Nov paket
Tokrat mali servis - olje in filtri ...
Najprej odstranim pokrovček za olje - za lažje dihanje ...
potem pa v kanal in odstranit plastiko pod motorjem 8 vijakov in pastika odpade ...
pod karter podstavim stari pladen od štedilnika, v njem pa imam dve kantici v kateri se bo zlila večina olja, nekaj ga je pa politega po pladnu
, nekaj ga je pa še na nosilcu nasproti odtočne luknje
da se olajša dostop do filtra (oljnega) je treba odstranit toplotni ščitnik nosilca motorja in toplotni ščit na volanski letvi
pod filter je priporočljivo dati kakšno krpo, ki bo lovila olje, ampak ga je kar precej
. Ko je filter odvit se pocedi še mala količina olja iz karterja direktno na glavo
. Očisti se sedišče filtra.
ko se enkrat vse dobro odcedi (pa dobro umije
), odstranim pladen izpod avta
hmmmmm le kje bi bil čep pa tesnilo za karter hmmmmm
ahhhh še vem kje ...
sledi nameščanje čepa na karter
pa še olje se je našlo
z novim oljem se namaže tesnilo filtra, ter nalije do 2 cm pod robom olja v filter
z roko se privije (kar da) filter
sedaj je pa že čas za olje - na zdravje !
olja se nalije do označbe max na palčki.
tako en del je opravljen, sli še filter za zrak in za kabino (klima)
najprej zračni, z majhnim šrufncigerjem (izvijač) se stakne objemki na zračnem vodu. V mojem primeru na obeh straneh dušilnika sesalnih šumov
dušilnik šumov se potegne iz MAF-a in gibljive cevi pred dušilno loputo
pogled na ohišje filtra z 4-mi vijaki (eden se skriva pod dovodno cevjo v hladilnik) - originalni so ponavadi dobro zarjaveti, a v mojem primeru sem jih že prejšnič zamenjal za inox (kakor tudi večino drugih na izpostavljenih mestih)
sname se konektor z MAF-a (sicer sem ga že prej ampak vseeno raje napišem), odstrani se še nosilec ohišja, vidi se ga za kablom ki je peljal na MAF
ohišje je potrebno nekoliko dvignit, da se stakne iz sedišča na dnu, kar omogoči lažji dostop do vijakov in potem olajša dostranitev pokrova in samefa filtra
stari filter leti v smeti, odišje se očisti raznih smeti in namesti se nov filter
no pa pred sestavljanjem še en detajl (ne)slavnega MAF-a
potem se vse skup namesti v obratnem vrstnem redu inzadeva je opravljena.
a vas mogoče zanima specjalno orodje za stiskanje objemk na sesalnem vodu ??
tukaj je pa nikomur ne povejte
še en del končan, sedaj pa samo še fliter za kabino.
odvijejo se 4-je vijaki na ploščoci pred vetrobranskim steklom
odstranitev te ploščice razkije še en pkrovček, katerega držita 2 vijaka
na še vedno ni filtra - kot ruske babuške
če se odvije še naslednja 2 vijaka in umakne kable ki vodijo čez ploščico, pa dobimo ...
... en zamazan filter
ker je sigurno nekaj smeti ostalo v ohišju, je treba improvizirat sesalnik z dolgim in zelo tankim nastavkom - gumi cev in lepilni trak
stari filter ponovno dobi krila in pristne v kanti, očisti se še okvirček filtra, nakar se namesti nov vložek
sledi samo še setavljanje v obratnem vrstnem redu, zagon motorja, preverjanje, če vse tesni in deluje normalo ter še namestitev toplotnih ščitov na nosilcu in volanski letvi in same zaščite za motor.
Pa še:
- motor naj bo dobro ogret pred menjavo, da olje bolje izteče, je pa potrebno paziti, da se ne opeče na katerem koli delu motorja in izpuha, ter s samim oljem, ki izteka. Zaradi tega je moj čep pristal v kantici skupaj z oljem, ker sem raje nsalednji dan v olju našel čep, kot pa se oplekel z oljem - Bella ne je 15 min pred menjavo pripeljala iz LJ, tako da je bilo olje dobro ogreto
- olje naj izteka čim dlje časa, ker si ponavadi rezerviram kak dan ali dva za taka opravila (se pravi imam druga avto za uporabo), pustim da olje izteka vsaj 10 ur (kdaj celo kak dan).
Mal huda je, ampak bo že ....