Ker se obeta sneženje, sem že danes preventivno preoblekel notranjost...
Pašejo v nulo. Kljub temu, da nimajo pritrdilnih čepkov so tepihi popolnoma fiksni, zato jih niti ne potrebujejo.
Zaščito počivalnika leve noge bom pa najbrž kar odrezal ...
Še enkrat hvala klubskemu partnerju ALFA-R (Filip Štirn) za vse nasvete in dobro ponudbo!
Omenjena zaščita počivalnika (zgoraj) bo najverjetneje šla stran ...
Nabiranje materiala za veliki servis, 2. del
Hvala Filipu (Alfa-R - klubski partner) za ekspresno posredovanje, čeprav me čas nič ne preganja
Zdaj pa še do mehanika, da se saga zaključi ...
Giulia in Stelvio sta neverjetno občutljiva na padec "žmohta" v bateriji. Posledično se takoj začnejo kazati raznorazne napake.
Meni na primer že odkar sem jo kupil ni delal start-stop sistem, pa je bila baterija na dan menjave pri 80% zmogljivosti.
Sredi zime mi je med čiščenjem snega z avta pokazalo napako/lučko za možnost naleta (FCW). Možno, da se je napaka pojavila zaradi tega, vendar po menjavi baterije ni izginila, tako kot je recimo za start-stop sistem.
Zdaj sem vzel nekaj močnejšo, v upanju, da bo tudi trajala kaj dlje brez kakršnihkoli sistemskih napak ...
Giulia in Stelvio imata drugačen način polnjenja akumulatorja, kot "starejše" Alfe.
Pri starejših avtih imaš alternator z regulatorjem, ki nastavi "fiksno" napetost 14V in polni akumulator s polno napetostjo ves čas delovanja motorja.
To je sicer fajn, ker je akumulator vedno maksimalno poln, ni pa dobro za samo življensko dobo akumulatorja, saj stalno polnjenje uničuje akumulator.
Z namenom podaljšanja življenske dobe akumulatorjev so pri večini "preimum" konkurence že 15 let nazaj uvedli sistem nadzora toka v in iz akumulatorja. Tako imaš tudi na Giulii na klemi akumulatorja senzor toka, ki stalno gleda kakšna je poraba in potem temu primerno nastavlja napetost alternatorja, da se akumulator polni samo toliko kot je oddal energije. Zelo redko ali pa celo nikoli, pa akumulatorja ne polni da maksimalno napetost.
Problem tega sistema je, da se karakteristika akumulatorja z leti malo spreminja (notranja upornost in samo-praznenje se povečujeta) zato mora biti v algoritmu za polnjenje dobro naštudirana karakteristika akumulatorja.
Če pride do odstopanj se lahko akumulator premalo polni...
Pomembno je tudi da računalnik za nadzor toka ve kakšen tip in kapaciteta akumulatorja je vgrajena, če samo vgradiš večji aku tudi to lahko povzroči premalo polnjenja...
Včasih pa problem nastane tudi če je senzor toka zaradi kakršnegakoli razloga nenatančen in ne prikazuje 100% pravega toka.
V tem primeru se lahko zgodi da avto ne polni akumulatorja dovolj...
Uglavnem long story short...
Če se ti začnejo pojavljati težave z raznimi električnimi sistemi na "random", bi najprej svetoval da se pomeri napetost na akumulatorju.
Pustiš avto stat čez noč, zjutraj pomeriš, in če ni v razponu med 12.5-12.8V bi znal biti vzrok nekaj od zgoraj naštetega.
V tem primeru svetujem priklop polnilca na akumulator da se nivo shranjene energije v akuju dvigne na dovolj visok nivo.
In od tu naprej bi moral sistem polnjenja spet skrbet da bo nivo dovolj visok.
Življenska doba modernega AGM akuja je drugače komot 10+ let.