Moje Taljanke

Slikice vaših jeklenih konjičkov
Odgovori
axis86
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 548
Pridružen: Ne Sep 10, 2006 8:02 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa romeo 156 1.9 jtd
Alfa romeo 75 1.6 carb
Alfa romeo 159 1.9 jtdm 16V
Kraj: Žiri

Mene bi isto zanimalo.
Za red line pa ... Na primorskem se ena 75 obnavlja. V nulo.
zzzevs
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Če Jan 08, 2009 8:59 pm
Član Alfa Kluba: 0

Torej, da malo povem ozadje zgodbe o 33 in zakaj se mi je vtisnila v spomin in zakaj točno ta avto, čeprav je "samo" navadna 1.5 IE...

Bilo je septembra 1997, oče je že dober mesec nazaj prodal našo Zastavo 128 in mrzlično iskal nek novejši nadomestek. Zapičil se je v Fiata Tipa in jih kar nekaj že tudi sprobal, ampak noben ni ravno odgovarjal izšolanemu mehaniku. Je pa naletel na enega lepega, ohranjenega v nulo, zadnji sedeži so bili še v polivinilu pri Avtoservisu Lajter v Dobrovniku. Takoj se je ogrel za njega, ampak avto so lastniku ocenili malo prenizko, zato ga ni več hotel dati noter. Oče se je razočaran odločil oditi domov... Pot ga je zanesla mimo avtomobilov, ki so se prodajali, bili ravnokar na servisu, prišli na servis... Med njimi je stala majhna črna Alfa 33 1.5IE letnika 1993, ohranjena v nulo, črna barva se je bleščala v jesenskem soncu. "Majster ka ta Alfa je na servisu?" vpraša oče serviserja. "Ne, je glih prišla noter, zato še nima cene. Je pa lastnik glih vzel novo 146." Oče še nikoli ni vozil alfe, slišal je samo razne mite o veliki žeji po benzinu in olju :D In seveda o neštetih okvarah in težavah te italijanske nekoč tako prestižne znamke. Mami avto sploh ni bil všeč, oče jo je skoraj moral poriniti v avtu, da se je zapeljala z njim. Sam sem sedel na lepe sive zadnje sedeže in prva stvar, ki sem jo opazil, so bile smešno oblikovane kljuke na vratih. Smešne seveda, ker sem bil navajen pravih "kljuk" iz 128 :D In smo šli na vožnjo... Ko smo prišli nazaj, je bil oče tako prevzet, da sta z g. Lajterjem še isti dan sklenila dogovor. Avto za naš žep tistega časa ni bil poceni... Oba z mamo sta vzela nekajletni kredit, ampak meni takrat to ni bilo važno... Spomnim se, da sem pogledal števec na dan, ko smo jo prišli iskat. Prevoženih je imela natančno 29 515 km.

Oče je skrbel za njo kot svoj največji zaklad, ni bilo tedna, ko je nebi ljubeče opral, včasih tudi 2x na teden, če je le bila malo umazana :D S sošolcem sva ga zajebavala, da naj pazi, da barve ne odlušči, tako je bila zloščena vedno.

Slika

Slika

Slika

In tako je začetno navdušenje nad Alfo skopnelo, vmes sem končal osnovno šolo in začel obiskovati gimnazijo, avto je pridno nabiral kilometre, včasih smo tudi po 4x letno šli z njo na Primorsko. Večjih okvar ni bilo nikoli, dvakrat je edino ponagajala ziherunga, ki drži prestavno ročico in vzvod menjalnika, kar je precej pogost pojav pri 33kah.

In tako je prišel oktober 2005, ko sem naredil izpit in se v trenutku zaljubil v ta majhen športen (vsaj za tiste čase :D ) avto. Takrat je na števcu kazalo že dobrih 182 tisoč km. Oče mi je sprva ni dal v roke z lahkim srcem, ker je vedel, da sem po duši... divjak :D In najbolj zato, ker je takrat bil to naš edini avto. Aprila naslednje leto pa sta si nabavila starša Fiata Punta, tako da je 33ka prešla v samo mojo uporabo. Vedno sem lepo skrbel za njo, ampak gonil sem jo skoraj vedno do blokade :twisted: Tistega leta smo se tudi preselili iz Turnišča v Nedelico, jeseni pa sem odšel v Ljubljano na študij. Tako je avto naslednji 2 leti bolj ali manj sameval, razen med vikendih, ko sem ji vedno spuščal dušo ;)

Slika

Slika

In tako se mi je avgusta 2008 maščevala :evil: Potrebna je bila menjava motorja... Pri 208 tistoč je zaribala odmična gred in dročnik. Ampak ni bilo hudega, ker sem pred tem nabavil še eno 33ko za dele. Zato smo se jaz, oče in stric (super duper mehanik) vrgli na swap :)

Slika

Slika

Slika

Ker mi je puščala tudi servo letev, smo hkrati menjali tudi to. Dobiti pa jo je bil hudičev problem, saj so redke 33ke imele servo in sem jo našel komaj po 3 tednih iskanja. Konec dober, vse dobro :D Motor, ki pa je romal v avto, je imel prevoženih dobrih 110 tisoč km, tako da je imel še dosti življenja v sebi :D Hkrati sem zamenjal tudi oranžne smernike za bele in kupil še meglenke, da je avto malo bolje zgledal :)

Slika

Slika

Slika

Jeseni 2009 se ji je pridružila tudi mlajša sestrica :)

Slika

Februarja 2010 sem jo skoraj zvrnil na streho, ko sem konkretno pridivjal v krožnega pri nadvozu čez avtocesto in z obrabljenimi zimskimi gumami pri nezanemarljivi hitrosti odletel čez robnike in proti jezercu za zbiranje meteornih voda pri uvozu na AC :( za slab meter sem tudi zgrešil velikansko tablo. Posledice so bile na srečo majhne - zanič guma in felga, buška v sprednjem mostu in malo zamaknjen stabilizator ;) na srečo sem avto čez noč popravil, da oče ni nič posumil :D

Registracija mi je potekla 24. junija 2010, točno 100 let po ustanovitvi družbe A.L.F.A. in odločil sem se, da avta ne bom več registriral, ker sem se že takrat odločil, da ga nekega dne obnovim. Sledovi let in 234 300 kilometrov divjanja so se že lepo poznali in nisem je hotel dokončno uničiti, zato sem se jo odločil "upokojiti". Alfo sem odjavil, jo izpraznil, zamenjal gume, jo lepo očistil in skrbno spravil. Ko sva se z očetom odpeljala z njo na zadnjo pot do sosednje vasi in nazaj, da sva sčistila bremze po pranju, noben ni spregovoril besede... In ne bom tajil, imel sem konkreten cmok v grlu...

Slika

Slika

Nato je moj daily driver postala 156SW 2.0 TS. Avto je bil res super, ampak 33ka je imela še vedno posebno mesto v mojem srcu ;) Tu in tam sem jo vžgal in zapeljal kak kilometer ali 2, da si je malo pretegnila noge

Slika

Poleti 2012 sem se pa dokončno odločil, da zalaufam obnovo moje ljubljene 33ke, ki mi je niti luksuzna 166 ni mogla nadomestiti. Seveda nisem imel pojma v kaj se spuščam. Ko sem po nekaj mesecih napraskal nekaj začetnega kapitala, se je avto počasi začel razstavljati in začel sem brskati za raznoraznimi deli in razmišljal, kaj bi spremenil na avtu.

Slika

Slika

Slika

Nato je prišel čas odhoda k kleparju in ličarju

Slika

Slika

Slika

Slika

Nato je prišel avto za par dni domov, da sem pobarval in nekoliko uredil motorni prostor in par malenkosti pred barvanjem, Alfica pa je dobila tudi originalen zadnji spojler

Slika

Slika

Nato je odšla na barvanje...

Slika

Slika

Veselje, ko sem dobil nazaj brezmadežno, sijočo črno Alfico je bilo nepopisno :D

Slika

Slika

Se nadaljuje...
Scuckovt
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 71
Pridružen: Ne Jan 15, 2017 10:13 am

Res pohvalno pravi alfista ,33 pa 166 prou waw =D>
Glede obnove avtomobilov lahko ostalim samo povem. Te stvari se začnejo in lastne želje in ljubezni do nekega določenega avta motorja itd. Na forumih na splošno bi folk rad videl samo obnove nekih top modelov neke znamke, vendar nismo vsi enaki stvar se začne tam kjer leži srce. Čeprav je 33ka samo 1.5, gospodu pomeni neskončno, zato se je v to spustil in dvomim, da ko bo končana oz. Tudi ko bo, se nebo na a.netu prodajala še 20let (upam) . Ker za te stvari obnovit rabiš denar (ogromno), cajt (veliko), živce (titanium). Iz osebnih izkušenj vam lahko povem (obnavljam seat ibizo cupro 98letnik.), ko te vsi zajebavajo "daj sestavi že to", "nisi še sestavil te krame", "nima smisla, zmetat toliko €€€€€ v avto bi imel že novega", nekako si res želiš opustit projekt, ki ga izvajaš že 6leto, vendar ti to da še večji zagon, in ko bo končana tale 33ka, bo bolj obračala glave kot novejša giulia, ker pač folk ne bo navajen na tako rariteto na cestah, dosti ih tudi ne pozna tega avtomobila, predvsem mladina, pa čeprav 1.5. Tako da kar lepo počaasi nadaljuj, upam da jo kdaj vidim na cesti ;)
zzzevs
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Če Jan 08, 2009 8:59 pm
Član Alfa Kluba: 0

Hvala za vzpodbudne besede.

Hja, plan je bil 1,7 16v. Ampak, vsak, ki obnavlja 33, obnavlja s tem motorjem. Se pravi, bodo sčasoma 1,5 večja redkost :lol: Saj avto ne bo glih navadna 1.5, ko bo končana. Saj boste videli...

Sicer pa 16v motorji niso nek sinonim vzdržljivosti. Stric obnavlja mašino Gregi za njegovo permanentko. Še dobro da je tip malo izven faze in je malo horderja, ker se je iz treh 16v motorjev komaj sestavilo en pameten motor. Za mojega smo pa rabili "samo" dva :lol: Pa še ta je daroval samo eno odmično in dva dročnika.

Proti 16v sem se odločil tudi zaradi komplikacij, ki jih tak swap potegne za sabo. Potrebo je zamenjati komplet sprednji most in stabilizator, vso motorno elektroniko, ki jo ima 16v pod armaturki, moja pa pri akumulatorju. Na koncu pa je treba zadevo še legalizirati.

Nada koncu sem se odločil za original motor, tisti, ki je pred leti zjebal odmično in je fabriško prišel v avtu. Se pravi, da bo avto matching numbers, kar v svetu starodobnikov tudi nekaj šteje.

Sicer pa do motorja podrobneje še pridemo... 8)
Alfa sport
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1313
Pridružen: Ne Jul 23, 2006 11:55 am

Lepo povzeto.
Glavo gor in veliko volje bo potrebne, torej nikakor ne obupat.
Za 33 se bo obračalo več glav sploh na kakšnih oldtimer dogodkih, ko se dejansko pešci ob cesti ustavijo in občudujejo mimo vozeča vozila.
Obnovljen avto, če je pravilno garažiran običajno preživi lastnika in zlata je vredno da se ta zavedanje prenese tudi na potomce.
zzzevs
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Če Jan 08, 2009 8:59 pm
Član Alfa Kluba: 0

Ah, saj nikakor ne mislim odnehati :D Avto je v garaži, hrane ne prosi. Ko bo, bo. Raje naredim kot se zagre, kot pa potem po obnovi nekaj nonstop popravljam na avtu. Saj se vedno najde kaj, raje ga bom nadgrajeval, kot pa zajebke popravljal. Saj na začetku je bil plan, da se v roku enega leta peljem z njo. Ja Blaž, malo morgen... Ko sem začel avto razkopavati, sem dejansko videl, kako je stanje. Saj ne da bi bilo porazno, daleč od tega. Avto je bil do zadnjega tehnično izpraven in vozen. Ampak bil je... Utrujen... Zato sem imel mentaliteto, če je že vse narazen, bomo pa zamenjali ali obnovili. Problem je, ker sem picajzl in nisem mogel mimo določenih stvari, ki niso bile slabe, samo zadosti dobre pač niso bile :D

Stvar je tudi ta, da 33ki namenjam financ, kolikor se pač da v določenem trenutku. Ker živeti je treba, vmes mi je 166 živce klala, potem sem kupil GT, zadnje čase je GT tudi kot žalostna pretepena prostitutka, z leti prosi več in več, hiša se dela, ogromno stvari me zanima in ogromno stvari bi rad mel, poleg alfe imam še dva relativno draga hobija 8)

Sem legofil :D

Slika

Verjeli ali ne, začetno fazo restavriranja 33ke sem financiral s preprodajo legic :lol: Ko je pa zaloga skopnela, se je tudi tempo obnove upočasnil :roll:

In poleg plehnatih so mi tudi lesene bejbe šibka točka...

Slika

Pa da ne bom zdaj sam sebi tu smetil...

Glede prodaje 33ke pa je tako... Samo prek mojega trupla :lol: Sem imel že v preteklosti nespodobne ponudbe, nekaj jih je bilo precej resnih, ampak sem jih lepo odklonil

Prejšnji mesec me je GT slekla slabiva 2k evrosov. Prvo je trebalo nove radirke, potem je prišel tehnični, 2 tedna po tehničnem pa je turbo rekel, da se ne gre več in je odvrtel svoje ter se poslovil v spektakularnem formula 1 stilu, ko sem vrgel bel dim 100m za sabo :lol: Spet velik del našparanega denarja za dailyja :roll:

Slika

Os je dobesedno prepolovilo. Seveda je olje in voda steklo vsepovsod, zalilo je intercooler in cevi, šrapneli so uničili tudi cev od turba do IC :doubt:

Da pa je ne bom samo šimfal, do tega pripetljaja s turbom nisem nikoli potreboval avtovleke, tudi če je kaj škripnilo, se je vedno nekako ranjena privlekla do doma :lol:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Jap, moja ĐiTi krasi tudi Filipovo spletno trgovino za ta model 8)

Bo pa kakšen prispevek namenjen tudi njenim manj prijetnim zadevam... To be continued...
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

To si si pa res izbral poceni hobije :D
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

Očitno imamo alfisti blizu hobije :D jaz sem sicer bolj ozko usmerjen - technic modeli ;) čeprav kakega modularca se tudi jaz nebi branil sestavljat :D
Slika
RED_line
Alfist
Alfist
Prispevkov: 267
Pridružen: Če Mar 18, 2010 11:18 am

Jaz sem svoje lego kocke prodal da sem si kupil Cagivo MIto ;)
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Intercooler ti je verjetno zadržal smeti od turbota. Imaš še dokaj veliko srečo:)
Cevi pa turbo se zamenja. Pač potrošni material:)
zzzevs
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Če Jan 08, 2009 8:59 pm
Član Alfa Kluba: 0

Hja, takle mamo... GT spet odhaja od doma, tokrat na večjo operacijo srca... Dihtunga na glavi je rekla da ne jebe več žive sile... Mogoče je celo to bil vzrok odpovedi turbine, ker pred tem ni dajala nobenega signala, da bo v kratkem šla po gobe... Je pa en dan pred odpovedjo drastično padel nivo hladilne tekočine. Ko je razmetalo turbo, smo mislili, da je pač voda uhajala skozi turbo, zdaj pa vidim, kako grdo sem se motil :roll:
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Turbo je bolj slaba pumpa za vodo :mrgreen:

Se zgodi.
zzzevs
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Če Jan 08, 2009 8:59 pm
Član Alfa Kluba: 0

V najslabšem primeru je počila glava... Ker avto ko je hladen todi težko vžge :( očitno je prišel čas za renaulta ](*,)
zzzevs
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Če Jan 08, 2009 8:59 pm
Član Alfa Kluba: 0

Pa da se vrnemo malo na 33, da nebom samo o GT jamral :D

Torej, to je moja prva obnova in glede teh stvari sem popolnoma samouk... Zato sem par stvari pomešal vrstni red, kako kaj poteka. Med kleparijo, ličarijo in barvanjem sem avto pustil na originalnem starem podvozju in dokler avto ni prišel nazaj z barvanja, podvozja nisem tikal.

Klepar je zato avto zaščitil samo tam, kjer je odrezal gnilobo. Avto je bil kar se pleha tiče v precej dobrem stanju, pragovi in robovi so vsi ostali tovarniški. Nekaj dela je bilo okoli pokrovčka za tank (klasika pri 33), v prostoru za rezervno gumo, malo jo je načelo pri stiku praga in dna spredaj desno (tudi klasika) in zamenjala sta se oba sprednja blatnika.

Zato sem začel odstranjevati podvozje in tank za gorivo. Takrat me je čakalo prvo negativno presenečenje...

Spodaj kot nov, zgoraj pa...

Slika

Nekak v tem času je tudi padla odločitev o komplet obnovi, ker sem videl, da nekaj malo pošminkati zadevo in sebi pobarvati oči ne bo šlo...

Zato je bilo potrebno najti nov tank, kar pa je bila težja naloga, kot sem sprva mislil... Pri nas sem obrnil vse trgovine in spletne strani, pa ni bilo nič, če pa bi že lahko kdo kaj naročil, pa so mi govorili o nekih 250-300€ plus davek plus poštnina :roll: Na koncu sem dobil fakerja na nemškem ibeju za nekih 120€ plus poštnina. Golega seveda... Zato smo ga na firmi hitro spoznali s svežo črno barvo, dobil pa je tudi vse nove pritikline, razen plovek je ostal rabljen

Slika

Ker je bil poden oskubljen vse delov in nesnage, sem nanesel še eno konkretno plast bodyja. Od viška glava ne boli, je pa bila to sila nadležna naloga, leže pod sveže pobarvanim avtom :roll:

Slika

Še preden sem dal tank na svoje mesto, sem potegnil vse nove zavorne lajtunge, ker so bile stare zrele samo še za dinos. In ker do regulatorja zavorne sile ne prideš brez, da odstraniš tank, je bil to pravi moment, preden sem nabil nazaj nov tank. Slikovnega materiala ni, ker sem bil zaposlen z upogibanjem cevi, leže pod avtom in izdatnim preklinjanjem - mislim, da ni izostal noben svetnik.

Po tem, ko sem fiksiral tank, je bil čas za zadnji most. Razturilo se ga je do zadnjega vijaka, očistilo, pobarvalo, roke so dobile nove powerflex puše, nove bremze in cilindri, galvaniziran vijačni material, pletene inox zavorne cevi, amortizerji obnovljeni, fedri novi, da alfato malo prizemljimo, ni da ni...

Slika

Slika

Sem pa opet naletel na problem, ko sem iskal zajle za ročno. Dobil sem jih po nekaj iskanja, ko pa sem hotel montirati, pa sem ugotovil, da so za permanentko ](*,) Tako so romale k Gregi in na njegovo belo makino... Mene pa je opet spasil nemški ibej... Kjer so me za 2 zajli olupili skoraj 100€ s poštnino :roll: Da nebo kdo rekel, da je poceni in enostavno dobiti dele za te stare gare... :lol:

Sprednji del podvozja sem pustil za pozneje... (Je sicer že na avtu, pridemo pozneje do tega...). Razlog - na avtu sem hotel narediti nekaj, da bo napredek res viden, ne samo skrit očem. Zato sem se spravil na notranjost. In ker je najbolje začeti od zgoraj navzdol, sem dal pretapicirat strop. Faker ima kar nekaj okroglin in glupih linij, zato končni rezultat ni glih najlepši in bo ta težava enkrat v prihodnosti odpravljena...

Slika

Položila se je izolacija, sestavila armaturka, tepih se je konkretno očistil in dal na svoje mesto, je zelo dobro ohranjen in brez lukenj

Slika

Potem pa sem nepričakovano naletel na en cukrček, ki je bil na listi želja za update makine

Slika

Deal sklenjen po hitrem postopku, zadeva pa je kar hitro romala na svoje mesto

Slika

Sexy 8)

Slika

Glede sedežev je bila vedno želja dobiti Recarote, ampak pri teh cenah in glede na to, da jih ne najdeš glih na vsakem vogalu, sem idejo začasno opustil in se odločil osvežiti originalne sedeže (slikano ob demontaži)

Slika

Pred tem sem seveda nabil vsa tesnila, lajsne in stekla v vrata. 25 let stara plastika je veselo pokala, guma pa brez malo silikonskega olja ni hotela na svoje mesto... Še dobro, da sem imel (v tistem trenutku še samo 2) donatorki...

Slika

Slika

Se nadaljuje...
Uporabniški avatar
GORA
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 740
Pridružen: Ne Nov 25, 2007 11:06 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa 159 SW 2.0JTDm TI & Alfa 75 1.6ie
Kraj: Ljubljana

Kapa dol za tvoj projekt;pa da zraven še veliko dokumentiraš s slikami...vsaka čast !
Odgovori
  • Informacija