Če komu pride prav je spodaj kratki vodič kako se lotiti zamenjave žic ročne zavore na 159.
Sam sem si ogledal nekaj neoriginalnih žic, a sem zaradi slabih izkušenj s ponaredki na 156 in komplicirane menjave na 159 na koncu kupil ricambi originali na Avto Triglav. Cena 92 EUR za obe z nekaj popusta. Dobro je kupiti tudi nove čepke, ki držijo sedalo zadnjega sedeža (jaz jih nisem, bom enkrat kasneje).
1. Odstranite oba sprednja sedeža. Najprej odklopite konektor airbagov, odvijete oba zadnja 2 vijaka T50 in na sprednji strani snamete sedeže iz nosilcev. Varnostnih pasov ni potrebno odstranjevati, pri bež notranjosti priporočam, da oba sedeža fizično odstranite iz vozila, sicer hitro s tirnico posvinjate kakšno tapeto (meni je uspelo). Prostora je tako dovolj za nadaljno seciranje.
2. Odstranite sredinsko konzolo okoli ročne zavore. Spodaj sta na vsaki strani dva pokrovčka, ki jih odmaknete in na vsaki strani odvijete vijak 10. Potegnete ven še plastiko okoli manšete prestavne ročice in odvijete dva križna vijaka. Zategnete ročno (še prej lahko malo popustite vijak na ročni zavori, ki je dosegljiv, če odprete naslonjalo roke), snamete manšeto in odstranite celotno sredinsko konzolo pri ročici ročne zavore.
3. Sedaj je potrebno odstaniti sedežni del zadnjih sedežev. To je še najbolj neugodno, saj po mojem v vsakem primeru polomite 2 čepka ki držita sedež na svojem mestu. V poštev pride le gola sila, skoraj sigurno boste polomili del čepka, ki ostane v sedežu. Jaz sem ga malo odhakljal z izvijačem a se del vseeno zlomi.
4. Odstranite zaščito plastiko med sedežem in vrati. Na vsaki strani jo drži en vijak in nekaj čepkov, ki enostavno popustijo.
5. Popustite še zaščitno plastiko na B stebričku, odvijete en vijak in jo nekoliko popustite, ni pa je potrebno v celoti odstraniti.
6. Sedaj izvlečite talno preprogo v predelu od sprednjih do zadnjih sedežev (je v enem kostu). Pri zadnjem sedežu jo držijo 3 čepki, ki jih je potrebno odstraniti.
7. Sedaj je vse enostavno dosegljivo, odstranite 4 vijake za notranje nosilce žic ročne zavore (3 vse skupaj) ter avto dvignite. Spodaj je potrebno odstaniti še plastiko na vsaki strani, pazite kje avto dvignete, sicer plastitke ne morete odstraniti. Tukaj pride prav dvigalo za avto.
Pri meni se mi je zdelo, da problem ni le v zajlah, saj na tehničnem na eni strani ročna sploh ni prijela (zajla pa ni bila strgana, le protiprašne gumice so bile strgane in svinjarija je prišla notri). Tudi ko sem s ključem obračal ročico ni bilo nobenega upora. Ugotovil sem da se je na eni strani zacvikala protiprašna gumica batka, ki je bila že strgana in se cilinder ni vračal, zaradi česar je neenakomerno požrlo ploščice.
Odločil sem se da bom zadnje klešče na obeh straneh generalno obnovil + namestil še nove ploščice. Komplet gumic za obnovo pri Potokarju za eno stran pride približno 10 EUR + kupil sem TRW ploščice. Oboje klešče sem domontiral in raztavil na koščke, ter temeljito očistil. Vse skupaj sem lepo podmazal s silikonsko mastjo, namestil nove gumice in sestavil skupaj.
Preventivno sem peljal vse skupaj še na valje, kjer so potrdili da vse deluje polnoma brezhibno sedaj Dela je bilo kar nekaj, a se splačalo.
Avtor: ramo
Uredil: Aleš Horvat