DIY: Tempomat: naknadna vgradnja - AR 156, 2.4 JTD 10V

Tehnične teme o modelih 156,147 in GT

Moderator: Tehnika moderatorji

Uporabniški avatar
Johny
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 78
Pridružen: Ne Okt 23, 2005 6:09 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Lj.

Pozdravljeni

Ker je kar nekaj težav z iskanjem dokumentacije za vgradnjo tempomata in izvedbo še nepripravljenih instalacij, vam bom na kratko pokazal kako se to izvede pri modelu AR 156 2.4jtd 10V 2002 z not. FL.

vezalna shema je taka:
tempomat.jpg
tempomat.jpg (29.26 KiB) Pogledano 371 krat
Postopek....


1.
ECU se nahaja na sovoznikovi strani na desni steni pod predalom, zaščiten s plastičnim pokrovom...
V nadaljevanju bomo delali z levim konektorjem (večji 81pinski)
1.jpg




2.
Previdno ga iztaknemo, (na levi strani ima drsno varovalo ki ga je potrebno potegniti vstran) ter odstranimo zaščito nad žicami.

3.
Ko je konektor odstranjen, je na desni strani vijolična/pinki varovalka pinov, ki jo je potrebno izvleči, (kot nam kaže slika, najlažje z buciko in nato...)da lahko vstavimo nove pine...

2.jpg
3.jpg

4.
Vstavimo kable z narejenimi pini (jaz sem ponucal žice in na njih pine od ohišja domačega računalnika(pravilna velikost...)in jih nato pospajkal s povezovalnim kablom napeljanim do točke kjer naj bi imeli stikala za uporabo tempomata.
Ko so pini in žice vstavljene previdno vstavimo še varovalo pinov, ter prevverimo samo globino vstavljenih pinov ter njihovo trdnost...
5.jpg
4.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg

5.
Opis pinov in njihovih funkcij:

pin 53 je namenjen vklopu tempomata (tu pripeljemo preko našega STIKALA krmiljnih 12V, ki nam vklopi indikator tempomata)

pin 55 je namenjen funkciji SET (pravtako na ta pin preko naše vgrajene TIPKE pripeljemo krmiljnih 12V, lahko brikamo že iz prej omenjenega stikala)

pin 56 je namenjen zmanjšanju hitrosti oziroma sprejem v spomin trenutne hitrosti)

pin 57 je namenjen povečanju hitrosti oziroma sprejem v spomin trenutne hitrosti)

na pina 56 in 57 preko paličnega stikala z dvojnimi kontakti s pritiskom gor ali dol dovajamo že prej omenjeno 12V krmiljno napetost...



... tu pa sem vgradil stikala.... z leve proti desni 1:TIPKA SET, 2:palično stikalo v srednji poziciji z možnostjo pomika naprej za + oziroma nazaj za - hitrost/memory, 3: STIKALO za vklop/izklop...
11.jpg
... seveda ker sem bolj gorenjec sem vgradil stikala(na meni najbolj priročno mesto), namesto originalne ročice, ki pa se jo seveda da enako priklopiti kot ta stikala...


"VOJLAAAA"
12.jpg
12.jpg (17.31 KiB) Pogledano 371 krat
... ker pa se rado zgodi da nam ECU ne zazna takoj tempomata, moramo nekajkrat dodati in odvzeti kontakt s ključem in tako opraviti nekaj CHECK ENGINEov... ko pa nam enkrat dela potem ni več težav...




e tako na kratko...

LP
Janez :mrgreen:
Foggy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9326
Pridružen: Sr Okt 01, 2003 11:51 pm
Kraj: Ljubljana

Pohvalno =D>

Tale tema si zasluži naziv "sticky".

Lp
Uporabniški avatar
Johny
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 78
Pridružen: Ne Okt 23, 2005 6:09 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Lj.

... hvala

drugače pa se da tole vgradit v vse Alfe z Boschevo elektroniko in "fly by wire" stopalko za plin, le na E-Learnu je treba poiskat kje so pripravljeni kontakti.

...temo sem napisal kot sem jo jaz dojemal, in čisto mogoče je da je vmes kaka nejasnost, ki je meni logična in je zato nisem omenjal...

zato če je kako vprašanje... kar

LP
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Dodano tudi v temo "Naredi sam" v vodnikih. =D>
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Mene mika tole izvesti pa me samo tole zanima.. od kje si pa speljal krmilno napetost 12V? S pina 54 na ECU priključku ali od kje drugje?
mitoma
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1142
Pridružen: Pe Jul 23, 2010 11:26 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

Hudo! =D>
Uporabniški avatar
Johny
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 78
Pridružen: Ne Okt 23, 2005 6:09 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Lj.

... ja "krmiljna napetost 12V"----> to je katerikoli + v bližini stikal, da ne vlačimo kabla čez celo armaturo... (seveda mora biti prisoten ob kontaktu)

@Binji... na pin 53 dovedemo preko našega stikala 12V iz kjerkoli v avtomobilu (jaz sem iz vžigalnika za cigarete) potem to isto napetost dovajamo na ostale 3 pine kot funkcije +/- in set...

LP
MrPetek
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 576
Pridružen: Pe Mar 20, 2009 8:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Gorišnica

Pozdravljeni!

Danes sem malo brskal po eLearnu in naletim na shemo za tempomat za mojo verzijo 156-tke (2.5 V6 l99):

Slika

Je kakšna možnost, če jaz to povežem, tako kot je na shemi, da deluje, čeprav nima na števcu kontrolne lučke za tempomat?


Hvala za odgovore.


LP
Mitja
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Tule http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... ost4038519 se je mislim da nekdo ukvarjal s tem. Ne vem pa kakšen je bil na koncu rezultat.
turko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 536
Pridružen: Po Sep 13, 2010 5:54 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: ljubljana

sej za to je vse ista ročka GT, 147, 156?? "plug & play"
ALFA JE HOBI, HOČEŠ ALI NOČEŠ
Uporabniški avatar
GTAm
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5102
Pridružen: Sr Jan 14, 2004 12:36 pm
Kraj: Postojna

Za GT in 147 je enaka. 156 ima malenkost drugačno. Mislim, da v 156 ne paše direkt od GT in 147... Priklopi so za vse isti samo pritrditev je malenkost drugačna.
turko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 536
Pridružen: Po Sep 13, 2010 5:54 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: ljubljana

še eno vprašanje... ker se trenutno prodaja ena ročica brez podvolanske plastike me zanima še sledeče... sej potem je pa ta palastika 156 in 147 verjetno ista li imata tudi lukne drugačne??

TNX
ALFA JE HOBI, HOČEŠ ALI NOČEŠ
Uporabniški avatar
alro
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2700
Pridružen: So Feb 11, 2006 1:39 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Nova Gorica/Gorenje pri Divači

Med 156 in 147 je razlika v ročici in prav tako v podvolanski plastiki. Nič ni enako. Tudi sama pritrditev ročice je drugačna. Sem pred kratkim videl da je nekdo tu na forumu oglaševal da prodaja ročico za 156, na sliki pa je za 147, tako da očitno nekateri ne vejo niti kaj prodajajo :roll: .
Slika
turko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 536
Pridružen: Po Sep 13, 2010 5:54 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: ljubljana

še zadnje vprašanje/problem?

ali je sploh možno dobiti originalen konektor za na ročko tempomata? (na tempomatu je, za drugo stran)

in pa tam ko se daje notri te "konektorje" v bosch. kaj se jih to samo porine v tele modre "zafilane" luknje, ker nisem opazil da se še kaj razstavi? in potem vrne to roza varovalo?

pa kako se reče pravilno telim zadevam da si jih grem kupit ker jih nekako ne zgooglam

Slika
tnx
ALFA JE HOBI, HOČEŠ ALI NOČEŠ
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Ko sem jaz spraševal so rekli samo skupaj z napeljavo :)
Sem na koncu od ene razbite dobil.
Odgovori
  • Informacija