Nazaj na alfi 159 benzina

Slikice vaših jeklenih konjičkov
Odgovori
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Kar na enkrat mi je začelo škripat spredaj levo, preverim na dvigalu in ni bilo opazne zračnosti, malce pošpricam z WD40 in za par dni ok, nato pa spet, zadevo ponovim in izgubim živce :mrgreen:

tukaj pa mi je priskočil na pomoč ALFA-R s hitro dostavo:

Slika

Kakšnih kopij in menjavanja selenov ne maram več ker ne zdrži dolgo tako da te roke bi morale biti ok, zamenjal sem pa obe na levi strani, ker ne bom šparal in menjal vsako posebej.

zadevo sem se lotil kar na star način doma in s pravilnim pristopom je opravljeno hitro, nisem pa potreboval kladiva, majzlna, niti mi ni bilo potrebno odstranjevat volanskega končnika ali polosovine. Odstrani se samo na sliki vidne vijake in roka sama pade ven:

Slika

Krivec poleg zgornje roke je bil zluftan in zarustan ta del:

Slika

pa ta del je bil tudi že bolj slab:

Slika

ne šparam pa niti z mastjo, saj se po parih letih da vse spet lepo odvijačiti če je to potrebno:

Slika

sedaj pa še optika, na desni strani so bile roke v boljšem stanju in bodo prišle na vrsto ko se pojavi zračnost ali škripanje.

LP
Zadnjič spremenil dejan031, dne Pe Jun 28, 2019 3:37 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Prehitro sem se tudi hvalil s klimo #-o spet sem mi občasno sliši sekular v kabini spodaj pa sem hitro ugotovil kje je problem.

Pušča tam kjer je v prvo puščalo in kjer sem menjal nova tesnila na manikotu priklopa obeh cevi na kompresor in sicer na visokotlačni cevi.
Očitno ne tesni posledica pa je lahko če tesnila niso namazana z oljem ali je vijak preveč stisnjen in ''preščipne'' tesnilo. Sam sem tesnila namazal z UV oljem, katerega se je dodalo zraven plina in je viden na sliki. stisnjeno pa je bilo tudi nekaj ne preveč, po podatkih iz elearn-a samo 1,8 do 2,2 Nm navora:

Slika

Po tem takem je opcija še samo da pušča zaradi neravnega manikota, kar je lahko posledica prevelikega navora stikanja vijaka v preteklosti.

Drugega kot da sem naročil OEM cev in vsa tesnila mi ne preostane, potem pa preverim z dušikom in če bo ok napolnimo sistem s plinom.

LP
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Čaka me pa še malo večji servis pred velikim servisom :mrgreen:

Cev klime je dobavljena in čakam na dvigalo potem pa pomenjam vse skupaj.

Nabavil sem se olje za servis, zraven olje za menjalnik, svečke, filter in pa cev za dovod olja na turbino:

Slika

ta cev je novejša modificirana za giuletto in ima še zaščito proti vročem sevanju, katero zdajšnja nima:

Slika

V tem vijaku je filter in ga je dobro menjat, je že kdo menjal to cev ali filter v vijaku (vijačenja v glavo motorja)? na enak način pridejo te cevi tudi na dizlih, slišal sem da so te filtre kar odstranjevali, ker je manjša možnost da se z leti zamaši. Zamašitev pa predstavlja tveganje za odpoved turbine, ker ne dovaja olja oz. je dotok olja manjši.

Sam bom pri sebi videl ko to cev odstranim kaj imam sedaj, potem pa se bom odločil ali ga odstranit ali filter pustiti, je za odstranitev tveganje za okvaro zaradi smeti/umazanije večje? Ima kdo kaj več izkušenj s tem?

Slika

LP
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

nekaj malega se je naredilo še na dovodu zraka :mrgreen:

sledil sem temu zapisu:

http://stratifiedauto.com/blog/a-techni ... ocharging/" onclick="window.open(this.href);return false;

In nabavil sem nekaj cevi iz ebay-a:

Slika

Odstranil se je dušilec in povezalo priklop cevi na turbino z originalnim zračnim filtrom. Cevi so malenkost večjega 80 mm premera, za priklop na originalno škatlo filtra pa nisem odstranjeval odbijača ampak je zadostovalo odstranit kolo in del kolo-tečne plastike.

Se pravi fi 80 mm 45° gumijasto koleno iz air boxa do LMM-ja, potem iz LMM-ja fi 80mm gumijasta ravna cev za priklop na aluminijasto 90° fi 80 mm koleno in na koncu se reducirna gumijasta cev 45° fi iz 80 mm na 70 mm za priklop na turbino.

Slika

Sedaj ko bom menjal še sušilec klime in cev za klimo pa odstranim odbijač in uredim še cev do originalnega air boxa.

Pri testu se sliši malenkost bolje turbino na višjih vrtljajih na performansih pa ni razlike in vleče enako količino zraka.

LP
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Servis opravljen :mrgreen:

V menjalnik se je nalilo malce več olja tutela matryx kot je predvideno po podatkih tam cca 2,6l.

Pri menjavi olja in filtra pa se je tudi zamenjala omenjena cev za dovod olja do turbine. Sama menjava ni zakomplicirana, edino vikaj cevi na turbini je težje dostopen, se pa še vedno da z manjšimi gedorami. Potrebno je odstranit cev za dovod vode in potem se pride do vijaka zadaj:

Slika

Vijak na sami glavi pa brez problema, prejšnji je imel filter, tako da sem ga tudi tukaj pusti notri:

Slika

še stara cev in vijaki:

Slika

Slika

Naslednja stvar je bila klima. Odbijača ni potrebno odstranjevati, saj je vse dostopno iz spodnje strani.

Zamenjal se je filter klime, lociran na voznikovi strani. To bi rekel je pred ponovnim polnjenjem priporočljivo enako kot recimo filter olja :mrgreen: , moj je bil že precej bogi. Spodaj je samo en imbus 6 vijak in filter se samo iztakne:

Slika

Potem se je zamenjala še nova originalna cev:

Slika

Ta v kompletu že vsebuje vsa tesnila in ni potrebno naročati nove posebej:

Slika

Slika

Slika

Najtežje dostopen je priklop na kondenzator klime, pa vendar se da enostavno z navadnim ključem. na sliki zgornja cev, na spodnji je na tej lokaciji nameščen senzor pritiska (na sliki v kotu zgoraj levo). Za informacijo se da ta enostavno zamenjati brez praznjenje klime, ker vsebuje cev membrano.

Slika

Vsa tesnila so se namazala z oljem za kompresorje in cev se je uspešno namestila. za vijačenje manikota priklopa na kompresor je po elearn-u priporočen navor 20nm in ne 2 nm kot sem s prva predvideval.

Klima se je za test napolnila z 300g plina in bom videl če tesni, za enkrat še :mrgreen:

kaj je bilo s staro cevjo mi še ni jasno, sledi kažejo na to da je puščal manikot oziroma spoj nekje na vrhu:

Slika

LP
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1012
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Kje si nabavil cev in koliko ojrov ?
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

grega983 napisal/-a:Kje si nabavil cev in koliko ojrov ?
cev na alfa servisu in pride 129€ filter klime pa Alfa-R in se splača menjat ker ne stane veliko.

lp
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Danes pa še zamenjal svečke, ker sem čakal na primeren ključ 14mm in čakalo me je presenečenje :cry:

Ko odstranim vse štiri vžigalne tuljave je na zadnji precej olja, pogled v luknjo pa takšen:

Slika

Olje očistim kar se da in odstranim svečke. Ker nimam podatka kdaj so bile nazadnje menjane je to izgledalo da že precej časa ne. Vse svečke so bile le komaj še kaj stisnjene z razliko od zadnjega cilindra ko je bila svečka celo odvita.

Od tukaj tudi pojasnilo za občutek zadnjega nekaj časa da avto manj gre in včasih je pocukal. Sam sem sumil tlačno stikalo in preko OBD nisem našel nobene napake.

Svečke po vrsti na prvi, ki je nameščena na zadnjem cilindru se vidi da se je kopala v olju:

Slika

Očistil sem vse luknje:

Slika

In privijačil nove svečke na maksimalni predpisan navor 30Nm za te velikosti:

Slika

Kar pa pomeni da pušča olje v svečko je to posledica puščanja pokrova ventilov. Na žalost pa so novejši pokrovi in so zraven privite odmične. tako da nadaljnjih 15k km spremljam stanje, potem pa velik servis in še zraven pokrov dol preveriti odmične in vse ostalo potem pa nazaj z novim tesnilnim kitom. Za ta pokrov sta predvidena dva različna tesnilna kita.
S tem puščanjem pokrova ventilov, kar sem preverjal na internetu ima težave večina teh Tbi motorjev in je dobro zamenjati tesnili kit ob vsakem glavnem servisu.

Spotoma pa sem odstranil še odbijač, ker sem preverjal zakaj ne deluje pranje luči in sem misli da je šel motorček. Problem pa je v nepovratnem ventilu ki se razdeli za levo in desno stran pranja. tako da iščem ta del naprej :mrgreen:

Odstranil sem tudi original dovodno cev do original zračnega filtra in odkril zakaj imam polno vode v filtru ob nalivu:

Slika

Namesto te cevi pa sem dodal rebrasto aluminijasto cev in poteka od škatle zračnega filtra direktno v spodnji del odbijača zraven kondenzatorja klime:

Slika

Spotoma sem preveril še klimo in mi zaenkrat po 8 dneh deluje brezhibno, okrog cevi je vse suho in nikjer ni znaka da bi spet puščala. za test dodanega 300g plina v sistem hladi dokaj dobro pri zunanji temperaturi 24°C prebrani iz števca hladi iz zračnih rež 6°C, preverjeno z inštrumentom =D>

Juri pa preverim izboljšave :mrgreen:

Naslednji teden pa me čaka še sprememba na avspuhu :-({|=
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9771
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Priden!!! =D> =D> =D>
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

MaStr napisal/-a:Priden!!! =D> =D> =D>
Je potrebno biti da je avto brezhiben in bo še dolgo deloval brez problema :mrgreen:

Evo moja tudi obiskala že vsem znano operacijsko mizo:

Slika

Moram pohvalit da res nisem pričakoval tako konkretnega odnosa, vse se da zmenit opravljeno pa korektno in profesionalno. Najprej so mi pregledali cel avspuh, kjer so opozorili na slabo pregibno cev. Tako da so mi zamenjali pregibno cev in zadnja pol pretočna lonca. Lonca sta narejena na novo na enak način kot original, tako da se jih da odstranit in zamenjat. Cene pa niti ne bom omenjal ker je res poceni z kar je narejeno in sedaj če bom imel še kakšne avspuh za zamenjat je edini naslov zame Lastovčič.

Kar se tiče zvoka je točno to kar sem želel :-({|= zunaj bolj globok glasnejši zvok od originala, znotraj pa ne bobni preveč in se ravno prav zame sliši.

Če bo priložnost posnamem še kakšen video :D

LP
Uporabniški avatar
Killergame17
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2974
Pridružen: To Apr 07, 2009 7:33 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2 1990 in Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 2005
Kraj: Brežice
Kontakt:

Oni so res profiji za avspuhe :D Točn vejo kaj nardit. Cena so pa itak super normalne, za razliko od zlaterjev pri nas...
Alfa 164 3.0 V6 12V QV Q2
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 16V 2005

Spletna trgovina z avtodeli Alfa R
http://www.alfa-parts.net
http://www.facebook.com/shop.alfar
http://www.facebook.com/Italianengineworkshop
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Nič kaj novega bližamo se glavnemu servisu :mrgreen: , drugače pa mi je malenkost pobiralo gume znotraj, tako da je bilo potrebno nastavitev steka 2,2mm zaprte prestaviti na 2,5mm zaprte.

Vse ok če se nebi pripetilo da mi na optiki niso mogli odvijačit končnika, kar smo poizkušali ni šlo, tako da so mi rekli naj sam preverim pa malo podmažem. No ker sami končniki niso velik strošek in se jih dobi že za slabih 20€ sem rekel da če že moram podmazat pa zamenjam še preventivno končnike in bo mir.

Na desni strani brez problema:

Slika

Na levi pa se je zataknilo in se ni hotelo odvijačit na noben način, tako da mi ni ostalo drugega kot ''fleksarca'' party :twisted:

dobesedno sem moral končnik razžagati:

Slika

navoja sem res minimalno poškodoval in ga popravil. vse skupaj sem pa prekomerno namazal tako da tega več ne bo, me pa jezi ker določeni ki take stvari menjajo ne uporabijo nič maziva in stvar z leti ni mogoče več dobiti narazen.

Slika

Sedaj me čaka še nastavitev optike.

Spotoma sem še zamenjal že polomljeno zaščito motorja spodaj. Sedaj nisem več siguren ali je bila stara od dizla, ta opcija je najverjetnejša ker bencinarjev ni veliko po odpadih ali mi je Alfa-R poslal napačno :-k razlike razen večje odprtine na novi ni. Sem pa pri novi moral povečati luknje za vijake ker zaščita nikakor ni hotela pasati, vendar nič kaj posebnega:

Slika

Slika

LP
Uporabniški avatar
Killergame17
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2974
Pridružen: To Apr 07, 2009 7:33 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2 1990 in Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 2005
Kraj: Brežice
Kontakt:

Staro si mel od dizla ja :D Moja je prava brez skrbi hehe.

Jih pošiljam malo morje za dizle skos.
Alfa 164 3.0 V6 12V QV Q2
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 16V 2005

Spletna trgovina z avtodeli Alfa R
http://www.alfa-parts.net
http://www.facebook.com/shop.alfar
http://www.facebook.com/Italianengineworkshop
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

Nič ne de hlajenje avspuha bo sedaj boljše z novo zaščito ker ima luknjo :mrgreen:

Sem se pa tudi sam zapeljal do Alana in ekipe preverit kaj so mi pri Suadri naredili :mrgreen: Moram pohvalit super ekipa pri Enigmi:

Slika

Rezultat pa super z RON95, če bi tankal 100 oktanca bi bil še kakšen km več:

Slika

LP
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

Vidim prav? Skoraj 400 Nm navora in cca. 225 konj? =D>
Odgovori
  • Informacija