Pri servo črpalki se mi sliši brnenje/piskanje, med vožnjo tako kod da bi imel še eno turbino. Med obračanjem volana ni nobenega dodatnega zvoka ali kaj slabše.
To se mi dogaja po obnovi servo cevi. Olje sem iztočil, dal obnovit servo cev in zmontiral. Od takrat je ta zvok stalno prisoten. Je lahko problem če so nove gumi servo cevi ožje ali posoda za olje? sama črpalka dvomim da bi odpovedala pri menjavi....
Tudi pri meni se je pojavil problem "vibracij volana" in "čuden zvok", ko obračaš volan na mestu, med vožno pa vse OK. Z avtom je bilo vse OK, potem pa je stal 5 dni v neogrevani garaži ... mogoče slabo olje in vlaga v olju ? Mehanik pravi, da se mu ne zdi, da je kaj narobe s servo pumpo. V četrtek imam termin za mali servis in bom dal tudi servo olje zamenjat. Zanima me, ali je obvezno treba olje zamenjat s Tutelo ali je lahko kakšna druga znamka (Lokalne trgovine nimajo Tutele)? S posodico za olje naj bi imele težave prve serije ali je možno, da je tudi na tem kaj. Gre se pa za Brero 2009 2.4 JTDM.
p.s. V servisni knjigici piše "Synthetic fluid for hydraulic and electrohydraulic systems. Qualification FIAT 9.55550-AG3. " ... Se pravi če ustreza temu standardu ga lahko nalijem, četudi ni Tutela? Barva je pomembna zelena / rdeča ?
p.p.s. Koliko litrov pa gre servo olja? V knjigi od avta nisem zasledil, v temi pa tudi ne.
To lahko sam rešiš. Snemi cevi iz raztezne posode za servo olje, zalaufaj motor da iz cevi steče večina olja, nakar iz raztezne posode snemi filter in ga operi. Sestavi nazaj, nalij olje in odzrači. Max 1 ura dela. Rabiš slab liter olja
Sem to naredil dve leti nazaj in zadeva špila.
Heca te pa staro olje in pa zamašen filter, zato ti sedaj v mrazu pumpa jamra.
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji
Kupil novo original posodico pri Stepancicu ter 2 litra Tutele GI/R. Posodica dobrih 60eur, liter olja dobrih 20eur. Vse skupaj me je prislo 108 eur. Jutri porocam ...
Evo prvih 10km narejenih od mehanika do doma. Vibracije so še vedno prisotne, vendar je nekoliko bolje. Mehurjenja servo olja v novi posodici pa ni več. Očitno bo res tisti "ventil" v pumpi krivec.
Nakup nove posode je bedarija, se da obstoječo spuca in je ok. Sam menjam olje 1x letno oz na 30kkm, vn priteče skoraj voda, stolčeno in prekurjeno olje do amena. Vedno tankam gi/r.
Enak problem je bil pri meni. za enkrat še nisem prišel do rešitve. očiščen posoda za servo olje (kot je minimi napisal se ne splača nove), novo olje itd...
@TheRealDeal kako se ti obnaša med obračanjem volana je enako kot med ne-obračanjem?, kakšen je zvok če obrneš volan povsem v skrajno lego? Pri meni je tako da je zvok piskanja med ne-obračanjem in se tudi med obračanjem ne spremeni, ta zvok pa izgine ko obrnem kolesa v skrajno lego. Nekako bi rekel da je v normalnem delovanju črpalka obremenjenem in v skrajni legi se že odpre ventil zaradi preveč tlaka. Če primem tlačno cev se čuti tresenje.
Je pa več ventilov in sicer en je na tlačni cevi v tem vijaku s katerim pride tlačna cev privijačena na volansko letev. to je nepovratni ventil. Potem je nekakšen ventil v sami volanski letvi za smer levo desno in še ventil proti preobremenitvi v sami črpalki.
Sam sumim tudi problem z enim od teh ventilov, tako da bom ugotavljal naprej.
Nadtlačni ventil je ponavadi samo 1. Če lahko obračaš volan brez napora ta ni krivec. Aktivira se le če je zarustana letev, zablokirane gume ali pa v skrajni legi volana (volan nima skrajne lege, jo ima samo letev zaradi blokade)
Protipovratnega ventila sistem verjetno nima, ga ne rabi.
Če zdrsuje jermen je lahko prisotno tudi veliko zanimivih zvokov in efektov.
Tresenje je od večbatne servo pumpe. Vsak batek da svoj impulz. Lahko imaš že tako iztrošeno pumpo ali ostale dele da ti šumi zaradi slabih toleranc.
Druače je sistem narejen tako, ko je neobremenjen - torej ko ni sile ne na volan ne kolesa - tekočina prosto kroži po sistemu, šele ko ti zarotiraš eno ali drugo, tlak v sistemu naraste in se upre v pumpo in na jermen in naprej na motor.
Performans teh pump v prostem teku pa ponavadi ni ravno fenomenalen. Tako mora biti, da se ne zmehčajo preveč na ac ali pa da ne odžirajo preveč konjev.
AnAlfaBet napisal/-a:Nadtlačni ventil je ponavadi samo 1. Če lahko obračaš volan brez napora ta ni krivec. Aktivira se le če je zarustana letev, zablokirane gume ali pa v skrajni legi volana (volan nima skrajne lege, jo ima samo letev zaradi blokade)
Protipovratnega ventila sistem verjetno nima, ga ne rabi.
Če zdrsuje jermen je lahko prisotno tudi veliko zanimivih zvokov in efektov.
Tresenje je od večbatne servo pumpe. Vsak batek da svoj impulz. Lahko imaš že tako iztrošeno pumpo ali ostale dele da ti šumi zaradi slabih toleranc.
Druače je sistem narejen tako, ko je neobremenjen - torej ko ni sile ne na volan ne kolesa - tekočina prosto kroži po sistemu, šele ko ti zarotiraš eno ali drugo, tlak v sistemu naraste in se upre v pumpo in na jermen in naprej na motor.
Performans teh pump v prostem teku pa ponavadi ni ravno fenomenalen. Tako mora biti, da se ne zmehčajo preveč na ac ali pa da ne odžirajo preveč konjev.
AnAlfaBet jaz sem spraševal po izkušnjah in dejanskem obnašanju volanskega sistema, ne pa po nepreverjenih in napačnih informacijah kot si jih navedel. Vendar nič za to bom preveril in ugotavljal dalje.
imam majhno težavo z servo volanom na alfi 159. Gre se za to, da normalno dela ampak ko je volan naravnost se sliši nek zvok, podoben uhajanju zraka. Čim pa malo obrneš volan utihne.
Prejšnji lastnik je dal preveriti letev volana, zamenjal rezervoarček, preveril vse cevi in nobena ne pušča.
Je imel kdo podoben problem? Pa ja je pre facelift avto.
Večkrat se je pokazalo, da po obnovi cevi pri mojstrih s hidravliko volan ne dela več kot bi moral, tako da je ta rešitev zgolj začasna dokler ne dobiš originala. Verjetno ti noben mojster ne bo dal garancije da se bo trudil z obnovo dokler ta ne bo uspešna. Sintetično (zeleno) olje bi prej rekel da se menja na 80-100kkm, če se "umaže" in izgubi prosojnost ali razpade je potrebno iskati napako kje drugje kot le v olju. Tutelo GI/R pa lahko menjaš s febi 06161 ker je popolnoma isto in ga uporabljajo tudi pri VW. Rezervoar pa se lahko spere z gospodinjskim razmaščevalcem in spiha s kompresorjem če je potrebno kake smeti s kake mrežice odstraniti. Smeti v sistemu so zgolj posledica napake, tako da ti tudi čiščenje rezervoarja (ker naj bi bil slab pretok skozi) ne pomaga kaj dosti. Je pa v primeru, da bi imel še vedno ATF v sistemu (redko verjetno) le tega menjat čimprej s sintetiko pri čemer je sistem potrebno dobro sprati z novo tekočino in seveda na pokrovček obesiti kartonček, da je noter sintetično olje, drugače ti bodo na servisu vlivali ATF.
Danes sem probal z čiščenjem rezervoarčka z filtrom ter menjavo servo olja in žal ni pomagalo.
Se pravi zvok je še zmeraj ostal in se sliši kot bi nekje zrak iz cevi ven puščal.
Zamenjati tekočino sem itak imel v planu in sem prvo to naredil. Toda zvok, ki ga je pri meni slišati je kot bi prihajal nekje iz okolice števcev v armaturi. Ker se ga spredaj ko imaš odprt pokrov motorja ne sliši.
Je pa tako, da se ga ne sliši samo ko obračaš volan. Se pravi če pelješ naravnost ali pa tudi v daljši ovinek ko imaš volan več kot sekundo namotan slišiš ta zvok kot da bi zrak uhajal, utiša se samo ko premikaš volan.
Iskreno sploh nimam ideje, ker servo drugače normalno deluje.
Lp
Med vikendom smo zamenjali servo olje na 159 (1,9 JTD 150).
Olje je bilo menjano preventivno, ker je originalno ze gnilo rjave barve (moral bi biti rdec).
Volan nima nobenih posebnih zvokov in mi deluje ok.
Me pa zanima sledece. Pri posodici nikjer ne najdem filtra, ni ga v nobeni cevki in nic ne rozlja ce potreses rezervoarcek (ne vem ce je bil pa ze kdaj menjan). Olje se nic ne peni.
A je mozno da sploh nima filtra ali pa da bi bil skrit notri in se ga ne vidi ?