Žagarjeva Alfa #2 - Alfa Romeo 145 1.6 Boxer

Slikice vaših jeklenih konjičkov
Odgovori
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

Najprej malo backstory-a.

Moje ljubiteljstvo z znamko Alfa Romeo se je realno začelo z Alfa Romeo 146, 1.7 16V Boxer katero sem kot 19 letni mulo ''podedoval'' od brata @mitjaz, ker je ravno zamenjal za 166 3.0 V6. Pred tem sem si lastil Fiat Tempro 1.9 TD kot prvi avto in sem z njim bil zelo zadovoljen, odličen prvi avto. Bil sem pa že prisoten na forumu, ker sem prebiral poste preko bratovega uporabniškega računa. Takrat nisem niti vedel, kaj naredi alfe različne od drugih avtomobilov. Z Boxer motorjem se je pa vse začelo. Mnenje o alfah se je spremenilo že po nekaj 100 kilometrih. Neverjeten razpon moči glede na velikost motorja, zvok, odzivnost avtomobila in še bi lahko našteval so plusi, ki jih pozna vsak, ki si je lastil boxerko.

Na žalost se zgodba s 166 ni dobro končala (edizione ribato) ter zaradi odhoda v Ljubljano na študij sva se z bratom dogovorila, da mu bom vrnil 146 in sebi kupil preverjen JTD, ki še danes zanesljivo opravlja svoje delo.

Kljub temu, da mi moja 156 1.9 JTD služi neverjetno dobro, ni čudno, da sem vedno malenkost pogrešal bencin in s tem obnašanje avtomobila, ki ima bencinski agregat za svoje srce. Ta manjko je z opravljenimi življenjskimi obveznostmi (faks + služba + partnerica) z vsakim letom naraščal, želel sem si bencinsko alfo kot drugi avtomobil.

Leta so minevala, t.i. ljubezen do alfe je rasla in pred dobrimi 14 dnevi sem izkoristil priložnost in si le dodal še eno alfo. Konkretno 145 1.6 Boxer, letnik 1996. Prva registracija je bila aprila 1997 v Sloveniji, kar pomeni, da je avto slovenski. Kupljen je bil za malo čez 2 milijona SIT.

Že na testni vožnji sem takoj doživel trip down the nostalgia lane. Vse je bilo domače, kot da bi se usedel v časovni stroj, ki me je nemudoma opomnil kaj dejansko pomeni Alfa Romeo. Ob popolnem pritisku na plin v tretji prestavi se moja koža naježi, oči se zarosijo... ni več dvoma. Hotel sem jo takoj odpeljati ampak v soboto prepisi ne delajo po 12ti uri. Takoj v ponedeljek zjutraj sva z @GORA šla po njo in jo pripeljala v Ljubljano, kjer trenutno stanujem. Hvala Matjaž, še enkrat!

Avtomobil marsikdo na tem forumu pozna oziroma prepozna, še posebej stari forumski mački. To je bivša 145 od uporabnika red_rocket in za njem, Koral65.

Znana zgodovina avtomobila, ki sem jo lahko izluščil iz tega foruma je izredno pripomogla k odločitvi o nakupu zato bi se rad zahvalil obema @red_rocket in @Koral65 za arhiviranje rednih in izrednih posegov na avtomobilu. Prav tako zahvala vsem bivšim lastnikom, ki ste za njo lepo skrbeli. Kljub 22 letom starosti je v zadovoljivem stanju, je pa res, da potrebuje malenkost pozornosti.

Kronološko strnjena zgodovina:

Junij '08 -
prevoženih 61.000 - kupi jo red_rocket od prvega lastnika, gospoda iz Ljubljane.

Leto '10 -
Zamenjan termostat
Jermen servo volana
Zamenjava zadnjih zavornih ploščic
Zamenjava sprednje desne roke
Velik servis (jermeni + vodna pumpa)
Menjava kabinskega filtra
Menjan regulator zavorne sile

Leto '11 -
Nova sklopka
Menjava olja v menjalniku
Menjava izpuha
Sprednje zavore od 1.7 16v (še vedno primejo kot se šika)
Odzračenje sklopke
Nove svečke
Novi amortizerji - KONI

1/2012 - 100.000 prevoženih

Oktober '12 - Alfo kupi Koral65

Leto '12 -
Nov akumulator
Zamenjana leva roka

November '12 - prevoženih 111.500

November - sprednji diski in zavorne ploščice

Leto '13 -
Zamenjana meglenka
Očiščena loputa za zrak (z carb&choke cleanerjem)
Očiščen motorček prostega teka
Menjava svečk (opažena bela obroba!)
Zamenjani amortizerji prtljažnika (še danes močni - zabijejo kufer v zrak :mrgreen: )
Odzračenje cilindra sklopke
Zamenjana hladilna tekočina
Opaženo, da ima ekspanzijska posoda olje - začnejo se sumiti tesnila glave
Menjava pomožnega cilindra sklopke + zavorna tekočina
Montaža ''strut barja''
Menjava hladilnika vode
Nova tesnilo izpušnega kolektorja

Leto 14 -
Menjane tesnila obeh glav na motorju
Nova tesnila vseh kolektorjev
Poravnane 3 prirobnice izpušnega kolektorja
Zamenjan zadnji stabilizator (za močnejšega 19 mm)
Zaščiteno podvozje

Slike, seveda.

Prva slika, takoj ko sem jo šel tankat
Začetek vsega.jpg

Po tem sem napravil cca. 250 kilometrov mešane vožnje. Od tega je bilo 100 km po avtocesti, prvič in zadnjič, saj sem se odločil, da ta avtomobil ne bo videl avtoceste, razen če bo življenjska nuja. Enostavno pri temu avtu velja pravilo ''če je ravno ni zabavno'' in regionalke so veliko zabavnejše (če nimajo katastrofalnih lukenj) :mrgreen:.

Slike ob prvi boljši priliki za fotke:
IMG_20180510_165246.jpg
IMG_20180510_165346.jpg
IMG_20180510_165559.jpg
Cuore sportivo <3

IMG_20180510_165621.jpg
IMG_20180510_165652.jpg

Okej, sedaj pa na alfistične (beri: mehankarske) stvari. Alfo je treba malo ponegovat, ampak daleč daleč od tega, da bi bilo kaj kritično.

Prva stvar, ki bo potrebno še pred to zimo je temeljit poseg proti rji na mestih, kjer se manj pogosto to preverja. Odstraniti bo potrebno odbijače in pragove ter preveriti vse kotičke za morebitno nastajanje rje. Alfa je drugače kar se rje tiče izredno izredno dobro ohranjena, dno je popolnoma zdravo kot tudi koloteki.

Druga stvar je menjava hladilnika vode. Voda malenkost spušča ampak vse v obvladljivih mejah, tako da ni to nujno potrebno urediti. Najverjetneje takrat, ko bom urejal rjo, ko bodo že odbijači dol.

Tretja stvar - sliši se dročnik. Lahko, da je kaj, lahko da nič hujšega. Da bom mirneje spal bi raj vsaj do neke mere preveril v kakšnem stanju je motor, glede na to, da so bili zamenjani tesnili glav. Smiselno bi bilo preveriti ležaje odmične gredi. Upam, da bo to možno narediti letošnjo zimo. Do takrat pa :steering: Če motor prekomerno pije olje še ne vem, enostavno še nisem napravil dovolj kilometrov.

Četrta stvar je stanje tapet v notranjosti. Praktično vse štiri so potrebne popravila ali menjave.

Peta stvar je voznikov sedež, ki je malenkost strgan. Če se komu doma valja brezhiben zelen sedež za 145 me z veseljem kontaktirajte.

Šesta stvar je osvetlitev števca. Moram zamenjati par lučk, da bo tudi ponoči vidno, koliko se peljem 8)

Sedma stvar je barva avtomobila. Letom in rdeči barvi primerno se lušči lak, skoraj po celotnem avtomobilu. Daleč od tega, da bi mi barva bila prioriteta ampak najbolj dolgoročen plan je kompletno barvanje avtomobila. Ampak do dejanske realizacije tega bo po moje minilo še kar nekaj let. Res mi ni to prioritetno. Bistveno mi je, da se avto odlično pelje, da je mehansko brezhiben.

To so največje stvari, ki so trenutno opazne.
Če motam volan na mestu se sliši pumpa, ki malo jamra. Včasih ob pritisku na sklopko nekaj močno poči (kot da bi usekal - ne vem ali potisni ležaj? Bomo videli) ampak vse prestave delujejo brezhibno.

Z kombinirano vožnjo teh prvih 250 km sem imel porabo okoli 8,7.

Od opreme ima:

- el. šipe
- el. ogledala
- volan pomičen po višini
- el. nastavljiv snop luči

Kar me je posebej presenetilo je to, da popolnoma vse električne funkcijo delujejo brezhibno od ogledal do zadnjega brisalca.

Po prvem pranju sem tudi malenkost avto že bonbončkal:

Pokrovi ventilčkov z motivom

IMG_20180508_194858.jpg

Silikonski pokrovi vijakov (malenkost štrlijo ven - jih moram porezat)

IMG_20180508_194910.jpg
Čiščenje izpod vratnih gumic

IMG_20180508_195419.jpg
Namazovanje šip s silikonskim sprejem, da se bo motorček manj trudil :D

IMG_20180508_200249.jpg
To je to za enkrat. Za zelo temeljito čiščenje še ni bilo časa, prav tako moram avto peljati domov, da ga dam na kanal in tako natančno s spodnje strani preverimo, kaj in kako.

Nameravam čim bolj arhivirat nadaljnje posege, ker lahko da bo čez X let kdo v moji koži in bo iskal čim več informacij glede tega avtomobila. Pa še forum se ohranja aktiven :P

Če ima kdo kakšen namig ali nasvet pri teh boksercah bom zelo hvaležen, drugače pa vsaj držite pesti, da bo avto čim več let na cesti :D

En cold start za zaključek prispevka.
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Lepo napisano. Srečno vožnjo! :steering:
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Čestitke za nakup :)

Za ziher pajsn motor ven pa rahla generalka zgornjega dela. Odmične in dročniki so kar na udaru. Sploh če se ni nalivalo solidnega olja.

Drugače pa je potrebno "čestitati" italjanom za svinjak pod haubo. Boxer motorji imajo velik potencial za lep in urejen motorni prostor. Potem pa pride Fabrizzio in naredi estetiko v smislu ultranatančnega in smiselnega umeščanja motorne periferije ..... s fračo :?
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

Hvala :)

Ena ''sveža'' iz letošnjega velikega srečanja
IMG_1950.jpg
moofdi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1629
Pridružen: Pe Maj 09, 2008 2:53 pm
Vozilo: 155 3.0 V6 24V
Kraj: Radovljica

Na boxerco imam tudi sam lepe spomine...

Redke so postale, pazi nanjo pa veliko hitrih kilometrov.
Če je ravno, ni zabavno.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Čestitke za nakup! Mi jo daš en krog ob naslednjem srečanju :mrgreen:
Uporabniški avatar
Alficious
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 115
Pridružen: So Sep 09, 2017 4:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

Bravo za nakup! Ena redkih, ki se še vozi in se zanjo lepo skrbi =D>
Uporabniški avatar
mitjaz
Alfist
Alfist
Prispevkov: 411
Pridružen: Sr Dec 22, 2004 4:04 pm
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2
Kraj: Kozjansko

Čestitke za nakup :D :D :D :D
Boxer power :badgrin: \:D/ :badgrin: \:D/
Uporabniški avatar
urbancebulj
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1802
Pridružen: Pe Feb 01, 2013 3:27 pm
Član Alfa Kluba: 1

Tudi z moje strani čestitam za nakup.

Lepo si spisal zgodovino, naj še naprej služi kot more.
Boxer zvok je pa itak zakon.
=D>
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9772
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Uf, kakšen vstopni post - to pa je ljubezen =D> =D> =D> =D> =D>

Veliko srečnih in uživaških kilometrov, ter ogromno sreče z njo želim!!!!!
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
colibry
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3840
Pridružen: Pe Feb 04, 2005 5:02 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Aha... ti si brat od mitjaza.... no tvoja prva ljubezen je imela moj motor ( srce ) v sebi :) prvotno je bil motor v alfi ki je v avatarju :)

Lepo uzivaj z novo raketo!

Lp Coly
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

Vem, tisti motor še laufa, le karoserija od alfe v katerem je trenutno notri bi bila potrebna velik varjenja.

Hvala vsem za lepe želje =D>
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

Alfi sem iz kitajske naročil:
ueoVkKR.jpeg
ueoVkKR.jpeg (29.73 KiB) Pogledano 874 krat
T.i. ''sendvič plata''
vVexsll.jpeg
vVexsll.jpeg (32.84 KiB) Pogledano 874 krat

Števci pritiska olja, temperature olja in napetosti akumulatorja.

Poročam, če mi bo uspelo montirat :lol:
Uporabniški avatar
TheRealDeal
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 724
Pridružen: To Jul 03, 2012 9:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Brera
Kraj: Zagorje ob Savi

Ta cagr za temperaturo olja bi moral imeti vsak avto, ne vem kaj toliko šparajo :D Pri Breri je zabaven tisti turbo cagr, ko skače gor pa dol, samo veliko bolj pametno bi bilo imeti ta za olje.
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

Ja se strinjam.

Čeprav je temperatura vode veliko bolj pomembna. Olje se redkokdaj pregreje, da poškoduje motor, medtem ko voda takoj ko zavreje, že dela ogromne težave. Števec za temp. olja bom montiral samo informativno, da vidim, kdaj se dejansko olje segreje, da jo lahko mirne duše vrtim v višje obrate.

Danes sem se po službi na hitro odločil, da bom probal zamenjati žarnice v števcu. Vse skupaj je otročje lahko, saj je števec tako enostaven za razdret, da so določeni paketi LEGO kock težji za sestavit.

Slikovni material spodaj, za laične besede se opravičujem:

1) Najprej se odvijači z imbus ključem dva vijaka kozmetične pokrovke števca
IMG_20180531_184146.jpg

2) Pod to plastiko se odvijači 4 imbus vijake. Paziti je smiselno na dva plastična vodila/stabilizatorja števca, da se ju pomotoma ne polomi (vijolična obroba na sliki). Števec se najlažje odstrani tako, da se ga na vrhu nagne naprej in potem kar sam hoče ven :lol:
IMG_20180531_184256.jpg

3) Na desni in levi polhrbtni strani števca sta dva velika priključka za kablovje. Vsakega se iztakne in potem imate števec ločen od vsega.
IMG_20180531_184616.jpg
4) Smiselno je odstraniti belo plastično zaščitno pokrovko vezja, saj tako lažje pridete do žarnic. Pardon, nimam slike. Je pa nataknjena z zatiči in dvema dolgima kniping vijakoma

5) Pogled na PCB razkriva 6 žarnic. Odstranijo se z vrtenjem v levo (odvijanjem) ker so samo zataknjene.
IMG_20180531_201049.jpg
6) Žarnice so 12V, 1,2W s steklenim grlom. Dobijo se pri katerikoli trgovini z avtodeli. Jaz sem dobil Osram za 60 centov po kosu. Kupil in zamenjal sem vseh 6, čeprav so 4 bile še ok. Plastičnega ležišča ni potrebno zamenjati, v kolikor so kontakti zdravi.
IMG_20180531_201017.jpg
IMG_20180607_213937_HHT.jpg
Za sestavit - obratni vrstni red :)
Odgovori
  • Informacija