Na testerju se pokaže napaka s kodo P2107, ki se nanaša na dušilno loputo. Sicer že precej časa opažam, da avto precej potrese, ko ga ugasnem, tako da sem že prej sumil, da je s to loputo nekaj narobe.
Po javno dostopnih informacijah je lahko napaka na loputi sami, na senzorju položaja lopute, slabem ali prekinjenem kablu ali pa konektorju.
Zanima me senzor položaja. A se ta nahaja na samem ohišju lopute? Nisem zasledil, da bi se dal kupiti posebej. Verjetno pride skupaj z novo loputo, ali..?
Senzor pozicije je kar na ploščici vezja lopute v črni plastiki. Menjat se tega ne da, mogoče je v njem olje in umazanija pa da zaradi tega slabše dela. Najprej bi jaz preveril da slučajno nimaš lopute zacementirane s sajami in oljem. Se pravi odstranit in očistit da bo brezhibno gibljivo in čisto. Druga opcija je da je šel motorček in ne obrača, se pravi menjat z drugim. Na odpadu se ziher kaj dobi.
Drsni kontaktni del (potenciometer) se obrabi oz. se naberejo ostanki, ki znajo povzročat napake pri stiku. Če odstraniš črni pokrov, lahko enostavno vse spereš s kontakt sprejem.
Dalje imaš potem še dostop do motorčka. Tudi tam se naberejo ostanki od ščetk motorja. Enostavno rotor rahlo spihaš, stator pa vse lepo očistiš s kako suho bombažno krpo. Sestaviš in zadeva mora špilat. Zna na začetku za kratek čas svetit lučka za napako, dokler se vse ne skalibrira in pogovori z ECU-jem.
Zadeva je pa samo začasna rešitev, ker vseh obrab na drsnem delu potenciometra ne moreš nadomestit. Zato ti vsekakor ostane samo, da iščeš drugo. Bodi pa pozoren, ker lahko pri rabljeni loputi naletiš na še slabšo kot jo imaš. Glej za novimi, kjer so cene zelo različne. Jaz sem novo novo našel za 399,90€. Spremljal vsak dan in čez par dni uleti nova nova za 49,90€.
Iskal sem pa po OE kataloški in po proizvajalčevi kodi (v mojem primeru Bosch x xxx xxx xxx - 10-mestna številčna koda), ki je natisnjena tudi na loputi