Težave z zagonom motorja / Ne vžge - 1.9 JTD 8V

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Uporabniški avatar
pekidi
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 198
Pridružen: Po Feb 05, 2007 7:56 am
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

predn se lotite, karkoli "podirat", bi jaz na vašem mestu probal še sledečo vrjanto

zjutraj, predno vžgeš vozilo, probaj 2x do 3x dati in odvzeti kontakt (seveda, počakaš da se elektronika umiri, in potem ponoviš vajo..tako vsaj ene 2x ali 3x)...v tretjo ali četrto opcijo pa ga probaj vžgati...Če ti po tem vžge takoj, potem so svečke zanič oz. le te nagajajo

primer:
meni ko je crknila ena svečka, so mi za just in case, zamenal vseh pet (od Iskre). Od takrat se je začelo, da mi je avto zelo težko (težje) vžigal - kle govorim o vžigu, pri hladnem vremenu...poleti seveda se le to ne občuti :-). Nakar sm sam naredil test, tako da sem probal spodaj opisano vrjanto, in vžig se je čudežno "vrnil". Nakar smo nazaj zmontirali "stare" - štiri svečke (peta je bila zanič), kasneje pa sm zamenju še zadnjo, peto za original (BOSCH)



l.u.k.a. (vse kar si naštel, se je kazalo pri mojemu)..avto, ko je stal par ur..je težje vžgal, takoj zatem pa je vžgal kot "novi"
ko ti avto po težki "muki" vžge, morda opaziš beli/sivkast/modri dim, namreč lahko je tudi počena glava...no vsaj jaz sem imel take simptome..kakorkoli..probaj zgoraj omenjeno (moj post)..če bo kaj boljše...se pa bojim da se ni zgodilo najhujše :-(

RobMayth

če rabiš termostat, ti ga jaz dam za drobiž (original)

predno pa mi pošlješ ZS, pa na spodnjem linku (glej ePER), preveri kataloško številko svojega vozila oz. preveri če bo moj termostat pasal na tvojo Alfico. Termostat (kataloška), ki ga imam jaz se glasi 55202885


Fiat ePER
Slika
Uporabniški avatar
fgd
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 47
Pridružen: Ne Dec 21, 2008 1:50 am

Jaz sem imel podoben problem na 2.4. Sicer se je pojavljal vsakic, ko je motor vec casa miroval in temperatura ni vplivala. Hkrati se mi je pa pojavljal problem, da je obcasano na AC metalo v rezervni program.

Problem se je zacel, ko so mi 1. obnovili motor. Nikakor niso uspeli pogruntat kaj je problem. Menjava svec, programski hack-i, ipd. No, long story short: Pri zadnjem servisu (cca. 1 mesec nazaj) so se odlocili, da bodo sedaj probali z drugimi svecami (daljse, 2.4 motor ima 2 verziji glave, ena rabi daljse svece). Success! Zadeva je delovala! :) Motor je normalno vzgal! Se odpeljem izpred sluzbe (isti dan ko sem prevzel avto) in motor zariba. Ugotovljen razlog: predolge svece. Oz. ce smo natancni, svece so ze bile prave ampak so mojstri pozabili, da so vmes 2x brusili glavo (1. ko je 1. zaribal motor, 2. pa ko so se pojavile razpoke med ventili) - posledicno je bilo premalo prostora za svece. Kakorkoli, po enem mescu imam zdej nov blok, glavo, en bat, in se marsikaj drugega :)

Da pa zgodba se ni koncana, z zamenjavo polovice motorja niso resili problema rezervnega programa. Kot zadnji poskus so zamenjali Bosch pumpo in voila, dela kot mora (s tem, da so vmes enkrat ze zamenjali pumpo, ampak je bilo treba ocitno z novo, ne rabljeno).

Nauk zgodbe: Still love my Alfa :)
Uporabniški avatar
Egr
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 73
Pridružen: Po Jan 16, 2012 10:52 am
Član Alfa Kluba: 0

Jaz predlagam da preglej modul za predgretje grelnih svečk oz rele mu tudi pravijo .

To je črna škatlica z elektroniko in nekaj čipi notri odvisno od modela ...

stran za primerjavo :

https://www.google.si/search?q=alfa+rom ... eheat+unit" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9772
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Odkar je ta hudičev mraz, imam krepke težave z zagonom motorja. Pre-heating glow plugs not aviable se mi prižiga,
že odkar imam delne težave s črpalko goriva (cca.2 leti) - po vžigu opozorilo ugasne, oz. ni prikazan katerikoli drugi.
Svečke menjane pred cca. 2 leti, akumulator pa dobro leto nazaj ..... Olja na posnetku manjka 2 črtici, na šipki pa je malenkost pod max nivojem. Če alfo zaženem ogreto, mi tudi na displayu pokaže max nivo ali le črtico manj. Me pa v februarju čaka mali servis.
Upam, da je spodnji posnetek dovolj zgovoren o kakšni napaki gre ...

Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Jaz bi probal dvoje:
1. probal zaganjat z infuzijo (s kabli pomagat iz drugega, delujočega avta), ker zaganjač morda malce počasi obrača mašinco...
2. prek MES med zaganjanjem opazovat tlak goriva (željen in dejanski, mislim da rabi vsaj 250bar da dovoli vžig).

Pri -5 imet tako sranje res ni prijetno...
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Precej počasi ti vergla...

Verjetno ti tudi katera od svečk ne dela 100%. Pomeri upornost svečk. Če je upornost enaka, preglej še napeljavo in rele za svečke.
Uporabniški avatar
legenda1979
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 587
Pridružen: Če Avg 21, 2014 5:41 am
Vozilo: AR 159 2.0 jtdm

Moja veliko bolje užiga odkar sem dal obnoviti štarter.
159 2.0 jtdm
skyblue
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 763
Pridružen: Sr Sep 07, 2011 9:06 am

Poleg vsega naštetega, Zakaj vraga čakaš še par sekund po tistem ko ti špirala za gretje ugasne, preden začneš verglat ?
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Zato, ker tudi ko ugasne, sveče še vedno grejejo.
Pa grejejo še nekaj časa po tem, ko motor že vžge...
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ko špirala ugasne svečke ne grejejo več s polno močjo ampak približno s četrtino moči...

To je afterglow faza ki traja do nekje 3-4 minute po vžigu motora ali do takrat ko motor doseže 40°C.
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Ne grejejo s polno električno močjo, še vedno pa grejejo na enako visoko temperaturo.
Ker imajo PTC karakteristiko z višanjem temperature tok skozi njih pada. (to se začne dogajat takoj po priklopu, torej ko daš kontakt, se pravi da že preden lučka ugasne že zdavnaj ne grejejo več s polno močjo)
V nasprotnem bi se stalile...
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Rele grelnih svečk po tem ko spirala ugasne preklopi svečke iz paralelne vezave (vsaka svečka dobi 12V), v serijsko paralelno vezavo (vsaka svečka dobi 6V).
Kar pomeni da je moč ki se troši na posamezni svečki 4x manjša, in močno dvomim da se temperatura ohranja.

Kakršnokoli čakanje ne bo obrodilo sadov.
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

To pa ne vem če bo držalo.
Sem par relejev razdrl, pa so bili identični. Samo z enim relejem. Le odcepi za posamezne sveče imajo tokovno detekcijo, da zazna defekt vsake svečke posebaj.
Sicer pa... kako bi rele prevezal 5. svečo pri 2.4? Pa so menda releji (kot modul) enaki za vse...

PTK lahko ohranja temperaturo pri veliko nižji napetosti.
Primer za to imaš npr. pištola za vroče lepilo, dela enako na 100 kot na 240V, princip je isti...

Se pa strinjam, da čakanje ne pomeni nič.
Spirala ugasne, ko sveče dosežejo predvideno temperaturo.
Tistih par stopinj ne bo rešilo izvirnega problema.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Rele v 159 ima dve stopnji, glow in post glow.

In rele za 2.4 ni enak kot za 1.9.

Če bi se rele zanašal samo na PTC efekt, potem rele nebi rabil krmiljenja iz ECUja.

Če hočeš bolj "vroče" svečke, kontakt vzameš, po tem ko spirala prvič vgasne, in ga daš še enkrat, pa se bodo švečke zagrele še na višjo temperaturo. Neglede na PTC...

Spirala ne ugasne ko svečke dosežejo temperaturo, ampak takrat ko da ECU signal da rele preklopi na zmanjšano moč. Krmilna tabela za grelne svečke zgleda tako kot slika spodaj. Čas aktivacije pa ni odvisen samo od temperature, ampak tudi od nadmorske višine, saj redkejši zrak vpliva na efektivno manjši tlak v cilindru, zato rabiš daljšo aktivacijo svečk.

Slika
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Ne rečem, da ne komunicira z ecu, ker nenazadnje tudi ni potrebe po tem, da bi vedno zažarele do maksimuma, pri +5 sigurno ne rabi toliko kot pri -25.

Po ePer je 51888255 in enak za spodaj navedeno.
Tudi za 1.9 in 2.4 pravi da je enak.

Kateri sta torej kataloški od 159 1.9 in 2.4 ?
In kako naredi prevezavo iz vzporedne v zaporedno, če gre na vsako svečo le en kabel, in je masa skupna: glava motorja?

Temu bi res rad prišel do dna...


FIAT - 1M BRAVA G.98 BZ/DS (1998-2001)
FIAT - 1L BRAVO G.98 BZ/DS (1998-2001)
FIAT - 2T CROMA (2005-2010)
FIAT - 2Y GRANDE PUNTO (2005-2008)
FIAT - 4C GRANDE PUNTO (2008-2009)
FIAT - 3X GRANDE PUNTO ACTUAL (2009-2013)
FIAT - 3S GRANDE PUNTO INTERN. INDIA (2008-2014)
FIAT - 0D GRANDE PUNTO INTERN. INDIA FL2014 (2014-....)
FIAT - 2S IDEA (2003-2008)
FIAT - 4D IDEA (2008-2012)
FIAT - 3M LINEA (2007-....)
FIAT - 0C LINEA INDIA FL2014 (2014-....)
FIAT - 1R MAREA DS GAMMA'99 (1999-2002)
FIAT - 1F MULTIPLA (1998-2010)
FIAT - 3P NUOVA 500 (2007-2012)
FIAT - 3L NUOVA BRAVO (2007-2009)
FIAT - 3Y NUOVA BRAVO MY 2010 (2010-2014)
FIAT - 2Q NUOVA PANDA (2003-2009)
FIAT - 51 NUOVA PUNTO MY2012 (2012-2013)
FIAT - 2H PALIO 2V EXTRA EUROPA REST. 2002 (2002-2011)
FIAT - 3D PALIO 2V REST.2 (2005-2011)
FIAT - 2G PALIO WE EUROPA REST. (2002-2004)
FIAT - 2K PALIO WE EXTRA EUROPA REST. 2002 (2002-2008)
FIAT - 3U PANDA MY 2009 (2009-2010)
FIAT - 1P PUNTO DS (1999-2003)
FIAT - 3J PUNTO EVO (2009-2011)
FIAT - 2U PUNTO FL.'03 (2003-2010)
FIAT - 6U PUNTO MY 2013 (2013-....)
FIAT - 2L SIENA EXTRA EUROPA REST.(2002-2012)
FIAT - 2C STILO BZ/DS (2001-2003)
FIAT - 2V STILO F.L.L. 2003 (2003-2007)
ALFA ROMEO - W8 147 BZ/DS (2000-2010)
ALFA ROMEO - X1 156 M.Y.2002 BZ/DS (2001-2005)
ALFA ROMEO - X8 159 MY11 (2010-2011)
ALFA ROMEO - W9 166 BZ-DS (1998-2007)
ALFA ROMEO - X3 ALFA 159 (2005-2008)
ALFA ROMEO - X9 ALFA 159 (2008-2010)
ALFA ROMEO - X6 ALFA MITO (2008-2011)
ALFA ROMEO - X4 BRERA COUPE' (2005-2008)
ALFA ROMEO - 12 BRERA COUPE' M.Y. (2008-2010)
ALFA ROMEO - X2 GT (2003-2010)
ALFA ROMEO - X5 NUOVO SPIDER (2006-2008)
ALFA ROMEO - 13 NUOVO SPIDER M.Y. (2008-2010)
LANCIA - SY LYBRA DS (1999-2005)
LANCIA - TG MUSA (2004-2007)
LANCIA - TJ MUSA (2007-2011)
LANCIA - SJ THESIS (2001-2007)
LANCIA - TE YPSILON (2003-2009)
LANCIA - TI YPSILON (2009-2011)
FIAT PROFESSIONAL - 1W DOBLO (2000-2004)
FIAT PROFESSIONAL - 2W DOBLO MY. 2004 (2004-2005)
FIAT PROFESSIONAL - 3C DOBLO REST. 2005 (2005-....)
FIAT PROFESSIONAL - 2E DUCATO RESTYL. BZ/DS (2001-2006)
FIAT PROFESSIONAL - 3T DUCATO RUSSIA 2008 (2008-2011)
FIAT PROFESSIONAL - 3V NUOVO DOBLO 2009 (2009-....)
FIAT PROFESSIONAL - 3N NUOVO FIORINO-QUBO (2007-....)
FIAT PROFESSIONAL - 3G STRADA REST. 2 (2005-2011)
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Odgovori
  • Informacija