Žagarjeva Alfa #2 - Alfa Romeo 145 1.6 Boxer
Objavljeno: Ne Maj 20, 2018 4:39 pm
Najprej malo backstory-a.
Moje ljubiteljstvo z znamko Alfa Romeo se je realno začelo z Alfa Romeo 146, 1.7 16V Boxer katero sem kot 19 letni mulo ''podedoval'' od brata @mitjaz, ker je ravno zamenjal za 166 3.0 V6. Pred tem sem si lastil Fiat Tempro 1.9 TD kot prvi avto in sem z njim bil zelo zadovoljen, odličen prvi avto. Bil sem pa že prisoten na forumu, ker sem prebiral poste preko bratovega uporabniškega računa. Takrat nisem niti vedel, kaj naredi alfe različne od drugih avtomobilov. Z Boxer motorjem se je pa vse začelo. Mnenje o alfah se je spremenilo že po nekaj 100 kilometrih. Neverjeten razpon moči glede na velikost motorja, zvok, odzivnost avtomobila in še bi lahko našteval so plusi, ki jih pozna vsak, ki si je lastil boxerko.
Na žalost se zgodba s 166 ni dobro končala (edizione ribato) ter zaradi odhoda v Ljubljano na študij sva se z bratom dogovorila, da mu bom vrnil 146 in sebi kupil preverjen JTD, ki še danes zanesljivo opravlja svoje delo.
Kljub temu, da mi moja 156 1.9 JTD služi neverjetno dobro, ni čudno, da sem vedno malenkost pogrešal bencin in s tem obnašanje avtomobila, ki ima bencinski agregat za svoje srce. Ta manjko je z opravljenimi življenjskimi obveznostmi (faks + služba + partnerica) z vsakim letom naraščal, želel sem si bencinsko alfo kot drugi avtomobil.
Leta so minevala, t.i. ljubezen do alfe je rasla in pred dobrimi 14 dnevi sem izkoristil priložnost in si le dodal še eno alfo. Konkretno 145 1.6 Boxer, letnik 1996. Prva registracija je bila aprila 1997 v Sloveniji, kar pomeni, da je avto slovenski. Kupljen je bil za malo čez 2 milijona SIT.
Že na testni vožnji sem takoj doživel trip down the nostalgia lane. Vse je bilo domače, kot da bi se usedel v časovni stroj, ki me je nemudoma opomnil kaj dejansko pomeni Alfa Romeo. Ob popolnem pritisku na plin v tretji prestavi se moja koža naježi, oči se zarosijo... ni več dvoma. Hotel sem jo takoj odpeljati ampak v soboto prepisi ne delajo po 12ti uri. Takoj v ponedeljek zjutraj sva z @GORA šla po njo in jo pripeljala v Ljubljano, kjer trenutno stanujem. Hvala Matjaž, še enkrat!
Avtomobil marsikdo na tem forumu pozna oziroma prepozna, še posebej stari forumski mački. To je bivša 145 od uporabnika red_rocket in za njem, Koral65.
Znana zgodovina avtomobila, ki sem jo lahko izluščil iz tega foruma je izredno pripomogla k odločitvi o nakupu zato bi se rad zahvalil obema @red_rocket in @Koral65 za arhiviranje rednih in izrednih posegov na avtomobilu. Prav tako zahvala vsem bivšim lastnikom, ki ste za njo lepo skrbeli. Kljub 22 letom starosti je v zadovoljivem stanju, je pa res, da potrebuje malenkost pozornosti.
Kronološko strnjena zgodovina:
Junij '08 -
prevoženih 61.000 - kupi jo red_rocket od prvega lastnika, gospoda iz Ljubljane.
Leto '10 -
Zamenjan termostat
Jermen servo volana
Zamenjava zadnjih zavornih ploščic
Zamenjava sprednje desne roke
Velik servis (jermeni + vodna pumpa)
Menjava kabinskega filtra
Menjan regulator zavorne sile
Leto '11 -
Nova sklopka
Menjava olja v menjalniku
Menjava izpuha
Sprednje zavore od 1.7 16v (še vedno primejo kot se šika)
Odzračenje sklopke
Nove svečke
Novi amortizerji - KONI
1/2012 - 100.000 prevoženih
Oktober '12 - Alfo kupi Koral65
Leto '12 -
Nov akumulator
Zamenjana leva roka
November '12 - prevoženih 111.500
November - sprednji diski in zavorne ploščice
Leto '13 -
Zamenjana meglenka
Očiščena loputa za zrak (z carb&choke cleanerjem)
Očiščen motorček prostega teka
Menjava svečk (opažena bela obroba!)
Zamenjani amortizerji prtljažnika (še danes močni - zabijejo kufer v zrak )
Odzračenje cilindra sklopke
Zamenjana hladilna tekočina
Opaženo, da ima ekspanzijska posoda olje - začnejo se sumiti tesnila glave
Menjava pomožnega cilindra sklopke + zavorna tekočina
Montaža ''strut barja''
Menjava hladilnika vode
Nova tesnilo izpušnega kolektorja
Leto 14 -
Menjane tesnila obeh glav na motorju
Nova tesnila vseh kolektorjev
Poravnane 3 prirobnice izpušnega kolektorja
Zamenjan zadnji stabilizator (za močnejšega 19 mm)
Zaščiteno podvozje
Slike, seveda.
Prva slika, takoj ko sem jo šel tankat
Po tem sem napravil cca. 250 kilometrov mešane vožnje. Od tega je bilo 100 km po avtocesti, prvič in zadnjič, saj sem se odločil, da ta avtomobil ne bo videl avtoceste, razen če bo življenjska nuja. Enostavno pri temu avtu velja pravilo ''če je ravno ni zabavno'' in regionalke so veliko zabavnejše (če nimajo katastrofalnih lukenj) .
Slike ob prvi boljši priliki za fotke:
Cuore sportivo <3
Okej, sedaj pa na alfistične (beri: mehankarske) stvari. Alfo je treba malo ponegovat, ampak daleč daleč od tega, da bi bilo kaj kritično.
Prva stvar, ki bo potrebno še pred to zimo je temeljit poseg proti rji na mestih, kjer se manj pogosto to preverja. Odstraniti bo potrebno odbijače in pragove ter preveriti vse kotičke za morebitno nastajanje rje. Alfa je drugače kar se rje tiče izredno izredno dobro ohranjena, dno je popolnoma zdravo kot tudi koloteki.
Druga stvar je menjava hladilnika vode. Voda malenkost spušča ampak vse v obvladljivih mejah, tako da ni to nujno potrebno urediti. Najverjetneje takrat, ko bom urejal rjo, ko bodo že odbijači dol.
Tretja stvar - sliši se dročnik. Lahko, da je kaj, lahko da nič hujšega. Da bom mirneje spal bi raj vsaj do neke mere preveril v kakšnem stanju je motor, glede na to, da so bili zamenjani tesnili glav. Smiselno bi bilo preveriti ležaje odmične gredi. Upam, da bo to možno narediti letošnjo zimo. Do takrat pa Če motor prekomerno pije olje še ne vem, enostavno še nisem napravil dovolj kilometrov.
Četrta stvar je stanje tapet v notranjosti. Praktično vse štiri so potrebne popravila ali menjave.
Peta stvar je voznikov sedež, ki je malenkost strgan. Če se komu doma valja brezhiben zelen sedež za 145 me z veseljem kontaktirajte.
Šesta stvar je osvetlitev števca. Moram zamenjati par lučk, da bo tudi ponoči vidno, koliko se peljem
Sedma stvar je barva avtomobila. Letom in rdeči barvi primerno se lušči lak, skoraj po celotnem avtomobilu. Daleč od tega, da bi mi barva bila prioriteta ampak najbolj dolgoročen plan je kompletno barvanje avtomobila. Ampak do dejanske realizacije tega bo po moje minilo še kar nekaj let. Res mi ni to prioritetno. Bistveno mi je, da se avto odlično pelje, da je mehansko brezhiben.
To so največje stvari, ki so trenutno opazne.
Če motam volan na mestu se sliši pumpa, ki malo jamra. Včasih ob pritisku na sklopko nekaj močno poči (kot da bi usekal - ne vem ali potisni ležaj? Bomo videli) ampak vse prestave delujejo brezhibno.
Z kombinirano vožnjo teh prvih 250 km sem imel porabo okoli 8,7.
Od opreme ima:
- el. šipe
- el. ogledala
- volan pomičen po višini
- el. nastavljiv snop luči
Kar me je posebej presenetilo je to, da popolnoma vse električne funkcijo delujejo brezhibno od ogledal do zadnjega brisalca.
Po prvem pranju sem tudi malenkost avto že bonbončkal:
Pokrovi ventilčkov z motivom
Silikonski pokrovi vijakov (malenkost štrlijo ven - jih moram porezat)
Čiščenje izpod vratnih gumic
Namazovanje šip s silikonskim sprejem, da se bo motorček manj trudil
To je to za enkrat. Za zelo temeljito čiščenje še ni bilo časa, prav tako moram avto peljati domov, da ga dam na kanal in tako natančno s spodnje strani preverimo, kaj in kako.
Nameravam čim bolj arhivirat nadaljnje posege, ker lahko da bo čez X let kdo v moji koži in bo iskal čim več informacij glede tega avtomobila. Pa še forum se ohranja aktiven
Če ima kdo kakšen namig ali nasvet pri teh boksercah bom zelo hvaležen, drugače pa vsaj držite pesti, da bo avto čim več let na cesti
En cold start za zaključek prispevka.
Moje ljubiteljstvo z znamko Alfa Romeo se je realno začelo z Alfa Romeo 146, 1.7 16V Boxer katero sem kot 19 letni mulo ''podedoval'' od brata @mitjaz, ker je ravno zamenjal za 166 3.0 V6. Pred tem sem si lastil Fiat Tempro 1.9 TD kot prvi avto in sem z njim bil zelo zadovoljen, odličen prvi avto. Bil sem pa že prisoten na forumu, ker sem prebiral poste preko bratovega uporabniškega računa. Takrat nisem niti vedel, kaj naredi alfe različne od drugih avtomobilov. Z Boxer motorjem se je pa vse začelo. Mnenje o alfah se je spremenilo že po nekaj 100 kilometrih. Neverjeten razpon moči glede na velikost motorja, zvok, odzivnost avtomobila in še bi lahko našteval so plusi, ki jih pozna vsak, ki si je lastil boxerko.
Na žalost se zgodba s 166 ni dobro končala (edizione ribato) ter zaradi odhoda v Ljubljano na študij sva se z bratom dogovorila, da mu bom vrnil 146 in sebi kupil preverjen JTD, ki še danes zanesljivo opravlja svoje delo.
Kljub temu, da mi moja 156 1.9 JTD služi neverjetno dobro, ni čudno, da sem vedno malenkost pogrešal bencin in s tem obnašanje avtomobila, ki ima bencinski agregat za svoje srce. Ta manjko je z opravljenimi življenjskimi obveznostmi (faks + služba + partnerica) z vsakim letom naraščal, želel sem si bencinsko alfo kot drugi avtomobil.
Leta so minevala, t.i. ljubezen do alfe je rasla in pred dobrimi 14 dnevi sem izkoristil priložnost in si le dodal še eno alfo. Konkretno 145 1.6 Boxer, letnik 1996. Prva registracija je bila aprila 1997 v Sloveniji, kar pomeni, da je avto slovenski. Kupljen je bil za malo čez 2 milijona SIT.
Že na testni vožnji sem takoj doživel trip down the nostalgia lane. Vse je bilo domače, kot da bi se usedel v časovni stroj, ki me je nemudoma opomnil kaj dejansko pomeni Alfa Romeo. Ob popolnem pritisku na plin v tretji prestavi se moja koža naježi, oči se zarosijo... ni več dvoma. Hotel sem jo takoj odpeljati ampak v soboto prepisi ne delajo po 12ti uri. Takoj v ponedeljek zjutraj sva z @GORA šla po njo in jo pripeljala v Ljubljano, kjer trenutno stanujem. Hvala Matjaž, še enkrat!
Avtomobil marsikdo na tem forumu pozna oziroma prepozna, še posebej stari forumski mački. To je bivša 145 od uporabnika red_rocket in za njem, Koral65.
Znana zgodovina avtomobila, ki sem jo lahko izluščil iz tega foruma je izredno pripomogla k odločitvi o nakupu zato bi se rad zahvalil obema @red_rocket in @Koral65 za arhiviranje rednih in izrednih posegov na avtomobilu. Prav tako zahvala vsem bivšim lastnikom, ki ste za njo lepo skrbeli. Kljub 22 letom starosti je v zadovoljivem stanju, je pa res, da potrebuje malenkost pozornosti.
Kronološko strnjena zgodovina:
Junij '08 -
prevoženih 61.000 - kupi jo red_rocket od prvega lastnika, gospoda iz Ljubljane.
Leto '10 -
Zamenjan termostat
Jermen servo volana
Zamenjava zadnjih zavornih ploščic
Zamenjava sprednje desne roke
Velik servis (jermeni + vodna pumpa)
Menjava kabinskega filtra
Menjan regulator zavorne sile
Leto '11 -
Nova sklopka
Menjava olja v menjalniku
Menjava izpuha
Sprednje zavore od 1.7 16v (še vedno primejo kot se šika)
Odzračenje sklopke
Nove svečke
Novi amortizerji - KONI
1/2012 - 100.000 prevoženih
Oktober '12 - Alfo kupi Koral65
Leto '12 -
Nov akumulator
Zamenjana leva roka
November '12 - prevoženih 111.500
November - sprednji diski in zavorne ploščice
Leto '13 -
Zamenjana meglenka
Očiščena loputa za zrak (z carb&choke cleanerjem)
Očiščen motorček prostega teka
Menjava svečk (opažena bela obroba!)
Zamenjani amortizerji prtljažnika (še danes močni - zabijejo kufer v zrak )
Odzračenje cilindra sklopke
Zamenjana hladilna tekočina
Opaženo, da ima ekspanzijska posoda olje - začnejo se sumiti tesnila glave
Menjava pomožnega cilindra sklopke + zavorna tekočina
Montaža ''strut barja''
Menjava hladilnika vode
Nova tesnilo izpušnega kolektorja
Leto 14 -
Menjane tesnila obeh glav na motorju
Nova tesnila vseh kolektorjev
Poravnane 3 prirobnice izpušnega kolektorja
Zamenjan zadnji stabilizator (za močnejšega 19 mm)
Zaščiteno podvozje
Slike, seveda.
Prva slika, takoj ko sem jo šel tankat
Po tem sem napravil cca. 250 kilometrov mešane vožnje. Od tega je bilo 100 km po avtocesti, prvič in zadnjič, saj sem se odločil, da ta avtomobil ne bo videl avtoceste, razen če bo življenjska nuja. Enostavno pri temu avtu velja pravilo ''če je ravno ni zabavno'' in regionalke so veliko zabavnejše (če nimajo katastrofalnih lukenj) .
Slike ob prvi boljši priliki za fotke:
Cuore sportivo <3
Okej, sedaj pa na alfistične (beri: mehankarske) stvari. Alfo je treba malo ponegovat, ampak daleč daleč od tega, da bi bilo kaj kritično.
Prva stvar, ki bo potrebno še pred to zimo je temeljit poseg proti rji na mestih, kjer se manj pogosto to preverja. Odstraniti bo potrebno odbijače in pragove ter preveriti vse kotičke za morebitno nastajanje rje. Alfa je drugače kar se rje tiče izredno izredno dobro ohranjena, dno je popolnoma zdravo kot tudi koloteki.
Druga stvar je menjava hladilnika vode. Voda malenkost spušča ampak vse v obvladljivih mejah, tako da ni to nujno potrebno urediti. Najverjetneje takrat, ko bom urejal rjo, ko bodo že odbijači dol.
Tretja stvar - sliši se dročnik. Lahko, da je kaj, lahko da nič hujšega. Da bom mirneje spal bi raj vsaj do neke mere preveril v kakšnem stanju je motor, glede na to, da so bili zamenjani tesnili glav. Smiselno bi bilo preveriti ležaje odmične gredi. Upam, da bo to možno narediti letošnjo zimo. Do takrat pa Če motor prekomerno pije olje še ne vem, enostavno še nisem napravil dovolj kilometrov.
Četrta stvar je stanje tapet v notranjosti. Praktično vse štiri so potrebne popravila ali menjave.
Peta stvar je voznikov sedež, ki je malenkost strgan. Če se komu doma valja brezhiben zelen sedež za 145 me z veseljem kontaktirajte.
Šesta stvar je osvetlitev števca. Moram zamenjati par lučk, da bo tudi ponoči vidno, koliko se peljem
Sedma stvar je barva avtomobila. Letom in rdeči barvi primerno se lušči lak, skoraj po celotnem avtomobilu. Daleč od tega, da bi mi barva bila prioriteta ampak najbolj dolgoročen plan je kompletno barvanje avtomobila. Ampak do dejanske realizacije tega bo po moje minilo še kar nekaj let. Res mi ni to prioritetno. Bistveno mi je, da se avto odlično pelje, da je mehansko brezhiben.
To so največje stvari, ki so trenutno opazne.
Če motam volan na mestu se sliši pumpa, ki malo jamra. Včasih ob pritisku na sklopko nekaj močno poči (kot da bi usekal - ne vem ali potisni ležaj? Bomo videli) ampak vse prestave delujejo brezhibno.
Z kombinirano vožnjo teh prvih 250 km sem imel porabo okoli 8,7.
Od opreme ima:
- el. šipe
- el. ogledala
- volan pomičen po višini
- el. nastavljiv snop luči
Kar me je posebej presenetilo je to, da popolnoma vse električne funkcijo delujejo brezhibno od ogledal do zadnjega brisalca.
Po prvem pranju sem tudi malenkost avto že bonbončkal:
Pokrovi ventilčkov z motivom
Silikonski pokrovi vijakov (malenkost štrlijo ven - jih moram porezat)
Čiščenje izpod vratnih gumic
Namazovanje šip s silikonskim sprejem, da se bo motorček manj trudil
To je to za enkrat. Za zelo temeljito čiščenje še ni bilo časa, prav tako moram avto peljati domov, da ga dam na kanal in tako natančno s spodnje strani preverimo, kaj in kako.
Nameravam čim bolj arhivirat nadaljnje posege, ker lahko da bo čez X let kdo v moji koži in bo iskal čim več informacij glede tega avtomobila. Pa še forum se ohranja aktiven
Če ima kdo kakšen namig ali nasvet pri teh boksercah bom zelo hvaležen, drugače pa vsaj držite pesti, da bo avto čim več let na cesti
En cold start za zaključek prispevka.