlagi (kondenz in navadna vlaga) do vseh spojev, ki jih ne moreš 100% zatesniti. Uporabiš namensko tesnilno maso v tubi, ki jo dobiš v trgovini za kleparje in ličarje. Zaradi slabih izkušenj se osebno izogibam SILCO-vim produktom. Sem imel kapitalne težave z tesnilno maso v kombinaciji z bodije,m in pa še huje - njihova temeljna se je čudno obnašala. Tesnilna masa ne sme biti silikon, ker le ta vsebuje kisline, ki sila neugodno delujejo na pločevino .....
Tesnilna masa je dobro da se suši en čas, minimalno pa nekaj ur.
V kolikor je v temeljni barvi po nanosu ostala kakšna pikica od praha ali pa kakšna kapljica zaradi predebelega nanosa in si picajzel, potem to obdelaš z fodobrusnim brusnim papirjem. V primeru vidnih površin ..... po potrebi...
Sledi finale grande - zaključni sloj.
V kolikor obdeluješ podvozje, potem je zaključni sloj bodišuc. Proizvajalci so različni, najbolj je pa razširjen Dinitrol. Body je v osnovi namenjen zaščiti izpostavljenih delov karoserije pred udarci kamenčkov in peska. Sam nanos je relativno debel (v dveh ali treh slojih: skupaj kakšnega pol mm; odvisno od proizvajalca).
Po obdelavi bi naj zgledalo nekako tako ...
V kolikor pa obdeluješ vidne površine, pa je zaključni sloj pokrivna barva.
Okoli tega je cela znanost, imaš pa v osnovi dva tipa barv.
Akrilne - barve, ki se nanašajo v dveh ali več slojih in se preko njih ne nanaša dodatnih slojev. To so ponavadi vse navadne barve (bela, rdeča, črna, ....)
Barve na vodni osnovi - nanese se vsaj tri sloje baze (barva) in pa vsaj dva sloja laka (mat ali sijaj). Sama baza je po nanosu zelo mat izgleda in neobstojna na mehanske poškodbe, z nanosom laka se to popravi, izgled pa je tudi ohoho
Te barve so primarno kovinske in perla.
Ampak kot sem rekel je pri teh barvah cela znanost.......
Motorni prostor permanentke po barvanju zgleda tako ....
Uporabljena je akrilna barva s sijaj efektom.
Kar se tiče stroškov opisana faza ni majhen zalogaj .... za tiste, ki mislijo, da je to zastonj.
Žičnata plošča (zgoraj levo) stane preko 10 eur za kos v maloprodaji, pa še to je ne dobiš v vsaki trgovini. Jz jih nabavljam v Bauhausu.
Plastične brusne plošče so tudi okoli 7 eur/kom
2k temeljna barva - računaj cca. 20 eur/liter
Tesnilna masa gre lahko tudi proti 10 eur/kom.
Pokrivne barve pa stanejo od pa do. Odvisno od želja posameznika.
Na splošno so pa cene hudo odvisne od tega kje kupuješ in kako v dobrih odnosih si s prodajalcem
Kar se tiče orodja potrebuješ ogromno volje, flex ali dva, kompresor, pištolo za barvanje, pištolo za silikon in pa pištolo za nanos bodija.
Pištola za barvanje in bodi sta v mojem primeru bauhaus varianta
, kompresor pa res hobi varianta, kolikor se spomnim je 24 literski. Če pa je večji pa si narediš veliko uslugo
Pri wurthu je rahla zadrega. Najceneje te pride, če kakšen kolega/znanec to ima na zalogi in ti ga odstopi kakšen deci. Namreč dobi se ga samo v literski embalaži, cena pa taka, da si pred nakupom anus namažeš z vazelinom ........ če te nategnejo vsaj ni tako neprijetno
V sloveniji ga lahko kupiš samo neposredno pri Wurthu pa še to le kot podjetje (nimajo maloprodaje za fizične osebe). Cena je zelo skromnih slabih 40 eur/l.
Druga uradna pot je preko ebaya, kjer je cela/liter bolj zmerna ..... ko ne vidiš stroška poštnine.
Na koncu bi pripomnil še, da je uporaba enokomponentnih temeljnih barv za moje pojme sila amaterska. V to kategorijo sodi tudi cinksprej. Konkretno za dinitrolovega z oznako 444 velja, da drži dokler je mojster na gradbišču .......
Bi še šlo kakšno napisati a je ura čas, da se spokam v službo