LP!
Moje ime je Dejan in dovolite mi, da še na tem forumu predstavim svoj projekt. Kopiral bom z drugega foruma, da nebom vse še enkrat pisal...
Vse se je začelo že več kot leto dni nazaj, ko je k hiši prišla AR164 2.0 V6 TB. Sva se z očetom odločila, da bova nekaj iz tega avta naredila.
Plan je bil, da bo avto samo za stezo (402m), zato se ga je v tem stilu pripravljalo.
Vse dokler ni motor zaribal in potem je prišel novi plan.
Ker je pač AR164 vseeno težka, tudi brez nepotrebne kilaže, bi bilo fajn dati ta motor v manjši/lažji avto. Na seznamu je bilo veliko potencialnih avtomobilov in pač motor dati odzadaj not. No kakšen mesec kasneje sem se odločil, da je brezveze imeti doma avto, kateri bo brnel le nekaj krat na mesec, zato sva pripeljala k hiši AR145 1.8TS in sklenila, da bo avto daily driven, original izgleda, z motorjem iz AR164 in pa da bo projekt "low budget".
Prvo sva iskala čimveč informacij, kako ta motor dati not in če je kdo že kaj podobnega naredil. Vsi so svetovali, da je najlažje most in nosilce motorja dati od 155 2.5 V6. Ampak teh alf je že voznih zelo malo, kaj šele za dele, tako da sva si rekla, kaj bo bo, greva naredit po svoje. Na drugi dan je bil most od AR145 dol...
In od AR164 tudi
Kmalu za tem je pa bil most od AR164 že na AR145
Potem je bilo potrebno narediti prednje nosilce za most
Saj so original neuporabni
Volan je ostal isti, saj sta oba volana skoraj ista. Edino podložiti ga je bilo potrebno, da sva lahko most gor prišraufala
Na motorju je bila narejena generalka
Pesta, roke, stabilizator so naprej od AR164
Odzadaj je pa vse original, razen v pesta in diske so se zvrtale luknje, da so lahko šle gor felne na 5 šraufov
In pa prvi test fit motorja
No da nadaljujem... Čeprav je motor pasal not in je lepo sedel na vseh treh nosilcih, je bil problem pri zobatem jermenu
Tako da je šel motor spet ven (vse skupaj mislim da sva ga 6x ven pa not dajala zaradi meritev)
In sva najprej vrezala v notranji blatnik mesto za zobati jermen
In ker sva klimo odstranila, sva morala tudi najti drugi jermen, ki bo ravno prave velikosti
In pa predelati nosilec alternatorja
S tem je ravno "dovolj" prostora za alternator
Zatem sva morala predelati ročico menjalnika, saj ima AR145 na tak način narejeno, kjer gre spodaj nad izpuhom ena ročica
Ki se pri motorju deli na dve
AR164 pa ima eno ročico, ki gre v notranjosti pod malim hladinikom
Do menjalnika, druga pa deluje kot nosilec.
Zato sva zgoraj menjalno ročico pustila od AR145
Spodaj pa od AR164 ročico razrezala, prešvasala in upognila da paše na menjalnik
Isto sva naredila z drugo ročico, ki deluje kot nosilec zaradi vibracij itd.
Potem se je še zgornji nosilec motorja, ki pride nad desnim amortizerjem, predelal, saj ima AR145 fiksnega z majhno "glavo", AR164 se pa da navijat, a ima preveliko "glavo" in ni šlo skupaj. No to sva tudi razrezala in prešvasala...
Na vrsti so bile "predelave". Prvo, ko je še bil motor narazen, se je zbrusil vztrajnik, da bo sklopka bolj prijela, vendar na žalost nimam slike...
Povečal sem sesalne in izpušne kanale (gasket matching)
Ni CNC finiš, ampak glede na to da ni nič stalo, bo zame dovolj dobro...
Nato sem vzel turbino narazen in malo povečal, ter spoliral downpipe kolko je šlo (dosti nisem mogel, ker so "jamice" kar globoko in bi ostalo premalo mesa)
Gasket matching sem naredil tudi na vhodu ohišja turbine
Stara vs. nova dihtunga in za toliko se je povečala luknja
In povečana wastegate luknja (baje vse stock mitsubishijeve turbine tu pokajo - jbg ni še denarja za novo )
Ostalo je kakšen mm obstrani, da se še lepo zapira
Izhod ohišja sem pa samo spoliral
Na uppipe adapterju je bila ista zgodba... gasket matching
Kompresorski del nisem preveč dregal, edino povečal sem izhod, da se ujemata luknji z kolenom, ki gre na IC
In pa sestavljena turbina
Ni se nehalo tam, potem sta prišla na vrsto spodaj sesalna kolektorja (gm vs. stock)
In pa vhod samega kolektorja se je spoliral
IC bo od frontere td 2.8 (vs. dva stock ICja)
Za konec pa še gm na izpušnima kolektorjema
Izhod pa malenkost povečan in spoliran
Pa še zadnji lonec (izpuh bo decat)
Vem da so slike ničkaj vredne, to ti je nokia
Anyhu...
Felne so šle gor, na srečo ni bilo potrebno širit blatnikov
Potem ta kup kablov potegnit v motorni prostor
Vendar sva pravi kup kablov že prej odstranila, saj se več ne rabijo
Ker ni motorna elektronika samo od enega avtomobila, sva morala releje in kable prevezati, da delujejo za obe elektroniki.
Motorna je od AR164, notranja + črpalka pa od AR145.
In ker ima AR164 starodavno ML4.1 elektroniko z dvema ecu-jema (injection, ignition), si brez tega nebi morala kaj začeti
Kablovje z večjega urejeno
Nato je spet šel motor not in na vrsti je bilo vizuelno dati čimveč na motor, da bova videla kak in kaj...
Prvo kar ni vredu, je ohišje termostata, saj pride preveč v notranji blatnik
Zato sva naredila "home-made" varianto, seveda sva rabila zdaj drugačen termostat, na koncu je bila najboljša varianta od R5
Lajtunga za cilinder sklopke je bila od AR164 za 2cm prekratka, vendar na srečo je od AR145 malo daljša in celo pasala gor
In spet se je motor selil ven
No potem se je našel še en velik problem in sicer ekspanzijska posoda. Saj jo ima AR164 levo zgoraj pri požarni steni, v AR145 motornem prostoru pa ni niti približno prostora, zato sva iskala alternativo...
Na koncu sva vzela od mercedesa. Vendar ima mercedes odprt sistem, alfa pa zaprtega, tako da je bila potrebna predelava.
Iz posode se je vzelo ven neko stikalo (nevem zakaj se je rabilo) in se je iz plastike zdrejala piksa z luknjo na sredini, v luknji pa železo kot se uporablja za bremz lajtunge, da nebi slučajno plastika počila...
Ko je bil kuler not, se je motorček od ventilatorja naslanjal na wastegate, z original nosilcem za kuler in z nosilcem od AR145 (s katerim je kuler prišel malo višje). Tako da sta se zdrejali iz plastike še dve piksi višine 6,5cm, z gumicama spodaj in zgoraj, na katerih sedi sedaj kuler.
Ni še sfiksirano
saj morava narediti zgoraj še nosilec iz kulerja na vezno
Naredila se je tudi "home-made" toplotna zaščita za 1-2-3 izpušni kolektor
In pa požarna stena za motorjem, saj pride motor precej nazaj
Zatem so se pripravljale še nekatere stvari na montažo...
Sesalne cevi
Hladilnik vode
Hladilnik olja
Nabavile so se tekočine
Števca temperature olja in pritiska olja (cheap varianta ja:))
Zvrtani gvinti v karter za števec temperature olja
Original svečke golden lodge
Lergas ventil
In pa gibljiva cev izpuha
No kot da ta predelava ni dovolj, sva imela še ta problem...
In pa prešvasan nosilec
Med tem sem pa še notranje blatnike malo uredil
Nato je šel motor nazaj not (tokrat zadnjič )
Pokrove ventilov sem malo polepšal
In pa pričetek sestavljanja motorja
Morala sva vzeti ven original gas zajlo in potegnila novo tako, da ima pri pedalu zaščitni čep kot AR145, na loputini strani je pa kot ima AR164
Cevi za vodo na malem kulerju sva (z mukami) tudi spravila gor
Volanske lajtunge prav tako, saj so od AR164 in so malo daljše od AR145
Cevi za hlajenje olja volanskega mehanizma so ostale od AR145, ampak so seveda krajše od AR164. Tako da bodo morale biti kar na nosilcu za kuler (tu še niso fiksne)
Doza in varovalke so bile tudi na mestu
Priklopljena forlauf in ritlauf
Priklopljene cevi kulerja
In turbine
Cinšpula in modul vžiga sta se premestila
Oljni kuler sva debatirala če ga dati gor ali ne, saj ni bilo prostora. Na koncu je našel mesto med nosilcema, lajtunge so pa bile glih za glih dovolj dolge
Potem se je pa še naredil nosilec za lmm in expanzijsko posodo
Pripravil sem na montažo pesta in cilindre
Ter klešče, končnika in zgloba
In pa zamenjana stara krožnika prednjih amortizerov z novima
Ker drugače ni šlo skupaj, saj sva se z amortizerami dolgo zajebavala, sta vzmet in zgornji krožnik od AR145, vse ostalo pa od AR164 in ker je vzmet večja kot jo ima AR164, sva jo morala malo odrezati. Zato so pa našvasane te varovalke z 120 stopinjami razmaka (odoka), da vzmet nemore nikakor z mesta...
Črpalka goriva nama je tudi pojedla kup živcev...
(AR164/AR145)
AR164 ima večjo črpalko, vendar je sito manjše.
Tudi plovec je drugače narejen in ker bo ta prasica pila benzin bolj kot nama je spila do sedaj živcev, je fajn znati količino benzina v rezervoarju
In ker bo rezervoar ostal od AR145, mora biti tudi isto sito. Tu je pa bil problem, kako to skup spasati, saj ima AR145 preslabo črpalko za ta motor (2,8bar na lergasu/3,2bar ko daš gas - AR164 pa ima 3,8bar na lergasu - 4,2bar ko daš gas).
Ampak sva na koncu nekako spasala skup večjo črpalko v sito (jbg - plastik fantastik drugače ni šlo:) )
No situacija je bila takšna pred vžigom...
IC je bil samo nastavljen gor, saj morava narediti še nosilce
Sestrica je prišla na pomoč
Seveda sva se veselila prehitro, saj je avto težko vžigal, ni imel lergasa, ko je pa ugasnil je pa pritisk v trenutku padel dol (če vse štima, pritisk ostane nekaj časa) in preden se ga je zalaufalo, sva morala črpalko "nafilati" da je avto sploh vžgal (vezana je bila direkt na 30, ne preko releja - toliko za probo)...
video1
Potem sva dala nazaj not črpalko od AR145. Toliko je bilo, da sva videla kako motor laufa, če je pritisk olja dober itd. Kmalu bo prišla walbro gsl392 in v zaporedni vezavi z original črpalko, upam da nebo problemov...
video2
Potem je končno prispela pošiljka iz UK...
8bar 305lph vs. original AR164
Tudi gume so se končno nabavile
Felne prebarvane
Drugače se pa počasi avto skup sestavlja. Največ zajebancije je z elektriko, saj je vse na knap...
No te dni sva naredila nosilec za IC (home-made varianta).
Zgoraj in obstrani gumica, da bo lepo absorbiralo tresljaje
Tudi havba je šla gor in prvič sva videla, kako visoko pride ekspanzijska posoda
Ravno toliko da se ne dotikata
Cevi za IC tudi končane. Original gumijasta cev, malo prirejena
Vmes pa cev za izpuh fi50, na koncu pa še kratka gumijasta cev za kompresorje...
Na desni strani isti princip
Levi nosilec za odbijač se je tudi prešvasal, čaka še na barvanje
No in še prednji del izpuha sva naredila (samo zapikano je, jutri bova zašvasala vse okrog). Koleno izpuha pa nevem zakaj je tak "potolčeno", že od samega začetka je takšno in me zelo moti, samo švasati novo koleno z takim kotom spet vzame dosti časa... Aja pa lambdo sva morala nazadnje premestiti v AR164, ko je bil direkt ob strani ven izpuh, zdaj bova pa morala v original luknjo nazaj vrtati...
Prostora med izpuhom in 1-2-3 up pipe je za las, a drugače negre. V tem je pa glih problem, saj je zdaj najnižja točka na avtu glih ta del na sliki in tak odoka bo zdaj nekje 10cm nad tlami, prej pa 14cm pri nosilcu za kuler (kriza...)
Izpuh bo brez kat in da nebo preglasen sva dala na sredino oglušen srednji lonec od golfa gti-ja
Pod "low-budget" sem na začetku mislil cca 500€, vendar je trenutno za projekt šlo že vseskupaj 2k€ (z nakupom obeh avtomobilov), a brez registracije. S tem da bo cifra še malenkost višja, saj
kmalu pride še nekaj malenkosti. Je pa vseeno dosti manj, kot bi pa npr. dal za podobno nevsakdanji avto.
V glavnem, od zdaj naprej bodo sveže slike, ko bo pač kaj za objaviti. Za zdaj morava narediti še izpuh do konca, ter to črpalko zmontirati. Potem bo pa šel avto ven iz delavnice, da se zaključi notranjost.
Plani v naslednjih mesecih so pa:
- urediti zunanjost, saj ima kar nekaj vojnih brazgotin ker je bila levo naprej (rahlo?) karambolirana
- na motorju še nekaj obveznih malenkosti
- ozvočenje iz prejšnjega avtomobila preselit v tega + nekaj dodatkov
- vse šibke točke izpiliti, da bo avto čimbolj varen in stabilen
Za enkrat je to, to. Do naslednjič,
LP!
PS: Nevem zakaj negre dajat gor slik z predogledom...