Od bivšega lastnika se sliši kakor kakšen Celjski avto oglas. Odličen motor in menjalnik ! Samo par lepotnih napak ima pa deci olja porabi zase na toliko in toliko. Tankaš pa potem več olja kakor benza, kakor da bi motorko vrtel.
Od olja imaš tak bel prah na najbolj vročih delih. Drugod ga prekrijejo saje in se ne vidi.
Kaj je mojster delal z njim ne veš, lahko je pa veliko stal, potem so samo mestni intervali, kjer se župa ne obrne. Olje menjano enkrat na 20.000, pa če je že 5 let poteklo vmes ..
To svinjarijo boš potem našel vse v karterju, ko je enkrat spečeno se nerada topi v olju in samo ostane na dnu.
Pokrov ventilov sicer ni tako pomemben, ne sodeluje v mazanju, je pa lepo če ga namočiš v razrečilu in sčistiš.
Take zasvinjane mašine včasih ni dobro preveč mučit in čistiti in menjat olje kakor nor ker rado kaj ribne. Zos in svinjarija drži znucana tesnila tesna, potem pa se vse ulije ko npr. naliješ sintetiko.
Če so kanali pretočni samo menjaj kakih par 1000 prej, se bo že sama sčistila, potem pa dol počiš karter in pogledaš kaj je s spodnjim delom. Ni rečeno da so fuč vsi ležaji, tisti na koncu bodo najbolj suhi in dobivajo najslabše olje. Če ne tolče ni tako kritično.
Mogoče še to, če mašina žre olje, to ni problematično za sam motor, razen iz stališča stroškov in porabe ali emisij. Avto namreč žre skoraj enako bencina kakor drugače, olje pa sicer je drago, vendar če kadi kakor turek lahko to mirno ignoriraš. Sposojen stroj je žrl 1L/500km. To pomeni da si natankal vsakič ko si tankal in še malo ob štartih če je bilo prenizko na šipki. Notri se je potem točilo kakršna žavba je bila najcenejša v šparu. Potem se je malo uredilo povratke in je bilo bolje, "samo" še 1L/1000. In nalivalo se je točno na sredino, ne na max. in tudi to je malo pomagalo. Mašina prevečkrat zakuhana, potem je pa šla ciganom in so se še oni peljali en čas z njo, potem pa jo dali na kose. Pleh je bil takrat že tudi pri kraju, počena iz vseh strani, kita več kakor pleha, sklopka kaj je to, menjalnik pa tak občutek kakor da bi napenjal elastiko od gat, ali si imel v brzini sploh nisi vedel, včasih je prijelo, včasih ne. Cev za točit benz je bila na koncu zvezana z žico da ni padla noter v kolotek, ker je vse naokoli prerjavelo. Čez tehničnega je ta stroj šel samo z vezami in izgovorom, da je sam še za letos.
Lahko da je atek samo dolival, ni pa menjal, ker se mu je zdelo nesmiselno in potem je ratal gost zos. Ugotavljat kaj je prejšnji lastnik počel je kar detektivsko delo ..