andrejk napisal/-a:Screemer,
ta pojemek ki ga opisuješ pri okoli 2800 vrtljajev je bil pri meni močno izrazit. Avtu je pri teh vrtljajih včasih (ne pri polnem pritisku na gas, ampak pri delnem) zmanjkalo moči in je cuknil. To je začutil tudi vsak sopotnik. Rešitev je bila blokada EGR ventila.
Imel sem zelo podoben problem z AR166 JTD 110kW, ampak pri
polnem gasu - v 4., 5. in 6. prestavi (drugje nisem poskusil) pri polnem gasu je pri okoli 2500 konkretno izgubil moč za par sekund (in izgubil nekaj sto obratov!) , včasih se je za trenutek prižgala tudi kontrolna lučka za motor. Pri menjavi v nižjo prestavo je malo pokadil in začel normalno vleči.
Diagnostika (Fiat Avto Trebnje) je pokazala da je ali overboost ventil, ali MAF, ali en ventil pred overboost ventilom, ali ...
Bili so toliko prijazni, da so zamenjali overboost ventil (brez da bi takoj zaračunali), in mi dali par dni, da povem ali je bolje ali ne. No, avto je takoj delal bolje, je pa še vedno malo pod 2500 obrati zelo na kratko (manj kot pol sekunde) malo cuknil, in potem pospeševal normalno naprej, tako da je naslednji osumljenec bil MAF (LMM, luftmeser, debimeter...). Namesto menjave sem najprej poskusil čiščenje (je 150€ cenejše...). Očistil sem ga z izopropil alkoholom in vato na zobotrebcih (vatirane palčke so predebele) po teh navodilih (
http://www.alfa156.net/fr_index.html?/tech/MAFguide/), in zdaj ne cuka več in vleče fenomenalno
Na MAFu je videti dva senzorja:
ploščica (cca 5mm x 10mm),
!! namesto "cloth" in "glass cleanerja" raje uporabite vato in izopropil (čistilo za stekla + elektronika =
)
in ene žičke, ki so skrite v luknji (do njih pridete tudi s tankim zobotrebcem, na katerega date malo vate):
OPOZORILO: če boste sami čistili MAF pazite na:
- pred demontažo si označite (ali fotkajte) kako je senzor obrnjen (luknja na koncu senzorja (v njej so ene žičke) je obrnjena proti zračnemu filtru (da zajame zrak).
- ne uporabljajte čistil, ki puščajo sledi (ko se posušijo) ali topijo plastiko (najboljši je izopropil = propanol alkohol - dobi se v Delku pod Emporiumom v Lj ali v neki drugi štromarski trgovini)
- pri čiščenju senzorjev uporabite čimmanj sile
- zamenjajte več koščkov vate, dokler ta ne ostane lepo bela
- po čiščenju posušite senzor (lahko s fenom - vendar z razdalje!)
- !!! resetirajte ECU tako kot piše v navodilih in ga ponovno naučite mešati gorivo in zrak
- po resetu 15 prostega teka, nato 15 minut vožnje.
Če čiščenje&reset reši problem, 150€ vložite v rezervni sklad za bodoča popravila vaše lepotice