Okvara turbine - AR 159, JTDm (vsi modeli)

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

da dodam še jaz.
kar nekaj jtd 8V in 10V motorjev je, vključno z mojim 2.4 fiatom, ki imajo originalno turbivno pri skoraj 400.000 km.
nič ne žvižga, piska cvili. nobena cev ni še počila.
je pa res dani vario turbina ampak je ima fiksen nagib lopatic.
se mi zdi, da so tele turbine na jtd jih kar zelo zanesljive napram tistim v francozih in nekaterih nemcih.

jaz poznam osebno 3 ki so obnavljali trubino pri Beji in vsi 3je so zadovoljni. je pa res, da jebila pri vseh turbina resnično fuč.

verjetno je še vedno boljš dat 100 eur več za obnovljeno turbino kot za rabljeno, pri kateri ne veš kdaj bo crknila.
Ra8
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 92
Pridružen: Po Avg 20, 2012 4:38 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: NM

Se strinjam. Bolje obnovljena lastna kot rabljena, za katero nikoli ne veš kako se bo obnesla, razen če bi jo takoj peljal na test, kar pa spet ni cenovno ugodno.
seboss85
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 63
Pridružen: To Sep 23, 2008 12:04 pm

zdravo!

imam vprašanje za vas preden peljem avto k Stepančiču (ali mi koga drugega predlagate) pa me odere za par 100€.
alfa 159 1.9 150 km, namreč že dlje časa ni imela moči v nizkih obratih.. včasih mi je celo crknil pri speljevanju.. komaj po 2500 obratih se je začela prebujat.. potem se mi je pa lepega dneva začelo dogajat da se je med vožnjo turbina enostavno "ugasnila" števec turbine je padel na 0 tudi v prostem teku motor ne gre preko 3500 obratov.. pa avto ne gre nikamor.. to se zgodi med vožnjo... potem samo od sebe z ne vem kakšnega vzroka začne spet normalno delovat.. potem spet ne..
EGR sem zablindiral.. sedaj avto vleče že v nizkih obratik tako kot mora.. samo to z ugašanjem turbine pa se še vedno dogaja..
če je že imel kdo kakšno izkušnjo s tem so dobrodošle informacije.. preden mi na servisu odkrijejo Ameriko :)

lp.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Glede na to da je z izklopljenim EGRjem "bolje", ampak še vedno turbina "crkuje" vmes, mogoče ni kriv EGR.

Probaj izklopiti merilec pretoka zraka in stestiraj kako deluje avto z izklopljenim.
Možno da ga merilec pretoka zraka serje.

Druga stvar pa so vse vakumske cevke od turbine do vakumskega rezervoarja, ter regulator vakuma za turbino (overboost ventil).

Sicer je možno da imaš kombinacijo več težav recimo fuč EGR in zraven še kake težave na vakumu okoli turbine.

Veliko lažje bi bilo če bi lahko naredil kako diagnostiko med vožnjo, da se vidi kaj ji fali...
Grega009
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 34
Pridružen: Ne Jan 18, 2015 5:54 pm
Vozilo: '05 AR 156 1.9 jtdM
Kraj: Železniki

Na Alfi 159 1.9 jtdm 150 KS mi je pred dvemi tedni odžvižgala svoje turbina. Pač, se naredi. Problem pa je sledeč, avto je bil kupljen pred mesecem dni, opravili smo veliki servis pri AS Sušnik. Vse ok. Avto se je peljal tako kot se mora naenkrat pa bum.
Avto smo odvlekli k sušniku, po analizi je javil zlomljeno os turbine. Vetrnico na izpušnem delu je odneslo v izpuh...
Preostali del problem pa je, ker je bila turbina obnovljena pri Avtomark Ajdovščina že pri prejšnjem lastniku, ne enkrat ampak dvakrat.
Želeli smo uveljaviti reklamacijo a brez uspeha. Problem je imel že prejšnji lastnik. Po pregledu pri Avtomark so ugotovili da je turbina razpadla zaradi pregrevanja... Zanima me vaše mnenje, forumaši :) .
Sušnik mimogrede, meni da je bila turbina slabo obnovljena saj ne more razpasti kar tako po mojem laičnem mnenju.
Olja je bilo dovolj, dpf je odstranjen in potem pomojem odpade tudi njihov (avtomark) vzrok, da se je turbina pregrela zaradi slabega izgorevanja v izpuhu ali okvare na injektorjih, da gorivo izgoreva narobe in posledično pregreva turbino...
Oprostite za slabo slovenščino, tole sem spisal čakajoč na prevoz. Hvala za odgovore in Srečno
Miholl
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5328
Pridružen: Po Okt 18, 2004 3:40 pm
Vozilo: 156 sw
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

Standardni izgovori tistih ki obnavljajo turbine. Jaz bi rekel naj ti napise to crno na belem, ko bi mel v roki papir bi mu pa reku da gres na trzno inspekcijo, stane te nic, njega lahko pa velik.
SIMONCELLI
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 176
Pridružen: Sr Jun 17, 2015 10:10 am
Vozilo: alfa 159 2.0jtdm

obični pacerji nekaj ni vredu s turbino zamenjaj turbino mogoče po tem obisk tribersa da ti malo pregleda parametre
Uporabniški avatar
wolfyy
Administrator
Administrator
Prispevkov: 4281
Pridružen: So Maj 01, 2010 9:46 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair TCT
Kraj: Kanal

Ce je turbina se pod stvarno napako jo morajo zamenjat brez izgovorov je pa res da ce se oni s tem ne strinjajo pristanes na sodiscu in avto do razsodbe mora bit parkiran.

Glede obnove turbin: imam glede tega toliko izkusenj da ne dam obnovljene turbine v avto pa ce mi jo kdo podari. Bodi srecen ce ni odnesla se motorja s seboj. In tisti, ki imate obnovljeno se ni treba oglasat kako vam dela, ker govorite o eni turbini, jaz pa govorim o izkusnjah s servisov pa prevec ljudi me je ze preklelo kako vem da so 2x menjali turbino. Enostavno imam 50℅ sanse da zadanem da je bila obnovljena takoj fuc.
Svet bo boljši, ko se bodo ljudje začeli ukvarjati sami s seboj namesto z drugimi
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

Avto mora pregledati pooblascenec. Zapiše naj ti ugotovitve. Nato pisno obvesti serviserja turbine.
Pazi! Če elektronika ni original in če nimaš dpfja, torej original stanja boš izjemno težko karkoli dosegel.
Namreč če serviser ne bo želel priznati napake boš to moral dokazovati s pomočjo sodnega izvedenca in sodišča. V tem primeru mora biti nedvoumno izvzet kakršenkoli negativni vpliv avta na okvaro turbine.
Čeprav vemo, da vse kar si naštel verjetno ni vplivalo na okvaro tega ne moraš dokazati.
Torej:
Predlagal bi, da predlagaš če ti grejo toliko nasproti, da si vsaj delite stroške.
Pa čimprej moraš ugotoviti zakaj je prišlo do okvare.
Tribesman ti bo zagotovo lahko svetoval.
Grega009
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 34
Pridružen: Ne Jan 18, 2015 5:54 pm
Vozilo: '05 AR 156 1.9 jtdM
Kraj: Železniki

Wolffy to mi je svetoval tudi Sušnik. Svetoval mi je, da bolje dat notr original rabljeno, ki je ni tako težko dobiti. Če tudi bi oni hoteli jaz njihove obnove nočem. Sam imam v 156 z istim motorjem 280k km in turbina je še prva... Ta nesrečnica pa 3 v slabem letu dni. Turbina je bila pri njih menjana že potem ko je bil odstranjen DPF in blindiran egr... Sicer pa je to storil že prejšnji lastnik. Bistvo je, da je obnova turbine vsaj za moje pojme blažev žegn po domače, in vsaj pri alfi mi izkušnje govorijo, da najbolje vztrajati pri OEM rezervnih delih in dolgoročno se izplača. Drug del pa: alfa 159 je sicer od kolega ampak vseeno se mi zdi da dajejo garancijo na turbino on ne na motor ki bi bil lahko krivec za nastale težave. Sicer pa turbina ne razpade kar tako brez simptomov znotraj ohišja. V priliki priložom še slikco turbine. Hvala za vaše odgovore
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Zlomljena os turbine ponavadi pomeni preveč vibracij.

Za vibracije je lahko krivo slabo balansiranje, poškodba turbine s kakim tujkom, poškodba turbine zaradi previsoke temperature ali poškodba zaradi overboostov. Lahko pa tudi nizka kvaliteta materiala.
Velikokrat se turbine obnavlja z nizkocenovnimi kosi, ki pa ne zdržijo obremenitev.

Potem je tu še vprašanje zakaj se je izklapljal EGR in DPF? Ter kako je bilo to narejeno.

Če se pri izkopu DPF in EGR niso prilagodile mape za kontrolo lopatic turbine, se bodo dogajali kratkotrajni overboosti med prestavljanjem in trajni višji tlak pri delni obremenitvi motorja.
Kar vse vpliva na življensko dobo.
Uporabniški avatar
legenda1979
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 587
Pridružen: Če Avg 21, 2014 5:41 am
Vozilo: AR 159 2.0 jtdm

Torej tretja turbina v enem letu? To se ne sliši ravno kot, da bi bila kriva slaba turbina. Tudi "slabo" obnovljena turbina bi morala zdržati dlje kot par mesecev. Vprašanje je tudi, zakaj je prva, torej original šla po gobe. Res je, turbina je potrošni material ampak načeloma Alfa nima posebnih težav s turbinami. Temeljito bi bilo treba pregledati tudi druge stvari, ki bi lahko vplivale na okvaro, Tribes ti je naštel par stvari za začetek.
159 2.0 jtdm
Uporabniški avatar
coolbits
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 22, 2010 9:53 am
Vozilo: Brera 2008 2.4 154kw
Kraj: Sežana

Še ena možnost je in sicer, da se ni preverjalo filtra (mrežica) v vijaku na dovodu olja v turbino.
Lahko je zapackan in je posledično prenizek pretok olja skozi turbino. Če je to, bi tudi nova OEM kmalu izdihnila...
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9772
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Kje se nahaja ta filter/mrežica?
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

V "votlem" vijaku, s katerim je pritrjena cev dovoda olja turbini.
Marsikdo jo kar odstrani.
turboremovalmarch2012un.jpg
turboremovalmarch2012un.jpg (61.65 KiB) Pogledano 4974 krat
Slika pobrana iz http://www.fiatforum.com/stilo/294403-j ... arger.html" onclick="window.open(this.href);return false; , kjer je marsikaj lepo razloženo.
Zadnjič spremenil SilverMan, dne Ne Nov 20, 2016 12:49 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Odgovori
  • Informacija