Nazaj na alfi 159 benzina

Slikice vaših jeklenih konjičkov
Odgovori
ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2831
Pridružen: Po Mar 13, 2006 9:06 pm
Kraj: Kranj

Kdo je delal mapo? Kakšen je pričakovan učinek?
Uporabniški avatar
fixy
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 574
Pridružen: So Maj 29, 2010 2:47 pm
Vozilo: Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Kraj: Brežice

Tudi mene zanima rezultat tega
1998 156 2.5 V6
2006 159 3.2 JTS V6 Q4
2007 159 1.9 JTDm
2010 159 SW 1750 TBi
2011 159 SW 2.0 JTDm
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

No danes pa se je rešila se stalna težava z gumijasto cevjo za hlajenje vode turbine. menjal sem že 4 različne kose hidravlične cevi, zdržale pa so po par mesecev, tako da sem imel dovolj in naročim original pač 80€.
Potem pa malo raziskujem in ugotovim da je moja kovinska krajša kot originalna. v tem primeru pride gumijasta cev pomaknjena direktno nad katalizator in ne zdrži temperatur.

Mogoče kdo ve ali je bila mogoče krajša pri prvih serijah teh motorjev in so kasneje izvedli popravek? Ali pa se je pri moji nekaj čaralo v preteklosti...

Še o kom je govora:

Slika

Pa še stanje oziroma pozicija cevi prej in potem:

Slika

Glede ECU-jev pa razložim naknadno.

LP
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

No da še pojasnim kaj je glede ECU-ja. Zanimal sem se pri nas za izboljšavo delovanja programa, predvsem v prostem teku, boljši odziv na stopalki plina in prihranek pri porabi. Kar nekaj sem se informiral o tem in ima tudi že nekaj izkušenj s tem in mi je samo delovanje poznano. Že pred tem sem pogovarjal s Tribesom in Žival-jem, katera sta mi sporočila da v Sloveniji težko kakšen ustrezno obvlada bencinske motorje sploh tega Tbi.
No pa sem se vse eno obrni na tuning podjetja po možnosti izboljšave. Vsi od C**, R** in ostalih so mi obljubljali 400Nm navora in 250km, kljub temu da sem zatrjeval da tega nočem in sem hotel izvedeti kako bi mi lahko želene stvari izboljšali in na kakšen način. Vsi odgovori so bili enaki, da je to že pripravljena mapa, se naloži in preveri na valjih, posegov v mapo ne delajo, itd... Jaz pa sem bil seveda čuden ker sem preveč detajlno spraševal.
Tako sem tukaj v Sloveniji s tem zaključil, ker nisem hotel da mi avto po nekaj časa ''crkne''.

Zasledil pa sem podjetje na Nizozemskem:

https://www.squadra-tuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Po kar nekaj pogovorih z gospodom Stephanom sem ugotovil da dejansko obvladajo zadevo, znajo razložiti in znajo ugoditi željam.
Potemtakem sem mu poslal svoj ECU od Tbi in kolegov od Lancie Delta 1.4 tjet 150km. Lancia je šla na 175km in 300Nm navora moj pa malenkostno povečanje moči, predvsem pa želene izboljšave.

Oba sva avte že pretestirala in sva prezadovoljna z rezultati. Moja Tbi je v prostem teku precej bolj mirna kot prej prav tako motor lepše teče, stopalka za plin je bolj odzivna, hitreje pa tudi pospešuje.
Nekaj izboljšave glede same varnosti pogonskega sklopa je bilo pri obeh. To pa vključuje (izboljšano delovanje glede na originalen program):
Do 80°C hladilne tekočine so omejeni vrtljaji na 5k in boost na 0,9 bara (po števcu na armaturi). Ko temperatura vode preseže 80°C se te omejitve odstranijo. Druga oziroma najpomembnejša stvar pri bencinskih motorjih je temperatura izpuha. Ta se meri in ko se le ta začne bližati maksimalni vrednosti se boost začne nižati da se maksimalna temperatura izpuha ne preseže.
Pri dizlih teh problemov ni in četudi ni delovanje optimalno lahko tvegaš samo da ti dizel bolj kadi ali ne gre, pri bencinarju pa se tvega stopljene dele motorja.

Pri lanciji se več kot teh 175 konjev iz te turbine ne da dobiti, če hočeš imeti še nekaj rezerve seveda in ne deluje vse preko limit. Pri nas v slo obljubljajo 180+km. enako za Tbi je zgornja meja 230km da ne tvegaš večje obrabe in poškodb, pri nas pa vsi obljubljajo 250km...

Še sam zaključek vsega tega, da kdor razmišlja o tnuningu becinarja naj se obrne na Squadro, saj tam dejansko vedo za kaj se gre in zadeve obvladajo, pokrivajo pa samo FCA koncern in ne vse morje znamk kot tunerji pri nas kar se seveda ne da obvladati. Cena na storitev je res da višja kot pri nas vendar je glede na storitev tega vredna.

Primerjava prej (levo) in sedaj (desno) na Tbi. izboljšava se vidi, ni pa nujno da je preverjanje optimalno. Pospeševanje v 3 prestavi od 1k rpm do 6k rpm:

Slika

LP
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

odlicno, tole z omejevanjem vrtljajev bi moralo bit serijsko pri vseh avtih in sem se ze sam veckrat spraseval, zakaj tega ne delajo.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

To majo drugače serijsko že vsi JTDm motorji od 2005 dalje... pri nizkih temperaturah do 40°C je moč omejena, pa max obrati tudi.
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

potem zgleda mrzlega tolk pazim da nisem opazil. Sem zpa sigurno na sluzbenem avtu lanskega letnika opazil, da tega gotovo nima. 1.6 dci 130 ter 1.5 dci
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Pri Tbi je bila tudi prej moč omejena, sedaj pa malo bolj kot prej. Zaradi hitrejšega odriva je boost nižji kot prej do 78°C. Res da ga ne tiščim mrzlega in tudi nasploh ne veliko. Opazi pa se pri polnem gasu od recimo 1,5k do 2,5k obratov, da kazalec na armaturi za pritisk doseže manj tlaka. To je vsekakor bolje za motor kot da tega ne bi imeli tubinarji.
Avto pa je sedaj nasploh :-({|= veliko lepše in lahkotnejše se pelje na nizkih vrtljajih, tudi ker je ''turbo lag'' precej manjši kot prej.

Moja naslednja alfa bi bila giulia 2.0 turbo z 200km in čipana pri squadra na 300km :mrgreen: vsaj baje med 200 in 280 konjsko naj nebi bilo druge razlike kot da je prva bolj zamašena kot druga :D

LP
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Sedaj ko pa alfa dela brez težav se dela pa še na BMW-ju :mrgreen:

Kolega spravlja skupaj super makino. Gre se za oldtajmer E30. Avto je kompletno restavriran in je bil komplet razstavljen, odpravljena rja, na novo zaščiten in pobarvan.
Sledila je sprememba in nadgradnja podvozja (roke, diski, nastavljivi amortizerji), krajši diferencial z 40% zaporo, vgradnja klime in najpomembneje vgradnja inline 6 cilindrskega bencinskega motorja iz E36 z 2,8 litra prostornine.

Sledi še ureditev delovanja vse elektronike od povezave klime do ventilatorjev, senzorjev, in vsega ostalega, potem pa še končna sestava in test bo pokazal kaj premore ta stara kanta 8)

Slika

Slika
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Da ne bo samo mehankarija sem pa svoji privoščil še kompletno čiščenje znotraj cca en šiht dela in rezultat je res odličen :steering: :

Slika

Slika
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Čez zimo mi je spuščala klima in sem jo ponovno napolnil. Zdržala je cca en teden in se je raziskovalo kje pušča.

Ugotovilo se je da so za puščanje kriva tesnila in je bil strošek majhen cca 10€ original:

Slika

Sistem tesnil je koncept Opla, spušča pa zardi posledice dolgotrajnega tlaka v sistemu ta se giblje med 9 in 11 barih pri delovanju ventilatorjev in do 15 barov če ventilatorji ne delujejo.

Lokacija tesnil na manikotu kjer cevi pridejo pritrjene na kompresor:

Slika

LP
Zadnjič spremenil dejan031, dne Po Maj 27, 2019 2:33 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9772
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Hvala za to informacijo. Tudi pri moji mora najbrž nekje puščati, saj je bila napolnjena leto dni nazaj, letos ob prvih toplejših dnevih pa je bil sistem že prazen. Lokalnemu mehaniku sem dal sistem preveriti, vendar ni zaznal nikakršnega puščanja in je sistem zato ponovno napolnil. Me prav zanima kako detajlen je bil pri iskanju puščanja ... :?
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

MaStr napisal/-a:Hvala za to informacijo. Tudi pri moji mora najbrž nekje puščati, saj je bila napolnjena leto dni nazaj, letos ob prvih toplejših dnevih pa je bil sistem že prazen. Lokalnemu mehaniku sem dal sistem preveriti, vendar ni zaznal nikakršnega puščanja in je sistem zato ponovno napolnil. Me prav zanima kako detajlen je bil pri iskanju puščanja ... :?
Puščanje je lahko tudi kar težko najti. Pri meni sva z mehanikom pri prazni klimi pregledovala in nič našla, Tako da sva ponovno napolnila klimo in potem po enem tednu ko je spet spuščala sva imela več sreče. Zaradi barve v plinu in olja za mazanje je bilo opaziti rumen majhen masten madež na kompresorju. Prvi sum na kompresor, pa vendar najprej naročim tesnila in poizkušam s temi. Ko sem odstranil manikot in vse skupaj očistil je bilo opaziti sled puščanja pod samim manikotom in delno odstopajočo gumo na manjši podložki. Za enkrat deluje in upam da tako tudi ostane :D

Bi pa morala klima tesniti kar nekaj let, če jo je potrebno filat na leto, dve pomeni da sistem ne tesni najbolje, lahko pa se to zgodi precej prej. Opcija pri tem je preverjanje z dušikom in senzorjem plina, vendar če bi hotel biti popolnoma prepričan oziroma ugotoviti puščanje bi moral odstraniti kar nekaj delov avtomobila da bi imel dostopen celoten sistem klime in bi lažje preverjal. V nasprotnem primeru pa je težje...

LP
Uporabniški avatar
minimi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2202
Pridružen: To Maj 12, 2009 11:40 am
Vozilo: AR 159Q4
P 106S16

Z leti postanejo gumi cevi tudi toliko porozne, da plin uide ven skozi sam material.
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

nekaj se je preverjalo :mrgreen:

Slika
Odgovori
  • Informacija