Okvara turbine - AR 159, JTDm (vsi modeli)

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

159JTDm
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 81
Pridružen: Če Jun 27, 2019 2:51 pm

Jebela...iščem po netu,pa najdem tega pa onega ki obnavljajo turbine. Potem pa najdem na raznih forumih 2 pozitivni mnenji 5 negativnih. Očitno se bom moral sam angažirat,nabavit material (nov CHRA, lopatice in aktuator), pa kaj bo bo (spet).
chrush napisal/-a:Včeraj sem se peljal proti Trojanskim tunelom, nakar se je slišalo samo, kot bi ustrelil z zračno puško in takoj je padel števec za pritisk turbine na nič in moč motorja se je občutno zmanjšala. Napake ni javil nobene. Od začetka ni bilo nekega dima, potem pa se je vil gost temen dim in temperatura je začela naraščati proti 130°C. Potem sem avto ugasnil in počakal avtovleko. Danes gre na servis. Kaj lahko pričakujem? Turbina? Še kaj hujšega? Turbina je še prva in avto ima blizu 390.000km. Do sedaj sicer ni bilo slišati, da bi piskala, ali kak drug znak, da bi bilo kaj narobe. Recimo, da je turbina, me zanima, koliko približno menjava turbine in vsega potrebnega stane? Če bo cena prevelika, gre avto na odpad.
Če je turbo pritisk padel na 0, potem je po vsej verjetnosti res turbina odžvižgala svoje. Ali pa je kakšna cev odletela (upaj na to). Da turbino pošlihtaš, računaj na cca 500-550 eur (obnova turbine, komplet montažni material - tesnila, olje in filter zraka ter olja)
chrush
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 93
Pridružen: Po Jun 01, 2009 11:38 am
Vozilo: Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Stelvio
Kontakt:

Se pravi na pooblaščenem servisu pod 1000€ ni variante.
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

verjetno je ce mu prinese staro rabljeno pa racuna samo delo. Pa upas da dela na tvojo odgovornost.
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

no pa da se jaz vprasam: 1.9Jtdm v moji 159 ima zdej cca 310k, turbina se slisi (predvsem mrzla) odkar imam avto se pravi 6 let in 140k. Mogoce je zdej za odtenek glasnejsa, ampak ni hudega. Med obicajno voznjo je ne cujes.
Mi je pa draga povedala, da zadaj ko se pelje za mano vcasih malo modro pokadi, ko spustim gas in saltam.
Porabe olja ni da bi bilo kej resnega na interval. Avto je zmerno vozen, brez tiscanja. Korekcije injektorjev zmerne, crno ne kadi oziroma samo ce ga po dolgi pocasni relaciji zahodis.
Rabim razmisljat o kaki menjavi turbine pocasi ali vozim dalje?
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Jaz bi vzel dol sesalno cev s turbine, in potipal kakšna je zračnost na ležaju turbine.
Če je zračnost minimalna, potem pusti in vozi dalje.
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Tale definicija zračnosti marsikomu (tudi meni) predstavlja problem...
Minimalna zračnost, toliko da opaziš pod prsti, je najbrž prisotna že na novi turbini, saj laufa na hidrodinamičnem "ležaju".
Koliko pa je lufta na turbini, ki je tik pred smrtjo recimo? Aksialno in radialno?
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Zračnosti je lahko toliko da je komaj občutiš... desetinko milimetra. Če ti skače pol milimetra ali več v katerokoli smer, ni kaj razmišljat...
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Hvala.

Ostane še problem ker je "meritev" bolj ginekološke sorte, je torej dobro prej malce vadit na različnih kemičnih svinčnikih :D
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
159JTDm
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 81
Pridružen: Če Jun 27, 2019 2:51 pm

Radialna zračnost je pri turbinah zmeri prisotna. Pač itak mora bit. Sam ne pa preveč,ker potem začne rotor drsat po ohišju. Aksialna zračnost je pa druga stvar. In kuk se zmislim, je za turbine v naših kačah (GT serije turbin) predpisana max. aksialna zračnost 10 stotov mm.
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

In epilog zgodbe? Počena ali sneta visokotlačna cev in posledično zabasan dpf ter pregret motor ali odpoved turbine?
chrush
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 93
Pridružen: Po Jun 01, 2009 11:38 am
Vozilo: Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Stelvio
Kontakt:

Pri meni je najbrž turbina. Ni še 100%. Avto je še na čakanju, ker ne vem, če se mi ga splača sploh popravljati. Bo pa mehanik v tem tednu povedal, ali je turbina in če je samo turbina ali še kaj drugega.
159JTDm
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 81
Pridružen: Če Jun 27, 2019 2:51 pm

Na kakem čakanju maš avto? Jebela, pa to je že en mesc okol. Do zdej bi že moral vedet kaj je šlo in kulk dinarja je v igri. Jaz sem s temi majstri za obnovo kr odnehal.Cene imajo vsi "pr en glih" Zdejle sem se "nakurču" in naročil novo komplet turbino in z dvemi leti garancije. Pa nej bo kar bo. Ko jo dobim, jo premontiram, zamenjam tesnila + olje + filtre,pa upam da bo mir :)
chrush
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 93
Pridružen: Po Jun 01, 2009 11:38 am
Vozilo: Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Stelvio
Kontakt:

Avto sem imel na pooblaščenem servisu, kjer so diagnosticirali turbino, ampak so rekli, da za 100% bi morali turbino sneti in da bi stalo še dodatnih nekaj €€€. Ker pa je nisem imel namena popraviti pri njih, sem avto odpeljal domov. Moj mehanik pa je ravno takrat šel na dopust, zato je na čakanju. Ne mudi se mi, ker sem med tem časom kupil že drug avto. Gre pa jutri na servis in bom dal noter turbino iz ene razbite alfe, v kolikor se izkaže, da je samo turbina. To je to, nove ne bom dal, obnovljene pa tudi ne.
Uporabniški avatar
Killergame17
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2974
Pridružen: To Apr 07, 2009 7:33 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2 1990 in Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 2005
Kraj: Brežice
Kontakt:

Če kdo rabi jz lahko tut turbino obnovim pa 1 leto garancije je. Sredica je kvalitetna MELETT, zbalansirana z izpiskom, ne kitajska. Zraven pridejo tudi nova tesnila za montažo. Več na ZS.

Na slikah je 159/Brera/Spider 200 hp turbina, ki je pred tem pila olje na polno in cvilila.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Alfa 164 3.0 V6 12V QV Q2
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 16V 2005

Spletna trgovina z avtodeli Alfa R
http://www.alfa-parts.net
http://www.facebook.com/shop.alfar
http://www.facebook.com/Italianengineworkshop
159JTDm
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 81
Pridružen: Če Jun 27, 2019 2:51 pm

Nocm kvart vzdusja, ampak meletta je meni utrgalo na dva dela po 13.000km
Odgovori
  • Informacija